Motorda rotar filtresi var bildiğiniz üzere.. bu filtrenin tam olarak ne işe yaradığını araştırdım ne iş yaptığını öğrendim ama neye faydası var yönünde bir bilgiye ulaşamadım, yani uzun süre değiştirilmezse veya filtre görevini
yapamaz hale gelince motorda şu olur bu olur bilgisi yok ortada..
Parça koduyla araştırınca görevinin santrifüj yani merkez kaç kuvvetiyle ayrıştırma yaptığını öğrendim, bu filtre motor çalışırken dönüyor, ve besleme borusu kartel e bağlı , dolayısıyla pistonların kartele yaptığı hava sirkülasyonu bu filtreden geçiyor , motor içindeki sıcaklıkla bu havaya karışan yağ buharı bu filtre sayesinde havadan ayrıştırılıp motor içine aktarılıyor...
Motoru stop eder etmez rotar filtresine yaklaşın inceden son hava akımıyla dönme sesi duyuluyor...
Kartel havalandırma büyük dizellerde olur, ama kartel hizasında direk dışarı olur çıkışı, ufak araba motorlarında görmedim , olmamasıda olağan çünkü direk alttan çıkışı olsa yağmur çamur veya derin suya girme olayında ordan kartele su alır ama büyük dizellerde aşağıda kartelin oralardan bir çıkışı vardır muhakkak.. denizde makinenin yarı beline kadar suya girme olasılığı yok , anca tekne batarsa oda zaten bi ordan girmez her yerden girer çözümlemesi budur herhalde
Kafamı kurcalayan konu... Rotar filtresi kartelden girişi alıyor ama ayrıştırma yaptıktan sonra hava yı dışarı vermiyor, ayrı kanalla yine motor içine veriyor , mantıken bu havanın bi yerden çıkması gerekiyorsa motor üst kapakla bağlantısı var , dolasıylada üst havalandırma borusundan dışarı atılıyor bu havada...
Üst havalandırma borusundan çıkan havada ki yağ buharıyla bu filtrenin artık görevini yapamıyor hale gelmesiyle bağlantı olabilirmi acaba
Rotar filtresini bi ara değiştirmeye kalktım, orjinali olmazsa dönerek çalıştığı için ses yapma olasılığından bahsedildi, orijinalini aldım , bi ara söküp değiştiricem, turbo giriş hortumunun içinide yeniden temizleyip , değişim sonrası yağlama oranında değişim olup olmadığını takip edicem bilgilendiririm
Bir başka kafamı kurcalayan konuda, Benim turbodaki inleme sesi motor yağı kartel contası üst kapak contası vs. değiştikten sonra gelmeye başladı, ondan önce yoktu, kartel contası değişirken rotar filtresinin borusuda kartelden söküldü mecburen...
Turbonun türbün milindeki boşluk olması gerektiği kadar , yani elle muayenede bi sorun gözükmüyor, sesin turbodan geldiği kanaati var sadece , yeni turbo alıp bu ses gitmezse has siktir olmamak için rotar filtresi olayını baştan sona çekap etmem lazım...
Rotar filtresi geçişkenliğini kaybedip sökülüp takılan rotar filtresi besleme borusunun dibinden hava kaçırma olasılığı var ve kaçırırkende bu inleme sesini yapma olasılığıda olabilir yüksek devirde ,bu boruyla turbo arasında 25-30 cm mesafe var, olurmu olur bakıcam...
Yağın değişmesi inlemeyen turbonun inlemesine neden yol açsınki mantıklı değil , egsoz bağlantıları ,turbo bağlantıları hiç ellenmedi, sökülüp takılan şeyler kartel kapağı ve üst külbütör kapağı