%100 Sürekli Diferansiyel Kilidinin Sürüş Güvenliğine Olumsuz Etkileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erdalyaman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,144
Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Detroit No Spin ile Lock-right aynı firmanın ürünü Detroit'in çalışması biraz daha komplike.
Lock-right'da sistem iki tane birbirini öpen dişli ve onların arasındaki yaylardan oluşuyor.
Virajlarda yaylar devreye giriyor ve ayırıyor. Normalde asfalt ve arazi kullanımında sakin kullanırım. Özellikle kilidin tepkisini ölçmek için bir iki kere denememin dışında virajlarda veya hızlı manevralarda normal dışı bir tepki almadım. Virajda sadece çıt çıt diye ayrılma sesi geliyor.
Park halinde Yavuz Bey'in dediği gibi kasma oluyor ama her gün defalarca dar park manevraları yapmıyorsanız tolere edilebilir.
Yalnız difransiyel yağına 500 gram daha ince kaydırıcı bir yağ (yanlış hatırlıyor olabilirim Borpower tarzı) ekleniyor Suzuki grubu araçlara Lock-right uygulamalarında.
Kilitli ve kilitsiz aracın viraj tepkisini hiç karşılaştırma imkanım olmadı. İki Suzuki aracımı da aldığımda arka kilidi takılıydı.
 

Etiketler
Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

%100 kilit mauel olarak tam kilitleme oluyor zaten;her iki tekerleğinde her koşulda devri birbirine eşit oluyor.Drag araçları,gokart,traktör gibi birşeye dönüşüyor yani aracınız.Diğer (clutch,viskoz,LSD vs vs) tipler ve otomatik kontrollü kilitleri %100 kilit olarak tanımlamak yanlış bence.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

sistemi inceledim zorlanınca yaylar aracılığıyla ayırma yapıyor.

Detroit_exploded-view.jpg
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Edirne Dağcısı' Alıntı:
sistemi inceledim zorlanınca yaylar aracılığıyla ayırma yapıyor.

zorlanınca açılmaz, tekerlerklerden biri ters yöne moment yapması gerekir.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

sinan-izmir' Alıntı:
%100 kilit mauel olarak tam kilitleme oluyor zaten;her iki tekerleğinde her koşulda devri birbirine eşit oluyor.Drag araçları,gokart,traktör gibi birşeye dönüşüyor yani aracınız.Diğer (clutch,viskoz,LSD vs vs) tipler ve otomatik kontrollü kilitleri %100 kilit olarak tanımlamak yanlış bence.

detroit veya eaton locker nospin %100 bir kilittir. clutch, viskoz, lsd , torsen vb .ye benzemez. araç ileri gittiği sürece iki aks brbirine sabit olarak bağlı konumdadır.
 



Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Resimde sistemin tam olarak nasıl çalıştığı belli.NİVA'lar için üretimi bulunuyorsa takabilirim.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri


Yavuz Bey, Bu kıymetli bilgi paylaşımlarınız için çok teşekkürler.


Anladığım kadarıyla, her iki tekerde aynı devirde dönüyorsa %100 kilitleme oluşuyor . Farklı bir devir olunca devir sayısı yüksek olan tekerin tarafındaki yay dışa doğru esneyerek dişlerin boşa çıkmasını sağlıyor ve çekişi bırakıyor. Çekiş gücü tamamen diğer tekere geçiyor. Bu durum olası her devir farklılıklarında tekrarlıyor. Anladığım kadarıyla yayın sabiti en önemli belirleyici burada. Oluşabilecek en küçük devir farkında ortaya çıkan tekerleklerdeki moment farkı yayı etkileyerek kapanmasını yada açılmasını sağlıyor. Dişliler tam ayrılma noktasında iken (spider ve clutch dişleri) cayırtı ( sürtme sesi) ve bununla beraber erken aşınma ihtimali fazla olur gibi geliyor bana. Bunu aşınmaları en aza indirmek için ilave kaydırıcı kimyasallar kullanılıyordur diye düşünüyorum.

Kritik konu şu : Sol teker 81 devir, sağ teker 80 devir = sol teker devreden çıkıyor. Bu kez sağ teker 82 devire çıkıyor , sol teker (81) devreye giriyor. Prensip bu , , değilmi ?
Peki, yayın sabiti belli olduğuna göre , aynı yay nasıl olupta hem 81 devirde devreden çıkarıp hem 82 devirde devreye sokuyor dişliyi ?
Spider dişlisi avare mi acaba ? Sağ ve sol yaylar birbirini dengeliyormu ?

Bilgilendirirseniz sevinirim.

Selamlar,
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

kilitsiz diferansiyelde boşa çıkan teker diğer tekerinde devirini üzerine alıp 2 misli devirle döner diye biliyorum. buda zaten işi zora sokan kısımdır.
bu sistemde tamamen boşa çıkıp avare dönüyor.kilitlendiğinde eşit devir.

yavuz yorum bekliyoruz.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Aynı yöndeki devir farklılıkları kilidin devreye girmesini sağlıyor kilidi açmıyor, araç dönüyorsa içte kalan tekerlek ters yönde moment uygular kilidi devreden çıkaran budur.

Detroit (yeni adıyla eaton) özel yağ kullanmaz, çok dayanıklıdır, aşınma çok zor olur, (yaklaşık 6. yıla girdim 250000 km ye yakın yol yaptım , taktığımdan beri ne bakım ne arıza yaptı) biz bunları yeni hazırladığımız araca takmak için bir ARB havalı (ön için geldi), birtanede detroit locker(arka için geldi) dışarıda test ettik, üretildikleri metali eğe ile aşındırmaya çalıştık üzerinde iz bile oluşturamadık,aynı testi ARB nin havalı kilitlerine uyguladık, eğeye bile gerek kalmadan tornavida ile bile çok kolay aşınabiliyor. Başka alternatif olmadığından öne arb takıldı.

Nasıl çalıştığını videolar gayet güzel anlatmış bence, dikkatli seyrederseniz işlevinide çalışma prensibinide anlayabilrisiniz.

Ama özeti şu araç patinaj çekemez, patinaj başladığı anda kilit devreye girer, viraj dönerken kilit devreden çıkar onun haricinde her şartta kilitli pozisyondadır.

Ses konusu, kilit devreye girerken ses duyulmaz, çoğu zaman çıkarkende duymazsınız, çok nadir olarak geniş çaplı uzun bir viraj alıyorsanız ters moment zayıf kalır kilidin devreden çıkarması gecikir çok hafif bir sarsılma ve metal sesi duyabilirsiniz.

Kilitle gelen kitapçıkta nasl test edileceği yazıyor, imkan olursa biraraya gelince test edebliriz.

selamlar
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Arb kırdığında ,minimum hasar açtığını gösteren bir video vardı.
 




Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Erdal abi kafamı kurcalayan bir konu başlığı açmış :smiley:
Yeni aldığım 74 model seri 3 e yedek bir dif alıp istavruz dişlilerini kaynatmayı düşünüyorum. Asfalt kulanımı minimumda olacak bu araçta kaynaklanan dif % 100 kilit konumunda yolda sıkıntı yaratacaktır.
Bu konuda yapılan açıklamalar için çok teşekkürler.
Benim bu konuyla ilgili başka bir sorum olacak yardımcı olabilir misiniz?
kaynaklı difransiyal ve 0k 144 lastik ile Çavuş desen traktör lastikli kaynaksız difransiyali karşılaştırırsak. Bu iki seçeneğin hangisini seçmek mantıklı olur?
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Ahmetcim, bence kaynak işi riskli ;D Asfaltta ne kadar az ve yavaş kullanırsan kullan kaynaklı dif. ile güvende olmazsın. Unutma ki her offroad parkuruna en az %50 oranında asfalt yol ile ulaşıyoruz :D
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Ama yedek diferansiyeli bagajda taşırım offroad parkur başında değiştiririm dersen o başka tabii ;D
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

discovery-V8' Alıntı:
Aynı yöndeki devir farklılıkları kilidin devreye girmesini sağlıyor kilidi açmıyor, araç dönüyorsa içte kalan tekerlek ters yönde moment uygular kilidi devreden çıkaran budur.

Detroit (yeni adıyla eaton) özel yağ kullanmaz, çok dayanıklıdır, aşınma çok zor olur, (yaklaşık 6. yıla girdim 250000 km ye yakın yol yaptım , taktığımdan beri ne bakım ne arıza yaptı) biz bunları yeni hazırladığımız araca takmak için bir ARB havalı (ön için geldi), birtanede detroit locker(arka için geldi) dışarıda test ettik, üretildikleri metali eğe ile aşındırmaya çalıştık üzerinde iz bile oluşturamadık,aynı testi ARB nin havalı kilitlerine uyguladık, eğeye bile gerek kalmadan tornavida ile bile çok kolay aşınabiliyor. Başka alternatif olmadığından öne arb takıldı.

Nasıl çalıştığını videolar gayet güzel anlatmış bence, dikkatli seyrederseniz işlevinide çalışma prensibinide anlayabilrisiniz.

Ama özeti şu araç patinaj çekemez, patinaj başladığı anda kilit devreye girer, viraj dönerken kilit devreden çıkar onun haricinde her şartta kilitli pozisyondadır.

Ses konusu, kilit devreye girerken ses duyulmaz, çoğu zaman çıkarkende duymazsınız, çok nadir olarak geniş çaplı uzun bir viraj alıyorsanız ters moment zayıf kalır kilidin devreden çıkarması gecikir çok hafif bir sarsılma ve metal sesi duyabilirsiniz.

Kilitle gelen kitapçıkta nasl test edileceği yazıyor, imkan olursa biraraya gelince test edebliriz.

selamlar


Derhal cevapladığınız için ayrıca teşekkür ederim. Kısa zamanda biraraya gelmeyi umuyor ve kitapçığı incelemeyi, sizinle fikir alışverişinde bulunmayı sabırsızlıkla bekliyorum.

Görüşmek üzere,

Selamlar,
 



Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Erdal Abi,
kaynaklı dif olmazsa çavuş desen traktör lastiğini tercih edeceğim. Ön dingilde ok 144, arka dingilde çavuş desen. Çavuş desen lastiğin asfaltta yol tutuşu çok zayıf. Frenin ön dingilde daha fazla basınç uyguladığını düşünerek ön dingili ok 144 le kulanmayı düşünüyorm. :smiley: :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,704
Mesajlar
1,522,471
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

SON KONULAR



Geri
Üst