%100 Sürekli Diferansiyel Kilidinin Sürüş Güvenliğine Olumsuz Etkileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erdalyaman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,115
Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

yazargezeryolçizer' Alıntı:
Montajı kolaydır,kafası çalışan bir usta takabilir,
Ama bence daha önce uygulamış bir usta olmasında fayda var,
tecrübeli birinin anlık sıkıntıyı görüp ,hatadan çabuk dönmesi,yada uygulamayı bilmesi önemlidir,
Uygulanan bir çok araçta ,sıkıntı yaratmamasına rağmen,
Bu kilidi kırıp difransieli çorbaya döndüren nadir örneklerde vardır.

ARB gibi havayla çalışan kilitlerde ise genelde uygulama yapmış ,hava hortumlarının sorunlarını bilen bir ustaya ihtiyaç vardır,
Sıkıntı uygulama iyi yapılmazsa arazide kilitleri çalıştıramazsınız,
sağlam uygulamalarda bir kere yaptırır sonrada unutursunuz.
Teşekkür ederim :smiley:
Benim sürekli gittiğim ustam aslında diferansiyel kunusunda çok iyidir. Birçok markanın servisleri diferansiyel sorun ve ayarları için ona gönderirler ancak normal araçlardan bahsediyoruz tabii :smiley: Diferansiyel kilidi ile daha önce tanışmamış ama işin ruhunu bildiğinden sorun olmayacağını düşünüyorum.

Bu kilitlerin belli zamanlarda bakımı için yapılması gereken birşeyler oluyor mu yoksa takıp unutuyormuyuz ? :D
 

Etiketler
Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

erdalyaman' Alıntı:
Bu kilitlerin belli zamanlarda bakımı için yapılması gereken birşeyler oluyor mu yoksa takıp unutuyormuyuz ? :D

Normal diferansiyeller gibi yağı kontrol ediliyor, onun dışında özel birşey yok, tak ve unut durumu söz konusu :smiley:

Gerçi o kendini unutturmuyor, en olmadık yerlerden geçip gidince kendini hatırlatıyor :smiley:
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

erdalyaman' Alıntı:
Teşekkür ederim :smiley:


Bu kilitlerin belli zamanlarda bakımı için yapılması gereken birşeyler oluyor mu yoksa takıp unutuyormuyuz ? :D
Yağ en önemli konudur,doğru yağ ve zamanında değiştirirseniz sorun çıkmaz,
En önemli konulardan biri su geçişleridir,
diff su alırsa ,yağın vasfı değişir,
bu yüzden su geçişlerinden sonra diff yağlarını ve şanzıman yağlarını kontrol etmekte fayda vardır.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

yazargezeryolçizer' Alıntı:
Yağ en önemli konudur,doğru yağ ve zamanında değiştirirseniz sorun çıkmaz,
En önemli konulardan biri su geçişleridir,
diff su alırsa ,yağın vasfı değişir,
bu yüzden su geçişlerinden sonra diff yağlarını ve şanzıman yağlarını kontrol etmekte fayda vardır.

Diferansiyel havalandırmalarının yukarı alınması çok faydalı olur.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

nkurtkaya' Alıntı:
Diferansiyel havalandırmalarının yukarı alınması çok faydalı olur.
Nejat çok önemli bir konuya parmak basmış
Aracınız ne marka bilemiyorum,
Bazı Japon modellerinde diff havalandırma hortumları üzerinde schnorkelleri vardır,
bu araçlarla oynamaya gerek yoktur,
Havalandırma hortumlarını bulup ,durum kontrol edilir,ve duruma göre bir hareket tarzı belirlenir.
 



Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

schweps' Alıntı:
Ben kısa şase Vitara aracımda %100 lockright kullandım, arazideki performansından memnun da kaldım ancak artık aracın kısa şase oluşundan mıdır bilmem, şehiriçi kullanımda rahat edememiştim.
Virajlardan çıkışta aracı ok gibi toplamasına hayrandım.

Evet Şenol kısa araçta dönüş momenti kilidi zor çıkarıyor devreden, Ama virajda daha iyi yol tutuşunu gayet güzel anlatmışsın, kaymaya başladığınıda gaza yüklenirsen direksiyon nereyi gösteriyorsa araç çivi gibi o tarafa yöneliyor.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

kaptan10' Alıntı:
Selam
difransiyeli yüzdeyüz kilitli bir araç ile kuru veya ıslak zeminde yüksek hızlarda söylediğiniz gibi bir viraja girerseniz değil yola oturtmayı aracı ya difransiyelinizi kırarsınız ya sipin atarsınız yada kendinizi yolun dışında bulursunuz
buradan arkadaşlara tavsiyem arazi dışında normal yol şartlarında araçlarının defransiyellerini gereksiz yere kilitlememesidir kilitli defransiyel ile manevra yapmak herzaman sakıncalıdır diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin lütfen

Kesinlikle doğru bir yorum.Kilitli difransiyelle yolda gitmek hem mekanik olarak diferansiyeli ve aktarma organlarını zorlar.Hemde virajda yol tutuşu bozar.Go-kart kullandıysanız aradaki farkı görmeniz mümkün;gokartta dif. olmadığı için keskin virajlarda arka taraf hep gezer,spin atmanız çok kolaydır.Lastiklerinizin aşınması da cabası.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

sinan-izmir' Alıntı:
....Kilitli difransiyelle yolda gitmek hem mekanik olarak diferansiyeli ve aktarma organlarını zorlar.....

Diferansiyele kilit taktırmak (%100) demek mevcut diferansiyeli kilitli diferansiyel ile değiştirmek demek ve kilitli diferansiyel zaten o şartlarda çalışmak için tasarlanıp üretiliyor ve yorulma yıpranma olmuyor. Ama kilit var diyerek normal ve hatta ekstrem şartlarda bile yapılmayacak kadar zorlarsanız zarar vermek mümkün.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

nkurtkaya' Alıntı:
Diferansiyele kilit taktırmak (%100) demek mevcut diferansiyeli kilitli diferansiyel ile değiştirmek demek ve kilitli diferansiyel zaten o şartlarda çalışmak için tasarlanıp üretiliyor ve yorulma yıpranma olmuyor. Ama kilit var diyerek normal ve hatta ekstrem şartlarda bile yapılmayacak kadar zorlarsanız zarar vermek mümkün.

Evet bir kavram kargaşası yaşamayalım. Biz diferansiyelde sağı sola kaynakla birleştirmekten bahsetmiyoruz :D
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

ustalar bir sorum olucak.benim anlayamadığım 100de 100 kilit diyorsunuz ama kilidiniz zorlanınca açtığını söylüyorsunuz.benim bildiğim tam kilit kilitledinmi zorlansada açılmaması gereklidir.akslar kırılsada difransiyel açmaz.birde düz yolda direksiyonu bile çevirseniz araç sizi kazımaz dümdüz gider.mesela traktör arka difransiyellerinde kilit vardır manuel çalışır.kilitledinmi asfaltı bırakın kumlu yolda bile size direksiyonu çevirtmez.siz çevirseniz bili düz gider.ancak açarsanız manevra yapabilirsiniz.sizin kilitler acaba zorlanınca açıyorsa tam kilit sayılmaz bence.
 



Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Detroit kilidin çalışma prensibi:
1. Hiç bir tekerlek halka dişlisinden (ayna) daha YAVAŞ dönemez.
2. Fakat daha hızlı dönebilir (dıştaki tekerlekten gelen takırtı sesi duyulur)
3. Aşırı yük durumunda, Detroit her iki tekerleğe eşit güç uygular ve herhangi bir tekerleğin diğerinden veya halka dişlisinden daha hızlı dönmesine izin vermez (böylece park yerindeki sert manevralarda veya tam tur dönüşlerde lastiklerin ötmesi duyulur)

Viraj çıkışında gaza yüklenirseniz 3. maddede açıklanan durum gerçekleşecek ve iki tekerlek aynı dönecek dolayısı ile dıştaki tekerlek kayacaktır. Gaza yüklenmeye devam ediyorsanız arabanın arkası savrulacaktır.

Uzun virajlı rampa çıkışlarında özellikle çamurlu zeminde kilit çalışacağı için araç lastikler zemini tutabildiği sürece ilerleyecektir, bu durumda savrulmalar olabilir. Savrulmayı engellemek için off-road sürüş teknikleri temellerinin en önemlisini hatırlamak ve uygulamak gerekli. "OLABİLDİĞİNCE YAVAŞ, GEREKTİĞİNCE HIZLI"

Tüm bu davranışları, tepkileri Detroit'i taktırdığım günden beri yaşıyorum.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

amerikan drag araçları için iki aksı birleştiren yörünge dişlileri ortadan kaldırıp ayna dişlisini taşıyan spool denen bir parça var.ama ancak araç düz gider.dönüşler çok zor. ;D ;D ;D ;D
Bu bahsettiğiniz sistem yavuzunda dediği gibi belli bir devir farklılığında mekanik olarak çalışıyor.yani sorun yok.
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

burada manuel otomatik karıştı :smiley:bizler manuele takıldık :smiley:yüzde yüz kilitli denince akılda o kalıyor doğrusu
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

Edirne Dağcısı' Alıntı:
ustalar bir sorum olucak.benim anlayamadığım 100de 100 kilit diyorsunuz ama kilidiniz zorlanınca açtığını söylüyorsunuz.benim bildiğim tam kilit kilitledinmi zorlansada açılmaması gereklidir.akslar kırılsada difransiyel açmaz.birde düz yolda direksiyonu bile çevirseniz araç sizi kazımaz dümdüz gider.mesela traktör arka difransiyellerinde kilit vardır manuel çalışır.kilitledinmi asfaltı bırakın kumlu yolda bile size direksiyonu çevirtmez.siz çevirseniz bili düz gider.ancak açarsanız manevra yapabilirsiniz.sizin kilitler acaba zorlanınca açıyorsa tam kilit sayılmaz bence.

http://www.youtube.com/watch?v=KQ1yMBR7w4Q
 

Ynt: %100 sürekli diferansiyel kilidinin sürüş güvenliğine olumsuz etkileri

http://www.youtube.com/watch?v=q-rQTHMVAuw
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,221
Kayıtlı Üye Sayımız
166,536
Kaydolan Son Üyemiz
süvariemin

SON KONULAR



Geri
Üst