1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 408
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 127,179
Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Son hali dışı boyasız çünkü gaziantep te şasi ile birlikte boyanacak. Fren merkezleri boruları balatalar kampanalar hepsi yeni takıldı..



Sıra şanzımandaydı. Öyle bir başladık ki araya iftar girip devam ettik. Bittiğinde sabah saat 3.30 du. Sahuru yapıp üst kata çıkıp bir koltuğun üzerinde uyuduk



Tornacıda ki işler..



Yeni fren boruları



Ne kadar parça temizlediğimizi hatırlamıyorum bile



Sonuç şanzıman bitti. Yaklaşık 120 kg filan







Kediler bile dayanamadı artık bu işlere



İş bitince Rauf usta sabah 3,30 da bir hikaye anlattı şanzımana bakıp. İnsan a dedi, kas ve güç eleyince o insan işçi olur, o işçiye akıl beyin eklersen usta olur. Usta işini gönülden yaparsa ancak o zaman sanatkar olur dedi..





Bu yaptığımız sahuru da hiç unutmayacağım ...

 

Etiketler
Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Ankara dan aracın yalnızca ön diferansiyeli ve yükseltme kitini alamadım. Haftaya gelecek. Toplamaya bayram ertesi başlayacağız.

Elektrik aksamındaki bütün malzemeleri aldım. Bunun yanınada hidrolik direksiyon malzemeleri, dodikler, headers, koltuklar, sis farları, kaya kaydırıcılar ve aklıma gelmeyen bir dolu malzeme ile sabah 4 de Gaziantep e girdim. İlk işim malzemeleri saklayacağım garaja alarm taktırmak oldu. Adam niye atktırıyorsun abi bu alarmı hurda malzeme dolu kim çalacak ki dedi



Şimdilik bu kadar gerisi bayramdan sonra..
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Göktuğ abi şimdiye kadar her şey mükemmel gözüküyor.Lastikler ve jantlar bir harika sabırsızlıkla devamını bekliyorum.. kolay gelsin..
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

CJ7V8' Alıntı:
Göktuğ abi şimdiye kadar her şey mükemmel gözüküyor.Lastikler ve jantlar bir harika sabırsızlıkla devamını bekliyorum.. kolay gelsin..

Teşekkürler Sami.. Kafamı kurcalayan tek şey motor. Standart motoru kullanacağım. İstediğim performansa yakın olursa, açıp sıfırlayıp devam edeceğim. Çok gerilerde kalırsa V8 düşünüyorum. Alt yapısı hazır zaten direk atabilirim ama eski cj-5 deki 12 ağırlıklı motor çok iyiydi. Kafam burada karışık gibi..
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Göktuğ abi 6 silindir için 2 fikrim var.
Birincisi , '91 sonrası XJ lerin ,high output olanlar, silinidir kapaklarını takıp 30-40 hp artıştan bahsediyorlar.Forumlarda bununla ilgili bir çok konu var.Yapanlar var sorun yaşayan da var yaşamayan da... tam araştırmak gerekir
İkincisi,, oldu olacak bir enjeksiyon kiti .. Uygulayan arkadaşlarım var ,tam olarak şöyledikleri şu "Şu ana kadar yaptığıma ve uğraşmaya değen tek modifikasyon"
Ama tabi 1-2 kg daha elektrik kablosu offroada zıt biraz.iyice sudan korumak gerekir.Teferruat artıyor
 



Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)


Sami çok güzel fikirler bunlar. Ama dediğin gibi teferruat artınca dağdan getirememe ihtimali artıyor. O yüzden motoru çalıştırıp performansına bakıp öyle değerlendireceğim. Güzel fikirlerin için teşekkürler..
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Göktuğ abi ellerine sağlık, sen gene müthiş bir yaratık çıkartacaksın ortaya...eline meğine sağlık...allah kolaylık versin...
 


Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Yükseltme kiti ve ön diferansiyel geldi. hemen yerine montajı yapıldı. pazartesi şasi boyanıyor. perşembe cuma kupayı yerine koyarız herhalde. Bu arada motor söküldü. rektefiye ve diğer işlemlere başlandı ..











 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

cj , "daha başka ne yapabilirim bu araca" fikrini sürekli canlı tutan ,eski fakat mordern çağın yetişkin oyuncağı rolünü devam ettiren güzel bir tutkudur.
cj 5 teki azmi şimdide cj8 görüyorum ve tebrik ediyorum. yapılan modifikasyonlar bütçe ile büyük olçüde doğru orantılı oldugu gibi kısmi olarakta imkanlar dahilinde kolay çözümler sunmakta. yaptıgınız seçim , iki diff arası mesafe bakımından yükseltmeye uygun ve şaft açılarında cj5 teki gibi problem yaşatmaz, yeni diffler de güzel, almış oldugunuz bu difflerde flattop knuckle mevcut gördüğüm kadarıyla, birazcık el emeği ile rot kollarını yukarı alıp differanciel kapapına temasından kurtulabileceğiniz gibi egri pitman kollarındanda kurtulabilirsiniz, aracın gezme eğiliminide minimize etmiş olursunuz. geçmişte yaşadıgınız soa problemlerinide artık yaşamazsınız ... ahh birde v8 imkanınız olsa.. deneyince bir daha düz 6 yı kullanmak istemezsiniz.
sizin gibi tecrübeli birine akıl vermek gibi oldu kusuruma bakmayın fakat garajınızı izledikçe heyecanla içimden geçenleri sıraladım... çünkü çok güzel bir aşamadasınız ve her şey zamanında yapılmalı.. sonradan yapmakta elbette zevkli oluyor ama sonuçta kullanamadığınız bir sürü yedek parça sahibi oluıyorsunuz )
 



Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

aslında offroodcular için en iyi seçenek dizel motor ve otomatik şanzımandır sudan geçsenin bile motor stop etmez otomatik şanzımandada debriyaj olmadığı içiin birçok kolaylığı vardır..
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)


güzel sözleriniz için teşekkür ederim. flattop knuckle yani rot kollarını olduğundan daha yukarı alma işlemi wagoneer dana44 için şu aşamada ihtiyaç olarak görmedim. zaten rot başları dana30 ların aksine yukarıdan aşağı doğru bağlanıyor ve en az 10 cm makaslardan uzak. Tabi bunda rot başlarının en az 3 cm daha büyük olması da etken.
V8 motora gelince çok kararsız kaldım. Ama hep alışık olduğum ruhunu bildiğim I6 da karar verdim. Güç olarak eski düz 6 nın sıkıntı yaşatmaması bunda en büyük etken. Kullandıkça bu konudaki kararım netleşecektir. Ama motor değişikliği proje ruhsata işletme işleri. motor kulaklarının tadilatı, motor bölümündeki tadilatlar şimdilik çok bilmediğim, kesin V8 atmam gerekecek dediğim anda araştırmam gereken durumlarmış gibi gözüktü. Kısaca kolayını seçtim denebilir. Ayrıca en az 80 hp ekstra güç, zaten kırmaya alıştığım cj için biraz beni korkuttu diyebilirim. Orjinal motorla ilgili bütün parçaları aldım. Pistonlar sekmanlar yataklar, egzantrik, sipoplar ayrıca headers ve yeni sipop kapağı. Geriye dönemem artık ;D Parça konusuna gelirsek garajımda normal bir cj ye yetebilecek yedek parçam var zaten ;D
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

siz her şeyi hazırlamışssınız madem hayırlısı olsun ... ya da yedek parçalarla bi jeep daha yapabilirsiniz bende ön ve arkada wagoneer , arb havalı kilit taktım , arb nin kırmızı kalıın kapaklarıyla ne yapsak değecekti... ve o sistemi uyguladık.(rotları yukarı alma) .keşke daha önce yapsaydım dedim. ayrıca v8 i bir deneyin derim motor kulaklarını uygulamak çok zor ve maliyetli bir iş kesinlikle değil! sadece iyi bir hesap işi. bende şuan 305 makina var be 38" lik lastiklerle inanın hiç bir sorun yaşamadım.. yani wagoneer i kolay kolay kıramazsınız.. belki çok zorlamalarda şaft istavrozlarını bozabilirsiniz... biliyorsunuz muayenelerde önemli olan motor numarasının görünmemesi (tabi ruhsattaki numarayla eşleşmiyorsa ) yani illa ruhsata işletmek zorunda kalacağım diye başınız ağrımasın... tekrar kolay gelsin .
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

V8 işini 40 inç e geçerken arkayı dana60 yapmadan önce kesin düşünürüm ;D neyse

Bugün ; Şasi temizlendi boyandı. Motor rektefiyeciye gitti.





 




Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Göktuğ bey hayırlı olsun yeni aracınız.Merakla gelişmeleri takip ediyorumı.