2003 2.7 Crd Aldım, Birkaç Sorum Var...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan uslsy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 285
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 78,247
Sayın uslys,

Deri diktirtmeyi nerede yaptırdınız, ne kadar zaman alıyor?
@talaymu selamlar. Genelde herkes özel mesaj ile paylaşıyor iyi referansları ben açık yazmaktan yanayım. İyi iş yapan insanların reklamı olmalı bence.

Fatih usta, Gimat'ın girişinde yeri 05065420933
Selamımı söyleyin. İsmen hatırlamayacaktır direksiyonun fotosunu gösterince hatırlar.

Randevu ile çalışıyor ortalama 2.30 saat sürüyor. Dikişi çok başarılı fabrika çıkışı gibi.
 

Etiketler
@talaymu selamlar. Genelde herkes özel mesaj ile paylaşıyor iyi referansları ben açık yazmaktan yanayım. İyi iş yapan insanların reklamı olmalı bence.

Fatih usta, Gimat'ın girişinde yeri 05065420933
Selamımı söyleyin. İsmen hatırlamayacaktır direksiyonun fotosunu gösterince hatırlar.

Randevu ile çalışıyor ortalama 2.30 saat sürüyor. Dikişi çok başarılı fabrika çıkışı gibi.
Çok teşekkürler. Sizde güle güle, zevkle kullanın.
 

Herkese selam.

Konuyu takip edenler bileceklerdir. Bir süredir Güneşlik ayaklarının kırık olmasından yakınıyor ve bir türlü ilgili parçaları bulamıyordum. @Erem parçaların bir sitede 3d çizimleri olduğunu söyledi. İlk başta alışık olmadığım bir konu olduğu için tuhaf geldi güneşlik ayağını print etmek konusu ama sonra attığı linkteki çizimi bu işi yapan bir tanıdığa gönderdim onlar da print ettiler. Benim için sonuç gerçekten çok iyiydi. Print edilen malzeme beyaz renkte ve pütürlü oluyor, pütürleri 180 zımpara ile zımparaladım, dümdüz oldu bir de bu sayede boyayı iyi tutacak. Daha önceden başka bir iş için spraye doldurttuğum gri boya ile boyadım. Tam aynı renk olmasada yerinde sırıtmadı ve gayet yerinin elemanı gibi oldu.

Sizinle adım adım fotoları ve ilgili internet sitesini paylaşıyorum. @Erem tekrar teşekkür ederim.

Çizimin linki: Jeep Grand Cherokee WJ Sun Visor Clip by nonnux

wj-gnsyak-1.jpg

wj-gnsyak-2.jpg

wj-gnsyak-3.jpg

wj-gnsyak-4.jpg

wj-gnsyak-5.jpg
 
Son düzenleme:

Herkese selam.

Uzun zamandır post geçmiyorum, sanmayın ki araç öyle yatıyor. Bu süreçte birçok iyileştirme işleminden geçti. Önümüzdeki günlerde fırsat buldukça tek tek ekleyeceğim bu iyileştirmeleri...

İlk olarak araç P0340 hatası (Camshaft position sensor) veriyordu. Türkçesi eksantrik mili pozisyon sensörü hatası.

Bu sensör motorun üst kısmında, motora karşıdan bakıldığında hemen 5inci enjektörün sol taraflarında kalıyor. O bölge erişim olarak sıkıntılı olsada sensöre erişmesi kolay. Motoru sallandırma yada gövdeden parca kesme vs gerektirmiyor değiştirmek.

Dediğim gibi bu sensör motorun üst kısmında bulunuyor ve eksantrik milinin hareketlerinin ecu ya iletilmesini sağlıyor. Araçlarda iki ayrı isimle bu sensörden iki tane var. İkincisi de motorun altında. Bunlardan biri bozuldu mu diğeri iş görmeye devam ediyor lakin ikisi de bozuldu mu araç çalışmaz yada çalışırken bozulursa çalışmaya devam edip stop ettikten sonra tekrar çalışmaz. Tek böbrekle devam etmeye gerek yok deyip, sensörü degistirdim.

Alırken 2 marka var. Tabiki mercedes olanı alın. Daha uygun fiyatı. Ocak 2018 başlarında 120TL ye aldım.

wj-10.jpg


wj-11.jpg
 

Aracımda 2 aydır ciddi bir geç çalışma durumu vardı. Önce kış sebebi ile eski teknoloji dizel dedim, normaldir diye düşündüm. Fakat her geçen gün çekilmez hale geldi bu problem. 10 marşa kadar marş basma süresi ve araç çalıştığında araç ısınana kadar bozuk rölanti ile aşırı bir çiğ yakıt atma problemi.

Bu problemi öncelikle yakıt sisteminin alçak basınç hortumundan hava alması ve yakıtın valften geri kaçması kaynaklı bir problem olarak düşündük. Araç aynı zamanda yakıt geri kaçtığı için ilk çalıştırdığımda 5 dk beklesem bile gaza bastığım zaman yerinden kıpırdamıyor, depodan yakıt gelip sistemin içindeki havayı dışarı atana kadar gaz pedalına deli gibi basmak gerekiyordu. Sistemin hava alıp almadığını aşağıda eskisi diye koyduğum fotoğraftaki gibi mazot filitresine giren taraftaki borunun dışındaki siyah muhafazayı geriye doğru biraz sıyırırsanız çok rahat görürsünüz. Ciddi bir geç çalışma problemi tetikçisidir kendisi.

İlk olarak alçak basınç hortumlarından mazot filitresine giren hortumu değiştirdim. Parçayı Ankara, Şaşmaz, Yıldız Otomotivden 110 tlye (16ocak2018) aldım. Piyasaya göre bir basamak daha uygundu fiyatları.

ESKİSİ:
wj-13.jpg


YENİSİ:
wj-12.jpg



Bu parçayı değiştirdikten sonra aracı bir süre kullandım fakat sistemde hava olmamasına rağmen yakıt geriye kaçmaya başladı. Birkaç gün çıldırdıktan sonra @Erem abinin fikri ile bu sefer de mazot filitresinin üstündeki yakıtın geri kaçmasını engelleyen valfi değiştirdim. Valfin kontrolü çok basit, biraz eliniz yatkın ise söküp iki tarafından üfleyerek valfi test edebilirsiniz. Üflediğinizde iki uçtanda nefesiniz az da olsa geçiyorsa valf bozuktur. Hemen değiştirin.

Bu parçayı da yine Yıldız Otomotivden aldım fakat fiyatını not almayı unutmuşum biraz acelem vardı. 80TL diye hatırlıyorum. Emin değilim. (18ocak2018)

Aşağıdaki fotoda 1 numara değişen valf, 2 numara ise değişen alçak basınç borusu.

wj-14.jpg


Bunları sırası ile yaptıktan sonra her seferinde herşey düzelecek hayali ile sanayiden ayrıldım. Ertesi sabahlarında kalktığımda ise hayaller hüsran. Sonrasında yapılan işlemleri bir sonraki müsaitliğimde bir post ile ekleyeceğim.
 
Son düzenleme:



Geç çalışma durumu devam edince bu sefer aracı "Ankara, Şaşmaz, Uzman Pompa, Ümit Usta'ya" götürdük. Kendisi aracın kızdırmalarını ve kızdırmalara kontağı açınca elektrik gelip gelmediğini "SÖZDE" kontrol etti. Evet "SÖZDE" diyorum çünkü herşey sağlam ve hepsine elektrik geliyor dediği kızdırmaların yaklaşık bir ay sonra sadece bir tanesine elektrik geldiğini, geri kalanın sağlam olsa bile elektrik gelmediği için hiçbir faaliyette bulunmadığını öğrendik ve bunlara gelen elektrik sistemi düzeltilince aracın sorunu düzeldi. Ben yinede size anlatmaya devam edeyim ki durumu, bu yolda neler yaşandı bilin.

Uzman Pompa, Ümit Usta herşey sağlam deyince, bu sefer de dedik ki hadi mazot filitresini değiştirelim bir problem olabilir filitrede.

Mazot filitresini yine Yıldız otomotivden aldım. Fiyatı 84TL. (3Şubat2018)

wj-15.jpg


Ben yine mazot filitresini değiştirdikten sonra bir heves sanayinden çıktım işime gücüme döndüm. Akşam ofisten çıktığımda araba bu sefer daha beterdi. Hahha şaka gibi. Güç bela çalıştırdım arabayı eve gittim. Ertesi sabah yine zorla çalıştırıp yine istikamet sanayiye. Bu sefer ki sorun da sağ olsun beyfendi bu filitrelerin altındaki Su sensörünü tam yerine oturtamamış oradan hava almış tesisat. Tekrar söküldü sensörün oringini değiştirdik taktık. Sanayiden döndüm. Fakat artık umutsuz vakka tabi. Sabah kesin çalışmayacak diyerek mahalledekileri de rahatsız etmemek adına arabayı uzakta bir arsaya bırakmaya başladım.

Tabiki beklenen oldu ve sabah yine 10 marşta anca çalıştı. İstikamet büyük bir hırsla yine sanayi. Bu sefer de ilgilenen arkadaş dediki abi marş motoruna bir bakalım bi o kaldı. E hadi bakalım o zaman. Hakkaten de sökünce Marş motorunun kömürlerinin bittiğini gördük. Kömürler de yenilendi bu sayede.

Marş motorunu yerinden sökme takma 50TL + Kömürlerin yenilenmesi 50TL ye bunu da hallettik. Güzelce temizlendi, zımparalandı ve yeni kömürler takıldı.

wj-16.jpg


wj-17.jpg


wj-18.jpg


Tüm bunlara rağmen aracın çalışma sesi vs değişti fakat aynı sorun azalarak da olsa devam etti. Bu sırada kulağıma bazı sesler motorun kompresöründe problem olabileceğini fısıldamaya başladı. Bu fısıltılar aracı alırken aracın motorunun çok iyi olduğunu söyleyen ses ile aynıydı maalesef. İnsan ister istemez panik yapıyor. Bu araçların motorunu yapayım deseniz 10 - 15 bin, mercedesten çıkma alayım deseniz 5 - 10 bin masrafı var. Korkmamak elde değil. Fakat araç çalıştıktan sonra ne çekişinde problem vardı ne de diğer motor problemi belirtileri vardı.

İşaretler hep kızdırmaları gösteriyordu fakat "SÖZDE" kontrol edilmişti, hem de işinin ehli tarafından!!!

Panik havası hakim bir şekilde biraz daha kullanmaya devam ettim aracı. Sonrasında problemi başka usta ile basitçe çözdük. Onu da sonraki postta yazacağım...
 
Son düzenleme:

konusu olsaydı kesin yazardım kızdırma bujisi kontrol modülü bozulmuştur diye :smiley: çünkü 3.0 WK da bozuldu, önce kızdırma bujilerini söküp bazılarının açık devre olduğunu görünce yan sanayi bujiler aldım. sonuç birazcık değişsede geç çalışma yı düzeltemedim. kontrol devresini söktüm, içini kesip açtım, nikel kaplı metal yolların bazılarının kopuk olduğunu gördüm ve bunları doğrudan kalın kablolar ile içinden lehimledim. şimdi araç 2. marşta alıyor soğuk havada. sebebi ise takmış olduğum ikinci kalite kızdırma bujileri oldu. Demekki BERU markadan şaşmamak lazım. Yinede problem kontrol modülündeydi... Buradan katkım olsun. USTAsına sorsan ECU bozuk diyecekti oysaki... Allah düşürmesin ellerine.
 

konusu olsaydı kesin yazardım kızdırma bujisi kontrol modülü bozulmuştur diye :smiley: çünkü 3.0 WK da bozuldu, önce kızdırma bujilerini söküp bazılarının açık devre olduğunu görünce yan sanayi bujiler aldım. sonuç birazcık değişsede geç çalışma yı düzeltemedim. kontrol devresini söktüm, içini kesip açtım, nikel kaplı metal yolların bazılarının kopuk olduğunu gördüm ve bunları doğrudan kalın kablolar ile içinden lehimledim. şimdi araç 2. marşta alıyor soğuk havada. sebebi ise takmış olduğum ikinci kalite kızdırma bujileri oldu. Demekki BERU markadan şaşmamak lazım. Yinede problem kontrol modülündeydi... Buradan katkım olsun. USTAsına sorsan ECU bozuk diyecekti oysaki... Allah düşürmesin ellerine.

Sorma hocam ya. Yakalayan yapıştırmak istiyor. İnsanca, ahlaklı para kazanma kavramını milletçe yitirmeye başladık galiba. Sözüm meclisten dışarı herkes kolay yoldan köşeyi dönme peşinde.
Hal böyle olunca sonuçlar da bunlar...
 


Sorma hocam ya. Yakalayan yapıştırmak istiyor. İnsanca, ahlaklı para kazanma kavramını milletçe yitirmeye başladık galiba. Sözüm meclisten dışarı herkes kolay yoldan köşeyi dönme peşinde.
Hal böyle olunca sonuçlar da bunlar...

Esas "Hal böyle olunca.." olan bizim kafaya oluyor..
Kafanın da bir istihap haddi olduğu söyleniyor..:smiley:

Her hüsran sonrası tüm bu hikayeyi baştan sonra dinlemek de kolay değil...:smiley:
 
Son düzenleme:










çok geçmiş olsun, sevindim sorunu çözmene, bizim araçların ortak derdi iyi usta bulabilmek.
hatta sadece iyi değil, dürüst ya da eski tabirle "esnaf" bulabilmek..

senin de yazdığın gibi milletçe ahlak ve dürüstlük kavramını yitiriyoruz, herkes kolay para ve rant peşinde.

ben de isterim havadan para gelsin ama bu başkasının hakkını gasp etmekle olacaksa Allah korusun..

usta dürüst ve işinde çok iyidir, ben bunu 200 ye yaparım der, başkası 100 e yapabilir ama benim fiyatım bu der, parçadan ya da başka bir yerden geçirmez, nokta atışı problemi bulur ya da yaptığı tamir sorunu çözmez ve çözene kadar da ekstra masraf çıkartmadan ilgilenir, bence sorun yok..

ama sözde "usta" ben 100 e yaparım deyip de seni dükkana sokma derdindeyse ve sonrasında da kucakta isen, öyle ustanın...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst