%100 Sürekli Diferansiyel Kilidinin Sürüş Güvenliğine Olumsuz Etkileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erdalyaman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,112
Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Çavuş desen traktör lastiğini Lada Niva'sında bir arkadaşım kullanıyor.
At lastiklerini takmaya üşendi 2 aydır toplam 30 km. gidiş geliş yolu bu lastiklerle yapıyor. Ben de bindim araca takip mesafesini uzun tutup 70 kilometre hızın üstüne çıkmadığı için sorunlu bir durumla karşılaşılmıyor. Sadece zamanla alışılan bir sarsıntı var.
Benim 4 sene kullandığım 75 model Seri 3'de önlerde asfalt lastiği, arkalarda askeri desen lastik vardı. Bu durum aşağıdaki düşüncemi oluşturdu.
Traktör lastiğini arkaya takma düşünceniz ön takımı yormasın diye ama asıl çekişi kuvvetli lastiğin önde olması avantaj.
 

Etiketler
Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

vosdost' Alıntı:
Yeni aldığım 74 model seri 3 e yedek bir dif alıp istavruz dişlilerini kaynatmayı düşünüyorum. Asfalt kulanımı minimumda olacak bu araçta kaynaklanan dif % 100 kilit konumunda yolda sıkıntı yaratacaktır.

Asfaltta veya arazide, viraj içinde kalan lastikleriniz patinaj yapmaktan harap olacaktır.

%100 kilit takılı olan diferansiyele bağlı tekerlerin çaplarının aynı olması da mekanizmanın sağlıklı çalışması için önemli bir husus.
Yani lastiklerin havalarının ve aşınmışlıklarının birbirine denk olması lazım.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

orsa' Alıntı:
Çavuş desen traktör lastiğini Lada Niva'sında bir arkadaşım kullanıyor.
At lastiklerini takmaya üşendi 2 aydır toplam 30 km. gidiş geliş yolu bu lastiklerle yapıyor. Ben de bindim araca takip mesafesini uzun tutup 70 kilometre hızın üstüne çıkmadığı için sorunlu bir durumla karşılaşılmıyor. Sadece zamanla alışılan bir sarsıntı var.
Benim 4 sene kullandığım 75 model Seri 3'de önlerde asfalt lastiği, arkalarda askeri desen lastik vardı. Bu durum aşağıdaki düşüncemi oluşturdu.
Traktör lastiğini arkaya takma düşünceniz ön takımı yormasın diye ama asıl çekişi kuvvetli lastiğin önde olması avantaj.

çavuş desen lastiği arka dingile takma düşüncesindeki en büyük faktör en dingildeki fren basıncı arka dingilden daha fazla olmasıdır. Çavuş desen lastik asfaltta yol tutmaz. Ön takımda yorulacak pek bir parça yok. 4 tane rot başı , iki tane direksiyon rotu, direksiyon kutusu bunlarıda çavuş desene feda etmek için çok zaman lazım. Asıl çekiş kuvetinin önde olması benim için avantaj değil. arka dingil yere sağlam bassın araç bir şekilde yolunu buluyor. Birde ön tekerlerin patinaja kalma riski arka tekerlere göre daha fazla yüzdeye sahip.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

vosdost' Alıntı:
Erdal abi kafamı kurcalayan bir konu başlığı açmış :smiley:
Yeni aldığım 74 model seri 3 e yedek bir dif alıp istavruz dişlilerini kaynatmayı düşünüyorum. Asfalt kulanımı minimumda olacak bu araçta kaynaklanan dif % 100 kilit konumunda yolda sıkıntı yaratacaktır.
Bu konuda yapılan açıklamalar için çok teşekkürler.
Benim bu konuyla ilgili başka bir sorum olacak yardımcı olabilir misiniz?
kaynaklı difransiyal ve 0k 144 lastik ile Çavuş desen traktör lastikli kaynaksız difransiyali karşılaştırırsak. Bu iki seçeneğin hangisini seçmek mantıklı olur?
istavroz dişlileri kaynaklı şekilde belki öde kullanıladilir çünkü ö aks başları istavrozlu olduğundan arkada olduğu kadar risk yaratmayabilir tabi tamammen teorik düşündüm :smiley:
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

kaptan10' Alıntı:
istavroz dişlileri kaynaklı şekilde belki öde kullanıladilir çünkü ö aks başları istavrozlu olduğundan arkada olduğu kadar risk yaratmayabilir tabi tamammen teorik düşündüm :smiley:

Güzel bir fikir. Bu fikri biraz daha değiştirsek. :smiley: Arka aks kafalarına dual-matik takıp arka difransiyali kaynatsak. Aracı sürekle 4 çeker konumunda kulanıp dual-katiklerden aks ları devre dışı bırakarak asfaltta ön çekerle arazide dual matikleri kitliyerek kaynaklı dif i kulanmak ne kadar mantıklı olur :smiley: Ben biraz daha düşüneyim :smiley:
 




Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Benim anladığım ön diff i kaynakmayı düşünüyorsanız, ilk virajda yolun dışına çıkarsınız ;D önde hiç bir şekilde %100 kilit olmaz. Sadece kumandalı olarak kullanıılır oda çok kısa sürelerle, sadece zor geçişlerde veya batıığınızda çıkmak için.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

discovery-V8' Alıntı:
Benim anladığım ön diff i kaynakmayı düşünüyorsanız, ilk virajda yolun dışına çıkarsınız ;D önde hiç bir şekilde %100 kilit olmaz. Sadece kumandalı olarak kullanıılır oda çok kısa sürelerle, sadece zor geçişlerde veya batıığınızda çıkmak için.


hayır yavuz. hem kaynaklayacak hemde dual matik hub takacak.istediğinde hubu kitleyecek olacak % 100.kontrol altında yani iş.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Çavuş desen traktör lastiğini denedikten sonra kaynaklı ve dual matikli arka dif olayını göz önünde bulunduracağım. :smiley:
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Ben 87 Land Cruiser BJ60 arka diffte Richmond PowerTraxx %100 kilit kullanıyorum. Kuruda asfaltta epey gürültülü, aks kopacak sanıyorum ama tak tuk gidiyor herkeste bu şekildeymiş ;D Sürüş tarzınıza daha az takırdayacak şekilde müdahale edebiliyorsunuz zaten, tatlı virajlarda hafif gaz vererek dönerseniz ses yapmıyor, boşa atıp dönerseniz taktaktak atıyor. Bunun dışında şehirde u çekerken falan çok havalı oluyor, lastik sesinden ortalık yıkılıyor ;D ;D ;D Herhangi bir özel yağı yok...

Ancak kullanım ve montaj kılavuzunda özellikle altını çize çize önler hub ile ayrılan araçlarda ön diffte çok rahat her hava koşulunda kullanılabildiğini yazmışlar. Bana çok mantıksız geldi, şahsen önde LSD bile kullanmayı düşünmüyorum ;D
 



Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Varlıkefe ön diff'e Lokka taktı. Ancak tecrübelerını halen paylaşmadı;)
Paylaştığında durum açıklığa kavuşacak.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Diferansiyel kilidi için en iyi çözüm Gwagen almaktır ;) önde arkada ortada standart ekipman olarak gelir

tek sorun fiyatı :(

sistem görüntüsü ekte[attachment=1]

difflock.jpg
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Yani? Bu Gwegen'in çalışma prensibi nedir? Ne yapar? Hepsinden önemlisi avantajı nedir? Fiyatı ne kadar :( acaba? Nerede bulunur? Ülkenizde satan takan kullanan var mıdır acaba? Arıza yapar mı?
 


Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

discovery-V8' Alıntı:
Aynı yöndeki devir farklılıkları kilidin devreye girmesini sağlıyor kilidi açmıyor, araç dönüyorsa içte kalan tekerlek ters yönde moment uygular kilidi devreden çıkaran budur.

Detroit (yeni adıyla eaton) özel yağ kullanmaz, çok dayanıklıdır, aşınma çok zor olur, (yaklaşık 6. yıla girdim 250000 km ye yakın yol yaptım , taktığımdan beri ne bakım ne arıza yaptı) biz bunları yeni hazırladığımız araca takmak için bir ARB havalı (ön için geldi), birtanede detroit locker(arka için geldi) dışarıda test ettik, üretildikleri metali eğe ile aşındırmaya çalıştık üzerinde iz bile oluşturamadık,aynı testi ARB nin havalı kilitlerine uyguladık, eğeye bile gerek kalmadan tornavida ile bile çok kolay aşınabiliyor. Başka alternatif olmadığından öne arb takıldı.

Nasıl çalıştığını videolar gayet güzel anlatmış bence, dikkatli seyrederseniz işlevinide çalışma prensibinide anlayabilrisiniz.

Ama özeti şu araç patinaj çekemez, patinaj başladığı anda kilit devreye girer, viraj dönerken kilit devreden çıkar onun haricinde her şartta kilitli pozisyondadır.

Ses konusu, kilit devreye girerken ses duyulmaz, çoğu zaman çıkarkende duymazsınız, çok nadir olarak geniş çaplı uzun bir viraj alıyorsanız ters moment zayıf kalır kilidin devreden çıkarması gecikir çok hafif bir sarsılma ve metal sesi duyabilirsiniz.

Kilitle gelen kitapçıkta nasl test edileceği yazıyor, imkan olursa biraraya gelince test edebliriz.

selamlar
ARB den başka manuel kontrollu difflock olmadığı için mi önde başka marka kullanma şansımız yok Yavuz Abi? yyoksa ben mi yanlış anladım acaba
 



Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

jerry1378' Alıntı:


Mercedes G serisinde kullanıcı kontrollü diff kilitler mevcut, yani sürekli %100 değil. Dolayısı ile konu başlığı ile ilgisini anlayamadım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,688
Mesajlar
1,522,203
Kayıtlı Üye Sayımız
166,533
Kaydolan Son Üyemiz
Beratin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst