2007 Ducato 17 M3 Motokaravana Dönüyor-serila

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SERİLA Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 160
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 75,322
Sn. Feyizu, paneller polikristal.Firma yetkilisi verimlilik açısından bizim bulunduğumuz bölge için her ikisinin de uygun olduğunu söyledi. Rayların ise kendi üretimleri olduğunu sanmıyorum. Ray sistemi benim çok hoşuma gitti doğrusu. Rayların Montajı esnasında tavana herhangi bir delik açılmadı. Sadece kuvvetli bir yapıştırıcı kullandılar. Panelleri ise rayların üzerine özel bir parçayla monte ettiler. İstenildiğinde rahatlıkla demonte edilebilecek. Ayrıntılı bilgi için güvenli enerji firmasından Sabit KARANLIK beyle görüşebilirsiniz.
Eee şimdi de yapıştırıcısı sormak farz oldu.. Umarım bir yerlere not almışsınızdır.. Marka cins vb?
Herkese iyi dilekler için tekrar teşekkürler..
Sn. A. TURKOĞLU, Malzemeleri farklı kaynaklardan temin ettim, cam ve tavan havalandırmaları Bursa'dan Ertuğrul beyden aldım.( Fiyat malum kurdaki artış nedeniyle değişebilir güncel fiyatı Ertuğrul beyden isteyebilirsiniz.) Truma boiler, Thetford evye,ocak WC, PC220 kontrol panelini Termosa firmasından, Duş teknesi ve 28×28 fiamma hekiyi sahibinden.com karavanbutik firmasından aldım..Sırada güneş panelleri akü inverter v.s var onları halledeceğim..
Motokaravan dönüşümünde doğal olarak kullanılan malzemenin durumuna göre fiyat değişiyor tabiki.. İthal ürün kullandığınızda euronun da bu noktalara gelmesi nedeniyle maliyet oldukça artıyor..Düzgünce birşey yapayım derseniz herhalde 50 bin TL gibi bir bütçeyi göze almanız gerekir diye düşünüyorum..


HTC One M9PLUS cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler

Eee şimdi de yapıştırıcısı sormak farz oldu..
Sn. Feyizu rayları hangi yapıştırıcıyı kullandıklarını hatırlamıyorum. Ancak ben aracın iç yapıştırmaları için Dayson kullanıyorum..
Bu arada aracın iç işlerine devam ediyoruz...
Kalıp çıkarma, kaplama yapma, zımparalama v.s..Çok iş var çooook...:(
 

Selamlar, ilgiyle takip ediyorum. Aynı aşamalardan bende geçtim ve geçmeye devam ediyorum.

Tasarımınız da gayet hoş olmuş. Tavsiye olarak yolculuk esnasında arkada oturacak kişilerle iletişim için interkom tarzı bir sistem geliştirmeniz. Uzun yolculuklarda sohbet iyi geliyor.

Aracınızda yapılacak işler ne kadar zor da olsa, birşeyler oluştukça aldığımız haz başka oluyor. Umarım en kısa zamanda fazla aksilik yaşamadan istediğiniz karavanınıza kavuşursunuz.
 

Selamlar, ilgiyle takip ediyorum. Aynı aşamalardan bende geçtim ve geçmeye devam ediyorum.

Tasarımınız da gayet hoş olmuş. Tavsiye olarak yolculuk esnasında arkada oturacak kişilerle iletişim için interkom tarzı bir sistem geliştirmeniz. Uzun yolculuklarda sohbet iyi geliyor.

Aracınızda yapılacak işler ne kadar zor da olsa, birşeyler oluştukça aldığımız haz başka oluyor. Umarım en kısa zamanda fazla aksilik yaşamadan istediğiniz karavanınıza kavuşursunuz.
Sn. Chaos54 , şoför koltuğunun hemen arkasına dolabın altına açılır kapanır muavin koltuğu koyacağım, buna rağmen interkom fikri gayet ilginç bunu değerlendirmeye alacağım. Teşekkür ederim :smiley:
Bu arada Shurflo hidrofor aldım. Araç içi sıcak-soğuk su tesisatı için hortum tavsiyesi olan varmı? Bu arada boiler olarak Truma LPG+Elektrikli olan BE 10 kullanacağım...
 



Bir süredir yoğunluktan dolayı paylaşımda bulunamamıştım. Tabi bu süre zarfında boş durmadık aracın yapım işleri devam etti.. Peki neler yaptık, kısaca özetleyeyim..
İzolasyon üzerine gelecek tüm kontraplakların kaplamaları, WC ve Buzdolabının olduğu bölümün kaplamaları ve bunların cilalarını yaptık. Kaplama olarak doğal bambu tercih ettik. WC nin iç kaplaması için iki yüzeyi laminat, geniş olan diğer iki yüzü marin suni deri kullandık. Aynı şekilde tavan da marin deri oldu.
Aracın elektrik kablolalarını çektik. Hem 220 hem de 12 volt kullanacağım.
Duş teknesini monte ettik. WC servis kapısını açtık.
Temiz su depolarını polietilen atık su deposunu krom kullanacağım. Atık su deposunun imalata verdik.
Portatif olan 4. yatağın bağlantı noktaları yaptık. Bu yatak 8 parçadan oluşuyor ve açıldığında 65×175 cm ölçülerine sahip ve oldukça sağlam oldu. ( test ettim beni bile çekti )
Oturma grubunun konstrüksiyonunu yaptık.
Bugün truma boilerin egsoz çıkışını kestim. Aracın zeminine pvc döşeme aldım. İlk önce PVC döşemeyi tüm işler bittikten sonra boş kalan alanlara döşemeyi düşünmüştüm ama şimdi fikir değiştirdim. Banyo haricindeki tüm zemine bütün olarak döşeyeceğim.
Bugün ayrıca diğer dolap ve tezgahların ölçülerini aldık. İnşallah pazartesi kesime başlıyoruz....
iş yavaşyavaş kendini göstermeye başladı ama alacak yolumuz var...

Oturma konstrüksiyon.jpg


Kablo montaj.jpg


Conta montaj.jpg


20170317_161407.jpg


Arka köşe.jpg


Truma montaj.jpg
 



Kolay gelsin,şık bir karavan olacak eminim.
Boiler konusunda dikkatinizi çekmek istedim, fotografta görünen hortum sıcak su tesisatı için uygun olmayacak kanısındayım. Benim önerim; sanayide basınca dayanıklı yağ hortumlarından kullanırsanız rahat edersiniz. Sıcak su basınç altında patlayan hortum yüzünden kış günü karavanı kullanamayan bir arkadaşın yaşadıklarını hatırladım. Bir diğer konuda boilerin üzerinde sıcak su çıkındaki bağlantı rakorunu mutlaka kullanın. selamlar
 

Kolay gelsin. Kaplama şık durmuş .

Hasan
Teşekkür ederim Hasan bey
Kolay gelsin,şık bir karavan olacak eminim.
Boiler konusunda dikkatinizi çekmek istedim, fotografta görünen hortum sıcak su tesisatı için uygun olmayacak kanısındayım. Benim önerim; sanayide basınca dayanıklı yağ hortumlarından kullanırsanız rahat edersiniz. Sıcak su basınç altında patlayan hortum yüzünden kış günü karavanı kullanamayan bir arkadaşın yaşadıklarını hatırladım. Bir diğer konuda boilerin üzerinde sıcak su çıkındaki bağlantı rakorunu mutlaka kullanın. selamlar
Teşekkürler Güngör bey, siz gibi duayenlerin görüş ve tavsiyeleri benim için oldukça önemli. Hortum yüksek basınç ve ısıya dayanıklı özellikle bunu seçtim. Fabrika verilerine göre Sel Olympos hortum 20 bar basınca ve -5 / +60 derece sıcaklığa dayanıklı. Boiler konusundaki tavsiyelerinizi dikkate alacağım. Selam ve saygılarımla :smiley:
 



her şeyden önce fikir ve araç hayırlı olsun..aynı aracı bende düşünüyorum..ancak ruhsat konusunda bir yığın deli tezler var belkide çanakkale de böyle.. fikir amaçlı görüşmek isterim 5389435950
 


Hayırlı olsun. Uğur buzdolabından ben de kullanıyorum. 1200 W invertörle 2?100 Amper jel aküyle. Geçen yaz bir sıkıntı olmadı. Ama tedbir amaçlı bir 100 Amper jel daha koymayı düşünüyorum. Tekrar kolay gelsin.
 

her şeyden önce fikir ve araç hayırlı olsun..aynı aracı bende düşünüyorum..ancak ruhsat konusunda bir yığın deli tezler var belkide çanakkale de böyle.. fikir amaçlı görüşmek isterim 5389435950


Teşekkür ederim. Arka tarafa portatif 4. yatak ihtiyacım olduğu için 17 m3 lük bu araç benim için ideal oldu. Oldukça geniş bir hacim sunuyor, tavsiye ederim.
Ruhsat konusunda gerekli proje ve onayları aldıktan sonra rahatlıkla Özel Amaçlı Taşıt ( Motokaravan) olarak tescil ettirebilirsiniz.

hayırlı olsun,darısı bizim başımıza :smiley:
Teşekkürler, inşallah daha iyileri nasip olur...:smiley:


Hayırlı olsun. Uğur buzdolabından ben de kullanıyorum. 1200 W invertörle 2?100 Amper jel aküyle. Geçen yaz bir sıkıntı olmadı. Ama tedbir amaçlı bir 100 Amper jel daha koymayı düşünüyorum. Tekrar kolay gelsin.
Sayın hocam, aynı zamanda hemşerim, sizin aracın yapım sürecini takip etmiştim. Benim için oldukça iyi bir bilgi kaynağı olmuştu. Afyon'dan bir karavanseverin böyle bir işe girişmesi de beni ayrıca mutlu etmişti. Buzdolabı konusunda 800 W tam sinüs inverter ve 2*100 amper akü ile sorun olmaz gibime geliyor, olursa 1 tane daha 100 lük eklerim. Afyon'a geldiğimde görüşüp tanışmak isterim. İyi dilekler için teşekkürler..:smiley:
 




Merhaba, siz projeden bahsedince ve özel amaçlı taşıt motorkaravan deyince başımdan geçen bir olayı anlatmak istedim. Araçlarımız Trafik kanununda kamp taşıtı yönetmelikte ise özel amaçlı taşıt olarak geçiyor. Buna istinaden trafik tescile bir dilekçe yazarak yönetmeliklerin kanunlardan üstün olamayacağını ve aracımın ruhsatında yazan özel amaçlı taşıt ibaresinin kanunda geçtiği gibi kamp taşıtı olarak değiştirilmesini talep ettim. Büro amiri dilekçemi okuduktan sonra mevzuata baktı ve haklı olduğumu söyledi. Aracımın dosyasını çıkardılar. Projeye baktıktan sonra projenin motorkaravan olarak düzenlendiğini ve bu yüzden değişiklik yapılamayacağını, eğer değişiklik konusunda ısrar edersem yeniden proje çizdirmem gerektiğini söylediler. Siz aracınız için proje çizdirirken kamp taşıtı olarak yazdırabilirseniz ruhsatınızında öyle çıkacağını ve aracınızın özel amaçlı taşıt statüsünde olmayacağı için fahiş sigorta primlerine maruz kalmayacağınızı düşünüyorum. Ben ilk fırsatta projemi çizen mühendis ile irtibata geçip projeyi değiştirmeyi düşünüyorum.
Bu arada aracınız çok güzel gidiyor. Tebrik ediyorum.


Engin ÇAMCI
0 532 363 16 77
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,807
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst