semaver
Aracımı seviyorum.
Ynt: 2006 Grand Vitara XL7 TD Modifiyesi
Oğuz Bey yükseltmeyi bilmem ama,
Geçen haftasonu 3 yıl aradan sonra tekrar sülüklügöle çıkayım dedim. Son kısım bozuk taş yol-ağır ağır gitmek gerekiyor. Aracın motor sıcaklığının yükseldiğini farkettim. (Dışarısı 12°C civarı olmasına rağmen) Genelde birinci viteste, bazen ise 4L 1. ve 2. viteste kullandım. Ara ara yanık kokuları gelmeye başlayınca kenara çekip kaputu açtım, fırın kapağı açmış gibi oldum. Su kaynatma falan olmadı ama yorgan gibi izoleli motor kaputu sıcaklığı aynen muhafaza ediyor, hava akımı olmayınca kaputun altı fırına dönüyor. Şnorkel taksam dışarıdan hava alsa diye ilk etapta aklıma geldi, daha sonra range roverlarda ön kapıların hemen ilerisinde motor kaputunun yanlarında gördüğüm ızgaralar aklıma geldi, biriken sıcak havayı tahliye etmeye yarar mı acaba? Yada aklınıza gelen başka çözüm var mı? Sanırsam siz de hararet yükselmesinden bahsetmiştiniz.
Oğuz Bey yükseltmeyi bilmem ama,
Geçen haftasonu 3 yıl aradan sonra tekrar sülüklügöle çıkayım dedim. Son kısım bozuk taş yol-ağır ağır gitmek gerekiyor. Aracın motor sıcaklığının yükseldiğini farkettim. (Dışarısı 12°C civarı olmasına rağmen) Genelde birinci viteste, bazen ise 4L 1. ve 2. viteste kullandım. Ara ara yanık kokuları gelmeye başlayınca kenara çekip kaputu açtım, fırın kapağı açmış gibi oldum. Su kaynatma falan olmadı ama yorgan gibi izoleli motor kaputu sıcaklığı aynen muhafaza ediyor, hava akımı olmayınca kaputun altı fırına dönüyor. Şnorkel taksam dışarıdan hava alsa diye ilk etapta aklıma geldi, daha sonra range roverlarda ön kapıların hemen ilerisinde motor kaputunun yanlarında gördüğüm ızgaralar aklıma geldi, biriken sıcak havayı tahliye etmeye yarar mı acaba? Yada aklınıza gelen başka çözüm var mı? Sanırsam siz de hararet yükselmesinden bahsetmiştiniz.