2007 Suzuki Jimny

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Alps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,971
Ynt: 2007 Suzuki Jimny

bir sorum daha olcak

photogallerystep6no6big.jpg


bu boru'nun içinde ayrıca filtreler var mı ?
 

Etiketler
Ynt: 2007 Suzuki Jimny

dronder' Alıntı:
detay bilgiler için teşekkürler...
aklıma takılan tek şey arazi şanzımanın elektrik kumandalı olması...
sıfır araç dert az.;)
güle güle kullanın...
26 ekimde aracı yakından görmek isterim...

Teşekkürler,
Elektrik kumandalı sistem şimdiye kadar soğuk, çamur, deniz demeden çalıştı.
Alttan korunmadığı zaman büyük sorun olduğunu biliyorum.
Aksilik olmazsa 26 Ekim'de tanışmak üzere,

Selamlar,
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Nejat' Alıntı:
bir sorum daha olcak
bu boru'nun içinde ayrıca filtreler var mı ?

Borunun ucu kaput altında arabanın normal/standart hava filtresinin önündeki rezervuara bağlanıyor, başka bir filtre yok,

Selamlar,

Alper
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

aracınızı güle güle kulanın gayet amacına uygun olmuş bol camurlu aktivitelerde karşılaşmak dilegiyle
 




Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Alper bey jimny hakkında merak ettiğim bir kaç şey var,
-motor gücü arazide size yeterli geliyormu?
-otomatik-manuel şanzıman arasında tavsiyeniz ne olur?
-eletrik kumandalı motoru nasıl korudunuz,bu koruma su ve çamurdanda koruyor mu?
-Arazi ve asfalt şartlarında yakıt tüketiminiz nedir?
Bu arada aracınız gerçekten çok hoş görünüyor güle güle kullanın :smiley:
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Teşekkürler Eren Bey,

- Motor gücü arazide kesinlikle yeterli geliyor zira arazi oranları çok başarılı. Asfalt kullanımında hızlı kullanmak istenirse sadece uzun rampalarda keşke 1.6 olsa deniyor ama çok nadir. Özet olarak arazide de asfaltta da bana fazlasıyla yetiyor.
- Güç konusunda yanlış ama yaygın fikir motorun güçlü olmasıdır, ama aslolan birim ağırlık başına düşen beygir ve aktarma dişli oranlarıdır. Jimny 86 beygir ve 1000 kg, bu da arazide büyük avantaj yaratıyor.
- Jimny'nin bir diğer avantajı da aksların sabit dingiller içerisinde yer alması ve merdiven şaseli altyapısı, bu sayede bir taraftaki tekerlekleri yükseğe koyduğunuzda araç alt açıklığı artarak takılma ihtimali azalıyor.
- Ben manuelden çok memnunum ama otomatik kullanan ve sıkı arazilerde dolaşan arkadaşlarım da memnun. Otomatiğin doğal olarak daha fazla yakması haricinde bariz bir fark yok denilebilir.
- Elektrikli arazi şanzımanı kumanda motorunun su (dolayısı ile çamur) izolasyonu iyi sadece darbelerden korumak için korumak gerekiyor.
- Büyük lastik ve küçük motor yakıt tüketimini artırıyor; 100 km kullanımda arazide 11-12 lt (karışık kullanım; kum, orman, dere, çamur,..) asfaltta 9-10 lt yakıt tüketimimiz var.
İltifat için teşekkürler, mavilerin arazi performansı her zaman daha iyidir :smiley:

Selamlar,

Alper
 


Ynt: 2007 Suzuki Jimny

selam erhan ben samsundan tanışmak bugüne nasipmiş tlf dan başkanın sayesinde senin yardımlarına ihtiyacımız olucak kolay gelsin iyi akşamlar
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Merhabalar, fotoğraflar adamı Jimny sahibi yapar :smiley:
Sizi (aracı) birkaç kez kozyatağında görmüş olabilirim. Daha doğrusu gördüğüm mavi Jimny sizinki olabilir..
Şunu sormak istiyorum, aslında genel bir soru, bu tip modifikasyonlar kanunda nasıl geçiyor? Trafik ekiplerinin yaklaşımı nasıl, veya hiç orjinalini değiştirmekten ceza gündeme geldi mi?
Teşekkürler..
 



Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Bu konuda bir mevzuat belirsizliği var.
Araç muayeneleri özelleşmeden soru olmuyor, muayeneler yapılıyordu ancak TUVTürk istasyonlarında muayene konusunda farklı yaklaşımlar var.
Yürürlükteki mevzuata göre proje çizdirip TSE'ye onaylatıp değişiklikleri trafik sicilde işletiyorsunuz, ancak örneğin vinç ile ilgili bir proje onaylanmıyor, ön koruma sistemi olarak onaylatabiliyorsunuz.

Konu teknik bölümde farklı başlıklarda tartışılmıştı.

Selamlar,
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

uzun süredir ferozamı degiştirip rahat offroad modifikasyonu yapacagım bir araç arıyordum .galiba fiyat performans açısından en iyisinin jimny oldugunu düşünüyorum . Aracın jantlarını ve de sonuçta tekerleklerini biraz daha kaportanın dışına taşırmak mümkün olabilir mi? belki denge ve de görünüm açısından daha şık olmaz mı? tabi bu benim fikrim ... Artık jimnyde karar kılmak üzereyim .Aracı alırsam sizden modifikasyon için daha ayrıntılı yardım almak isterim . saygılarla...
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

alper bey aracınız çok güzel olmuş güle güle kullanın cahilliğime verirseniz bir kaç basit soru sormak istiyorum:
-Elektrik kumandalı motor dediğiniz samurailerdeki vites kolunun yanında ki ikinci kol olan arazi vitesinin işlevini mi yerine getiriyor
-jimnyler opsiyonel olarak mı yoksa devamlı dört çekermi
-jimny ve vitara serilerinde lada ve defender de olduğu gibi orta difransiyel bulunuyormu ve orta difransiyel kilidi standart olarak mevcutmu
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

- Jimny'lerde ikinci vites kolu mevcut değil, düğme kumandası ile şanzıman tahrik ediliyor.
- Jimny'ler normalde arkadan itişli, ayrıca 4H ve 4L konumu mevcut. Hızlı dört çeker ve güçlü dört çeker.
- Sürekli dört çeker olmadığı için ortada diferansiyel mevcut değil, 4 H veya 4 L'ye geçilince orta dif kilitli imiş gibi çalışıyor.

Selamlar,

Alper Zümrüt
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

alper bey jimnylerin yeni versiyonlarında(2006 ve üstünde) önde porya kilidi var mı ? varsa bu kilitler arazide sorun yaratıyor mu ? Malum zorlayınca bu otomatik kilitler genelde uzun süre dayanmıyor?
 



Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Bende otomatik poryolarda hiçbir sorun olmadı, sorun olan da duymadım ama çok hard kullanılacaksa manuellerle değiştirmek kolay ve ucuz.
Otomatiklerde araçtan inmek gerekmiyor bu da az da olsa konfor sayılır.

Selamlar,
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,922
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst