DOĞA GEZGİNİ
Ana Kamp
- Mesajlar
- 26
- Tepkime Puanı
- 13
Cok cok tskler mükemmel uyarı oldu benim gibi direksiyon şöförü icin malum sitede 2009 var bir tane ona bakıcaz benim Nissan ustam ile siz de bakabilirmisiniz.şunu belirterek başlamak istiyorum; bilmeyenlerinde yorum yapmaktan geri durmadığı bazı forum sayfalarında bu aracın kronik sorunu olduğundan falan bahsedilmiş, bu durumun gerçekle alakası yok..olsa idi eğer mutlaka benimde zikretmem gerekirdi.. bildiğiniz üzere pathfinder navara ile aynı motora sahip bir arazi aracı. bildiğim kadarıyla 2006-2008 arası euro4 motora sahip üst modellerde euro5 motor var. yakıt olarak aman aman bir fark olmasada euro4 daha müsrif ve euro5' e göre biraz da gürültülü çalışır.. ilanda olan arabaların km si yüksek olacağından mutlaka triger zincir (aracın kullanımına bağlı 150 yada 180 bin de mutlaka değişmeli,bazıları ses yapmadan değiştirilmez der inanmayın) değişiminin yapılıp yapılmadığını, enjektörlerin durumu (meme değişimi olmuşmu,yada temizlik yapılmışmı, eğer bunlar yapılmadı ise siyah duman, fazla yakıt ve güç kaybı daha gürültülü çalışma olur), orjinal turboyu revüze edipte aslı gibi yerine koyan ustaya ben pek rastlamadım, o nedenle eğer turbo işlem gördü dikiş tutmadı yada sorunlu bir turbosu varsa ( malum egzos gazıyla döndüğü için turbo çarkları kurum bağlar) ıslık çalar gaza yüklendiğinizde ( ustalar ötmede derler) ve güç kaybı çok barizdir.
malum otomatik bir araç, şanzımanına mutlaka anlayan birileri bakmalı, ben aracın vites geçişleri gayet sesiz ve vuruntu kesinlikle yoktu..
araçta üç ayrı differansiyel var ön orta ve arka, yağ değişimleri yapılmışmı ( tabi tabi demelerine kesinlikle aldanmayın) mutlaka sorun, uygun olmayan yağ konuldu ise yada uzun süredir değişim yapılmadı ise uğultu yapar..
aracın differansiyeli 2H( sadece arkadan itiş), auto (akıllı dört çeker dedikleri), 4H ( hızlı diff kilit, kar,buz, orta arazi şartları) birde 4LO ( LSD, tam arazi diff., bu varsa bir araçta gerçek arazi aracıdır o, birçoğu dünya para verip lsd taktrırlar, pathfinder de var bazıları yok falan desede bilin siz).. bu diff geçişlerini uygun koşullarda mutlaka ama mutlaka deneyin ve tatmin olun..
yazlık lastiklerle pathfinder de sürata bağlı artan titreme kesinlikle olmaz , varsa eğer ya lastik balansı yada çok fazla ise titreme şaft balansından dır.. hafif yada biraz dişli lastiklerde yüksek hıza bağlı artan uğultu ve hafif titreme normaldir..
pathfinderin şasi ve şasi başlantıları çok sağlamdır. yani sorunsuz bir pathfinder in alt takımından lıkırtı tokurtu yada kasislerde sizi rahatsız eden bir sürüş olmaz gayet rahattır. viraja hızlı girdiğinizde normalde olmayan bir uğultu sesi geliyorsa, araç ne tarafına yattığında geliyorsa o tarafın lastik bilyesi dağılmıştır. pathfinder de bilye takım halinde yani porya takımı halinde bulursunuz.
4H ye alın ve tam sol yada tam sağla kalkış yapmaya çalışın tam gaz yapmadan, hafif kasılarak dönmesi normal ancak dönerken katur kutur bişeyler oluyorsa mutemelen akislerin işi bitmiştir. bu durum direksiyon düz ve düz yolda da düzelmiyorsa sadece 4x4 de geliyorsa ön diff. mutlaka elden geçmeli (biraz masraflı olur bu işlemde)..
aracın navigasyon sistemi var ancak dvd de türkiye haritası olmadığından ve maalesef güncelleme mümkün değil bu nedenle orjinal sistemde navigasyon kullanamazsınız.. büyük dokunmatik olmayan ekranı yol bilgisayarı radyo 6 lı cd changer ve gps ayrıca geri görüş kamerayı kullanmaya imkan sağlıyor. usb yada aux yok.
şimdilik aklıma gelenler bunlar, ama sizin özellikle merak ettiğiniz araçla alakalı durum olursa yine yardımcı olmaya çalışırım saygılar
malum sitedeki 2009 model araca şimdi baktım. arabanın nerdeyse orjinal parçası kalmamış; ya boyanmış ya değişmiş, expertiz raporu ortada zaten. elden çıkarma aşamasında çok zorlanırsınız, nitekim pathfinderlerin beğeneninin çok ancak alıcının az olduğu bi gerçek. olumsuz durumların kritiğini bu nedenle iyi yapmak lazım bence. araç bakımlı ise km'si çok problem değil ancak yine pazar kaygısını yok saymamakta fayda var.Cok cok tskler mükemmel uyarı oldu benim gibi direksiyon şöförü icin malum sitede 2009 var bir tane ona bakıcaz benim Nissan ustam ile siz de bakabilirmisiniz.
tsklet
Merhaba,Merhaba,
Binek aracımı sattım ve hem arazide hem de her gün asfaltta eşimin 1.5 yaşındaki bebeğimizle kullanacağı bir araç arayışındayım. Pathfinder lar dikkatimi çekti.
Günlük kullanımda üzer mi acaba bu araçlar? bir de km ler çok yüksek gerçekten. düşük km olanlar ise çok pahalı. Yine bahsettiğiniz pazar kaygısı yüzünden ne araçları kaçırıyoruz bunu da mı kaçıracağız? Bir yandan da belli olmaz 1 sene içinde aracı elimden çıkarmam gerekebilir diye düşünüyorum. yurtdışına yerleşme durumu olabilir.
Ne dersiniz? Düşünmeli miyim pathfinder ı? alternatif bir araç var mı benim kullanımıma uygun?
Saygılar,
Öncelikle cevap için teşekkürler,Merhaba,
Pathfinderin şehir içi kullanımında merak ettiğiniz eğer yakıtıysa 10,4-12,5/100 km yakıt sarfiyatı ortalaması olur bu sizi üzermi bilemiyorum, nitekim piyasada satılanların km'leri yüksek, bakımları düzgün yaptırılmayan her araç elbette normalde yakacağından da fazla yakar bunuda göz önünde bulundurun derim.. eğer boyut anlamında yorar mı diye soruyorsanız, örneğin passatla aşağı yukarı uzunluk ve genişlik açısından ebatları aynı sayılır ( kıyas olsun diye söylüyorum)..
pathfinder arzi şehir içi uzun yol karışık kullanımda iç ve bagaj hacmi, yüksek sürüş keyfi, arazideki kabiliyeti, güvenilir bir araç hissiyatı yaşatması, yola tam hakimiyet vb. bir çok konuda artılarıyla göz dolduran ancak maalesef ülkemizde hakkını veremediğimiz bir araç.. önceki yazılarımda da belirttim aslında aracın hakettiğini bu milletin vermemesinin yada verememesinin çok nedeni var ki (servislerin kalitesizliği, sanayide usta bulmanın zor olması, istanbul haricinde parça tedarikinin zorluğu, dünyada en pahalı yakıtı kullanıyor olmamız gibi..) aynı nedenler aslında bu araçlarda pazar kaygısı yaşanmasının da en büyük sebebi..
Bir yıl içinde aracı satma ihtimaliniz varsa bence daha kolay elden çıkarabileceğiniz bir araç alın..
sıfır sandık motorların fiyatı 2 yıl önce yaptığım araştırmada 10 bin tl gibi hatırlıyorum. motor rektefe işlemi elbette sandık motora göre fiyat açısından uygun ancak inanın daha yorucu bir iş..Öncelikle cevap için teşekkürler,
Olası bir motor rektefiye yaptırma ya da sıfır sandık motor taktırma, Şanzıman tamiri ya da değişimi gibi konularda yaklaşık fiyat bilginiz var mı? belki duymuşsunuzdur diye soruyorum. Yüksek km de allınacak araçlarda sonuçta en korkulan masraf genelde bunlar oluyor.
Pathfinder a alternatif bir araç öneriniz olur mu peki ? arazi + günlük asfalt kullanımı belki bir de kolay satılabilirlik çok şey istedim biliyorum. Önerinizin duster olmasından korkuyorum şuan
Ln65 ve ln106 benim tam aradığım pickup lardı fakat, bir anlık gaza geldim binek aracımı sattım. Şimdi ya orta seviye bir araç alıp yanına hilux alacağım, ya da tek araç alıp hem hafif offroad hem de günlük kullanım yapacağım.sıfır sandık motorların fiyatı 2 yıl önce yaptığım araştırmada 10 bin tl gibi hatırlıyorum. motor rektefe işlemi elbette sandık motora göre fiyat açısından uygun ancak inanın daha yorucu bir iş..
anladığım kadarıyla şehir içi kullanımından dolayı pikap istemiyosunuz, eğer yinede istiyosanız toyota hilux yada mitsubishi l200 den sasmayın derim.
duster, sizinde benim içime sinmediği gibi sinmemiş belli.. duster aslında köy yolunda binek aracını kullanmak istemeyen birisi için fena bir araç değil, ancak ailemde 4 duster var her binmemde inceliyorum, kalite sıfır, güvenlik sıfır, arazi alt yapısı yani şanzıman differansiyel nissanla aynı olduğu için gayet güzel, arazide insanı memnun eder yani.. ancak gel gelelim her ne kadar türkiye şartlarında arazide bu kadar iyi işler çıkarabilecek bir araçta olsa güvenlik ve paranın karşılığını alma hissiyatını maalesef kesinlikle vermiyor. şimdi duster' cı arkadaşlar biraz kızacaklar ancak yapacak bişey yok.. can güvenliği için hiç bir tedbir alınmamış bir araç.. pathfinderle bu hususta kıyasedilebilecek bi tarafı kesinlikle yok..
Araziye çıkmak istiyosanız ve hafif arazide olsa kesinlikle yolda kalmamalıyım, differansiyeli araziye uygun ve ayarlanabilir olmadı diyorsanız, ki öylede olmalı.. o nedenle rav4, asx, terios ve crv den uzak durun.. bu ve benzeri araçlar tam arazili araçlar kesinlikle değil.. araziye girersiniz ancak şansınızı fazla zorlayamazsınız.. aynı katagoride olup tam tam diff. kilitine nissan gibi sahip olan bir diğer marka da suzuki..
grand vitara ancak yeni değil mümkünse eski kasalar tam arazili araçlardır. fiyatına göre pathfinder gibi dolu dolu araçlardır. arazide utandırmaz, biraz serttir. ki hem arzide rahat hem asfaltta sedan gibi rahat, ikisi aynı anda mümkün değil, birini aldığınızda birisini bırakmalısınız. 1.9 ddis suzuki grand vitara olabilir ancak düşük km'de bulmak biraz zordur.. 1.6 benzinli tek kapılı olan modelleri de var düşünebilirsiniz.. 2.0 benzinli motora sahip olanları otomatikti hatırladığım kadarıyla biraz yakar onlarda aklınızda bulunsun....
saygılar