2001 Model Lr Discovery Td5 Düzeltme Ve Yenileme Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 582
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 120,940

Etiketler
IMG_9554.JPG
IMG_9555.JPG
IMG_9556.JPG
Şanzuman üstündeki ve kasnakların arkasındaki eski yağ akıntılarının temizliğiyle uğraştım bugun, motor üstüne basınçlı su vurdurmak istemedim, balata temizleme spreyiyle hallettim
 

IMG_9596.JPG
IMG_9597.JPG
IMG_9599.JPG
IMG_9605.JPG
IMG_9606.JPG
Bugun gözümü karartıp şanzuman şalter temizlik ve mil keçesinin değişimi işine giriştim hayırlısıyla...
Şalterin üstü yağ ile toprak karışımı katmanla kaplıydı , bu katman ordayken tam üstünden akan klima suyunun içine girmesi imkansız ötesi , zaten şalterde problem yoktu...
Güzelce temizledim , ek yerine sika çekicem sudan korumak için , bide kabloların spral hortumunu yenilicem , içini açmayı düşünmüyorum , tertemiz olduğundan eminim
Yarın şanzumanı komple temizlicem, mil keçesi değiştirme işi bekliyecek biraz , tornada bi aparat yaptırmam lazım çünkü
 

Şu şalteri söküp içini açıp temizleyip yerine takmanın işçiliği 400 lira beyler , sürüne sürüne 3 gün uğraşırım o parayı vermem
Şalter mili keçe değiştirme işi akıllara zarar ,şanzuman aşağıya inecek dediler , sadece şanzumanı aşağıya indirme işçiliği 1500 lira , inmeden nasıl değişir göstericem yurdumuzun ustalarına...
 






IMG_9628.JPG
IMG_9630.JPG
IMG_9632.JPG
IMG_9634.JPG
IMG_9636.JPG
Milin ucundan kupaya mesafe 2 cm , çekiç sallamak için mesafe yok yani...
Keçe nin dış çapı 18 milim, milin freze dişlisinin çapı 10 milim...
içi 10 milim dışı 18 milim 2,7 cm uzunluğunda tornada aparat yaptırdım, 2,7 cm uzunlukta mile kafadan girmeyeceğinden 2 ye böldürdüm ....
Keçeyi ve yatağı yağladım ,bu 2 parçayı mile gönderdim , sıkarken mil dönmesin diye tutmak için vites kolunu taktım , üstüne somunu taktım, mille kupa arasına takoz sıkıştırdım sebebi yük mile binecek içerde bağlantısı nasıl bilmiyorum geri gelme ihtimaline karşı takoz koydum, vidayı sıktım keçeyi eşit şekilde içeriye itti....
Not: bu işlemleri yaparken kolu spral telden sökmeyin , sonra vites ayarı yapmak için uğraşırsınız... yine ayar kaçmaması için şalteride söktüğünüz posizyonda geri monte etmeniz gerekiyor , sağa sola oynatma payı var , vidanın bastığı yerler iz yapmış şalterde aynı yere denk getirip sıkın...
Bu işlem için şanzuman aşağıya inecek diyen ustaların bu fotografları gözüne sokun...
 
Son düzenleme:

Akşam şalteri sikalıcam ona vakit kalmadı, yarına kadar kurur , onuda takarım , sonra herşeyin çalışıp çalışmadığı kontrol , daha sonrada şanzuman kartelini söküp , şanzumanın filtresini ve kartel contasını yenileyeceğim , yağınıda değiştircem tabiki.. bugunluk bu kadar...
 

Şu şalteri söküp içini açıp temizleyip yerine takmanın işçiliği 400 lira beyler , sürüne sürüne 3 gün uğraşırım o parayı vermem
Şalter mili keçe değiştirme işi akıllara zarar ,şanzuman aşağıya inecek dediler , sadece şanzumanı aşağıya indirme işçiliği 1500 lira , inmeden nasıl değişir göstericem yurdumuzun ustalarına...

Akşam şalteri sikalıcam ona vakit kalmadı, yarına kadar kurur , onuda takarım , sonra herşeyin çalışıp çalışmadığı kontrol , daha sonrada şanzuman kartelini söküp , şanzumanın filtresini ve kartel contasını yenileyeceğim , yağınıda değiştircem tabiki.. bugunluk bu kadar
Kaptan bu XYZ Şanzuman Hareket Sensörü değilmi?
 



Akşam şalteri sikalıcam ona vakit kalmadı, yarına kadar kurur , onuda takarım , sonra herşeyin çalışıp çalışmadığı kontrol , daha sonrada şanzuman kartelini söküp , şanzumanın filtresini ve kartel contasını yenileyeceğim , yağınıda değiştircem tabiki.. bugunluk bu kadar...
Süleyman abi,kapattıracaksın dükkanları bu gidişle:smiley:...Helal olsun
 




IMG_9639.JPG
IMG_9640.JPG
IMG_9641.JPG
IMG_9644.JPG
Pozisyon müşürünün ek yerini su girmesine önlem olarak sikaladım, kablosuna yeni spral koruma taktım, onun üstünede plastik bant sardım...
Yerine montajladım söktüğüm ayarlarda , test ettim vitesi doğru yerde gösteriyor sıkıntı yok...
Sıra şanzuman fitresi ve yağını değiştirmekte...
Bu arada keçeyi yatakla sıfır çakmıştım , biraz daha içeri ittim , nedeni daha önce değiştirmişler bunu keçe orjinal değildi çıkan, belkide tam yerinde değildi o yüzden erken bozuldu hem test etmiş oluruz...
 



IMG_9645.JPG
IMG_9647.JPG
IMG_9648.JPG
Şanzuman filtre ve yağ değiştirme işide tamam
içinden çıkan yağın rengi hala kızıl bu iyiye işaret ...
Karteldeki magnet görevini yapmış...
4 litre mobil dexron 3 yağ koyabildim, daha fazla almadı, biraz dolaşıp tekrar değiştiririm , toplamda 9 litreye yakın yağ olması lazım şanzuman sisteminde
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,963
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst