Ynt: 2007 Suzuki Jimny
Teşekkürler Eren Bey,
- Motor gücü arazide kesinlikle yeterli geliyor zira arazi oranları çok başarılı. Asfalt kullanımında hızlı kullanmak istenirse sadece uzun rampalarda keşke 1.6 olsa deniyor ama çok nadir. Özet olarak arazide de asfaltta da bana fazlasıyla yetiyor.
- Güç konusunda yanlış ama yaygın fikir motorun güçlü olmasıdır, ama aslolan birim ağırlık başına düşen beygir ve aktarma dişli oranlarıdır. Jimny 86 beygir ve 1000 kg, bu da arazide büyük avantaj yaratıyor.
- Jimny'nin bir diğer avantajı da aksların sabit dingiller içerisinde yer alması ve merdiven şaseli altyapısı, bu sayede bir taraftaki tekerlekleri yükseğe koyduğunuzda araç alt açıklığı artarak takılma ihtimali azalıyor.
- Ben manuelden çok memnunum ama otomatik kullanan ve sıkı arazilerde dolaşan arkadaşlarım da memnun. Otomatiğin doğal olarak daha fazla yakması haricinde bariz bir fark yok denilebilir.
- Elektrikli arazi şanzımanı kumanda motorunun su (dolayısı ile çamur) izolasyonu iyi sadece darbelerden korumak için korumak gerekiyor.
- Büyük lastik ve küçük motor yakıt tüketimini artırıyor; 100 km kullanımda arazide 11-12 lt (karışık kullanım; kum, orman, dere, çamur,..) asfaltta 9-10 lt yakıt tüketimimiz var.
İltifat için teşekkürler, mavilerin arazi performansı her zaman daha iyidir
Selamlar,
Alper