1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 408
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 118,709
Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Bilgi için teşekkürler.


Orjinal 4.2 motorun performansından memnunmusunuz yoksa V8 motora geçmeyi düşünürmüsün?
 

Etiketler
Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

v8 cj kullanmadığım için bilemiyorum. Ama 4.2 offroad için yeterli geliyor bana.. genel inanış ise v8 in I6 ya göre daha sorunlu olduğudur..
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

ofiste evrak temizliği yaparken cj nin proje aşamasındaki çalışma notlarını buldum.. ;D kafamdaki projeyi %99 oranında gerçekleştrmişim...



 





Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

ben aynı işlere %20 daha fazla ödedim şansıma dolar arttı
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

yasarergun' Alıntı:
hocam ne kadar tuttuğunu bilemesem de kesin "çok" tutmuştur
Tempus' Alıntı:
maliyet hesabı % kaç tuttu
%75 tuttu %25 fazla gitti ;D
başlangıç için çok gibi görünse de kırmadığı bozmadığı için şu sıralar çok ekonomik.. Hatta bedava biniyorum denebilir. Benzini saymazsak ;D
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Göktuğ merhaba,

Aynı yükseltme kitini kullanıyoruz ve 35 lastik,direksiyon çevrildiğinde ve badallara girdiğimde makaslardan sürekli ses geliyor sendede varmı böyle bir problem,varsa çözümü nasıl sağladınız?
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

hesabı %20 aştıysan mükemmel sonuç
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

orjinal cj-8 in diferansiyelleri ve diğer parçaları cj ler arasında en kıymetli olanlar. En basit dana44 ler ile değiştirdim. Dana44 ler için kullanılan yeni parçaları ödedim. Bunun gibi bir çok parça iade edilip para sayıldı. fren merkezi, makaslar, marş dinamosu, şarj dinamosu, şanzıman, diferansiyeller vs.. 7-8bin TL en az parça fiyatından bunlar düşmüştür. Mesela T176 şanzımanı 1500 e aldılar T19 u 400 e aldım. Proje aracının temeli sağlam olunca üzerine kurduğunun en kalitelisi olmasını istiyorsun. Eksiksiz olsun, iyisi olsun sendromu esas parayı harcatıyor. 15-20 bin arası da bu iş biterdi...
 



Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)


bende kilitten dolayı arka makaslarda çat çut diye ses geliyordu o kadar başka ses yok. Onu da makas yapraklarının arasına lastik koyarak çözdük..
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Kasım 2010 tarihinde bunları yazmışız.. 20 ay önce...İşin en güzel noktalarından birine geldik.
Bu zamana kadar neler yapıldı bu cj ile.. gazoff a baktım kasım 2010 dan sonra 22 defa offroad gezisi yapmışız. 3 defa yerel yarışlara girmiş. 2 tane kupa almış. 1. ve 3. olmuş ;D
Bu kadar aktiviteye karşı neler olmuş mekanik anlamda tabi..
En önemli arızalar
Kupa takozlarının iyi sıkılmamasından kaynaklı sorunlar çıktı. Reyhanlı yarışından sonra Gaziantep e kadar kupa şasi üzerinde geldi. Çok hoplamalı bir yarıştı. sonrasında takozları taktık devam ettik. 1 sene böyle gitti ama konunun üzerine ciddi eğilmediğimiz için cj nin içindeki ses gittikçe arttı ve sonunda kupa takozu bağlantı yerlerini bozduk..Kapı ayarlarını bozduk..
Direksiyon alt kutunun bağlantı demirlerinin civataları gevşemiş ve farketmeyince en olmadık bir yerde kırılıp elimde kaldı. Söküp kaynak ettirip devam ettik ve gelince değiştirdik.
Benzin göstergesi bozuldu. değiştirdik.
İlave hararet saati taktık.
Koltuk bağlantı civataları gevşedi. 110 kg ağırlığı taşıyamadı kırıldı. Aracın içinde arkaya düştüm ;D
Kısacası üfürük işler.. En önemli nokta şasiden sökülüp takılan bir aracın en az 6 ayda bir gevşeyen yerlerinin sıkılması gerekliliği ve önemini tecrübe ederek anladım..
Kombinasyon olarak tek bir sıkıntı çıkmadı. Diferansiyeller şanzıman motor uyumu mükemmel. Ne bir aks kırdım ne mafsal ne de makas küpesi, ne de şaft vs. Debriyaj plağım 2 sene önceki plak. Hiç koku gelmedi.
Bende bu kadar hizmet eden araca yeniden bakım yapıp eskiyen zorlanan kırılmaya müsait yerleri tekrar kontrol etme kararı aldım. İşe kaportadan başladım. Devamında kupa takozlarını söktürüp alt bağlantı ayaklarının hepsini elden geçirdim.
Şimdi stepne taşıyıcı için yeni aparat yaptıracağım. Cj-8 kapısı 55 kg yedek 35 lastiği ancak 2 sene taşıyabildi. Arka kapı esneme yapıp, lastik oynamaya başladı..
Port bagaj bağlantıları gevşedi, bazıları kopup boyayı bozdu.
Egzoz sesi çok fazlaydı 2 tane ilave susturucu bağlandı.
Yapılan işlemler ve fotoğrafları..












 



Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

photobucket.com dan yüklediğim fotoğraflar için yapıştırdığım linkler gözükmüyor.. Neden acaba?
 



Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Erken olmamışmı çürükler geçen sefer oralar ellenmemişmiydi?