2001 Disco 4.0 V8 Yazılım Uygulaması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CAFEIN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 106
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,426

CAFEIN

Ana Kamp
Mesajlar
58
Tepkime Puanı
7
Selam arkadaşlar hiç bilmediğim tamamen yabancı olduğum bir aracı satın aldım.2001 model Discovery 4.0 V8 .Ankarada ikamet ediyorum.Aracım 140.000 km'de ve benzinli hiç Lpg uygulanmamış.Bu aracın bir V8 olmasına rapmen çekişi ve performansı bende hayel kırıklığı yarattı.Yeni yazılım ve çip uygulaması yaptırabilirmiyim.Yapılır ise artı ve eksi sonuçları nelerdir.Ankara bir performans firması ile konuştum 30 hp güç arttırımı yapabileceklerini söylediler.Ve olumsuz bir yanının olmadığını hatta yakıtın sakin kullanımda düşecegini belirttiler.Cevap yazma inceliğinde bulunan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler
Bu hususta anlaşılan kimsenin bir fikri yok.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aracınız hayırlı olsun güzel günlerinizde kullanın...
Aracınızı aldıktan sonra çok kapsamlı bir bakım yaptırdınız mı? Bujiler, kablolar, filtreler, yağlar, değişti mi? Bakımı ihmal olmuş şeyler araçta çekiş problemi yaratabilir. Bunları yaptırın ondan sonra bir kez daha deneyin.
Aracınızın ağırlığı 2küsür tona yakın, yandan düz duvar, önden tuğla şeklinde bir aerodinamik bir yapısı var o yüzden fazla bir performans beklemeyin.
140,000km olan aracınıza, chip tuning/sanayi tuning gibi konulardan önce egzos/kapak contası/şanzıman yağ/filtre, radyatör/klima radyatörü, komple soğutma sistemi temizlenmesi gibi zamanı gelmiş ağır bakım konularına yönelmenizi tavsiye ederim, bunlara bakmazsanız ECU Remap/Chip Tuning sayesinde 2016 yazında aracınız bir anda hararet yapabilir.
Yazdıklarım gözünüzü korkutmasın fakat bizim araçlar birazdan fazla ilgi isteyen araçlar, eğer ilgilenemeyecekseniz (şahsen ve maddi) kesinlikle uzak durun, aracın size dönüşleri katlamalı oluyor.
Aramıza hoşgeldiniz..
 

Evvela hoş bulduk,tüm iyi temennileriniz için ayrıca teşekkür ederim.Bu söylediğiniz tüm bakımları eksiksiz fazlası ile yapacağım bunları yaptıktan sonra limitleri fazla zorlamadan yeni yazılım ve cip uygulaması ile araca zarar vermeden daha verimli bir güç elde edilebilirmi.Ecu fast firmasının merkezini aradım V8 atmosferik motorlar için yazılım olmadığını Td5 lere yaptıklarını söylediler.Fakat başka bir usta ile konuştuğumda oda 30 beygir güç arttırabileceklerini bu hususta tecrubeli olduklarını sakin kullanımda yakıt konusunda dahada verimli olacağını söyledi.Sizce hangisi haklı ?

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Jip bu ferrari değil ki, hantal olması abuk bir durum değil.

Sizce hangisi haklı ? => hiçbiri, mantıklısı hiç kurcalamamak.
 



Ellebette bunun bir jip olduğunun bende bilincindeyim kimse spor araba performansı beklemiyor.İstenen bir v8 jip performansı.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

İstenen bir v8 jip performansı.

Biraz bakımla makul bir performans elde edilir muhtemelen. Çipçi tayfasından ise hiç hoşlanmam, her işi ancak ehli düzgün yapabilir, o işin ehli ise arabayı üreten fabrikada bile yok, motoru tasarlayan ekibe mühendis olarak çalışıyor kendileri. Çip takılır tabelası asan bakkal dükkanlarında çalışmazlar.
 

Bu arada aracın lastik ebatını kontrol etmekte fayda var, orjinalden büyük lastik hantallık yapıyor biraz.
 

Bende aslen sizin gibi düşünen insanlardanım.Bu aracı üreten mühendislerden dahamı iyisini yapacak falanca firma yada filanca usta diyorsunuz haklısınızda fakat bu araçlar 2001 yılında o yılın teknolojisi ile üretilmiş.Şimdi yıl 2016 otomotiv teknolojisi ayrı bir noktada.Sadece merak edilen ve ögrenilmek istenen daha verimli olup olamayacağı idi yoksa bir performans aracı amaçlanmıyor.Lastikler konusuna gelirsek aracın üzerinde orjinal jantları ile 255 55 18 lastikler var.Bunun haricinde bir takımda 16 inc jant ve lastik takımı var.Şu ana kadar yapmış olduğumuz konuşmalardan dahi bir takım fikirler edindim.Önce aracın bir takım bakımdan geçirilmesi gibi


D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

2001 yılının teknolojisinden 2016 yılının teknolojisine arabanın motorunun ne olduğundan bile haberi olmayan vatandaşların tasarladığı çiplerle geçilebileceği biraz şüpheli. Gerçekte olan şey şu: Orjinal motor maksimum performans için değil de performans-çevre-ekonomi-uzun ömür şeklinde özetlenebilecek birbiri ile çelişen faktörlerin orta yolu neyse onun için tasarlanmış olduğundan daha sonradan orta yol değil de ben sadece performans istiyorum mantığı ile durumun değiştirilebiliyor olmasından ibaret. Zararının ne olacağı ise malum, en iyi ihtimalle performanslı ve çevre düşmanı bir aracınız olacak, daha kötü bir olasılıkla motor ömrü kısalacak. Eh zaten benzinle değil de lpg ile kullandığınız için muhtemelen zaten kısalıyordur, bu mantıkla gerisi de sizin bileceğiniz iştir ama bence şartları fazla zorlamamak lazım.
 



Anlaşıldı.Bu arada araç benzinli Lpg li degil.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bu çipler şu an emisyon testinden geçiyor çünkü testi sadece araba durduğu yerde çalışırken yapıyorlar.
Gerisi size kalmış yani, biraz ahlaki boyutları olan bir konu. Emisyon testini geçen, motor ömrü kısalmış, performansı biraz artmış ve karşılığında çevreye daha çok zarar veren bir araç istiyorsanız sizin bileceğiniz iş yani.
 

Evvela hoş bulduk,tüm iyi temennileriniz için ayrıca teşekkür ederim.Bu söylediğiniz tüm bakımları eksiksiz fazlası ile yapacağım bunları yaptıktan sonra limitleri fazla zorlamadan yeni yazılım ve cip uygulaması ile araca zarar vermeden daha verimli bir güç elde edilebilirmi.Ecu fast firmasının merkezini aradım V8 atmosferik motorlar için yazılım olmadığını Td5 lere yaptıklarını söylediler.Fakat başka bir usta ile konuştuğumda oda 30 beygir güç arttırabileceklerini bu hususta tecrubeli olduklarını sakin kullanımda yakıt konusunda dahada verimli olacağını söyledi.Sizce hangisi haklı ?

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aracınızda kullanılan motor Rover V8, kökü Buick 215 modelidir. Bu motor için software (yazılım) yerine daha çok hardware (motor parçaları) kulanılarak performans arttırmı yapılıyor. Eğer çok ilgileniyorsanız linkini verdiğim siteden faydalanabilirsiniz
V8 Developments - Products

30bg yazılım yapan ustaya bir daha uğramayın mümkünse semtinden bile geçmeyin, yazılımı mühendisler yapar uygular.

Aracınızla önce bir tanışın, sonra servisinizle tanışın, hem aracınızı hem de servisinizi sevmeye çalışın. Aksi takdirde servisiniz sizi çok fazla sevmeye başlar. Siteye de bir göz atın, faydalı bulabileceğiniz bir sürü bilgi var.
 

Tecrübeli abilerimiz ağır bakımdan bahsetmiş bence dikkate alınmalı. İllaki chip düşünürseniz bu işi layıkıyla yapan Ankara da bir kişi tanıyorum. O size neler yapılabileceğini ve yaptırırsanız nelerle karşılaşabileceğinizi anlatır. Reklam olmaması için burda yazmıyorum, isterseniz özelden yazabilirsiniz.

Bu arada Disco V8 'lerde pek de performans beklememek gerek. Önceki aracım GC ZJ 5.2 idi, performans dersen fazlasıyla tatmin eder ;)
 

Bu arada Disco V8 'lerde pek de performans beklememek gerek. Önceki aracım GC ZJ 5.2 idi, performans dersenfazlasıyla tatmin eder

Bu iş motorun büyüklüğüden çok şanzıman dişli oranlarıyla alakalı görünüyor bana. LR arabaya 4lt motor koyarken bunu alanın biraz performans beklentisi içinde olabileceğini görmezden gelmişe benziyor, bence bütün muhabbet bundan ibaret.
 



Sayın Sakyuz burada yardımcı olmak bilgilendirmek maksadı ile yazan arkadaşlar belkide ben kendimi yeterince doğru ifade edemediğimden beni tam olarak anlayamadılar.Benim bir arazi ve asfalt aracını bir performans aracına dönüştürmek isteyen bir şaşkın olduğumu düşündüler.Konuyu öğrenme ve araştırma maksadım asla bu yönde degil .Bunu tekrar ifade etmek isterim.Maksat bu aracın üretildiği tarihten bu güne kadar geçen süre içerisinde meydana gelen gelişmelerden ve gerekse ülkelerin emisyon benzin ve diger tüm kriterlerini göz önünde bulundurarak o günkü optimum yazılımla bu günkü optimum yazılımın bizim lehimize olup olmayacağını öğrenmekti.Şimdiden bir takım bilgilerde edinmedim degil ilk yapılması gerekenin işinin ehli bir usta tarafından aracın tüm ateşleme motor ve aktarma elemanlarının güzelce elden geçirilmesi gerektiği gibi.Belki bunları yaptıktan sonra yeterli gelecek ve herhangi bir maceraya ihtiyaç duymayacağız.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,225
Kayıtlı Üye Sayımız
166,536
Kaydolan Son Üyemiz
süvariemin

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst