2006 Model T5 İçin Çekyat

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Boğaç Erkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 53,268
Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

Nevzat bey eger aileniz kalabalik degilse ruhsata yazilacak 2+1 seklindeki duzende seyahat edebilecekseniz zaten en mantiklisi ruhsati degistirmek. Ruhsati degistirmek istemeyen arkadaslarin bir cogunun aileleri kalabalik oldugu icin gunluk yasamda 5+1 ruhsatli araclara ihtiyaclari var. Karavana cevirince ici legal olsada ruhsattaki kisi sayisindan fazla bindiginiz icin sorun cikabilir. Bence en temiz cozum aileniz 3 kisiden fazla degilse karavan ruhsati almak. Aileniz 3 kisiden fazla ise kamplara gitmek icin normal koltuk gorunumlu yatar koltuklardan edinip geri kalan lavabo, ocak, dolap gibi seyleri yapmadan seyyar idare etmek. Yani 5+1 city van duzenini kanunen bozmamak.
 

Etiketler
Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

Henüz karavana dönüşme yaşı gelmemiş araçlar için uygun koltuk-yatak düşüncesi hep araştırılıyor. aslında bunu en güzel ve şık şekilde REIMO yapıyor. Ancak 3000 Avro gibi bir fiyat da inanlıır gibi değil. Ben düşüncemi oldukça powerpoint araçları yardımıyla amatörce çizmeye çalıştım. Estetik çalışan bir üretici gayet şık yapabilir.

Arkadaki üçlü koltuk (160 cm-- dilerseniz ikili koltuk --> 120 cm yatak) 3 parça ayrılabilir kısımdan oluşuyor. Sırt ve oturağa gelen kesimler standart araç koltuğu formunda ve ergonomik. Diğer (arka) yüzleri yatak olacak şekilde düz. Koltuk halindeyken bazadan çıkan profil ayaklara bağlı bazanın öne doğru uzaması ve koltuğun oturak kısmının ters olarak buraya yerleştirilmesiyle eyatağın ayak kısmı oluşturuluyor. Sırt kısmın arkasında bulunan dayanak kırılarak gizlenmiş ayaklar aracılığıyla yatırılıyor ve sırt minderi ters çevrilip yerleştiriliyor ve diğer tarafta baş kısmını oluşturuluyor.

Aşağıya amatorce çizdiğim ersmi yüklemeye çalışacağım umaraım becerbilirim.

Değerli yorumlarınız bekliyorum
 

Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

İşte çizim :

koltuk-yatak.JPG
 

Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

güzel fikir,ama kim uygulayacak,ben reimonun modelinin fotoğraflarını bir sürü mobilyacıya göstermiştim de hiçbiri yapmak istemedi,adamlar uğraşmak istemiyor en sonunda ilk sayfada atilla abinin paylaştığı fotoğraftakini ankarada 900 tl ye taktırdım,iyikide taktırmışım, emniyet kemerleri ve kavisleri nedeniyle seyehat sırasında arkada oturanlar rahat ve güvenli
birkaç kez uyuduk koltukta,aradan kemerin zamazingolarını alta atıyoruz,3 kişi ,herbirimiz
o kavislerin ortasındaki boşlukta mışıl mışıl uyuduk,hiçbirimiz rahatsızlık çekmedik,boyum 1.84 m
koltuk kafalıklarının üstüne yastık koyup başınızı oraya koyduğunuzda vücüt ve bacakların tamamı yatakta kalıyor,dümdüz yatarsanız sadece ayaklar dışarıda kalıyor,ama buda rahatsızlık vermiyor,
zaten genelde dümdüz yatmıyor insan ,yan dönünce kıvrılıyor

k1.jpg
 

Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

Bu koltugun benzeri dayimda vardi. Yillardir burada yazdim durdum. Sanirim Nazarimiz degdi sanirim en son gittigi TUV muayenesinde o koltuga takmislar ve dayimda o koltugu sokturup orjinalini takdirmak zorunda kalmis. Arac karavan ruthsatli degilse dikkatli olmak lazim TUV e giderken. Eger elde varsa TUV oncesi orjinalin koltugunu yerine takmak lazim. Yada gideceginiz TUV istasyonunda boyle olaylar yasanmismi arastirip kolay geciren bir istasyon secmekte fayda var.
 



Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

kötü haber
bana bu koltukla tüvde sorun yaşamayacağımı söylemişlerdi takarken
 

Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

Farklı bir çözüm: Portatif yatak. İstenirse sadece gezi sırasında araca alınarak kullanılabilir. Muayeneden muayeneye arabadan çıkartılabilir. Ruhsat değiştirmeden, pratik ve ekonomik çözüm olabilir.

İçiçe geçirilmiş banklar. Zigon sehpalar gibi.... Birbiri içinden çıkartılarak yatak haline geliyor.

portable bed.JPG
 

Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

BORABORA' Alıntı:
Farklı bir çözüm: Portatif yatak. İstenirse sadece gezi sırasında araca alınarak kullanılabilir. Muayeneden muayeneye arabadan çıkartılabilir. Ruhsat değiştirmeden, pratik ve ekonomik çözüm olabilir.

İçiçe geçirilmiş banklar. Zigon sehpalar gibi.... Birbiri içinden çıkartılarak yatak haline geliyor.

Guzel bır dusunce karavan ruhsatlı olmayanlar ıcın..
 

Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

BORABORA' Alıntı:
Farklı bir çözüm: Portatif yatak. İstenirse sadece gezi sırasında araca alınarak kullanılabilir. Muayeneden muayeneye arabadan çıkartılabilir. Ruhsat değiştirmeden, pratik ve ekonomik çözüm olabilir.

İçiçe geçirilmiş banklar. Zigon sehpalar gibi.... Birbiri içinden çıkartılarak yatak haline geliyor.

Yatak dusuncesi guzel fakat ic ice gectigi icin aralarinda 1-2 cm de olsa bir fark olacaktir. Bu yatarken rahatsizlik yaratabilir. Birde sabit olmayan bir sistem seyahat halinde ani frenlerde buyuk risk olusturur. Bu yuzden karavan ruhsatli olmayanlar icin yine en iyi cozum yatar koltuk sistemi fakat orjinal koltuguda yedekte tutarak TUV'e giderken yerine takmak. Cok zor bir degil sonucta 30 dakika bile almaz.


omnitemporal' Alıntı:
kötü haber
bana bu koltukla tüvde sorun yaşamayacağımı söylemişlerdi takarken
Birde her TUV bir degil. Kimisi cok umursamaz, kimisi daha esnek kimisi cok kati. Yillar gectikte hangi istasyonun daha esnek oldugu daha belli olacaktir zaten. Eger cevrenizde benzer bir aracla muayeneden gecen varsa onun goturdugu TUV istasyonuna goturmenizi tavsiye ederim.
 

Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

melihbozkurt' Alıntı:
Yatak dusuncesi guzel fakat ic ice gectigi icin aralarinda 1-2 cm de olsa bir fark olacaktir. Bu yatarken rahatsizlik yaratabilir. Birde sabit olmayan bir sistem seyahat halinde ani frenlerde buyuk risk olusturur. Bu yuzden karavan ruhsatli olmayanlar icin yine en iyi cozum yatar koltuk sistemi fakat orjinal koltuguda yedekte tutarak TUV'e giderken yerine takmak. Cok zor bir degil sonucta 30 dakika bile almaz.

Aslında bahsettiğiniz 1-2 santim boşlukar oluşmuyor. Çizimini beceremedim. Modüller tümüyle birbirinin aynı, yani aralarında yükseklik farkı da yok. Üsten içine geçerken, alta dıştan kavrıyormuş gibi... Anlatmak da zor aslında :( Ama yükseklik sorunu yok. Açılınca "şak" diye biribirine oturuyorlar.
Yedek senaryo:
Ayaklar kırılan ayak yaplıyor. Bu durumda kapalı iken tüm modüller levha haline dönüşüyor ve üstüste konulark muhafaza ediliyor. Yatak açılacağı zaman ayaklar açılarak yatağa dönüştürülüyor.
Hareket halinde tehlike oluşturması tespitinizde haklısınız. Bu durumda en arkadaki ayaklar (aracın tabanına) bir kilit mekanizması ile istendiğinde sabitlenebiliyor olmalıdır.

Bu tip yatağın en güzel yanı ölçüleri ve tarafı tamamen ergonomik olmasıdır. Ayrıca koltuklar size kalmıştır, estetik olarak dilediğiniz gibi yaptırabilirsiniz.
 




Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

İlkinde yatak çok başarılı... Pratiklikte gelinen son nokta...
Karavan ruhsatı olmayanlar için yandaki modüllerin olmadığını düşünmek gerekiyor sanıyorum.
Açıkçası ben yatak modelinden etkilendim. Kısa süreli kamplar ve geçici çözümler için ekonomik ve pratik. Teşekkürler Nevzat Bey paylaşım için ...
 

Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

Sayin nejat bey ve Sayin borabora;

Acikcasi "rock and roll bed" adi ile bilinen bu tur koltuklar zaten VW T1 ve T2 ler ile unlenmis bir sistem. Onlarin uzerinde bol miktarda bulmak mumkun. Eski araclarda sorun olmuyor. Fakat sorun yeni araclarda orjinal koltugu cikarttiginizda TUV de sorun cikiyor. Cunku araclarin emliyet kemer yerleri vs. de degisiyor. Onceden belirttigim gibi bu gibi bir sistem yaptiriyorsaniz yada bazali sistem bir koltuk taktiracaksaniz TUV de sorun cikartmadigina emin oldugunuz bir muayene istasyonuna gitmenizde fayda var. Aksi takdirde araciniz karavan ruhsatli olmadigi icin bir sorumlu cikipta illaki orjinal koltuk diye tutturabiliyor.

Bence en temizi kucuk yada buyuk hangi araci kullaniyoraniz donusumunu yaptirip karavan ruhsati almak gerekli. Karavan ruhsati olduktan sonra bazali yatakta konur, rock and roll bed de konur kimse karisamaz. Keyfinize gore koyarsiniz.
 

Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

Melih Bey, söylediklerinizde haklısınız.Mümkün ise karavan ruhsatı edinilmelidir.

Bunlar, belki 5 yıldan genç araca sahip ya da aracını kalıcı olarak karavana dönüşüm yapmak istemeyenler için geçerli bir çözüm olabilir.
Zira, 4+1 , 5+1, panelvan ya da bazı VIP araçların özellikle uzun modellerinin arka bölümünde yeterli alan olabiliyor. Koltukların sökülmesine gerek kalmadan, bu alanı bu şekilde değerlendirme fırsatı olabilir.
 

Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

Yeni yasalar pek işimize gelmediği için sanırım, yine yok sayıyoruz...Uygulama başlayınca yine bazıları çok köpürecek gibi görünüyor..
I: Ticari statüdeki araçların (kamyonet, panelvan, camlıvan), hususi kullanımı kontrol altına alıyor, bir gün evinize resmi bir belge gelip, açınca, Ticari araç kullandığınız için vergi mükellefi sayıldığınızı, en yakın vergi dairesine müracat ederek, vergi numarası almanız istenebilir, ayrıca trafik çevirmelerinde ehliyete ek olarak "K" belgesi istenirse şaşırmayın, ya vergi mükellefi olacaksınız yada "yük ve eşya taşır" işi yaptığınızı belirterek, götürü usulda aylık 500 TL'den vergi mükellefi olacaksınız...Kanun tasarısı hazır, uygulamaya girmesi an meselesi...Karavan dönüşümü yapmadan panelvan, camlıvan, kamyonet kullanalara duyurulur...
II: Tüzel kişilerin yılda 2 adet araçdan fazlasını alıp satmaları durumunda ( devlete göre şahısların araç yenileme amortismanı 2 senede 1 adet motorlu araç olarak kabul edildi), devlet tarafından bu seferde oto komisyoncusu kabul edilerek, yine evlerine resmi bir belge gelecek ve yine en yakın vergi dairesine müracat ederek, ya vergi mükellefi olmaları yada götürü usulde aylık 500 TL, yıllık 6000 TL vergi ödemeleri istenecek...
 



Ynt: 2006 Model T5 İçin Çekyat

atiladi' Alıntı:
Yeni yasalar pek işimize gelmediği için sanırım, yine yok sayıyoruz...Uygulama başlayınca yine bazıları çok köpürecek gibi görünüyor..

Atila Bey, aracı 5 yıldan genç olanlar için farklı bir çözüm oneriniz varsa bilgi ve deneyiminizden faydalanmak isteriz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst