Kia Besta 4x4'e Nissan Bd 30 Motor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan orgasmatron Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,025
çok güzel anlatmışsınız elinize sağlık.bende de aynı araçtan var tabi ki aynı sorunlar.merak ettiğim bd 30 motoru takalı üç ay gibi süre geçmiş yeni motordan memnunmusunuz bilgi verirseniz sevinirim iyi günler.
 

Etiketler
Herşey çok hızlı olmadı, motor pervane sini iptal ettim çünkü yer yoktu, klimanın önüne pusher (önden havayı alıp radyatöre üfleyen) fan taktım, klima radyatörünü alta paralel yerleştirdim üstüne opel corsa fanı koydum debriyaj çatalı sorun yarattı ona bişeyler yaptık vs motor öncesinden daha kuvvetli tabi ki pervane olmadığı için de içeriye koltuk altından el freni ve vites körüğünden sıcak hava gelme olayı kesildi lakin araba yükselmeden bd 30 besta ya sığmıyor ben önceden yükseltmiş olduğum için karter 1 cmle kurtardı. Bence şunlar yapılmalı 2002 ve üstü ince enjeksiyon çelik pistonlu mazda motoru atıp fan termiği iptal edip yukarıdaki elektrikli fana geçmek en kısa ve basit yöntem, ama bd 30 da iyi
 

Çok güzel içerik olmuş emeğinize sağlık. BD30 motorla deneyiminiz nasıl? Yakıt tüketimi ve uzun yol rampa performansını değerlendirir misiniz? 1.9 afn turbo dizel (mekanik pompa) t3 kullanıyorum ara ara, otobandan Bolu-Ankara arası 95 100 altına düşmeden 500 600 kg (yük+kişi) yükle gelebildi misal, onun kadar yürür mü? Ya da turbolamak ne kadar mümkün, yapıldığını biliyorum ama dayanır mı ve Besta'ya turbolu halde sığar mı sizce?
 

Çok güzel içerik olmuş emeğinize sağlık. BD30 motorla deneyiminiz nasıl? Yakıt tüketimi ve uzun yol rampa performansını değerlendirir misiniz? 1.9 afn turbo dizel (mekanik pompa) t3 kullanıyorum ara ara, otobandan Bolu-Ankara arası 95 100 altına düşmeden 500 600 kg (yük+kişi) yükle gelebildi misal, onun kadar yürür mü? Ya da turbolamak ne kadar mümkün, yapıldığını biliyorum ama dayanır mı ve Besta'ya turbolu halde sığar mı sizce?
merhaba geç gördüm mesajı, bd 30 alt devirleri cansız bir motor 90 100 e gelmek içinde de çooook vakit ve gaz lazım, tam bir tonaj motoru yakıt bilmiyorum da 10 litreden az değildir, Bestaya yapılacak iş yukarı da izah ettim 0 tadilat mazda 2002 ve üzeri kend motorunun yeni jenerasyonunu koymak o motor alt devirlerde bile hareketli bir motor ve bd 30 dan daha eylenceli sürüş veriyor.
 

şanzıman kulağı sorunu vardı Tüm Türkiye'yi taradım Mazda Avrupa'ya sordum yok yok varsa da Japonya'da 1 kulak 750 tl olunca iş başa düştü... Ekli dosyayı görüntüle 513989Ekli dosyayı görüntüle 513990Ekli dosyayı görüntüle 513991

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
bu olmadı böyle yaptık

IMG_20201029_152113.jpg


IMG_20201029_152116.jpg


IMG_20201029_152122.jpg


IMG_20201029_152125.jpg


IMG_20201029_152126.jpg


IMG_20201029_152129.jpg
 





Merhaba,
Kia Besta 4x4 aracınıza Nissan BD30 adaptasyonunu çok güzel anlatmışsınız.
Ben 2007 Mazda E2200 4x2 'yi 2 yıl kadar önce Kia Besta şanzıman, ön düzen ve yakıt deposu kullanarak 4x4 modifiye ettim, projelendirip testlere sokarak ruhsata da işlettim.
Haliyle 71 Hp olan motor zayıf geliyor, BD 30 ben de düşünmüştüm ancak sığmaz diye vazgeçtim.
Hyundai D4BB en derli toplu motor ancak arada ciddi bir güç artışı yok. D4BB 80 Hp.
Mitsubishi 4D56/Hyundai D4BH 100 Hp, ancak sığar mı düşüncesi var.
Mevcut motor ise 210 bin Km de, herhangi bir sorunu yok, tek dert hafif rampada hız kaybı, kalabalık trafikte önden giden/arkadan gelen sıkışıklığı, hız kaybına bağlı olarak bazen seyahatin 1 saat kadar uzaması.
Motor tadilatını ciddi olarak düşünüyorum, Toyota 3L diye satın aldığım motoru, 2L olduğu için geri verdim. Bir tane de Mitsubishi Magnum motorunu (4D56T) arabadan geri indirdik satıcının fatura veremeyeceği meydana çıkınca.
Yer dar olunca pek rahat seçim yapılamıyor hali ile...
Siz BD30'u iyi yerleşirmişsiniz neticede...
İyi kullanımlar dilerim.
Mehmet KARALAR
 

çok güzel anlatmışsınız elinize sağlık.bende de aynı araçtan var tabi ki aynı sorunlar.merak ettiğim bd 30 motoru takalı üç ay gibi süre geçmiş yeni motordan memnunmusunuz bilgi verirseniz sevinirim iyi günler.
Merhabalar bende iki adet besta var biri 2.2 4x4 diğeri 2.7 hı besta arazi şanzımanıni 2.7 ye uydurabilirmiyim
 

Orgasmatron arkadaşıma çok teşekkür ederim . Üşenmeden her şeyi yazmış. Satır satır okudum. Dikkatimi çeken sözleri L300 4x4 lerin çok yakması ve onlarında 2,5 düz dizel motorlarının gücünün arazide yetersiz geliyor olması demiş . Orjinalden 4x4 olan mitsubishi L300 lerin motor performansını deneyimleyen kimse var mı aramızda acaba.. Arazide besta gibi bayılıyor mu. Ayrıca yakıtı nasıldır.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,960
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst