Cok tskler cevabınız icin.Sunu sormak isterim aracı daha almadım kontrol etmem gereken konular nelerdir özellikle.
şunu belirterek başlamak istiyorum; bilmeyenlerinde yorum yapmaktan geri durmadığı bazı forum sayfalarında bu aracın kronik sorunu olduğundan falan bahsedilmiş, bu durumun gerçekle alakası yok..olsa idi eğer mutlaka benimde zikretmem gerekirdi.. bildiğiniz üzere pathfinder navara ile aynı motora sahip bir arazi aracı. bildiğim kadarıyla 2006-2008 arası euro4 motora sahip üst modellerde euro5 motor var. yakıt olarak aman aman bir fark olmasada euro4 daha müsrif ve euro5' e göre biraz da gürültülü çalışır.. ilanda olan arabaların km si yüksek olacağından mutlaka triger zincir (aracın kullanımına bağlı 150 yada 180 bin de mutlaka değişmeli,bazıları ses yapmadan değiştirilmez der inanmayın) değişiminin yapılıp yapılmadığını, enjektörlerin durumu (meme değişimi olmuşmu,yada temizlik yapılmışmı, eğer bunlar yapılmadı ise siyah duman, fazla yakıt ve güç kaybı daha gürültülü çalışma olur), orjinal turboyu revüze edipte aslı gibi yerine koyan ustaya ben pek rastlamadım, o nedenle eğer turbo işlem gördü dikiş tutmadı yada sorunlu bir turbosu varsa ( malum egzos gazıyla döndüğü için turbo çarkları kurum bağlar) ıslık çalar gaza yüklendiğinizde ( ustalar ötmede derler) ve güç kaybı çok barizdir.
malum otomatik bir araç, şanzımanına mutlaka anlayan birileri bakmalı, ben aracın vites geçişleri gayet sesiz ve vuruntu kesinlikle yoktu..
araçta üç ayrı differansiyel var ön orta ve arka, yağ değişimleri yapılmışmı ( tabi tabi demelerine kesinlikle aldanmayın) mutlaka sorun, uygun olmayan yağ konuldu ise yada uzun süredir değişim yapılmadı ise uğultu yapar..
aracın differansiyeli 2H( sadece arkadan itiş), auto (akıllı dört çeker dedikleri), 4H ( hızlı diff kilit, kar,buz, orta arazi şartları) birde 4LO ( LSD, tam arazi diff., bu varsa bir araçta gerçek arazi aracıdır o, birçoğu dünya para verip lsd taktrırlar, pathfinder de var bazıları yok falan desede bilin siz).. bu diff geçişlerini uygun koşullarda mutlaka ama mutlaka deneyin ve tatmin olun..
yazlık lastiklerle pathfinder de sürata bağlı artan titreme kesinlikle olmaz , varsa eğer ya lastik balansı yada çok fazla ise titreme şaft balansından dır.. hafif yada biraz dişli lastiklerde yüksek hıza bağlı artan uğultu ve hafif titreme normaldir..
pathfinderin şasi ve şasi başlantıları çok sağlamdır. yani sorunsuz bir pathfinder in alt takımından lıkırtı tokurtu yada kasislerde sizi rahatsız eden bir sürüş olmaz gayet rahattır. viraja hızlı girdiğinizde normalde olmayan bir uğultu sesi geliyorsa, araç ne tarafına yattığında geliyorsa o tarafın lastik bilyesi dağılmıştır. pathfinder de bilye takım halinde yani porya takımı halinde bulursunuz.
4H ye alın ve tam sol yada tam sağla kalkış yapmaya çalışın tam gaz yapmadan, hafif kasılarak dönmesi normal ancak dönerken katur kutur bişeyler oluyorsa mutemelen akislerin işi bitmiştir. bu durum direksiyon düz ve düz yolda da düzelmiyorsa sadece 4x4 de geliyorsa ön diff. mutlaka elden geçmeli (biraz masraflı olur bu işlemde)..
aracın navigasyon sistemi var ancak dvd de türkiye haritası olmadığından ve maalesef güncelleme mümkün değil bu nedenle orjinal sistemde navigasyon kullanamazsınız.. büyük dokunmatik olmayan ekranı yol bilgisayarı radyo 6 lı cd changer ve gps ayrıca geri görüş kamerayı kullanmaya imkan sağlıyor. usb yada aux yok.
şimdilik aklıma gelenler bunlar, ama sizin özellikle merak ettiğiniz araçla alakalı durum olursa yine yardımcı olmaya çalışırım saygılar