2001 Model Lr Discovery Td5 Düzeltme Ve Yenileme Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 582
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 121,604
IMG_9650.PNG
IMG_9651.jpg
Sıra şanzuman pozisyon müşürünü bozan , klima tahliye suyunu halletmeye geldi...
klima çalıştırma stresinden kurtulmak istiyorum...
İlk Fotografın üst tarafında tahliye tam müşürü hedef alıyor bildiğiniz üzere...
Hortum ağzı yumuşam hortum , yani oraya bi hortum tutturmak , cama elle tutunmaya çalışmak gibi bişey , şimdiye kadar gördüklerim , kalın bi hortumu ağız ağıza getirip tutturmuşlar kalıcı çözüm gibi gözükmedi bana
Planım o plastiği komple içine alıcak açılı flanş uydurmak , ama flanş hafif malzemeden yani ya plastik yada alüminyum olacak çünkü montajı sikayla yapıştırarak olacak vida atılma şansı yok taban saçı delinir...
Kabaca 2. Fotograftaki gibi açılı flanş lazım, olmadı yaptırıcam alüminyumdan , sikayla yapıştırıp, ucunada hortum kelepçelendimi istenilen yere taşınır...
 

Etiketler

PPRC su tesisat malzemelerinde duvara bağlantı yeri icin iki vida deliği olan dirsek vs ek parçaları var. İsterseniz bir göz atın
PPRC ek parçaları diye arama motorunda görsellerde birşeyler var
pprc ek parçaları - Google'da Ara
Kolay gelsin.
Bunu düşündüm , o plastiği içine alacak şeyin şekli aynı onun gibi olmalı yoksa hortumu büker, bide yapışma alanının geniş olması gerekir ... alüminyum saçtan yapıcam , 6-7 cm çapında alümünyum yuvarlak saçın alt tarafına, o tahliye hortumunun kalınlığında delik açıp , o deliğe yine hortumu içine alacak genişlikte boruyu aşağıya doğru açılı kaynak edildimi iş çözülür...
 

Boru izolasyonu yapan yerlerde aleminyum veya paslanmaz malzemeden istediğiniz çapta boru yapılabilir. Flans askı aparatı vs de imalatı sırasında uygulanabilir
7 cm çap sizin icin uygunsa 70 mm lik pimaslar da işinize yaratabilir. Tangit vs pvc yapıştırıcısı ile de kesip bicip şekillendirilmeye uygun.
 




Motorda rotar filtresi var bildiğiniz üzere.. bu filtrenin tam olarak ne işe yaradığını araştırdım ne iş yaptığını öğrendim ama neye faydası var yönünde bir bilgiye ulaşamadım, yani uzun süre değiştirilmezse veya filtre görevini
yapamaz hale gelince motorda şu olur bu olur bilgisi yok ortada..
Parça koduyla araştırınca görevinin santrifüj yani merkez kaç kuvvetiyle ayrıştırma yaptığını öğrendim, bu filtre motor çalışırken dönüyor, ve besleme borusu kartel e bağlı , dolayısıyla pistonların kartele yaptığı hava sirkülasyonu bu filtreden geçiyor , motor içindeki sıcaklıkla bu havaya karışan yağ buharı bu filtre sayesinde havadan ayrıştırılıp motor içine aktarılıyor...
Motoru stop eder etmez rotar filtresine yaklaşın inceden son hava akımıyla dönme sesi duyuluyor...
Kartel havalandırma büyük dizellerde olur, ama kartel hizasında direk dışarı olur çıkışı, ufak araba motorlarında görmedim , olmamasıda olağan çünkü direk alttan çıkışı olsa yağmur çamur veya derin suya girme olayında ordan kartele su alır ama büyük dizellerde aşağıda kartelin oralardan bir çıkışı vardır muhakkak.. denizde makinenin yarı beline kadar suya girme olasılığı yok , anca tekne batarsa oda zaten bi ordan girmez her yerden girer çözümlemesi budur herhalde
Kafamı kurcalayan konu... Rotar filtresi kartelden girişi alıyor ama ayrıştırma yaptıktan sonra hava yı dışarı vermiyor, ayrı kanalla yine motor içine veriyor , mantıken bu havanın bi yerden çıkması gerekiyorsa motor üst kapakla bağlantısı var , dolasıylada üst havalandırma borusundan dışarı atılıyor bu havada...
Üst havalandırma borusundan çıkan havada ki yağ buharıyla bu filtrenin artık görevini yapamıyor hale gelmesiyle bağlantı olabilirmi acaba
Rotar filtresini bi ara değiştirmeye kalktım, orjinali olmazsa dönerek çalıştığı için ses yapma olasılığından bahsedildi, orijinalini aldım , bi ara söküp değiştiricem, turbo giriş hortumunun içinide yeniden temizleyip , değişim sonrası yağlama oranında değişim olup olmadığını takip edicem bilgilendiririm
Bir başka kafamı kurcalayan konuda, Benim turbodaki inleme sesi motor yağı kartel contası üst kapak contası vs. değiştikten sonra gelmeye başladı, ondan önce yoktu, kartel contası değişirken rotar filtresinin borusuda kartelden söküldü mecburen...
Turbonun türbün milindeki boşluk olması gerektiği kadar , yani elle muayenede bi sorun gözükmüyor, sesin turbodan geldiği kanaati var sadece , yeni turbo alıp bu ses gitmezse has siktir olmamak için rotar filtresi olayını baştan sona çekap etmem lazım...
Rotar filtresi geçişkenliğini kaybedip sökülüp takılan rotar filtresi besleme borusunun dibinden hava kaçırma olasılığı var ve kaçırırkende bu inleme sesini yapma olasılığıda olabilir yüksek devirde ,bu boruyla turbo arasında 25-30 cm mesafe var, olurmu olur bakıcam...
Yağın değişmesi inlemeyen turbonun inlemesine neden yol açsınki mantıklı değil , egsoz bağlantıları ,turbo bağlantıları hiç ellenmedi, sökülüp takılan şeyler kartel kapağı ve üst külbütör kapağı
 
Son düzenleme:

Orj rotar filtresi bu;
Altta ortadan bi deliği var , türbün gibi çıkıntıların üstündede ince birer tane delik var
Ortadaki delikten içine boru ile hava giriyor ve çıkıyor, iç yapısıyla içinde dolanan hava dönme gücü yaratıyor , havadan ağır olan yağ tanecikleri bu dönmeyle yan duvarlara yapışıp alttaki ufak deliklere aktarılıyor , ordanda ayrı kanalla motor içine gidiyor
Bu benim düşündüğüm çalışma prensibi tabi mantıken böyle olmalı

Şayet böyle ise bu filtrenin belli kısa aralıklarla değişmesi gerekir ,kirlenen yağ bu filtrenin gözeneklerinide tıkar
IMG_9677.JPG
IMG_9678.JPG
 

IMG_9525.JPG
IMG_9528.JPG
IMG_9662.JPG
Egr egsoz manifoltu çıkış tarafının vidalarını kırmadan gevşetttim çok şükür , yarından sonra egr iptal işine başlarım...
egr iptal kiti ve intercoler hortumları hazırdı zaten...
Biraz uzun iş tabi , çünkü emme manifoltuyla intercolerın içini makinede yıkatmaya vericem, emme manifoltunun içi vıcık vıcık yağ kurum karışımı katmanla kaplı
İntercolerın da alt gözleride mutemelen yağ buharının çökmesiyle yağ ile kapalıdır

Turbo sesinde şüpheliler arasında intercoler da var , o bakımda radyatörüde değiştirmiştim, radyatör değişirken intercolerı çıkartıp yere yatırdılar , 2 saat yerde yatık vaziyette kaldı, yere yatırınca alt gözlerindeki yağı üst gözlere taşımış olabilir birAz uçuk bi tahmin ama tüm olasılıkları elemem lazım turbo almadan önce az para değil...
 
Son düzenleme:

Şayet bu elemelerden sonra turbodaki ses devam ederse o zaman kesin turbo problemli denilebilir...
Neden o bakımdan sonra ortaya çıktı sorusunu yanıtlayan tek cevap kalır ,o bakımda intercoler hortumlarıda söküldü takıldı haliyle bilerek ben almadan önce intercoler hortumlarının kelepçelerinden biri gevşetildi turbo yüke bindiğinde hava kaçırması için , dolayısıyla turbo basınç yapamayınca o seside yapmıyordu...Bu tezi destekleyen emarelerde yok değildi, temizlik işine ilk girdiğim günlerde intercolerın egr çıkış tarafı eşrafı, farın arkasına kadar havayla yağ fışkırtmış gibi yağla toz karışımına bulanmış gibiydi...

Bildiğiniz arabayı almak bu noktada önemli... ufak tefek ayıplar nasıl gösterilmez bunuda öğrenmiş olucaz hep birlikte...
 
Son düzenleme:

Bu eski araba işindeki handikapta, ne kadar bu işlerden anlıyor olsamda, yeni bir marka aracı almadan ,aynı marka tercih etmiyorsam tabi geçerli bu , o araç hakkında detaylı sorgulama bilgisine sahip olamıyorum, her markanın sorun listesi farklı , bundan önceki araba suzukiydi mesela onda sıkıntılar bambaşkaydı..
Ben şimdi disco 2 almaya kalksam 90 lira istenen bakımlı türünün en temizi , en kralı , bundan iyisi yok denen araçta bir A4 kağıdını arkalı önlü dolduracak sıkıntı tespit ederim ...
 



Birşey daha söylim , bu araçta km yüksek değilse hor kullanılmamışsa, yağ yakma gibi bi sorun yok, yağ eksiltiyorsa bi yerlerden kaçırıyor gözüyle bakabilirsiniz
Bir arkadaşta 2003 modeli var 250 bin km de
hee ay 1-2 litre yağ koyduğunu söylüyor , motora baktım , motor etekleri şanzuman üstü vs. Heryer vıcık vıcık yağ, o yaktığını sanıyor ama yarısından fazlası dışarı sızıyor
Yağ seviyesini sürekli takipteyim milim eksilme yok, ama milim sızmada yok...
Motordaki eski yağ kaçağı kalıntılarını hala tam anlamıyla temizleyemedim aralara giremediğimden ,yıllarca akmış
 
Son düzenleme:

Benim 2003 203.000 kmde. 10.000 kmde bir yağ eksiltme yok. Intercooler içi temizletme işine takmıştım kafayı serviste söktürdüm. Söküp olduğu gibi bakıp hiç ellemeden geri taktılar, tertemiz çıktı içi. EGR iptal kiti, Stage 1 yazılım ve silikon hortum seti değişimini de ilk aldığımda yaptırmıştım... Bir ara büyük intercooler gazına da gelmiştim ama turbo boşluğunu arttırıyormuş. Sonra Land Rover atasözü aklıma geldi ve tıkır tıkır kullanmaya devam ettim. ÇALIŞIYORSA ELLEME. :D :D :D
 

Benim 2003 203.000 kmde. 10.000 kmde bir yağ eksiltme yok. Intercooler içi temizletme işine takmıştım kafayı serviste söktürdüm. Söküp olduğu gibi bakıp hiç ellemeden geri taktılar, tertemiz çıktı içi. EGR iptal kiti, Stage 1 yazılım ve silikon hortum seti değişimini de ilk aldığımda yaptırmıştım... Bir ara büyük intercooler gazına da gelmiştim ama turbo boşluğunu arttırıyormuş. Sonra Land Rover atasözü aklıma geldi ve tıkır tıkır kullanmaya devam ettim. ÇALIŞIYORSA ELLEME. :D :D :D
İntercolerın içini nasıl gördülerki
Yağ buharı emme manifoltuna kadar geliyorsa , intercolerın içinde kalmaması imkansız
Egr valfi emme manifoltunun kafasında olduğu için intercolerın içinde kurum olmaz dolayısyla coler kanalları tamamen kapanmıştır tabiki ... ama alt gözleri sadece yağ ile dolu olabilir

Büyük intercoler olur performans için ama turbo türbün piçide büyürse olur
 
Son düzenleme:

İntercolerın içini nasıl gördülerki
Yağ buharı emme manifoltuna kadar geliyorsa , intercolerın içinde kalmaması imkansız
Egr valfi emme manifoltunun kafasında olduğu için intercolerın içinde kurum olmaz dolayısyla coler kanalları tamamen kapanmıştır tabiki ... ama alt gözleri sadece yağ ile dolu olabilir

Büyük intercoler olur performans için ama turbo türbün piçide büyürse olur
Valla girişi de çıkışı da cillop gibiydi. Söküldü heryer ben de gördüm.
 

Temizlenmiş olabilir daha önce başkada, colerın deliklerinden içi hortum boğazına kadar gözükür petekler göZükmez ,hortum bağlatıları dirsekli olmasaydı atıyorum, ortadaki 1-2 kanal gözükür alt üst yine göZükmezdi
 



Benim 2003 203.000 kmde. 10.000 kmde bir yağ eksiltme yok. Intercooler içi temizletme işine takmıştım kafayı serviste söktürdüm. Söküp olduğu gibi bakıp hiç ellemeden geri taktılar, tertemiz çıktı içi. EGR iptal kiti, Stage 1 yazılım ve silikon hortum seti değişimini de ilk aldığımda yaptırmıştım... Bir ara büyük intercooler gazına da gelmiştim ama turbo boşluğunu arttırıyormuş. Sonra Land Rover atasözü aklıma geldi ve tıkır tıkır kullanmaya devam ettim. ÇALIŞIYORSA ELLEME. :D :D :D

Umut selam
Stage1 den sonra duman çıkışında ne kadar artış oldu?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,084
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst