Arkadaşlar bana önerebileceğiniz bir kit markası yada istanbul'da bir usta varmı ?
merhaba,
özelden mesaj attım
Arkadaşlar bana önerebileceğiniz bir kit markası yada istanbul'da bir usta varmı ?
Hocam aracinizi yaptiniz mi?görmek isterim mümkünseben pek cevap alamasam da diğer arkadaşlara yardımcı olması açısından yaptıklarımı aktarmak isterim;
kit seçimini hem forumlardan hem de jeep ustalarına danışarak Iron Rock 4" den yana kullandım, amortisör olarak orta sertlikte bir seçim yapıldı. kitin içinden çıkmayan direksiyon amortisörü için de old man emu kullandık.
aracın yükselmesi çok tatmin edici seviyede oldu.
öncelikle başıma gelen bir sorundan bahsedim, ilk taktığımız direksiyon amortisöründe ufak bir arıza varmış, bu da araçta detah wooble denen zıplama/rezonans olayına soktu, 200 km kullanımda 5 defa başımıza geldi, aracı 3 defa kontrole soktuk, sonuncu da amortisör kaynaklı olduğu anlaşıldı. kit sonrası bu sorunla karşılaşırsanız ilk bakacağınız yerlerden biri bu amortisör diğeri de burçlar.
şimdi sırada lastikler var, 245/65/17 BF KO2 takacağız, ayrıca spacer ile de lastiği biraz dışarı alacağız.
başka bir sorun ya da ekleme yaptığımda tekrar yazarım.
merhaba,Merhaba ;
2003 model wj aracıma 4" yükseltme kiti marka seçimi konusunda kararsız kaldım. Satılan ürünler içinde en kaliteli kit hangisi ? Rough Country , Iron Rock ve BDS markaları piyasada satılan markalar. Bu setlerde sonradan ilave parça gerektirmeyen , kullanım açısından en sağlam ve konforlu olan marka hakkında bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımlarını rica ediyorum.
merhaba,
öncelikle 4" yükseltme sonrası konfor pek aramayın, aracın bütün dinamikleri değişiyor sonuçta.
süspansiyon ve yay değişimi sonrası konfor azalıyor.
ağır araziye girmeyecekseniz 2" get deneyin (500-700 maliyeti olur), sonrasında asıl yükseltme işlemini yaparsınız.
4" yükseltme sonrası şaft değişimi, direksiyon amortisörü değişimi ve başka masraflar da çıkacaktır. hepsini hesaplayıp ona göre bakın derim.
son olarak işlemleri yaptırdığınız yer çok önemli, yanlış takılan bir vida bile sorun çıkartıyor (başıma 2-3 defa ayrı işlemlerde geldi ve hatayı bulmak da çok zor oluyor)
Merhaba,en sağlamı Iron Rock diye araştırdım ve ben de onu aldım.
rough contry nin içinden nerdeyse her parça çıkıyor ama sağlamlığı tartışılır. ayrıca ayarlı ön kollar sonrası açı problemi yaşarsın sonra da araba yolda gezme yapar. düzeltmesi zor (yani ustaya bağlı)
benim araçta hiç gezme yok, kit öncesi nasılsa sonrası da öyle. kitte standart yerine doetscsh amortisör çıktı, ekstra olarak alınıyor ve kesinlikle buna dikkat et, yükseltme öncesi ön takım ve arka takım, yürüyen aksam da problem olmamalı, direksiyon amortisorü Old men emu takıldı, sonrasında da şaft değişimi geliyor, tanıdığın varsa direk amerikadan getirt. BDS in kendi sitesinde bile "2. Front drive line modification may be required." uyarı veriyor ki kesin işlem yapmak zorundasın. burada 2300 TL civarı. ayrıca ön diferansiyelin içindeki bilyelerin de sağlam olup olmadığından emin olman lazım.
işlemi nerede yaptırmayı düşünüyorsun?
merhaba,Merhaba,
Sondan başlıyayım, Bursa da yaşıyorum Birlik Oto bu araçlarda uzmanlaşmış tek özel servis, yani montaj burada yapılacak. Şaft, yükseltir yükseltmez gerekmeyecek sanırım, doğru mudur?
Kitten çıkan amortisör sizin seçiminiz miydi yoksa sürpriz mi oldu acaba?
Ve son olarak siz kiti nereden aldınız? Montaj konusunda öneriniz olur mu?
İlginiz için teşekkürler...
merhaba,merhabalar, ben de 2002 model gc wj aracıma yükseltme düşünüyorum. ıron rock sitesine baktığımda 2 ve 3 inçlik yükseltme kitleri mevcut fakat avc sitesinde göremedim. 4 inçlik düşündüğümde fazla mı olur acaba diye karar veremiyorum, tabi bi de fiyat faktörü var. 2 inç için takoz işine de girmek istemiyorum. 2 veya 3 inçlik kitler bulunamaz mı memlekette?
bir de 4 inçlik kit ile şaft ayarı veya değişiminden bahsedilmiş ama kit içeriğinde "transfer case drop" gibi bir aparattan bahsediliyor. bu aparat şaft açısını tutturmak için değil mi? ayrıca şaftta işleme gerek var mı? teşekkürler