1987 Land Rover Defender 110

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hfb44 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,095
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 259,980

Etiketler
Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

nordic1903' Alıntı:
En az sizin kadar sevindik..Gerçi hiç şüphemiz yoktu :smiley:) Yeni yılın başta tosuncuk olmak üzere tüm ailenize yeni sevinçler yaşatmasını diliyorum..

Saygılarımla

Cenk

Teşekkür ederim Cenk bey. ;D
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

selam hasan bey
hem gözünüz aydın olsun hemde güle güle kullanın
ne mutlu size yeni yıla çifte mutlulukla girmişsiniz...
 





Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

TA2SL' Alıntı:
selam hasan bey
hem gözünüz aydın olsun hemde güle güle kullanın
ne mutlu size yeni yıla çifte mutlulukla girmişsiniz...

ata036' Alıntı:
hadi hayırlı olsun abi çok sevindim

mke' Alıntı:
Hayırlı olsun son eşik de atlanmış, resim isteriz.

Çok teşekkürler herkese ;D
Yeni parçaları takalım hemen fotoğraflarını ekleyeceğim.
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Benim Defendere A/T lastik ölçüsü olarak 285/75/16 lastik düşünüyordum. Fakat ustamla görüşmemde bu ölçü biraz tehlikeli gibi göründü. Çünkü bu ölçüyü takan bir Defender sürücüsü arkadaşımız virajları dönerken (direksiyon toplanma sırasında) direksiyonun titrediğini söylemiş.

Zemine basan alan büyüdükçe böyle bir sorun mu çıkıyor diye sordum ustama o da; direksiyon amortisörünü biraz sertleştirdiklerinde titremenin azaldığını söyledi. Fakat tam çözümü taban kesitini düşürmekle sağlanmışlar, (235/85/16 lastik kullanmışlar) fakat ustam belki rancho amortisör ile kullanılınca düzelebilirdi diye ekledi.

Defenderin asfalttaki yol tutuşunu daha iyileştirmek amacıyla geniş taban lastik takmak istiyordum. (Spacer'ların dışında tabii. Zaten mevcut)

Bu konudaki tecrübelerinizi öğrenmek istiyorum.
Defender'de 285/75/16 ölçü A/T lastik kullanıldığında buna benzer sorun yaşayan oldu mu acaba?
Bir çözüm buldular mı?

Cevapları merakla bekliyorum :smiley:
Teşekkürler
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

hfb44' Alıntı:
Benim Defendere A/T lastik ölçüsü olarak 285/75/16 lastik düşünüyordum. Fakat ustamla görüşmemde bu ölçü biraz tehlikeli gibi göründü. Çünkü bu ölçüyü takan bir Defender sürücüsü arkadaşımız virajları dönerken (direksiyon toplanma sırasında) direksiyonun titrediğini söylemiş.

Zemine basan alan büyüdükçe böyle bir sorun mu çıkıyor diye sordum ustama o da; direksiyon amortisörünü biraz sertleştirdiklerinde titremenin azaldığını söyledi. Fakat tam çözümü taban kesitini düşürmekle sağlanmışlar, (235/85/16 lastik kullanmışlar) fakat ustam belki rancho amortisör ile kullanılınca düzelebilirdi diye ekledi.

Defenderin asfalttaki yol tutuşunu daha iyileştirmek amacıyla geniş taban lastik takmak istiyordum. (Spacer'ların dışında tabii. Zaten mevcut)

Bu konudaki tecrübelerinizi öğrenmek istiyorum.
Defender'de 285/75/16 ölçü A/T lastik kullanıldığında buna benzer sorun yaşayan oldu mu acaba?
Bir çözüm buldular mı?

Cevapları merakla bekliyorum :smiley:
Teşekkürler

2.5 dizel için 285/75/16 biraz fazla değil mi? Bahsettiğiniz problemlerden başka, eğer oranları değiştirmediyseniz, ilk kalkışda da yavaş olmaz mı? Hele dik rampalarda dur-kalk nasıl olur?
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Evet benimde kaygılar bu yönde zaten.
Eski lastiklerim BF Goodrich 265/75/16 idi. Bu ölçü daha mı uygun acaba?
Yoksa asfalttada 235/85/16 A/T kullanmak mı?
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

hfb44' Alıntı:
Evet benimde kaygılar bu yönde zaten.
Eski lastiklerim BF Goodrich 265/75/16 idi. Bu ölçü daha mı uygun acaba?
Yoksa asfalttada 235/85/16 A/T kullanmak mı?

Benim motorun 200Tdi. Lastiklerim 8,25X16 (33") ancak dar taban. Yolda ve off-road kullanımda sıkıntı yaşamadım.
Çamur lastiği olarak 285/75/16 Special Track düşündüm ama Hüseyin usta (Akbulut) standart aks ve rot kolu ile sıkıntı yaşayacağımı söyleyince vaz geçtim.

265/75/16 ile 235/85/16 aynı çapta olduğundan asfalt kullanımında 235 taban genişliği yerine 265 taban genişliği kalkışlardaki hantallık konusunda çok fark yaratmaz diye tahmin ediyorum.
 



Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

nkurtkaya' Alıntı:
Benim motorun 200Tdi. Lastiklerim 8,25X16 (33") ancak dar taban. Yolda ve off-road kullanımda sıkıntı yaşamadım.
Çamur lastiği olarak 285/75/16 Special Track düşündüm ama Hüseyin usta (Akbulut) standart aks ve rot kolu ile sıkıntı yaşayacağımı söyleyince vaz geçtim.

265/75/16 ile 235/85/16 aynı çapta olduğundan asfalt kullanımında 235 taban genişliği yerine 265 taban genişliği kalkışlardaki hantallık konusunda çok fark yaratmaz diye tahmin ediyorum.

Teşekkür ederim Nejat bey. Bende çamur lastiği olarak 235/85/16 ölçülerinde Insa Turbo Special Track aldım. Bir süre sonra da AT lastik arayacağım. Galiba sizin dediğiniz gibi 265/75/16 AT daha iyi olacak galiba. (Gönül 285 diyor ama düz dizel... :smiley: işte)
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Hasan bey defender düz dizele takılabilecek en büyük lastik 235 85 16 dir bundan büyük lastlk kesinlikle taşımaz
Sakıncası yoksa 235/85/16 ölçülerinde Insa Turbo Special Track lastikleri nerden ve nekadara aldınız diye sorabilirmiyim bizde lastik arayışındayızda o bakimdan
 


Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

hfb44' Alıntı:
Teşekkür ederim Nejat bey. Bende çamur lastiği olarak 235/85/16 ölçülerinde Insa Turbo Special Track aldım. Bir süre sonra da AT lastik arayacağım. Galiba sizin dediğiniz gibi 265/75/16 AT daha iyi olacak galiba. (Gönül 285 diyor ama düz dizel... :smiley: işte)

Merhaba hayırlı olsun lastikler bende bu lastiklerden almayı düşünüyorum.nasıl lastik tercübelerinizi alabilirmiyiz.

selamlar
 




Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

damast' Alıntı:
Merhaba hayırlı olsun lastikler bende bu lastiklerden almayı düşünüyorum.nasıl lastik tercübelerinizi alabilirmiyiz.

selamlar

Yarın takalım, hafta sonu dolaşırım inşallah. ;D
Hüseyin Ustadan (Akbulut) öğrendiğim kadarıyla ağır çamurlu zeminde çok başarılı bir lastik. (Hatta aşırı zorlamalarda aks kestirecek kadar iyi tutan bir lastikmiş) Biraz kullanayım en kısa zamanda size bilgi veririm.

Selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,005
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst