2003 Wj 4.7 Ov Için Yükseltme Kiti Yardımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mauvais Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,598

Etiketler
ben pek cevap alamasam da diğer arkadaşlara yardımcı olması açısından yaptıklarımı aktarmak isterim;
kit seçimini hem forumlardan hem de jeep ustalarına danışarak Iron Rock 4" den yana kullandım, amortisör olarak orta sertlikte bir seçim yapıldı. kitin içinden çıkmayan direksiyon amortisörü için de old man emu kullandık.
aracın yükselmesi çok tatmin edici seviyede oldu.

öncelikle başıma gelen bir sorundan bahsedim, ilk taktığımız direksiyon amortisöründe ufak bir arıza varmış, bu da araçta detah wooble denen zıplama/rezonans olayına soktu, 200 km kullanımda 5 defa başımıza geldi, aracı 3 defa kontrole soktuk, sonuncu da amortisör kaynaklı olduğu anlaşıldı. kit sonrası bu sorunla karşılaşırsanız ilk bakacağınız yerlerden biri bu amortisör diğeri de burçlar.

şimdi sırada lastikler var, 245/65/17 BF KO2 takacağız, ayrıca spacer ile de lastiği biraz dışarı alacağız.

başka bir sorun ya da ekleme yaptığımda tekrar yazarım.
Hocam aracinizi yaptiniz mi?görmek isterim mümkünse

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Merhaba ;
2003 model wj aracıma 4" yükseltme kiti marka seçimi konusunda kararsız kaldım. Satılan ürünler içinde en kaliteli kit hangisi ? Rough Country , Iron Rock ve BDS markaları piyasada satılan markalar. Bu setlerde sonradan ilave parça gerektirmeyen , kullanım açısından en sağlam ve konforlu olan marka hakkında bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımlarını rica ediyorum.
 

Merhaba ;
2003 model wj aracıma 4" yükseltme kiti marka seçimi konusunda kararsız kaldım. Satılan ürünler içinde en kaliteli kit hangisi ? Rough Country , Iron Rock ve BDS markaları piyasada satılan markalar. Bu setlerde sonradan ilave parça gerektirmeyen , kullanım açısından en sağlam ve konforlu olan marka hakkında bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımlarını rica ediyorum.
merhaba,

öncelikle 4" yükseltme sonrası konfor pek aramayın, aracın bütün dinamikleri değişiyor sonuçta.
süspansiyon ve yay değişimi sonrası konfor azalıyor.
ağır araziye girmeyecekseniz 2" get deneyin (500-700 maliyeti olur), sonrasında asıl yükseltme işlemini yaparsınız.
4" yükseltme sonrası şaft değişimi, direksiyon amortisörü değişimi ve başka masraflar da çıkacaktır. hepsini hesaplayıp ona göre bakın derim.

son olarak işlemleri yaptırdığınız yer çok önemli, yanlış takılan bir vida bile sorun çıkartıyor (başıma 2-3 defa ayrı işlemlerde geldi ve hatayı bulmak da çok zor oluyor)
 

merhaba,

öncelikle 4" yükseltme sonrası konfor pek aramayın, aracın bütün dinamikleri değişiyor sonuçta.
süspansiyon ve yay değişimi sonrası konfor azalıyor.
ağır araziye girmeyecekseniz 2" get deneyin (500-700 maliyeti olur), sonrasında asıl yükseltme işlemini yaparsınız.
4" yükseltme sonrası şaft değişimi, direksiyon amortisörü değişimi ve başka masraflar da çıkacaktır. hepsini hesaplayıp ona göre bakın derim.

son olarak işlemleri yaptırdığınız yer çok önemli, yanlış takılan bir vida bile sorun çıkartıyor (başıma 2-3 defa ayrı işlemlerde geldi ve hatayı bulmak da çok zor oluyor)
4" için kesin kararımı verdim, sonuçları üç aşağı beş yukarı biliyorum. Benim derdim bu üç marka arasında en iyi olanı seçebilmek, üçü arasında en konforlu olanı bulabilmek. Mesela BDS kit içinde direksiyon amortisörü bile var, diğerlerinin içeriğini bilemiyorum???
Ancak, montaj konusunda kesinlikle haklısınız, ehil ellerde yapılmayan işçilik size büyük sıkıntılar yaşatabiliyor. Zaten doğru markayı bulduktan sonra doğru ustayıda arayacağım.​
 



Iron Rock en iyisi bana göre bunlar arasında. Firmalar çeşitli yükseltme paketleri yaparlar,paket içerikleri firmalara göre farklılık da gösterebilir. Bu çok sorun değil alır tavsiye edilen parçaları da eklersiniz öyle sipariş edersiniz.

Konfor konusuna gelince,yükseltmeden sonra konfor bozulduğu gibi eğer kaliteli amortisör kullanırsanız tam tersi artarda. Kitin içinde standart amortisör olur,sitelerini incelerseniz daha iyi amortisörleri kitin içine ekleyebilirsiniz. Bir de genelde yükseltmeden büyük lastik takılıyor ve hatalı olarak lastik büyüdü diye yüksek hava basıncı basılıyor. Normal asfalt kullanımı için yine 30-32 Psi seviyelerini geçmeyin. Sert arazide ise 25 psi kadar düşürün.
 

en sağlamı Iron Rock diye araştırdım ve ben de onu aldım.
rough contry nin içinden nerdeyse her parça çıkıyor ama sağlamlığı tartışılır. ayrıca ayarlı ön kollar sonrası açı problemi yaşarsın sonra da araba yolda gezme yapar. düzeltmesi zor (yani ustaya bağlı)

benim araçta hiç gezme yok, kit öncesi nasılsa sonrası da öyle. kitte standart yerine doetscsh amortisör çıktı, ekstra olarak alınıyor ve kesinlikle buna dikkat et, yükseltme öncesi ön takım ve arka takım, yürüyen aksam da problem olmamalı, direksiyon amortisorü Old men emu takıldı, sonrasında da şaft değişimi geliyor, tanıdığın varsa direk amerikadan getirt. BDS in kendi sitesinde bile "2. Front drive line modification may be required." uyarı veriyor ki kesin işlem yapmak zorundasın. burada 2300 TL civarı. ayrıca ön diferansiyelin içindeki bilyelerin de sağlam olup olmadığından emin olman lazım.
işlemi nerede yaptırmayı düşünüyorsun?
 

en sağlamı Iron Rock diye araştırdım ve ben de onu aldım.
rough contry nin içinden nerdeyse her parça çıkıyor ama sağlamlığı tartışılır. ayrıca ayarlı ön kollar sonrası açı problemi yaşarsın sonra da araba yolda gezme yapar. düzeltmesi zor (yani ustaya bağlı)

benim araçta hiç gezme yok, kit öncesi nasılsa sonrası da öyle. kitte standart yerine doetscsh amortisör çıktı, ekstra olarak alınıyor ve kesinlikle buna dikkat et, yükseltme öncesi ön takım ve arka takım, yürüyen aksam da problem olmamalı, direksiyon amortisorü Old men emu takıldı, sonrasında da şaft değişimi geliyor, tanıdığın varsa direk amerikadan getirt. BDS in kendi sitesinde bile "2. Front drive line modification may be required." uyarı veriyor ki kesin işlem yapmak zorundasın. burada 2300 TL civarı. ayrıca ön diferansiyelin içindeki bilyelerin de sağlam olup olmadığından emin olman lazım.
işlemi nerede yaptırmayı düşünüyorsun?
Merhaba,
Sondan başlıyayım, Bursa da yaşıyorum Birlik Oto bu araçlarda uzmanlaşmış tek özel servis, yani montaj burada yapılacak. Şaft, yükseltir yükseltmez gerekmeyecek sanırım, doğru mudur?
Kitten çıkan amortisör sizin seçiminiz miydi yoksa sürpriz mi oldu acaba?
Ve son olarak siz kiti nereden aldınız? Montaj konusunda öneriniz olur mu?
İlginiz için teşekkürler...
 

Merhaba,
Sondan başlıyayım, Bursa da yaşıyorum Birlik Oto bu araçlarda uzmanlaşmış tek özel servis, yani montaj burada yapılacak. Şaft, yükseltir yükseltmez gerekmeyecek sanırım, doğru mudur?
Kitten çıkan amortisör sizin seçiminiz miydi yoksa sürpriz mi oldu acaba?
Ve son olarak siz kiti nereden aldınız? Montaj konusunda öneriniz olur mu?
İlginiz için teşekkürler...
merhaba,

kiti AVC, avcı oto dan aldım, zaten TR yetkili bayii onlar, bu kit satılırken 3 farklı tipte amortisör ile satılıyor, IR internet sitesine girdiğinizde görürsünüz. standart yerine AVC orta üst kalite olan ile getiriyor. 3. opsiyon Bilstein, en kaliteli amortisörlerden biri olarak geçiyor.

http://www.ironrockoffroad.com/10333.html

burada da aldığım kit.

ben de aracı Bursa dan aldım, Birlik oto da bakımları yapılmıştı.
montaj konusu çok önemli..
kit montajında ve şaft montajında ufacık bir vida yüzünden baya sorun yaşadım...
daha detaylı bilgi isterseniz özelden telinizi yollayın, yardımcı olmaya çalışırım.
 

şahsi fikrimi yazayım. o aracın arazi kaabiliyeti, iyi lasitklerle zaten gayet yeterli. yüksekliği de yeterli. araç dinamiklerini kötü yaparsınız yükseltirseniz. viraj performansı zaten çok kötüdür güncel araçlara göre. amaç hafif arazi gezileri ise bence masrafa değemez. ayrıca yükseltilmiş WJ lerin arkadan çarpmalarda defromasyona uğrama hatta yanma riski olduğunu gösteren vidyolar mevcut youtube de.
 



merhabalar, ben de 2002 model gc wj aracıma yükseltme düşünüyorum. ıron rock sitesine baktığımda 2 ve 3 inçlik yükseltme kitleri mevcut fakat avc sitesinde göremedim. 4 inçlik düşündüğümde fazla mı olur acaba diye karar veremiyorum, tabi bi de fiyat faktörü var. 2 inç için takoz işine de girmek istemiyorum. 2 veya 3 inçlik kitler bulunamaz mı memlekette?

bir de 4 inçlik kit ile şaft ayarı veya değişiminden bahsedilmiş ama kit içeriğinde "transfer case drop" gibi bir aparattan bahsediliyor. bu aparat şaft açısını tutturmak için değil mi? ayrıca şaftta işleme gerek var mı? teşekkürler
 

merhabalar, ben de 2002 model gc wj aracıma yükseltme düşünüyorum. ıron rock sitesine baktığımda 2 ve 3 inçlik yükseltme kitleri mevcut fakat avc sitesinde göremedim. 4 inçlik düşündüğümde fazla mı olur acaba diye karar veremiyorum, tabi bi de fiyat faktörü var. 2 inç için takoz işine de girmek istemiyorum. 2 veya 3 inçlik kitler bulunamaz mı memlekette?

bir de 4 inçlik kit ile şaft ayarı veya değişiminden bahsedilmiş ama kit içeriğinde "transfer case drop" gibi bir aparattan bahsediliyor. bu aparat şaft açısını tutturmak için değil mi? ayrıca şaftta işleme gerek var mı? teşekkürler
merhaba,

TR de 2-3" lik kitler pek olmuyor, özel sipariş ile geliyor genelde.
4" fazla mı olur derken buradaki amaç çok önemli.
siz aracı offroad için mi yükseltceksiniz yoksa öncelik görünüm mü?

bir de 4" yükseltme sonrası araç çok sertleşir..

4" de drop kit var, bir miktar açı düzeltiyor fakat tek amacı şaft açısı değil. diğer yandan yaklaşık 2cm kadar düşme yeterli olmuyor, hatta 3cm de denedim aynı.. şaft değişimi ya da modifikasyonu (ön tarafı mafsallıya çevirme) dışında bir kurtarma yolu yok. kim size olur dese de inanmayın. en başta sıkıntı çıkarmasa da bir süre sonra sesler başlar. hele araziye girdi mi ön şaft diferansiyel giriş kısmında yırtma yapıp kopar.

yakında ayrı bir başlık açıcam bu konuyla ilgili, benim yaklaşık 6 ayımı aldı bu işlem sonrası sorunlarımın çözümü (maalesef işçilik sorunları ve bunların çözümü süreyi çok uzattı).

benim şu anki aklım olsa öncelikle get ile 2" yükseltir bir bakarım, ne değişiyor, yükseltme iş yapıyor mu ve konfor yol tutuş konusunda ne gibi gerilemeler var. zaten bu işlem 600-700 TL civarı, baktınız olmadı ama 2" sizin için ideal USa dan 2-3" lik ama mutlaka ve mutlaka amortisörleri bilstein olan bir kit öneririm.

başka sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.
 

Cevap için teşekkürler, araç günlük olarak da kullandığım araç olduğu için ağır arazi koşulları için yükseltmeyi hem günlük kullanım hem maliyet açısından hem de ağır arazide başıma gelebilecek ekstra masraf açısından düşünmüyorum :smiley: bir de araç 2.7 dizel, sanırım ağır arazi için uygun değil, ama kampçılık vb için kullandığım zamanlarda biraz daha zorlu yollara gitebilmesi bakımından yükseltmek istiyorum daha büyük ve dişli lastik takmak için.
o zaman tr.de bulunan rough country.nin takozlu 2 inç yükseltmesi uygun mudur bana? peki bu 2 inç yükseltmede şaft işlemi gerekir mi? teşekkürler
 


takoz için rough c almanıza bence gerek yok, piayasada takoz ile yükseltenlerin çoğu bu malzemeyi kestirip öyle uyguluyor ve daha ucuza çıkıyor.
2.7 sizin kullanımınızla çok zorlanmadığı sürece pek bir sorun çıkarmaz (bakımlı bir araç için konuşuyorum) mekanik olarak ufak tefek şeyler her zaman çıkar :smiley:
2" de şaft işlemi gerekmez.

IR kitlerin bilstein almak istediğinde USA kit fiyatı 620$ a geliyor ki yüksek bir rakam..

get ile büyük lastik takılır ama denemek lazım sürtme yapar mı yapmaz mı diye, lastik olarak da BF TA KO2 öneririm, zaten şu sıralar bu lastik çok olumlu yorumalıyor, bende de var ama daha ağır araziye girmedim, orta çamurlu arazide bana sorun çıkartmadı.
 



Yorumları okumayadım vaktım yok lakin 2.7 için aklınıza takılan her türlü soruyu sorabilirsiniz
fbd07ae5895789886dcdbf6eb6d1954d.jpg



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,237
Kayıtlı Üye Sayımız
166,537
Kaydolan Son Üyemiz
emrecnblat

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst