2007 Ducato 17 M3 Motokaravana Dönüyor-serila

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SERİLA Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 160
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 75,386

Etiketler
Merhaba Hakan Bey,
Öncelikle kolay gelsin.Ben henüz karavanı olmayan yeni bir gezenbilir kullanıcısıyım.Sizin yapmayı planladığınız modeli daha ideal buluyorum.Araştırmalarımın sonucunda bulmuş olduğum bu modelin size fikir olması açısından yararlı olacağını düşündüğüm için aşağıda linkini veriyorum.Bu araç 15 m3 RamPromaster'dır.Fiat Ducato,Peugeot Boxer,Citroën Jumper emsali bir araçtır.
Umarım faydalı olur.

The Pleasure-Way Promaster Lexor TS - Pleasure-Way Industries


2017-ProMaster LEXOR-TS Floor-Plan 2.jpg
 

Hakan bey kolay gelsin ,
Tasarım ve imalatı bana aittir meslek sırrıdır teknigi :smiley: Bu araç bitmek üzere fiat 13 metreküp ducatoya başlayacağım biraz daha faklı model asansör yatak modeli tasarladım.

20161117_162951.jpg


20161107_142711.jpg


20161117_163000.jpg


20161108_164509.jpg
 
Son düzenleme:

Merhaba Hakan Bey,
Öncelikle kolay gelsin.Ben henüz karavanı olmayan yeni bir gezenbilir kullanıcısıyım.Sizin yapmayı planladığınız modeli daha ideal buluyorum.Araştırmalarımın sonucunda bulmuş olduğum bu modelin size fikir olması açısından yararlı olacağını düşündüğüm için aşağıda linkini veriyorum.Bu araç 15 m3 RamPromaster'dır.Fiat Ducato,Peugeot Boxer,Citroën Jumper emsali bir araçtır.
Umarım faydalı olur.

The Pleasure-Way Promaster Lexor TS - Pleasure-Way Industries


Sn. Cemylmz bu aracın planı da benimkine oldukça benziyor. Arka grupta bir farklılık var, ancak bu da Oldukça kullanışlı duruyor.. Görülen o ki benim gibi kısıtlı alanda sadece gece yatmak için kullanılacak olan sabit yatağı tercih etmeyenler bu plan üzerinde yoğunlaşacak..:smiley:
Paylaşımınız için teşekkürler..
 






Hakan bey Öncelikle projeniz hayırlı olsun takipteyim. İzmirde Otolab isimli firmayı duymuşsanız sahibi sizin planın aynısını geçen yıl kendi karavanına yaptı.Bende nasip olursa başlıyacağım kendi aracıma.Eğer sizde uygun görürseniz aldığınız camları ve hekileri incelemek isterim. Ben çiğlideyim 533 241 74 11 Kolay gelsin iyi çalışmalar dilerim.
 

Hakan bey çok güzel gidiyor. Kendi motokaravanyını yapmayı düşünenler olarak takipteyiz.
Son durum nedir ne kadar ilerleme katetiniz resimlerini marek ediyoruz.
Birde alınan malzemeler özellikle de arka kapının ve yan kapının fiyatları ne kadar tutuyor bilgi verebilirseniz çok sevinirim bende buna benzer bir araç hayal ediyorum ne kadar bütçe gerekir diye sordum.
 

Hakan bey çok güzel gidiyor. Kendi motokaravanyını yapmayı düşünenler olarak takipteyiz.
Son durum nedir ne kadar ilerleme katetiniz resimlerini marek ediyoruz.
Birde alınan malzemeler özellikle de arka kapının ve yan kapının fiyatları ne kadar tutuyor bilgi verebilirseniz çok sevinirim bende buna benzer bir araç hayal ediyorum ne kadar bütçe gerekir diye sordum.
Herkese iyi dilekler için tekrar teşekkürler..
Sn. A. TURKOĞLU, Malzemeleri farklı kaynaklardan temin ettim, cam ve tavan havalandırmaları Bursa'dan Ertuğrul beyden aldım.( Fiyat malum kurdaki artış nedeniyle değişebilir güncel fiyatı Ertuğrul beyden isteyebilirsiniz.) Truma boiler, Thetford evye,ocak WC, PC220 kontrol panelini Termosa firmasından, Duş teknesi ve 28×28 fiamma hekiyi sahibinden.com karavanbutik firmasından aldım..Sırada güneş panelleri akü inverter v.s var onları halledeceğim..
Motokaravan dönüşümünde doğal olarak kullanılan malzemenin durumuna göre fiyat değişiyor tabiki.. İthal ürün kullandığınızda euronun da bu noktalara gelmesi nedeniyle maliyet oldukça artıyor..Düzgünce birşey yapayım derseniz herhalde 50 bin TL gibi bir bütçeyi göze almanız gerekir diye düşünüyorum..
 
Son düzenleme:



Bu arada buzdolabı konusunu hallettim..
Uğur'un UES 273 tipi çift kapılı buzdolabını aldım. 166 lt soğutma 41 lt. dondurma hacmine sahip olan dolabın ölçüleri karavan için çok ideal.. E55×D55×Y143 cm.
Dolabın kompresörünü değiştireceğim..12V a çevireceğim. Onun için Danfoss kompresör aldım.
Kompresör değiştirmek istemeyenler için bile enerji tüketimi çok ideal A++...170 Kws/yıl..

20161201_121514.jpg


20161201_121615.jpg


20161201_121546.jpg
 


Arka kapı ve yan kapıyı yaptırmak fiyat konusundan nasıl bir bu halde daha çok işlevsel görünüyor hem orjinaliği bozulmamış gibi hoşuma gitti fakat bu ısı ve toz için mi yapılıyor yoksa kapıların bu şekilde kullanılmasının başka sebepleri de oluyor mu?
Birde o aractaki an taşıyıcı direkte bir kısım kesilmiş o kablo tesisatı için mi ?
Biraz detaylı incelemeye çalışıyorum baya bir heves saldım karavan işine
Takipteyim izalasyon kauçuk mu
 

Almanya’da sürgülü kapılara „kamping belası“ da denir:smiley:. Bu kapıyı her kapayışta bütün komşular gürültüyü duyarlar, uyuyanlarda uyanırlar. Bu bakımdan sürgülü kapının yerine çarpma kapı bir çok yönüyle daha pratik.

Arka kapıların kapanmasına ben pek sıcak bakamıyorum. Özellikle yaz aylarında arkadaki iki kapıyı açıp önede bir perde koyarak aracın içini hem büyütüyorum hemde havalandırmak kolay oluyor. Ayrıca burayı duş olarak ta kullanırız. Tabi karavancılıkta zevkler çok farklı. Gezilerinizde bu kapıyla ilgili deneyimleriniz forumda önemli bir bilgi olacaktır.

Başarılı çalışmalar.
 
Son düzenleme:

Hüseyin bey ,
Gerçekten kapı örtülürken , gece sessizlikte çok gürültü çıkarıyor .Bu sebeple kamperler de elektrikli kapı yaptırmak gerekli diye düşünüyorum . 500 TL gibi kumandalı elektrikli kapı yapanlar var . En kısa zamanda yaptırmayı da düşünüyorum , ama asfalt dışına çok çıkanların , tozdan ve tıkırtıdan kurtulmaları için , arkayı kapattırmaları farz gibi .
 



Almanya’da sürgülü kapılara „kamping belası“ da denir:smiley:. Bu kapıyı her kapayışta bütün komşular gürültüyü duyarlar, uyuyanlarda uyanırlar. Bu bakımdan sürgülü kapının yerine çarpma kapı bir çok yönüyle daha pratik.

Arka kapıların kapanmasına ben pek sıcak bakamıyorum. Özellikle yaz aylarında arkadaki iki kapıyı açıp önede bir perde koyarak aracın içini hem büyütüyorum hemde havalandırmak kolay oluyor. Ayrıca burayı duş olarak ta kullanırız. Tabi karavancılıkta zevkler çok farklı. Gezilerinizde bu kapıyla ilgili deneyimleriniz forumda önemli bir bilgi olacaktır.

Başarılı çalışmalar.
Hüseyin bey, yan kapıyı değiştirmemin nedeni sizin de belirttiğiniz gibi çarpma kapının daha pratik olması ve görsel olarak da aracın daha fazla karavana benzemesi. Arkayı ise ses, toz, ısı yalıtımı ve benim planıma daha uygun olacağı için değiştirdim.Malum benim planda aracın arka tarafında U şeklinde yatağa dönebilen oturma grubu olacak. Tabi bu değişikliklerin pratikte olumlu ve olumsuz taraflarını inşallah yapacağımız gezilerde göreceğiz.
Bu deneyimleri de ileride burada paylaşmaktan mutluluk duyacağım...:smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,950
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst