1998 Land Cruiser FJ80

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tugsan75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 462
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 64,234
Ynt: 1998 Land Cruiser FJ80

tugsan bey, kokpitin fotograflarınıda eklermisiniz..
maşallah çok guzel bir araç..
 

Etiketler
Ynt: 1998 Land Cruiser FJ80

FJ60 ve/veya BJ60 fotoları kesinlikle web kaynaklıdır. Türkiye'de 1987 yılından bu yana Land Cruiser'ları takip ediyorum.
Profesyonelce modifiye edilmiş bu araçları atlamış olmam mümkün değil diye düşünüyorum.
sahibinden com' da bu modellerde iyi araçlar var satılık olarak
 

Ynt: 1998 Land Cruiser FJ80

Araç içi resimler,Arazi vitesinin yanında 2 tane ufak düğme vardır.Bunlar; POWER yazan yüksek devirde vites atmasını sağlıyan,sport kullanım düğmesi.Altındaki 2nd START düğmesine basarsanız,araç 2.vitesle kalkış yapar,buda benim,çamurda ve karda kullandığım en sevdiğim özelliği

toyota 001.jpg
 

Ynt: 1998 Land Cruiser FJ80

Telsiz konusunda şanslıyım,telsizi meraklı birarkadaşım,kültablasının oraya cuk diye oturan telsiz verdi,böylece etrafa monte etmekle uğraşmadım.

toyota 004.jpg
 




Ynt: 1998 Land Cruiser FJ80

Herkezin merak ettiği diff-lock düğmesi,araçda bu düğme yoksa eğer,(sonradan takılma mekanik kilit yoksa)araçda kilitli diferansiyel sistemi yok demektir.Bu sistem şöyle çalışır;Araç sürekli dört çekiş sistemine sahiptir,AWD veya 4WD.Arazi vitesini Low konumuna alırsanız,CENTER-DIFF-LOCK ve arka limited slip devreye girer.95 ve öncesinde,eski tip torpidolarda,bu CENTER-DIFF-LOCK düğmesi vardı ve bu işi manuel olarak yapıyordunuz.Ama şimdi LOW konumuna alınca otomatik devreye giriyor.

Sonra düğmeyi 1 kademe sağa çevirirseniz,arka kilitler 100% devreye girer ama çok hızlanmamak koşuluyla(max40/50)yürüyebilirsiniz.
Ama 1 kademe daha sağa çevirip ön kilitleride devreye sokunca 100%,kesinlikle 20 km yi geçmek yok.Sadece battığınız yerden veya hareket edemediğiniz yerden çıkıp kapatmalısınız.Bu aracın içindede yazan TOYOTA nın en önem verdiği özelliği.Yoksa zorlamadan dolayı sistem bozulur ve gerisini sizdüşünün.

Umarım açıklamalarım yeterlidir.Hayırlı günler.

toyota 006.jpg
 


Ynt: 1998 Land Cruiser FJ80

elinize saglık, bu guzelligin içinide gormus olduk.. airbagler vinç tamponundan sonra çalısıyor mu?
 

Ynt: 1998 Land Cruiser FJ80

Henüz kaza yapmadım,kaza yapınca size bildiririm. :D :D :D
Not:Airbag sensörleri arazi araçlarında genelde tamponlarda olmaz,şasede olur.Benimkide şasede.
 

Ynt: 1998 Land Cruiser FJ80

tugsan75' Alıntı:
Herkezin merak ettiği diff-lock düğmesi,araçda bu düğme yoksa eğer,(sonradan takılma mekanik kilit yoksa)araçda kilitli diferansiyel sistemi yok demektir.Bu sistem şöyle çalışır;Araç sürekli dört çekiş sistemine sahiptir,AWD veya 4WD.Arazi vitesini Low konumuna alırsanız,CENTER-DIFF-LOCK ve arka limited slip devreye girer.95 ve öncesinde,eski tip torpidolarda,bu CENTER-DIFF-LOCK düğmesi vardı ve bu işi manuel olarak yapıyordunuz.Ama şimdi LOW konumuna alınca otomatik devreye giriyor.

Sonra düğmeyi 1 kademe sağa çevirirseniz,arka kilitler 100% devreye girer ama çok hızlanmamak koşuluyla(max40/50)yürüyebilirsiniz.
Ama 1 kademe daha sağa çevirip ön kilitleride devreye sokunca 100%,kesinlikle 20 km yi geçmek yok.Sadece battığınız yerden veya hareket edemediğiniz yerden çıkıp kapatmalısınız.Bu aracın içindede yazan TOYOTA nın en önem verdiği özelliği.Yoksa zorlamadan dolayı sistem bozulur ve gerisini sizdüşünün.

Umarım açıklamalarım yeterlidir.Hayırlı günler.


Tuğsanın yazdıklarına bir ekleme yapayım, uzun süre kullandığım en hayran olduğum araçlardan birisidir Lc80 ,

Difflockların hızla ilişkilendirilme sebebi şurdan kaynaklanıyor, bu kilitlerin tolerensı yok dolayısıyla dönmeye kalktığınızda kasılmaya sebep olurlar, arka tekerlekler önler gibi ekseni etrafında dönemediğinden gevşek zeminde kayarak durumu dengeleyebilir, fakat lowda ve tüm kilitler devrede iken hzınızı arttırır ve refleks olarak aracı dönmeye zorlarsanız tüm yürüyen aksam hiç bir metalin dayanamayacağı korkunç bir yüke ve kasılmaya maruz kalır eğer lastikler kayabilyorsa kayar eğer kayamıyorsa en zayıf noktadan başlayarak herşeyi parçalar.

Zaten kilitler gezmek için değil , sıkıştığınzda kullanıp kendinizi kurtarmak için yapılmıştır.

Selamlar
 



Ynt: 1998 Land Cruiser FJ80

Yani tebrikler Yavuz bey,inanın bende düşünüyordum,araçdaki diff-lock sistemini nasıl sade ve anlaşılır bir şekilde anlatabilirim diye beni büyük dertten kurtardınız.Çünkü detaylı teknik anlatım bazen işe yaramıyor ve araç hakkında bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlara terimler tuhaf gelebiliyor.Ama sade ve çok açıklayıcı olmuş bana göre ellerinize sağlık.
 




Ynt: 1998 Land Cruiser FJ80

Bu lastiklerin macerası uzun ve tuhaf anlatayım,2004 de aracımı aldığımda hiç memnun kalmadığım GY M/T lerden sonra jantlarıyla birlikde fj40 dan çıkma diye aldım.Şileye gene yarışagitmek için taktım ve asfaltda acayip gezdi araç fakat arazide muhteşemdi.Sonra birkez daha takıp çıkarttıkdan sonra depoya koydum.General grabber at2 aldıkdan sonra ve kilitli diferansiyellere de alışınca MT lastiği unuttum.Ama enson iğneada gezisinde MT nin 100% şart olduğunu aracı daha fazla zorlamanın gereksiz olduğunun farkına geçde olsa farkettim ve COOPER STT sipariş verdim,bu ay sonu gelecek.

Gelelim tekrar PETLAS ları niye taktım,pazar günkü yarışda herzamanki gibi görevliydim fakat yöneticiler lastiksiz sakın gelme dediler.İyiki takmışım yoksa beni yazın almaya gelirdiniz.Etap kabus gibiydi ama 1 yerin dışında heryerden ceylan gibi gittim.İşin tuhaf kısmı araç asfaltta bu sefer hiç gezmedi.Tahminime göre yükseltme kitinin poly burçları (kol burçları)orjinal burçlara göre çok daha sert olduğundan gezme yapmadı.Almayı düşünürseniz kesin tavsiye ederim,1gr çamur tutmuyor.Cooper ları sipariş vermeseydim,bunlara devam ederdim.
 



Ynt: 1998 Land Cruiser FJ80

bende bir takım var, fj 40 zaten zor bi arac ,asfaltta berbat bir lastik. yere basan yüzeyi nerdeyse yok gibi, hafif araclara göre değil
80 kasada caster kit de değişti ise yola basan alanda artmış olabilir.(diye düşünüyorum)......bu lastik işi gercekten cok enteresan,enteresan olduğunu çok para harcayınca öğreniyorsunuz..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,539
Kayıtlı Üye Sayımız
166,646
Kaydolan Son Üyemiz
MentorMind

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst