2003 Wj 4.7 Ov Için Yükseltme Kiti Yardımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mauvais Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,587

mauvais

Zirve
Mesajlar
1,171
Tepkime Puanı
453
Yer
İstanbul
merhaba,

2003 WJ 4.7 OV için yükseltme kiti arıyorum. ağır offroad yapmayacağım, hedef geziye çıkıldığında karda, çamurda, taşlık yolda sorun çıkarmasın. Kit olarak almayı düşünüyorum. Evin 2. aracı olduğu için bazen işe gidip gelirken bazen de gezi amaçlı kullanılacak.

öncelikli sorum hangi kiti almalıyım ve kullanım amacıma uygun olarak kaç inç lik olanı tercih etmeliyim?
aşırı yükseltme istemiyorum, hem otoparka girebilmeliyim hem de günlük kullanırsam çok zorluk yaşamayayım.
optimal olarak ne önerirsiniz?

diğer yandan bu kiti takınca lastik ve spacer da düşünüyorum. lastik olarak da öncelğim karda ve çamurda gidebilecek türden, özellikle her ikisi için de son zamanlarda kiti/lastiği kullananların yorumları olursa daha faydalı olur.

şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
4 inç yeterli gelir,spacer yerine offsetli jant tavsiye ederim. Yolu önden birileri açarsa MT lastik yeterli. Wrangler MT karda buz da biraz daha iyidir ama daha çok taş,toprak arazi de kullanılacaksa BF Goodrich MT daha dayanıklı.Youtube videosu altta 4" yükseltmenin

 

4 inç yeterli gelir,spacer yerine offsetli jant tavsiye ederim. Yolu önden birileri açarsa MT lastik yeterli. Wrangler MT karda buz da biraz daha iyidir ama daha çok taş,toprak arazi de kullanılacaksa BF Goodrich MT daha dayanıklı.Youtube videosu altta 4" yükseltmenin


cevabınız için teşekkürler,
anladığım kadarı ile forum baya bir yavaşlamış, eskiden 3 günde 25 cevap gelirken şimdi 25 okuma var.

lastik olarak kar kış önceliğmiz bundan dolayı Wrangler ı araştıracağım.
diğer yandan 4" yükseltmede kitten başka modifikasyonlar gerektiğini okudum, fren hortumları vs.
bu yüzden 3" şimdilik daha iyi gibi geldi.
siz ne dersiniz?
 

Tabi 4" yükseltince pitman kolu,fren hortumu,egzozun yeniden ayarlanması vs vs ek işlerde yapılması lazım. Eğer bunları yaptırmak istemiyorsanız üst limit 3.5". Eğer bulabiliyorsanız o kiti alın derim, 3" den az da olsa farkı var.
 

Geçen hafta sonu gittiğim yerde her nasıl olduysa yolun yüzeyinde kırılmış 10 cm civarı buz katmanının altından akan su yüzünden ne tür bir problemle karşı karşıya olduğumu anlayamadığım için geri döndüm.
Görebilseydim muhtemelen araba ordan yükseltme kiti olmadan da yavaş yavaş geçerdi.
Bir çift yağmur çizmesi de duruma göre o yükseltme kiti kadar etkili olabilir yani.
Hal böyleyken gereksiz gözüküyor ama siz bilirsiniz.

not: hem karda hem çamurda gidecek lastik seçiminiz hafif pürüzlü olsa bile buzlu yüzeylerde gitmeyecek. bu açıdan bakacak olursanız zaten öyle her yere gidebilecek bir araç sahibi olmanız da mümkün değil.
 



ben pek cevap alamasam da diğer arkadaşlara yardımcı olması açısından yaptıklarımı aktarmak isterim;
kit seçimini hem forumlardan hem de jeep ustalarına danışarak Iron Rock 4" den yana kullandım, amortisör olarak orta sertlikte bir seçim yapıldı. kitin içinden çıkmayan direksiyon amortisörü için de old man emu kullandık.
aracın yükselmesi çok tatmin edici seviyede oldu.

öncelikle başıma gelen bir sorundan bahsedim, ilk taktığımız direksiyon amortisöründe ufak bir arıza varmış, bu da araçta detah wooble denen zıplama/rezonans olayına soktu, 200 km kullanımda 5 defa başımıza geldi, aracı 3 defa kontrole soktuk, sonuncu da amortisör kaynaklı olduğu anlaşıldı. kit sonrası bu sorunla karşılaşırsanız ilk bakacağınız yerlerden biri bu amortisör diğeri de burçlar.

şimdi sırada lastikler var, 245/65/17 BF KO2 takacağız, ayrıca spacer ile de lastiği biraz dışarı alacağız.

başka bir sorun ya da ekleme yaptığımda tekrar yazarım.
 

Yardım alamadım derken? Daha ne gibi bir fikir bekliyordunuz ki? 4 inç kiti taktırmayacağım demişsiniz ama taktırmışsınız neyse kitin içinden çıkmadıysa eğer uzun Z rotları (sway bar),ayarlanabilir track-bar,control arms vs gibi eksikleri de tamamlayın derim.

Lastiği niye 30 inç seçtiniz ki ? Yükseltmenin amacı daha büyük lastik takıp diferansiyeli daha yükseğe almaktır,ben olsam 31" takardım kaldı ki o kitin lastiği normalde 32" 'tir. Ayrıca niye 17" jant ? Asfalt ağırlıklı mı kullanmayı düşünüyorsunuz ? Eğer o lastikleri kullanacaksanız offset vermenize gerek yok, o şekilde kullanabilirsiniz boşuna spacer almayın derim.
 

Yardım alamadım derken? Daha ne gibi bir fikir bekliyordunuz ki? 4 inç kiti taktırmayacağım demişsiniz ama taktırmışsınız neyse kitin içinden çıkmadıysa eğer uzun Z rotları (sway bar),ayarlanabilir track-bar,control arms vs gibi eksikleri de tamamlayın derim.

Lastiği niye 30 inç seçtiniz ki ? Yükseltmenin amacı daha büyük lastik takıp diferansiyeli daha yükseğe almaktır,ben olsam 31" takardım kaldı ki o kitin lastiği normalde 32" 'tir. Ayrıca niye 17" jant ? Asfalt ağırlıklı mı kullanmayı düşünüyorsunuz ? Eğer o lastikleri kullanacaksanız offset vermenize gerek yok, o şekilde kullanabilirsiniz boşuna spacer almayın derim.

ya kusura bakmayın lafım size gibi oldu, eskiden bir konu açılınca bir dolu cevap gelirdi, şimdi ise pek ses yok.

265/70/16 denedik, ofsetli jant ile çamurluğa sürtme yaptı, aracı kestirip biçtirmek yerine orijinal jant üzerinden hareket edelim dedik. istediğimiz BF lastikten de 255 yok piyasada, bundan dolayı 245 de karar kıldık. spacer ise görüntü olarak daha güzel duruyor ve bir miktar da genişleme yol tutuş açısından da iyi olacaktır.

aşağıdaki kiti taktık;

G.Cherokee 4''WJ | Iron Rock | Cherokee Yükseltme Kiti

bunda direksiyon amortisörü çıkmıyor. parça sayısı da rough dan daha az ama ürünlerin daha kaliteli olduğu kanaatine vardık.
 

bu arada fren hortumu ya da diğer değişikliklere bu kit ile gerek kalmadı, aracı hafif araziye sokup tam açma kapama yaptırdık ve bir sorun olmadı, zaten servis de mesafenin yettiğini söyledi.
 

Doğru karar vermişsiniz bu kit çok daha kalitelidir. Kitin içinde varmış dediklerim, fren hortumu problem olmaz o lastik ile. Fakat 31 " lastiğin sürtme yapması çok garip geldi bana.Yapmaması lazım normalde,acaba amortisörler mi kısa olandan takıldı?

Spacer doğru güzel görüntü oluşturur ama çok iyi bir fiyata almadıysanız yine de tavsiye etmem,2. el de olsa offsetli jant bakın derim.
 



Amortisörler standart uzunlukta diye biliyorum, lastik ön tampona ve arka kısımda çamurluk alt plastik parçaya sürtme yaptı.
4" WJ yükseltmesi yapan başka biri bu kesimleri traşlatmış ve boyatmış, orijinal gibi duruyor ama araba da kesme biçme işlemi istemiyorum şu an için, bundan dolayı da bu lastikler ile bakacağız önce.
spacer için de en kalitelisini almaya çalışacağım, bazılarında balans tutmama problemi olduğunu duydum.
jantlar güzel olduğu için değiştirmek istemiyorum aslında, araba bu şekilde orijinal gibi duruyor, üzerinde extra parçalar yerine fabrika çıkışı havası var.

bu bakım sırasında orijinal radyatörün de ömrünü tamamladığını, ufak ufak sızdırma yaptığını gördük, şu an için sorun olmayacağını ama ne zaman sorun açacağı belli olmayacağını söyledi servis ama değiştirelim dedi değiştirdik.
malum bu araçlar yüksek sıcaklıkla çalışıyor ve soğutma sistemi çok önemli.
2 ay sonra bakıma gittiğimde bütün hortumları tek tek kontrol edeceğiz.
 

Soğutma sistemi Amerikan da ihmale gelmez,ben aldığım zaman yağ bakımı ile birlikte direk baktırdığım yerlerdir hatta garanti olsun diye bakıma bile sokarım direk. Taktırın lastikleri bakalım,ileri de duruma göre karar verirsiniz girdiğiniz ortamlara göre.

Bir de arka egzoz susturucusunu küçük olanı ile değiştirin,değiştirmezseniz bir tane daha destek attırın veya tel bağlayabileceğiniz bir iki çengel yaptırın arka diferansiyelin sağına soluna ( marşbiyele yakın tarafa ) tabi araçta tel de bulunsun, genelde yükseltince egzoz kopuyor,bu sorun XJ'de de oluyordu,koparsa arazide tel ile bağlayıp devam edersiniz.
 

aracı komple bakıma soktum, ön takım, sıvılar vs hepsine bakıldı, ne olur ne olmaz 2003 model araç ve üzerinde orijinal parçaları var hala, bu da ileride masraf anlamına geliyor :smiley:

egzoz için susturucuyu flow master ile değiştireceğim, hafif bir ses versin istiyorum, v8 sesini duymak lazım, o zaman dediğiniz konulara da baktırırım, uyarı için teşekkürler.
 

Tekrar merhaba bende aracıma kit uygulamayı düşünüyorum hafif gezi yapıcam off road düşünmüyorum sormak istediğim get de olsa yeterli olurmu ? Get in bir zararı olurmu ? Araç 1995 model 5.2 sizin düşünceleriniz nedir ? Lastik seçimi nasıl olmalı ?
 

Merhaba.

Direksiyon amortisoru Death Wobble sebebi değildir. Ama tetikleyicisi olabilir. Death Wobble'in tek sebebi kafayı tutan track bardır.

Siz HD bir direksiyon amortisoru takarak sadece sorunu maskelediniz. Yani track bar zaafiyetinden doğan salınımı şu an direksiyon amortisoru ile sönümlüyorsunuz. Yarın öbür gün bu amortisor bozulabilir.

Bu arada umarım track barın civatalarını araç yere tam olarak basarken sıktırmışsınızdır. Aksi takdire araç havadayken sıkılan track bar civataları, araç yere basınca track bar burçlarının içerde burulmasına, ve kısa sürede çatlamasına ve yırtılmasına sebep olur. Bu da yine death wobble'a sebep olur.

Ayrıntılı bilgi isterseniz bana özel mesaj atın.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,225
Kayıtlı Üye Sayımız
166,536
Kaydolan Son Üyemiz
süvariemin

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst