2005 Suzuki Grand Vitara 2,0 Otm Düzeltme Ve Ilave Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 177
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,972

Etiketler

Anadoludaki yetkili servisler , bu araçlar hakkında daha çok bilgiye sahip , mesela ön sislerle ilgili istanbuldaki servislerden doğru düzgün bir bilgiye sahip olamamıştım, eskişehirde suzuki yetkili serviste orjinal ön sis düğmesini buldum , daha önce bahsettiğim boş tapanın arkasındaki fişe uyumlu fişin pinleride uyumlu , ön farın orda sağ ve soldaki boşta olan ön sis farı fişlerinede hükmediyor , yanlız ön sigorta kutusunda olmayan bi role var , oraya role takınca çalışıyor , özetle araçta ön sis farı tesisatı mevcut eksik olan sis farları role ve düğme, roleyi aldım düğmeyi aldım , sis farları aşırı pahalı olduğu için onu sonraya bıraktım daha uygun fiyatlı bişey uydurulur niyetiyle.
Düğme, ön sis farı fişleri ve boşta olan role yuvasının fotolarını aşağıda ekledim.
Düğmenin parkları yakınca gece aydınlatmasıda diğer düğmelerle uyumlu
Aliexpres ve ebaydeki düğmelerde ,pinler uyumlu değil ,yani orjinal tesisattaki fişin içindeki pinlerle uyumlu değil , şayet o düğme alınırsa ayretten tesisat çekilmesi gerekiyor







 
Son düzenleme:

Yurt dışından parça temin ettiğiniz belirli bir site var mı yoksa servis üzerinden mi getirtiyorsunuz? Bu arada çok iyi iş çıkarmışsınız. Elinize sağlık Allah kaza bela vermesin.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aracın değişmesi gereken parçalarını yetkili servislerden almayı tercih ediyorum, ilaveleri ise şayet araçta mevcut şeylerle çalışacaksa yine servisten , bağımsız çalışacaksa yurtdışından alıyorum
Ayna yı elden usa dan aldırdım, diğer kıvır zıvır şeyleri ebay üzerinden aldım
 



Siyah yan sinyal, satın alırken fotografta daha koyu siyah duruyordu ama buda fena olmadı, ampülü sarı yanıyor

 

Aracımın deponun yanındaki benzin filtresi hiç değişmemiş , servisten orijinalini aldım ve değiştirdim, bujilere de bakmamıştım yine servisten orjinal japon Ngk bkr6e-11 nikel bujilerle değiştirdim, üstünde büyük ihtimalle çin malı iridyum bujiler takılı idi, iridyum bujilerin 4 tanesinin orjinal japonu 500 lira civarı tek farkı iridyumun 100000 km gitmesi , nikel tercih ettim , iridyum alıp 100000 km tutacağıma nikel alıp 25000 km de değiştiririm mantığıyla
Piyasada orijinal diye çin malı iridyum bujiler 200 liraya satılıyor , serviste orjinal nikel bujiler 120 lira bilginize
Sonuç: çekiş hissedilir derecede arttı , motor sesi tizleşti
 



Benzin filtresinin içini açtım deponun hali hakkında fikir verir niyetiyle, çok kirli çıkmadı 10 senede bu kadar olması normal, kağıt anormal sertleşmiş tabi, iç saçta en ufak pas lekesi yok bu iyi çünkü depo suyla haşır neşir olmamış demektir o





 



Hava güzel olunca çalışmalara hızla devam;
Bagaj yan plastikleri söktüm hem kameranın kablosunu çekmek hemde ne var ne yok bakalım diye
Kum şeklinde toz doluydu arka taraf , bu kadar toz 10 yıl birikimimi yoksa hava tahliye deliklerinden sürekli tozmu almış tam çözemedim neyse kamera tesisatını çektim , detaylı temizlik , sunroofun arka tahliye deliklerinin hortumları buralardan geçip tahliye oluyormuş , hortumlar yine gelişi güzel sabitlenmenden çekilmiş çamurluklardan gelen gürültü sebebi hortumlarmış , ellenmemiş hali ve izalasyonlu hali resimleri aşağıda











 

Emniyet kemerlerinin sargısının olduğu deliklerin yanlarını kapattım, diğer büyük delikler hava tahliyesi için, üst taraflarında resimlerde gözükmeyen yarım kapakları vardı , yarım plastik kapaklara arkadan su çekmeyen sünger yapıştırıcam , oraları tamamen kapatsammı kapatmasammıkararsızım , yan plastiklerin arkasına sünger uygulaması yapıcam şayet yerine oturmada problem olmazsa
 

Arka lambalarıda söktüm sis farı sol tarafta var bilindiği üzere , şayet bi duy daha bulabilirsem arka sisleri çiflicem paralel çekip, tabi sağdaki sis yerine duy yeri açılması lazım o en kolay tarafı , zor olan duyu bulmak



 


Büyük delikleri kapatmanın bi anlamı yok aslında çünkü mecburen kirko yeri açık kalması lazım, toz giren yere müdahele etmek en mantıklısı , yani yanda arka tamponun arkasındaki hava kanallarına , sistemi nasıl bilmiyorum normalde basınç gelince açılan , sonrada kendiliğinden kapanan tarzda olması lazım ama bakıcaz artık , o iş tamponu sökünce ,bekliyecek biraz. Şayet kanallı bişeyse tozu filtre edecek bi sistem düşünürüm
 
Son düzenleme:



Üstad kolay gelsin, bu kadar bilgi sahibi olmanızı takdir ediyor. Çalışmanızı pür dikkat takip ediyorum. Merakımı mazur görün araba ile ilgili bi mesleğe mi sahipsiz acaba?