Dediğiniz gibi O1 belgesi 750kg altı olan araçların sınıfını belirlemek için kullanılan bir belge.
Karavan üretimi konusu ile hiçbir bağı yok.
Şayet bir karavan yapıyorsanız yapılan araç TÜV yada TSE'nin belirlemiş olduğu standartlara uygun ise,
O1 belgenizi yani trafiğe çıkış belgenizi bu kuruluşlardan kendiniz de temin edebiliyorsunuz.
Bildiğim ve araştırdığım kadarıyla karavanı bir üreticiden satın alıyorsanız,
üretici, sattığı bir karavanın aynısı için daha önce O1 belgesi almış oluyor.
Bu çerçevede yetkili kurum üreticiye bir yetki veriyor ve diyor ki;
Sen bu karavanın aynısını üretip satacaksan sana bu yetkiyi veriyorum. Aynısı olmak şartı ile üretip satabilirsin.
Ben artık piyasada O1 belgesi ile satılan karavanlara da şüpheyle bakıyorum.
Yine bahsettiğiniz gibi bir denetimsizlik söz konusu.
Geçenlerde bir başlık altında da belirtmiştim. Piyasanın doymasını bekliyorlar bana göre.
Oluşabilecek sansasyonel bir karavan kazası bu denetimlerin fitilinin ateşlenmesini sağlayabilir.
Maalesef güzel ülkemizde üzücü bir olay yaşanmadan üzerine gidilmiyor.
Bu işlere başlarken bende 750kg altında bir karavan yapmayı düşünüyordum ama biraz araştırdıkça
O1 den vazgeçip O2 ye yöneldim. Aracımın ağırlığına fazla yaklaşmamak şartı ile istediğim gibi dizayn edebileceğim. Benim için büyük avantajı olacak.
Bunlarla birlikte O2'nin bazı handikapları var tabi.
Tescil, saçma olan yıllık muayene (bari 2 yıl olsa), BE sınıfı ehliyet..
Motoru olmadığı için bir tek vergisi yok
Bir de bu ehliyet işi tam bir muamma bana göre.
750kg altı veya üstü bir karavanın sürüş biçiminde en ufak bir fark yokken ehliyet konusunda ayrılmaları saçmalık.
Tahminimce denetimler başladığında bu konularda dile gelecektir.
Muhtemelen O1 belgeli karavanlara da BE ehliyeti zorunlu kılacak bir mevzuat değişikliği olacaktır diye düşünüyorum.