1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan acemi_myca Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 146
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,441
Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

slm arkadaşlar benim cip in (jeep) freninde sorun var sanırım ilk bastıgımda fren petalı dıbe kadar ınıyor tutmuyor sanki sonra tekrar agagımı kaldırıp basıyorum bu seferde çok sıkı durumda fren pedalı sorun ne ola bilir ?
 

Etiketler

Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

Fren merkezinin ve kaliperlerin contalarına baktırın.Şikayetiniz hidrolik kaçağını düşündürüyor.Ayrıca fren hidrolik yağınıda yenilemelisiniz,muhtemelen senelerdir değişmemiştir ve özelliğini yitirmiş olabilir.
 

Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

konu fren olduğundan sağlığınız için ne olabilir sorusunu bir kenara bırakıp bir an önce yetkili bir servise aracınızı götürüp şikayetinizi bildirin sizi ve sevdiklerinizi ayrıca trafikteki bizleri riske atmayın.araçlarda hareket kabiliyetine çözüm var en kötü ihtimalle çekiçi falan gibi ama hareket halindeki aracı durdurmaya tek çözüm fren sistemini kusursuz hale getirmek.
 

Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

Aracımla su an gezmiyorum frene baktırana kadar beklemedeyim tavsiyenizden ve düşüncenizden dolayı herkese tşk ederim
 



Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

grand ın fren sistemi 2 bölmeden oluşur tek hazneye yag koymanıza ragmen 2 ye bölünür son zamanlarda haznenin tümünü doldurmadıysanız ben ana merkezin içinde bir problem olacagını düşünüyorum.2 inci pompada daha iyiyse hemen ana merkeze baktırın ana merkez arızalı çıkarsa tm takımı yerine komple merkez düşünün.saygılar.
 


Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

Hakan Bey, benim kendime hazırlamayı düşündüğüm araç için araştırma yaparken bana bilinen bir serviste off-road'da ZJ'nin ön dif'den sorun yaşarsın, 3 ayda bir tamir için gelmen lazım gibi bir şey söylendiği aklımda kalmış.
Sizin bakış açınızda aracınızı da hazırladıysanız ve belli bir süreden beri arazi sürüşleri yapıyorsanız ZJ'nin handikapları neler?
Ağırlık, tüketim ve parça maliyetleri konularında az çok bilgim var. Eklemek istedikleriniz?
Bir de lastik değişimi sonrası ayna mahruti değişimine gidip, arkaya %100 kilit taktınız mı?
Kıyaslamada fikir vermesi açısından eski sahibini yakından tanıdığınız 32'' lastikli bir Vitara kullanıyorum.
Düşüncem belli bir zaman sonra (sert parkurlarda hevesimi alınca) halihazırda bulunan bir binek, bir arazi aracı ikilisini tek araca dönüştürmek.
 

Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

Onur ben henüz ZJ ile fazla ekstrem arazi sürüşü yapamadım ama şunları söyleyebilirim.
ZJ ön diferansiyeli DANA 30. Bu hemen tüm jeep modellerinde ön dif. olarak kullanılıyor. Tüm araçlarda önde aks ya da dif. problemini yaşamak kolaydır çünkü genelde ön kısım daha zayıf yapılır. Şunlara dikkat edersek önde problem az yaşarız ki ben senelerce önde %100 kilidi olan araç kullandım.
- Geri geri asla araç çekme
- Direksiyon tam kırkken gaza birden yüklenme
- Geriye doğru ani kalkma
- Özellikle ön takımı bakımlı tut.
- Takıldığında vinci kullan, ileri geri vurdurma.
aracı kıran ani harekettir. BÜYÜK LASTİK TABİİ Kİ 1 NUMARALI KIRMA ALETİ.

ZJ arka kilidi büyük sorun. Özellikle DANA44A kutulara %100 kilit yok. OX, Aussielocker filan yapmış ama şu anda yok. Ben öne takacağım %100 kilidi (manuel kumandalı). Bir de 3.54 oranda kilit az. Arkayı ilerde demir kutuya çevirebilirim belki, o zaman iş kolay. Önde kilit çok güzel birşey çünkü direksiyonu da bir enstrüman gibi kullanabiliyorsun tabii nazik olmak kaydıyla. Şimdilik arkada LSD var, fena çalışmıyor, agresif bir lastik taktım, açığı o kapatıyor.
Bu aracın 5 kapı Vitara'dan aşağı kalacağını düşünmüyorum. Özellikle ön tarafın kırılganlığında Vitara zaten hiç de iyi değil, özellikle yükseltilmiş Vitara'da aks işi oldukça sorunlu.
Parça fiyatlarında ve bulma kolaylığında da ZJ avantajlı duruyor.
ZJ-XJ kullanıcıları ve deneyimleri arttıkça arazi başarısı da artacaktır. Suzuki'nin yayılmasında bizim katkımız çok büyük, aracın başarısından daha fazla.

İyi geziler
 

Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

Cevaplarınız için teşekkürler.
Son olarak şu an hangi ebat lastik kullanıyorsunuz metrik olarak. Yükseltme işini nasıl çözdünüz?
3.54 ayna mahruti kullandığınıza göre ayna mahrutileri değiştirmediniz sanırsam.
 



Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

Aracı şimdilik 2" Skyjacker kitle yükselttim. Amortisörleri 10" çalışma mesafesi olan (14-24 inch) Monroe Adventure serisi ile değiştirdim. Monroe koymamın sebebi buradan kolay temin edebilmem ve ekonomik olması. Bilstein arkaları getiriyordu ama ön için fiyat çok yükseldi ben de Monroe'da karar kıldım. Bu amortisorler Mercedes G wagon'un amortisorleri ve araba yeterli sertliğe geldi, öyle ki yükselmeme rağmen viraj emniyetim arttı. Uçlarını değiştirdim argon kaynağı ile. Aracın özellikle arkada artikülasyonu çok güzel oldu. 3" üzerinde yükseltmede çok ve pahalı tadilat gerekiyor, ben şu anda onunla uğraşamadım.
Lastik konusu karışık. 235x85x16 Insa Turbo Sahara lastikler taktım, dodiklerden 2-3 santim plastik parça traşladım bilmeyen anlamaz. Bu ölçü 31,7 inch çapa denk geliyor. Limiti zorladım ve tam kapanmada arkalar davlumbaza sürtüyor. Önlerse direksiyon tam döndüğünde sürtüyor ama bunu sevdim, böylece arazide direksiyonu dibe dayamıyorum. Malum direksiyon tam kırık durumda aksı koparma ihtimali artıyor. Bu lastikler sanki 31,7'den de büyük.
9000 vinç aldım ama Ağustos sonu takacağım, tampon işini kafamda çözemedim henüz.
Aracın şu anki halini ekliyorum.

zj-kakuli.jpg
 

Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Özellikle amortisör tiyosu.
Skyjackar için fiyat aldım. 235/85/16 ya da 255/85/16 kafamdaki ideal ölçü zaten. Aslında araç sabit aks olduğu için sığsa 255/85/16 (33'') daha iyi olacak şahsi fikrim.
Belki birinin işine yarar; sorduğum yerde arka için %100 Lock-Right varmış. 600 dolar.
Bir önceki mesajınızda dikkat edilmesi gerekenler çok önemli.
 

Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

kilit konusunda dikkatli olmak lazım, bilmeden var diyorlar. Kimde varmış, ne markaymış?
235x85x16 dan daha geniş lastik hepten sorun olabilir sanırsam ki.
 

Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

millet ben uygun fiyatlı 2.el jant arıyorum 98 zj için aklınızda olsun
 




Ynt: 1994 Grand Cherokee Limited 5.2 v8

sanki biraz uydurma gibi geldi bana. Dana44A 3.54 için Lock-Right yok bildiğim kadarıyla. Tarkan'a uğrayıp araştırıcam.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,088
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst