1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asilhector Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 594
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 137,939
Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

ali bey herkez merakla bekliyor amma taraftariniz varmis :eek:
 

Etiketler
Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

Bu gun biraz daha iyiyim, İlgi ve Alaka icin Tesekkur ederim Sagolun Arkadaslar.
İnanin en az Sizin kadar bende Sabirsizlaniyorum, Sanayiye gidemiyorum, calisamiyorum diye icim icimi kemiriyor ama once saglik.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

bizimki latife alı bey, sağlık olmadan herşey boş hocam.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

Yabancı siteleri dolasirken tera flexin z box isimli kendimizin veya sanayide cok kolay yaptirabilecegimiz bu makas baglantilarini buldum bu baglantiyi uygulayanlar varmi varsa deneyimlerini paylasirsa Sevinirim.

zboxes.jpg



jack01.jpg



mounted.jpg


Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

ali bey çok güzel bir konuya değinmiş, bu orjinal olan ürünlerin çoğunu kendimiz yapabiliriz veya yaptırtabiliriz. hatta diğer jeepci arkadaşlara yardımcı olmak adına da birkaç takım fazla yapılsa (ücreti karşılığı) insanlar teşekkür eder... paramızda ülkemizde kalır.. en basiti şu ali beyin örnek olarak gösterdiği parça, orjinali kim bilir ne kadar dolardır. hem paramız cebimizde kalsın hemde bizim ustalarımız kazansın.
 



Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=13420.220 ( revolver )

Sami arkadaşımızın garajında mevcut bir çalışma var bilgi alabilirsiniz...

Yada Göktuğ Güzelbey ( jeep nickli üyemiz ) Bilgileri vardır.... ;)
 


Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

Hasan bu teraflex in z sistemi bunu digeriyle karistirmayalim digerinin resimlerde goruldugu gibi yukari asagi ve sag sol oynar basli oldugu ve dis arka makas bolumune monte edildigi bunun ise sadece asagi ve yukari oynadigi ve makasin on bolumune uygulanmasi ve bu 2 cesit teraflexinde birlikte ayni anda uygulanabilir olmasidir.
Bu z teraflexe ilgimin nedeni ben bunu on makaslara on disari bolumdeki makas kupeleri iptal ederek onu direkt altta ekledigim resimdeki gibi baglamak ve ic kisimdaki diger ucuna bu z sistemini uygulayarak CJ nin on makas artikilasyonu dahada genisleterek gezme probleminede 1 care olabilirmi diye teorik olarak dusuncemdir pratikte ne olur bunun arayisindayim.

dcp02033.jpg




Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

gezme problemi herhalde tüm cj lerde başa bela bir problem
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Ali Bey,
size bu parça ve sistem ile ilgili yabancı forumladan edindiğim bilgileri sunuyorum.En son resimdeki "Salıncak ters dönüşüm sistemi" uygulayanlar daha iyi artikilasyon,daha rahat ve güvenli kullanımdan bahsediyorlar.Bu sistemde darbe önden girip haraketli taraftan çıkarak orjinale nazaran daha rahat sürüş sağlamaktadır.
Teraflex Z box lar için ise sadece arazi için kullanılacaksa tavsiye ediyorlar.Aracın asvalft sürüş özelliklerini çok düşürdüğünü belirtiyorlar.
kolay gelsin
 



Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Arazi de performansı artırabilir. Ama asfaltta olumsuz olacaktır. Hatta asfaltta araç hızla giderken esnerse izinden çıkmasına sebep olabilir. Sizin araç yolda geziyorsa ki gezecektir. İlk sayfalarda söylemiştim. İlk olarak dümen rotununun ucuna eğri pitman dediğimiz drop pitmandan, (hemde bayağı uzun olmalı) takılmalı. Hala dümen rotunu yere paralel çalıştıramıyorsanız. Soa için üretilmiş rot kollarını makasların üzerine alacak sistemden yapılmalı. Sami nin garajında vardı.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

jeep4x4 nickli Arkadasim, Teraflex Revolver Z-Boxun Amerikadaki fiyati $174.79

zbyhf.jpg



Sami ve Goktug oncelikle Bigi icin Tesekkur ederim, bu "Salıncak ters dönüşüm sistemi" 1 Arkadasim CJ lerin yolda gezmesini belirli 1 sekilde onledigini tavsiye etmisti bunun uzerine bende artikilasyonu bozmadan hatta daha iyi artikilasyon ve yolda gezmeyi onleyebilcek cesitli yontemleri arastirmaya girdim ve sag sol oynamayan sadece yukari asagi oynayan Sizinde dediginiz gibi arazi ve kaya tirmanislarda cok basarili olan Teraflex Z- Boxu ve amortisorlere uygulanan degisik sistem ve yontemler buldum CJ lerde asfalt, arazi veya kaya tirmanisi ayni anda uygulamanin bu gunki sistemlerle imkansiz olmadigini ve CJ nin asfaltta gezme olayini cozdugumuz an cokta zor olmadigini fark ettim CJ lerini yukseltip arazi kaya tirmanisi sistemlerini uyarlayan Arkadaslarin asfaltta gezmeyi onleyici yapilan islemleri bu tur uygulama yapmak isteyen veya bu konuda sorunlarla karsilasan Arkadaslara yol gosterici veya Bilgi amacli olmasi acisindan Bilgi ve Tecrubelerini paylasmasi ve Arkadaslarin konularda sayfa sayfa aramadan direkt konuyla ilgili yeni 1 baslik acmanin gerekliligini dusunuyorum.

Goktug, CJ yi su asamada kullanmadigimiz icin kaporta islemlerini bitirmeden diger islere baslamak istemiyorum ama Seninde dedigin gibi yukseltmelerde kacinilmaz olan egri pitman kolu takilmak zorunda bunun disinda daha CJ mizin yurur aksaminda beklemekte olan islerde arka amortisorlerin ayaklari limitleyiciler makas burkmayi onleyici kollari vs, var, hasta yattigim icin islere el atamadik bende bos gecen zamanimi degerlendirip CJ lerle ilgili her turlu sorunlari yontemleri ve sistemleri intten ve Arkadaslardan arastirarak daha cok ve detayli Bilgiler ediniyorum.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Z kolları yapsan denesen de bize bilgi versen. Belki bizde yapabiliriz ;D Gerçi benim cj de gezme problemi yok ama çoğu cj geziyor ;D
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

Goktug Z kollarini takmaya karar verirsem mutlaka yapim asamasi ve uygulamasiyla birlikte resimleri İns. en yakin zamanda ekliycem.

Arkadaslar benim Cevy V8 in standart 44 dana diye satin aldigim suan aracta takili bulunan defransiyelin intten detayli arastirmalarim sonucunda 44 dana degilde 8.5'' 10 bolt oldugu ortaya cikti defransiyel disli orantilarini anlamadigimdan dolayi resmini ve ingilizce aciklamasini ekliyorum bu konuda bilgisi olan Arkadaslardan Ricam benim ve benim gibilerin anlayabilecegi sekilde detayli aciklama yazmalaridir ornegin serimidir yoksa arazi uyumlumudur kac '' lastikler takilabilir gibi genel 1 bilgi ilerde zaten defransiyelin kapagi sokup disli oranini mutlaka sayacak ve ona gore daha saglam bilgiye ulasacagim suanki arastirmam sadece defransiyelimi tanima ve Bilgi sahibi olabilmektir.

1302725000.jpg


10boltid1.jpg


newimagen.jpg


12b5.jpg


transmissionanddifferen.jpg


Bu resimlerde bendeki defransiyel ondeki orjinal CJ 5 in ustunden cikan arkadakide yeni takilan defransiyel.

cj5parcalar040.jpg


cj5parcalar069.jpg


A multi-functional and readily available alternative to the 8-7/8'' GM 12-bolt

Many classic car and muscle car enthusiasts are looking for a differential that can be easily adapted for daily use, improved fuel economy or for racing. With the costs of Ford 9-inch third members and GM 12-bolts escalating, there are several low-buck alternatives still plentiful at your local salvage yard. The later model GM 8.5-inch 10-bolt differential is just such an option. The 8.5-inch 10-bolt was used in cars and trucks over a wide range of years. First appearing in the 1970 as a corporate replacement for the 10-bolt 8.2-inch or the 12-bolt 8.875-inch, the 8.5-inch 10-bolt was used in many different models by every GM division, with the exception of Cadillac, during the 1970s. Other than its abundant supply at your local salvage yard, another benefit of the 8.5-inch is that carriers and gears are easily interchangeable. Original gear ratios range from 2.41:1 all the way up to 4.10:1 in some pickups. All possible differential ratios above 2.73:1 can be swapped without having to change carriers (except for the truck differentials with 30-spline axles). The 8.5-inch will withstand some abuse; it shares the same pinion shaft diameter as the more expensive 12-bolts. Ten-bolt rears came in both Positraction and non-Positraction versions. Although it would be much cheaper to find one with Positraction already, many aftermarket suppliers can sell you carriers, axles and gears to convert a stock non-limited-slip axle to a Positraction.

Positraction rearends will usually have a tag on the right lower cover bolt with a two- or three-digit axle code and/or production date. Rearends with open differentials usually have a tag located on the left lower cover-mounting bolt. Inside the differential cover, the ring gear will be marked with tooth counts such as 10,41 for 4.10:1, and so on. The 10-bolt differential cover is located on the rear of the axle and is an 11-inch x 10.25-inch oval. An important thing to note is that the ring gear bolts are .4375-inch left-hand thread on all 8.5-inch differentials. GM did make another 10-bolt axle for earlier cars that has a similar size and shape cover, but this axle has only an 8.2-inch ring gear and does not interchange. Another 8.2-inch axle was built for B-O-P applications and is commonly found in earlier GM mid-size cars. The 10-bolt, 8.2-inch differentials use .375-inch right-hand thread bolts in the ring gear. The 8.5-inch pinion diameter is 1.625 inches, whereas the 8.2-inch is smaller at 1.435 inches.

The 8.5-inch is often referred to as the "GM corporate 10-bolt" because of its multiple uses, and the 8.5-inch is a semi-float axle, meaning it has only one axle bearing per side, mounted inside the axle tube. The reliability of the axle tube and bearing are really the only problem spots you are likely to encounter with the 8.5-inch rear end. The axle tube is thinner (.3125-inch thick) than that in the 12-bolt, and the axle bearing is probably the weakest link of this rearend assembly.

When searching through your local salvage establishment, an easy way to check if you have located a Positraction rear is to jack up the rearend and put the car in neutral (block those front wheels, too). Have someone else hold one rear wheel while you attempt to turn the other yourself. If you cannot turn the wheel on your side while the other wheel is held in place, then the axle is a Positraction. If you can turn the wheel, it is a non-Positraction rearend. Original gear ratios were 2.41:1, 2.56:1, 2.73:1, 3.08:1, 3.43:1, 3.73:1 and 4.10:1. You can find a 10-bolt 8.5-inch differential in any of these cars or trucks:

1971-'76 Chevrolet full-size cars
1994-'96 Impala
1971-'81 Buick full-size cars
1973-'77 Buick Gran Sport
1972-'77 Pontiac GTO and Le Mans
1970-'81 Chevy Camaro and Z28
1970-'81 Pontiac Firebird
1971-'77 Olds Cutlass and F-85 and Pontiac Grand Prix
1971-'79 Chevy II, Nova, Buick Skylark and Olds Omega
1973-'77 Chevelle, Malibu and El Camino
1971-'77 Pontiac Ventura and Phoenix
1971-'81 Pontiac Bonneville
1973-'77 Monte Carlo
1973-'77 Buick Apollo, Regal and Century
1980-'94 Chevy ½-ton and ¾-ton pickups
1977-'94 GMC Jimmy and Chevy Blazer

A 10-bolt front axle was used on GM 4WD vehicles as well. It was available in three ring gear choices. Axle codes were GU6 (3.43:1) GT4 (3.73:1) and GT5 (4.10:1). You can find a front 10-bolt in these trucks:

1977-'87 K and V-series half- and three-quarter-ton Chevy pickups
1977-'91 Jimmy and Blazer 4WD
1988-'97 K1500 and K-2500 pickups

We have made a list of axle lengths available to subscribers on the Parts Locator page of our Web site, www.hemmings.com. This chart will help you find what axle lengths are compatible between years and body styles.

Checking around with local used parts suppliers, we discovered that you could buy an empty 8.5-inch housing for between $150 and $250. Complete rear axle assemblies will cost anywhere from $350 to $500. So, if you cannot find or cannot afford a 12-bolt Positraction, it is good to know there are readily available alternatives that could be substantially cheaper. You can start by converting to the 8.5-inch in a weekend, and then upgrading the internal parts, such as adding a Positraction carrier or beefing up the ratio on a subsequent weekend, when time and/or money permits. With the availability of numerous ratios, you can use this differential for multiple use options while still keeping the same rear axle assembly.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

vallaha herşey sahibinin isteğine göre yapılan bir cj5 bence sahibinin cj5 dir diyorum ve sizi tebrik ediyorum bende herkez ford mondeo aracımı drag lara hazırlarken bu araba aile arabası baba arabası bu tek kapı şunu al bunu al dediler ama ben yine ford mondeo mu kendi isteğim dorultusunda yapıp 4 yıl çok güzel günler geçirdim 201 bg makina yapıp hayalimdeki spor otomobilim ile 4 tane ödül aldım bunlardan 2 tane birinciliğim var ama 4 yıl sonra yani 3 ay önce sattım aracımı hala çok özlüyorum


bir an önce iyleşip aracınızı bitirmenizi istiyorum heyecanla takip ediyorum
 



Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Ali Bey,bizim 90 model K1500 de de 10 bolt(8.5 inch ,30 freze ) mevcut.Yaptığım araçtırmalara göre 35 inch lastiği rahatça kaldırmasdır.
8.2,8.5 gibi rakamlar 10 bolt defransiyelin ayna çapını belirtmektedir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,448
Kayıtlı Üye Sayımız
166,583
Kaydolan Son Üyemiz
onurcagritosun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst