1991 Model Kia Besta Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ygtgencer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 157
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 97,394
Aku bolumunun motordan gelen deliginini de kapattim islem bitti, hava filtresi bolumune geldim korkarak hava filtresi kazanini soktum ve ama taban curuk degil di sadece bir cöl vardi , hava filtresini yeni degistirdigim icin kazanin ici temizdi gine gereksiz delikler....

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler
Suyla ve deterjanla yıkadım, koreliler gereksiz delikleri izola bantla kapatmislar ama bildigimiz izola bantla...dikdortgen seklinde izleri goruluyor. hava kazanını da elimiz deymisken bi zimpara yapalim dedim boyadim tertemiz oldular ve boya gun bitti ...

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

1 mayıs da biraz emek sarf edip kaportyica arabayi hazirlayim dedim hava filtresi muhafazasinin gereksiz deliklerini kapatmakla başladım , hava filtresini degistiriken o bolumde harwket olmadigi icin yumuşak ve vibrasyonu daha cok emecegini düşündüğüm siko ile kapladim davlunbazin içi çok yordu , motordan gelen kocaman deligide kapattım

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Daha sonra hava filtresi haznesini tutan ayaklari yerlerine monte ettim ve filtresinin tahliye deligi haricindeki tüm gereksiz delikleri iptal ederek kazanlari yerlerine tekrardan vidaladim hava giris borusunun orayı çok daraltmadim, boruyu disariya nizami salladim borunun boynunun altindan kocaman deligi yanlamasini kapattim borunun ustunu acik biraktim

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aku kompartmanini ses izalasyonu ile kapladım , hava filtresi kismini kaplamadim zaten disariya acik mantigi yok, aküyü yumuşak ses izalasyonu malzemesinin üstüne koydum iyi oldu

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Geri kalan yerleri de ziftli yapışkan ile kapladım ve arabayı çalıştırdım, eskiden hava filtresi kazanı zangıdardı anaaa çıt ses yok arkadaştan ) vibrasyonda yok gerisini kapartocadan atarım , azicik da el oğlu çalışsin ben otorup cay içeyim..

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kolay gelsin deliklerden şikayet ediyorsun ama o delikler hava sirkülasyonu yapıp bulunduğu bölgenin çürümesine mani oluyor bence geçenlerde hurdacıda iki çeker besta şanzımanı geçti elime şunun prizdirek dişlisini alayım dedim hurdacı tanıdık sökebilirsen al dedi o şanzımanı son vidasına kadar sökmeden çıkmadı yağa bulandım ve şunu demek istiyorum adamların boyu küçük ama aklı büyük o zaman ki teknoloji ile inanılmaz sağlam ve kaliteli malzeme kullanılmış ha prizdireği de baskı balata değiştirirken balatayı merkezlemek için söktüm yani diyeceğim o ki o deliklerin bir işe yaradığı kesin
 
Son düzenleme:

Bence delikler servis amaçlı yani oralardan birseyler uzatmak vs için , hava sirkilasyonu yapip kurutuyor olabilir ama ben islanmasini istemedigim icin kapatiyorum bir su gecisi yapacak olsak oralardan su dolacak akunun etrafına, hava filtresi kazaninin altina ciktik tamam delikler tahliye etti guzel ama artik aracin kaportasi bu su gir cik islerini goturmeyecek yasa gelmis su girmis cikmis ama paslamis orasi artik su girmesi sakincali ayrica ses izalasyonu yapiyorum isi izalasyonu da yapacagim motor koltugun altinda olmasina ragmen icerisi biliyorsunuz sessiz ama daha da sessiz olsun daha da konforlu bir sürüş yapalım

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Evettt sürücü mahallinin sonuna doğru yavaş yavaş geliyorum, kaportacı ișim bitti, bugün 19 Mayıs nedeniyle (bu ara bayramınız kutlu olsun) bos vakit buldum bitum bitene kadar çalıştım

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Klima motorunun ayağíni ve direksiyon körüğünü soktum pastan arındırdım, antipas boya ve bitum uygulaması ama bitum bitti

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




Masallah diyelim

Lenovo S90-A cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bituself uygulamam en sonunda bitti şimdi ısı ve ses yalıtımini yapip toplamaya başlıyorum

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Cümleten iyi bayramlar , hanımım yurt dışında olması ve yazlıkta boş boş oturmaktansa , yazlığs bestayla gidip onla bayram geçirmeye karar verdim , ziftli aliminyum kaplama işini bitirmiştim daha sonraki aşamada dün bayramın ilk gününde ısı izalasyonu oldu Antalya sıcağında ...

Bu ısı izalasyon malzemesi elastik olmadığı için bayağı zorladı kalıp çıkararak parça parça döşemek zorunda kaldım motor bölmesine doğru ses izalasyonuna yardımcı olması için az uzun kestim motor kısmına gelen tarafları aliminyum ile kapladım , ısı izalasyonu malzemesi çok çabuk tutuşuyor ama ziftli aliminyumla kapladıktan sonra alttan çakmak tutmama rağmen ısıya mukavamet gösterdi hiçbirşey olmadı sigara da birşey yapamayınca testi geçti ve bu şekilde motor kısmı ile koltuklarım birleştiği yerlerden daha içe doğru döşedim

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Motora bakacak kısımları kalın radyotörün üst tarafına gelen yerleri süper kalın aliminyumla kapladım yapıştırma işinde tutkak japon silikon denedim en hızlı ve etkili çözüm çift taraflı bant oldu

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



En zorlayan kısım tabi ki taban köşeleri oldu çift taraflı bandı eğilip yapıştırmak kriz geçirten üst sarı strecini almak parçayı kesmek ve eğilip yapıştırmak ve bunu 20 30 kez yapmak belimi bitirdi boş kalan kısımlarıda silikonladım iç taraflarda zamk kullandım inatçı yerleri spreyle donan yapıştırıcıyla yapıştırdım bu yapıştırcı fark etmeden elinize bulaşırda spreyi boca ederseniz parmağınızda yanık oluşuyor

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi