2007 Suzuki Jimny

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Alps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,968
Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Yeni Resimler, İğneada Prologue Etabı,
IMG_11031.jpg

IMG_11052.jpg

IMG_11111.jpg
 

Etiketler
Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Alps' Alıntı:
Borunun ucu kaput altında arabanın normal/standart hava filtresinin önündeki rezervuara bağlanıyor, başka bir filtre yok,

Selamlar,

Alper

merhaba

kusura bakmayın ama epeydir kafama takılıyordu

Jimny-snorkel.jpg


diyelim yağmurlu hava da gidiyorsunuz
borunun ağzından giren su için ağızda su tahliye delikleri açarak ön önlem aldınız ama aşağıya giden/gidecek su sorun olmaz mı ?
yada nasıl su gidişi önlenebilir ?

teşekkürler/selamlar
Nejat
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Nejat Bey,

Snorkelin hava filtresine bağlantısından önce bir rezervuar var, giren su ve diğer yabancı maddeler bu rezervuarda birikiyor.
Rezervuar kapasitesi de yeterli.

Selamlar,

Alper Zümrüt
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Selamlar Alper, bende uzundur jimny hayalleri kuruyordum, senin jimnyyi görünce iyice gaza geldim :smiley:
bu aralar zaten ötv indirimi de var, fırsat bu fırsat diye alacaz bu aralar bakalım.
Bu arada benim kuzenle de tanışıyor muşsunuz, Arman Tunger, Suzuki Grand Oto 4x4 den.
Jimny alınca senin modifikasyo listesini alıp gedeceğim kuzene, "ben bunun gibi istiyorum" diye :smiley:
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Bu gün sabah saat 06:20 06:45 arası aracınızı gördüm (çamlıca - mecidiyeköy istikameti) . Gözümü alamayıp peşine takıldım çağlayan sapağına kadar takip ettim. Nazar değmesin çok güzel olmuş. Nerden tanıyorum bu aracı deyip internetin başına geçtim plakadan EE yi hatırlıyorum . Sanıyorum sizin araçtı. Güle güle kullanın. Bende de jimny var. Modifikasyonda neler yaptınız nerede yaptırdınız (yukarılara bakmadım henüz): yazılmadıysa yazar mısınız

teşekkürler
 



Ynt: 2007 Suzuki Jimny

İyi dilekler ve iltifat için teşekkürler, detaylar ilk sayfada var tekrar etmeyeyim, umarım sizinki daha da iyi olur.

Güvenli sürüşler,

Alper
 



Ynt: 2007 Suzuki Jimny

5000tl ye vinçdahilmiustam eelerine sağlık araç tam çamur canavarına dönmüş zaten küçük değişikliklerle araç tam bir canavara dönüşüyor.
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

resimlerden gördüğüm kadarıyla kumda sürüş yapmıisınız.

jimny konusunda kafama takılan şey şu, bu araçta kilitli defransiyel yok (orjinalinde) , arazide kilit olmadan nasıl hareket edecek onu çözemiyorum.
lastiklerden biri patinaja düştümü, orda kalırsın çıkmana imkan yok.

bu haliyle nasıl arazi aracı oluyor?

soru 1) kum için, illede defransiyel kilidi şartmı?
soru 2) kilitli defransiyel koysak, ses yapıyor diyorlar, çatçatçat yaparmış asfaltta. bunun önüne nasıl geçilir?

öneriler? fikirler?

jimny yerine daihatsu terios mu alsam, en azından orjinalinde elektronik defransiyel kilidi var. tek tuşla kitliyor defransiyelleri?
 




Ynt: 2007 Suzuki Jimny

freelander99' Alıntı:
resimlerden gördüğüm kadarıyla kumda sürüş yapmıisınız.

jimny konusunda kafama takılan şey şu, bu araçta kilitli defransiyel yok (orjinalinde) , arazide kilit olmadan nasıl hareket edecek onu çözemiyorum.
lastiklerden biri patinaja düştümü, orda kalırsın çıkmana imkan yok.

bu haliyle nasıl arazi aracı oluyor?

soru 1) kum için, illede defransiyel kilidi şartmı?
soru 2) kilitli defransiyel koysak, ses yapıyor diyorlar, çatçatçat yaparmış asfaltta. bunun önüne nasıl geçilir?

öneriler? fikirler?

jimny yerine daihatsu terios mu alsam, en azından orjinalinde elektronik defransiyel kilidi var. tek tuşla kitliyor defransiyelleri?

Jimny ve ya başka bir araç. Arazi aracı olmasının ilk şartı 4 çeker olması. Sonra low range yani ağır devir olması gerekiyor. Lastiklerde MT olursa normal bir arazi aracım var dersiniz. Geçtik diferansiyel kilidine, hangi diferansiyel kilidi ? Jimny yerine alacağını daihatsu teriosta low range yok. Kilit ise orta diferansiyel kilidi. %50 ön %50 arkayı dağıtıyor. O kadar, yani yine 1 önde 1 arkada teker döner. Jimny de ağır devir şanzıman mevcut ve hafif bir kasası var. Offroad için çok başarılı olduğunu biliyorum. Tropylerde özellikle çok kullanılıyor. Terios ile kıyaslanamaz bile. Asfaltta ses yapan %100 kilitlerdir çoğunlukla. Ama ne kadar asfalta yakın araç yaparsanız araziden o kadar uzaklaşırsınız.
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

jimny i tartışmak gibi bir amacım yok , sadece şunu öğrenmek istiyorum.

elektronik defransiyel kilidi ile lockright arasında mekanik yapı farkı varmı.
aynı ortamda 2side aracın hareketini sağlarmı ?

benim öğrenmek istediğim, terios, sürekli 4çeker, tuşla defransiyel kilidini aktiflediğimizde "orta defransiyeli kilitler" ne demerk? benim kafama takılan soru , patinaj anında tek lastiğin bpşa dönmesini rahatça engelleyip tutunan lastiğe güç aktarımı verebiliyor mu?

4L ye gelince, terios ile jimny veya başka bir 4L li aracın arazide karşılaştırması yapılmış mı hiç, makale, yazı resim video var mı?
4L olmadan da aynı şartları aşabiliyorsa zaten 4L ye gerek yok?
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

sevgili freelander99 ; kısaca şöyle açıklayabiliriz;
Teriosun orta diferansiyel kilidinin aktif olması ile jimny nin 4H konumu aynı durumu ifade eder. Jimny de ayrıca 4L konumu avantajdır.
4L arazi aracında bence olmazsa olmazlardan biridir. Çok dik yokuşlarda çıkarken ve inerken, ayrıca ağır çamur yada kumda çok gereklidir. Bir aracı 4L konumunda deneyerek kullanırsanız farkı çok net görebilirsiniz.
Merkezii dif. kilitleri sadece sürekli 4 çeker araçlarda bulunur ve sadece ön aksı arka aksa kilitler, aynı aks üzerindeki sağ/sol tekeri birbirine kilitlemez. Bunu diğer kilitlerle karıştımamalısınız. (%100 nospin, detroit, lockright vb.gibi)Diferansiyel kilidi gibi konular bu forumda benzer konular çok defalar yazıldı, biraz araştırıp daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

sürekli 4 tekeri de çeviren bir sistemde, neden aksları kitlemeye ihtiyaç duyuyorlar?
zaten akslarda hareket yokmu , sürekli çevirmiyor mu? kilitleyince nasıl bir verim alınıyor?
 



Ynt: 2007 Suzuki Jimny

veya şöyle mi?
sürekli 4 çekerlerde, 4 lastikten herhangi biri patinaja düşerse, diğerleri duruyor, sadece patinaj yapan lastik mi dönüyor?
yani kilitsiz defransiyel gibi, diğerleri iptal mi oluyor?

dif. kitleyince, ön ve arkaya gücü gönderiyor, 2 + 2 moduna geçip , 4 tekerden 1 i patinaja düşerse devam edebiliyor, ama hem ön hem arka patinaja düşerse gene takılıp kalıyor. doğru mu?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,921
Kayıtlı Üye Sayımız
166,523
Kaydolan Son Üyemiz
musa kula

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst