2007 Suzuki Jimny

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Alps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,971
Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Arkadaşlar cevaplamış ama ben de bildiğim kadarıyla tekrarlayayım;

- Sürekli dört tekerlekten çekişli araçlarda üç adet diferansiyel bulunur, ön ve arka bildiğimiz anlamda virajlarda dıştaki tekerleğin daha fazla, içtekinin daha az dönmesini sağlayan aksamlardır. Orta diferansiyel ise ön ve arka tekerlekler arasındaki güç farkını koordine eder.
- Orta diferansiyel olmasaydı kuru ve kaygan olmayan zeminlerde dört tekerlekten çekiş kullanımında araçta kasılmalar ve kırılmalar kaçınılmaz olurdu.
- Orta diferansiyelinde kilit mekanizması olmayan araçlar arazide iki tekerlekli araçlardan çok farklı değildir.
- Arka ve ön diferansiyellerde kullanılan kilitlerin farklı modelleri ve tipleri vardır. Ana olarak iki bölüme ayırılabilirler; limited slip (sınırlı kaydırmalı) ve % 100 kilit (tam kilit). Limited slip diferansiyel kilitlerinin farklı oranlıları mevcuttur (30-70 %, 40-60%, ...,vb.). 100 % kilitlerde tam kilitleme yapılır, yani diferansiyel tamamen devre dışı kalır. Elektrik kumandalı, manuel (telli) kumandalı ve şafttan dönüşü aldığında kilitlenen (lock rite) modelleri mevcuttur.

Yeni nesil sürekli dört tekerlekten çekişli araçların orta diferansiyellerinde limited slip kullanımı yaygınlaşıyor, yani dediğiniz gibi 4 tekerlekten birinin patinaja düşmesi halinde araç takılmıyor. Gücün belirli kısmı öne kalanı arkaya paylaştırılıyor.

Araziye girecek araçtaki olmazsa olmaz özellik yukarıda arkadaşlarımızın da ifade ettiği gibi 4L yani ağır dört tekerlekten çekiş dişli grubu. Bu dişliler çekişinizi 2 kattan fazla artırır, hızınızı da o oranda düşürür.

Diferansiyel kilitli araba kullanımında özellikle virajlarda gaz verirken daha cimri olunması gerekiyor (drift yapacaksanız ayrı tabi). Lock Rite tam kilit takılı Jimny ile 2 yıldır şehir içi, şehir dışı ve arazi kullanımında hiçbir şikayetim olmadı, tam turlu dönüş virajlarında biraz ses oluyor ama rahatsız edici değil.

Naçizane bilgiler umarım faydalı olur,

Güvenli sürüşler,

Emniyet kemerinizi takın, taktırın....
 

Etiketler

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

Alper Bey Merhaba,

Bende yeni Jimny 2006 sahibiyim, geçen alır almaz standart lastik ve yükseklikle offroad'a gittik. Tabiki çekilmekten kurtulamadık. Bende ilk etapta 235/70/15 lastik ve 2,5 inç yükseltme düşünüyorum ve de arazi şanzımanı elektrik motor koruması. Sizin dediğiniz 30/9,5 lastik 235 /70/15 mi denk geliyor? Yani bende ön tamponu kestirecek miyim, kestirmezsek ne gibi problem yaratıyor?
Lastik öneriniz ne olur? Yükseltme yapılınca aracın güvenlik sınırlarında ne gibi azalmalar oldu? Yani hanım da kullanacağı için acaba kolay devirebilir mi? :smiley:
Birde jantların 3cm ofsetlenmesinden bahsettiler, yani preste jant göbeğini 3cm daha içe basarak aracın izini 6 cm arttırmaktan bahsettiler. Jimny için yapan oldu mu?

Selamlar,


Alps' Alıntı:
Teşekkürler Göktuğ, teşekkürler Önder,

Biraz detaya girecek olursak:

- Araç off road, gezi ve kamp amaçlı ikinci araç olarak sıfır alındı,
- 2,5 inch amortisör ve yay yükseltme kiti takıldı,
- Arka diferansiyele lock rite %100 kilt takıldı,
- Orjinal lastikleri 205/ 70 R15, BF Goodrich AT 30/9,5 'lerle değiştirildi,
- Ön tampon lastiklerin sığması için kesildi, arkalarda davlumbazın çıkarılması yetti,
- Arazi şanzımanın elektrik motoruna alt koruma yapıldı (düğmeli arazi vitesli Jimny'lerdeki tek zayıf nokta; achyll'in topuğu gibi),
- Bu işlemlerden sonra arazi gezileri başladı, pardon daha önce Jimny'yi kullanmanın keyfini tadınca kullandığım araca hiç binmediğim için sattım ve Jimny'yi sürekli kullanmaya başladım.
- Sıra vince gelmişti, kısa bir Tabor mu Warn mu? kararsızlığından sonra Warn XD 9000 alındı ve ön tampon altına şaseye bağlantılı platforma bağlandı.
- Arkaya çeki noktası güçlendirilerek takıldı,
- Yanlara rock slider (marşpiyel koruyucu) barlar takıldı, (buralar çok hasar alıyor, iyi ki taktırmışım),
- Roll cage'i çözmek için çok düşündük zira şehirde de kullanıyorum ve biliyorum ki roll cage kasksız kullanımda güvenliği değil aksine tehlikeyi sağlıyor. Mehmet Becce'nin tecrübesi ve birikimleri ile dış kupa konturlarından borularla hassas bir çalışma ile cage yapıldı ve içeriden oldukça sağlam bir roll bar yapıldı. Roll bar ve cage bağımsız çalışıyor ama tehlike anında (inşallah olmaz) beraber çalışacaklar.
- Snorkeli de rollcage üzerinde çözdük, ekonomik, pratik ve estetik bir çözüm oldu,
- Son olarak çelik vinç halatı sentetik ile yenilendi, bütçe ayırabilene çok büyük rahatlık.

Çok fazla yazdım gibi, unuttuklarım varsa affola,

Selamlar,

Alper

Jimny9.jpg
 

Ynt: 2007 Suzuki Jimny

:smiley: Bir sorum daha var. Lastik ve yükseltme yakıtı ne kadar arttırıyor?

Şimdiden teşekkürler.

Alps' Alıntı:
Arkadaşlar cevaplamış ama ben de bildiğim kadarıyla tekrarlayayım;

- Sürekli dört tekerlekten çekişli araçlarda üç adet diferansiyel bulunur, ön ve arka bildiğimiz anlamda virajlarda dıştaki tekerleğin daha fazla, içtekinin daha az dönmesini sağlayan aksamlardır. Orta diferansiyel ise ön ve arka tekerlekler arasındaki güç farkını koordine eder.
- Orta diferansiyel olmasaydı kuru ve kaygan olmayan zeminlerde dört tekerlekten çekiş kullanımında araçta kasılmalar ve kırılmalar kaçınılmaz olurdu.
- Orta diferansiyelinde kilit mekanizması olmayan araçlar arazide iki tekerlekli araçlardan çok farklı değildir.
- Arka ve ön diferansiyellerde kullanılan kilitlerin farklı modelleri ve tipleri vardır. Ana olarak iki bölüme ayırılabilirler; limited slip (sınırlı kaydırmalı) ve % 100 kilit (tam kilit). Limited slip diferansiyel kilitlerinin farklı oranlıları mevcuttur (30-70 %, 40-60%, ...,vb.). 100 % kilitlerde tam kilitleme yapılır, yani diferansiyel tamamen devre dışı kalır. Elektrik kumandalı, manuel (telli) kumandalı ve şafttan dönüşü aldığında kilitlenen (lock rite) modelleri mevcuttur.

Yeni nesil sürekli dört tekerlekten çekişli araçların orta diferansiyellerinde limited slip kullanımı yaygınlaşıyor, yani dediğiniz gibi 4 tekerlekten birinin patinaja düşmesi halinde araç takılmıyor. Gücün belirli kısmı öne kalanı arkaya paylaştırılıyor.

Araziye girecek araçtaki olmazsa olmaz özellik yukarıda arkadaşlarımızın da ifade ettiği gibi 4L yani ağır dört tekerlekten çekiş dişli grubu. Bu dişliler çekişinizi 2 kattan fazla artırır, hızınızı da o oranda düşürür.

Diferansiyel kilitli araba kullanımında özellikle virajlarda gaz verirken daha cimri olunması gerekiyor (drift yapacaksanız ayrı tabi). Lock Rite tam kilit takılı Jimny ile 2 yıldır şehir içi, şehir dışı ve arazi kullanımında hiçbir şikayetim olmadı, tam turlu dönüş virajlarında biraz ses oluyor ama rahatsız edici değil.

Naçizane bilgiler umarım faydalı olur,

Güvenli sürüşler,

Emniyet kemerinizi takın, taktırın....
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,922
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst