merhaba hocam, elimden geldiğince sorularınıza cevap vermeye çalışacağım, sürçü lisan edersem şimdiden affola..
pathfinder bu kasası 2005 ve üstü biliyorsunuzdur, motoru navara ile birebir( sadece yakıt filtresi farklı-navara da çift filtre var) aynı.. araç üzerinde ki motorun modeli D40 yada R51 olarak bilinir, sevisler yada yedek parça temininde ustaların öğrenmek istediği bilgi budur... yedek parça navaraya benzerlik sebebiyle gayet kolay. yine parça fiyatları şaşırtıcı ama gerçekten çok uygun, karşılaştırmak gerekirse caddy nin yedek parça fiyatlarıyla hemen hemen eşdeğer, tabi enjektör ve turbo gibi motorun elzem ve ağır parçaları istisna..
arabanın asfalt konforu uzunluktan dolayı gayet iyi, yüksekliği nedeniyle rüzgar sesi 130-140 km hızlarda fazla hissedilmeye başlıyo, motor sesi ön konsolla motor arasındaki yalıtım azlığından sanırım yine 120-130 km li hızlardan sonra fazlaca duyulmaya başlıyor. aracın arazi performansını konuşmak için önce nissan arazi alt yapısının yani şanzıman özellikle de differansiyelinin üretilmiş birçok arazi aracına örnek teşkil ettiğini belirtmekte fayda var diye düşünüyorum.. mesela duster ; kulandıysanız iyi bilirsinizki arazi performansı çok başarılı bunun en önemli nedeni, differansiyelin renault avrupa da nissan qashqai 'yi aldıktan sonra aynen duster' a aktarılmasıdır.. pathfinder de ailesi olan nissanı gayet başarılı şekilde- 2300 kg ağırlığına rağmen- temsil ediyor.. tek sıkıntısı bana göre ağırlığından dolayı çamurlu ve buzlu yolda fren mesafesi diğer araçlara göre bi tık fazla.. arazide differansiyel kilidi çok başarılı çalışıyor.
6 aylık vergisi 943 tl.. yakıt arazide 50 krş, şehir içi 45 krş civarı tabi kullanmaya görede değişir.. şehirler arasında 110-120 km sabit hızda 38-40 krş... fiyatı temizliğine ve km sine göre 78-60 bin tl civarında şuan..
2006 alınırmı diye sormuşsunuz.. şöyle anlatayım, yükseklik ve köşeli hatlarından dolayı iç mekan hem havadar, geniş hemde aydınlık ayrıca araç 7 kişilik, bagajdaki iki koltuk yatırıldığında devasa bir yükleme hacmi oluşuyor, arka 3 lü koltuğu yatırdığınızda ise araba resmen karavana dönüyor
.. artı iki koltuk kaldırıldığında da yine iki ailenin bavullarını rahat alacak kadar bagaj da boşluk kalıyor ( tecrübeyle sabittir).. elektronik özelliklerinden bahsetmek istemiyorum, çünkü biliyorum ki artık bu özellikler piyasadaki birçok aracın gerisinde bile kalıyor.. ancak araziye benim gibi sürekli çıkan birisiyseniz, arazide arabada nelerin önemli olduğunu gayet iyi bilirsiniz..
umarım yardımcı olur verdiğim bilgiler..