1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan özkan musal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,394
Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Hocam taş gibi oluyorda tutmuyorsa firenler yağlamış olabilir tutuyorsa sorun yok kuru fren okadar olur :smiley:
 

Etiketler
Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Gayet iyi Tutuyor o zaman ben hiç kurcalamayayım.
Saol hızır paşa
 


Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

ben yıllarca kuru frenlı vosvos kullandım. balata asındıkca pedal duserdı. krıkoyla tekerlerı tek tek kaldırır ayarı kendım yapardım.
eger butun sısıtemde ufak bır sorun bıle yoksa kuru fren sıkıntı yaratmaz. bır defasında balata caktırdım. balatanın yanakları basıyordu ortası basmıyordu. ne yaptıysam olmadı. ısıs bılen bır ustaya tekrar balata caktırmak zorunda kaldım
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

ozcour' Alıntı:
Özkan abi benim de 68 model 3 kapı LRim var. Frene ne yaptıysak gönlümüzce olmadı. Öne 2 kampana aldım, 4 teker fren merkezi değişti üst merkez kaçırmıyor diye ellemedik. Frenlerim hava yapmıyor. 3 pompada duruyorum :smiley: ilk pompa tamamen boş sanırım o boşluğun sebebi arka kampanalarım çok ince, balatalar kampanaya yaklaşıyor, 2. pompa biraz tutuyor, ani fren gerektiğinde arka arkaya pompalıyorum ama şehir içi boşa atmadığım için motor kompresyonuyla frensiz sürülebiliyor, tek derdim Tüv..

Parçacıma söyledim hala 2 kampana getirtecek bana, haber bekliyorum, inşallah tek pompada dururuz :smiley:

Özgür, 1998 model Discosit'im 2001 model C180'den daha çabuk duruyor... :smiley: :smiley: :smiley: ufak bir farkla tabii... C180 200kmh'den sıfıra düşerken, Discosit 100'den sıfıra iniyor.

aracın freni tabii ki çok önemli. duramadıktan sonra hızlanmaya gerek yok... ama 1960'lı yılların aracının 2010 model araçlarla karşılaştırılmaması gerektiğini bilerek hareket etmeliyiz.

hız herşey değil. allah göstermesin, 4-5 ay yattıktan sonra, şimdi bana 120kmh bile çok geliyor.
 



Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Haklısın Engin abi de ben de diğer insanlar gibi şehir içinde tampon tampona giderken biraz daha rahat olmak istiyorum. Millet yeşildere yolunda önümdeki araçla aramda 1 kamyon boyu mesafe olduğunda korna çalıyo sağımdan solumdan, bilmez ki ne zorlukla durabiliyoruz :smiley:

Ama şehir içinde düşük hızlarda ışıklarda vs trafikte önümdekinin fren lambası yandıktan sonra ben frene basınca durmak zor oluyor :smiley:

takip mesafesinin önemini kavradım bu arabada..


Series binen abilerim, sizlerinin fren lambalarının yanması fren pedalına bağlı bir düğme ile mi yoksa benimki gibi fren borularının ayrıldığı yere bağlı olan bir basınç müşürü ile mi sağlanıyor ?
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

ozcour' Alıntı:
Haklısın Engin abi de ben de diğer insanlar gibi şehir içinde tampon tampona giderken biraz daha rahat olmak istiyorum. Millet yeşildere yolunda önümdeki araçla aramda 1 kamyon boyu mesafe olduğunda korna çalıyo sağımdan solumdan, bilmez ki ne zorlukla durabiliyoruz :smiley:

Ama şehir içinde düşük hızlarda ışıklarda vs trafikte önümdekinin fren lambası yandıktan sonra ben frene basınca durmak zor oluyor :smiley:

takip mesafesinin önemini kavradım bu arabada..


Series binen abilerim, sizlerinin fren lambalarının yanması fren pedalına bağlı bir düğme ile mi yoksa benimki gibi fren borularının ayrıldığı yere bağlı olan bir basınç müşürü ile mi sağlanıyor ?
Özgür defenderde bile borudaki basınca bağlı
Ne iş küsmüyüz ;)
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

ozcour' Alıntı:
Haklısın Engin abi de ben de diğer insanlar gibi şehir içinde tampon tampona giderken biraz daha rahat olmak istiyorum. Millet yeşildere yolunda önümdeki araçla aramda 1 kamyon boyu mesafe olduğunda korna çalıyo sağımdan solumdan, bilmez ki ne zorlukla durabiliyoruz :smiley:

Ama şehir içinde düşük hızlarda ışıklarda vs trafikte önümdekinin fren lambası yandıktan sonra ben frene basınca durmak zor oluyor :smiley:

takip mesafesinin önemini kavradım bu arabada..


Series binen abilerim, sizlerinin fren lambalarının yanması fren pedalına bağlı bir düğme ile mi yoksa benimki gibi fren borularının ayrıldığı yere bağlı olan bir basınç müşürü ile mi sağlanıyor ?

s1 ve s2 de basınç sensörü,
s3 de pedal kutusuna baglı switch...

E
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Ben bu seri lerin fren olayini anlamis degilim. yillarca vosvos kullandim
Kuru tip fren vardi.frenler bakimliysa balata ayarlari duzgunse sorun yasanmazdi.
Hatta ayarlar cok dusmedikce pompalama diye bir olay olmazdi.
Arac frende yere kapaklanirdi. 4 teker kampana ve westinhouse yok.
Serilerin frenleri bu kadar kotuyse gozden kacan ufak bir sorun vardir.
Goruslerim bunlar.
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Doğrudur sorun var
firen ayarları düşünce merkezin doldurma kapasıtesi yetmiyor ve ayar mekanizmaları biraz basit aşınabiliyorlar
 



Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Herkese teşekkürler , ben parçacıma gidip fren lambam yanmıyor diye müşürünü istedim, adam bana düğme verdi , abi diyorum fren borularının oradaki bir parça bu hayır bu diyerek inatlaşmıştık alıp uyduracak yer bulamayınca geri verdim :D Eğer defenderda da basınçlıysa bizim parçacı olaydan habersiz galiba :D

Geçen de bir series3 ün fren pedalında düğme görünce sorayım dedim. parçacımda o müşür yok ben de pedala düğme mi yapsam acaba :smiley:

hadi müşürü buldum diyelim söküp takarken hava falan yaparsa fren uğraştığıma değmez :D

yok Yunus abi küsmem ben hiç :smiley: sadece acemi dedin diye alınmıştım biraz :smiley:
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

ozcour' Alıntı:
Herkese teşekkürler , ben parçacıma gidip fren lambam yanmıyor diye müşürünü istedim, adam bana düğme verdi , abi diyorum fren borularının oradaki bir parça bu hayır bu diyerek inatlaşmıştık alıp uyduracak yer bulamayınca geri verdim :D Eğer defenderda da basınçlıysa bizim parçacı olaydan habersiz galiba :D

Geçen de bir series3 ün fren pedalında düğme görünce sorayım dedim. parçacımda o müşür yok ben de pedala düğme mi yapsam acaba :smiley:

hadi müşürü buldum diyelim söküp takarken hava falan yaparsa fren uğraştığıma değmez :D

yok Yunus abi küsmem ben hiç :smiley: sadece acemi dedin diye alınmıştım biraz :smiley:


OZGUR,

MADEM BASINC SENSORLU MUSİRDEN SUPHELİSİN VE CALISMADIGINI DUSUNUYORSUN; PEDAL KUTUSUNA DEGİL DE, PEDALIN USTUNE BASIT BİR "L" KESİTLİ PARCA İLE HERHANGİ BİR YENİ JENERASYON ARABANIN FREN "DÜĞMESİNİ" UYGULA...

E
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

anladım düğme ayrılınca elektriği geçirecek :D vize öncesi bu tip eksikleri tamamlayacağım Engin abi
teşekkür ederim
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

KARDEŞ SIKINTINI ANLADIM BURDA SOYLE BIR SORUN VAR BU MODELLERDE AKSAM BUTUNUYLE DEGIŞMEK ZORUNDA ÇÜNKÜ DÖNEMİMİZİN AKSAMLARI BU MODELLERIN KANPANALARIYLA UYUM SAGLAMAMAKTADIR BUNUN ŞİMDİKİ PARACLARIYLA UYUMU İÇİN EXRA BIR FIREN HIDROLIK SISTEMI LAZIMM ODA TURKIYEDE COK ZOR ISTANBULDA 1 BILEMEDIN 2 TAMIRCI YAPABILIR OSTİM ORGANIZE SANAYIDE YADA YENI SIFIRDAN YENI SUSPANSIYON KANPANA BALATA VE JANT VE TEKERLERI YENI JENERASYONLA DEGISIRMEN LAZIMM BUDA BUYUK BİR MALIYET...BASKA COZUMU COK ZOR.
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

ibrahim75' Alıntı:
KARDEŞ SIKINTINI ANLADIM BURDA SOYLE BIR SORUN VAR BU MODELLERDE AKSAM BUTUNUYLE DEGIŞMEK ZORUNDA ÇÜNKÜ DÖNEMİMİZİN AKSAMLARI BU MODELLERIN KANPANALARIYLA UYUM SAGLAMAMAKTADIR BUNUN ŞİMDİKİ PARACLARIYLA UYUMU İÇİN EXRA BIR FIREN HIDROLIK SISTEMI LAZIMM ODA TURKIYEDE COK ZOR ISTANBULDA 1 BILEMEDIN 2 TAMIRCI YAPABILIR OSTİM ORGANIZE SANAYIDE YADA YENI SIFIRDAN YENI SUSPANSIYON KANPANA BALATA VE JANT VE TEKERLERI YENI JENERASYONLA DEGISIRMEN LAZIMM BUDA BUYUK BİR MALIYET...BASKA COZUMU COK ZOR.

Bu arada fren sorunumu bir series için normal olacak şekilde çözdüm, Tüv 'den de geçtim Ağustos 2009da :smiley:

Abi aslında orjinal haliyle tüm fren merkezlerini değiştirip, balata ayarları düzgün olduğunda, benim geriye kalan tek sorunum fren pedalının sertliği :smiley: , şimdi bir Anadol westinghouse u taktırmayı düşünüyorum lakin, emme manifoldunda yer yok, onu deldirip klavuz çektirmem ,tüm boruları rekorları halletirmem lazım uzun iş :smiley:
 



Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

ozcour' Alıntı:
anladım düğme ayrılınca elektriği geçirecek :D vize öncesi bu tip eksikleri tamamlayacağım Engin abi
teşekkür ederim
benim daha önce kullndığım 82 model aracımda fren müşürü pedaldaydı ve orjinaldi gerçi mesaj yazılalı çok olmuş ama bende derimki o pedal miüşüründen alıp fren pedalın a uygulayabilirsiniz
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,754
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

SON KONULAR



Geri
Üst