Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Onur ben henüz ZJ ile fazla ekstrem arazi sürüşü yapamadım ama şunları söyleyebilirim.
ZJ ön diferansiyeli DANA 30. Bu hemen tüm jeep modellerinde ön dif. olarak kullanılıyor. Tüm araçlarda önde aks ya da dif. problemini yaşamak kolaydır çünkü genelde ön kısım daha zayıf yapılır. Şunlara dikkat edersek önde problem az yaşarız ki ben senelerce önde %100 kilidi olan araç kullandım.
- Geri geri asla araç çekme
- Direksiyon tam kırkken gaza birden yüklenme
- Geriye doğru ani kalkma
- Özellikle ön takımı bakımlı tut.
- Takıldığında vinci kullan, ileri geri vurdurma.
aracı kıran ani harekettir. BÜYÜK LASTİK TABİİ Kİ 1 NUMARALI KIRMA ALETİ.
ZJ arka kilidi büyük sorun. Özellikle DANA44A kutulara %100 kilit yok. OX, Aussielocker filan yapmış ama şu anda yok. Ben öne takacağım %100 kilidi (manuel kumandalı). Bir de 3.54 oranda kilit az. Arkayı ilerde demir kutuya çevirebilirim belki, o zaman iş kolay. Önde kilit çok güzel birşey çünkü direksiyonu da bir enstrüman gibi kullanabiliyorsun tabii nazik olmak kaydıyla. Şimdilik arkada LSD var, fena çalışmıyor, agresif bir lastik taktım, açığı o kapatıyor.
Bu aracın 5 kapı Vitara'dan aşağı kalacağını düşünmüyorum. Özellikle ön tarafın kırılganlığında Vitara zaten hiç de iyi değil, özellikle yükseltilmiş Vitara'da aks işi oldukça sorunlu.
Parça fiyatlarında ve bulma kolaylığında da ZJ avantajlı duruyor.
ZJ-XJ kullanıcıları ve deneyimleri arttıkça arazi başarısı da artacaktır. Suzuki'nin yayılmasında bizim katkımız çok büyük, aracın başarısından daha fazla.
İyi geziler