Volkswagen - Amarok

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TezMertek Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 432
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 270,921

Etiketler
Ynt: Volkswagen - Amarok

fbmy' Alıntı:
Peki kullanmayın diye bir ibare var mı? Yoksa katologta karlı zemin gösterdiği için mi bu çıkarımı yaptınız? Ben uzunca bir süre L200 kullandım gerek yağmurda gerekse kuru zeminde aracı 4x4 kullandım hiçbir sorun çıkmadı.Ayrıca test sürüşünde de bu özelliği her şartta kullanabilirsiniz diye anlatıyorlar !


daha önce pajero kullanmış biri olarak SS 4 arazi şanjımanında 4x4 kuru zeminde de kullanılabilir,ama daha fazla yakacaktır
4HLc ve 4LLc yi kuru zeminde kullanmak kesinikle tavsiye edilmez
 

Ynt: Volkswagen - Amarok

Mitsubishi servisi özellikle Ralliartlı ise yaz kış 4h modunda kullanılmasını öneriyorlar. Ralliart kullanım kılavuzunda da bu uyarı vardır.


L200 2h ve 4h yakıt tüketimi 1-1,5lt fark etmektedir.
 

Ynt: Volkswagen - Amarok

L200 4H konumunda 2H deki gibi sorunsuz kullanılabilir.100 km hıza kadar 2H-4H; 4H,2H geçişi yapabilirsiniz.Bu kış aracı Denizli-Antalya yolu üzerinde karlı yolda 4H konumunda kullandım.Sorun yok.Yağışlı ve kaygan yolda araç çok iyi ilerliyor.Zatan mitsubishi yi diğerlerinden ayıran özellik bu.
Kuru zeminde kullanılmamasındaki kasıt yakıt tüketimi artacağı içindir.
 




Ynt: Volkswagen - Amarok

lokosit' Alıntı:
Bence çok mühim.


Sadece kuru asvalt değil yağmurlu havada da 4x4 modunda seyretmek güvenlik demektir.
L200 ile yağmurlu havada 4x2 modunda seyahat ederken fazla süratli gitmeseniz bile yol tutuşu inanılmaz zayıflıyor, ansızın kendinizi yol dışında bulabilirsiniz. Ancak 4x4 modunda iken aynı yağışta 150-160 km hızlarda bile yol tutuşu bozulmuyor.




Yanlış anlaşılmasın bunları L200 ü övmek için yazmadım, zaten artık L200 sahibi de değilim. İyiki bu forumlar var, az daha satış temsilcisini dinleyip Amarok alacaktım. Neyse başka araçlara bakacağız artık...


bu yol tutuş meselesi arka tarafın kayması vs gibi sıkıntılar yok araçta esp mevcut vede bu kamyonetler arasında konfor açısından asfaltta bunun üstüne yok hepsini deneyin göreceksiniz... Ağır arazi koşullarında yani çok ağır kırıcı offroad yapmıcaksanız bu araç ideal bir araç bence bi deneyin diğerlerini, içerisinin ferahlığı sessizlik titreşim azlığı bunlar onemli meseleler ben satıcı falan değilim sadece kullanıcıyım diğerlerini denedim test ettim en konforlu ve rahat buyduı bunu aldım ve gayetde memnunu hem ayrıca vergi ve yakıt avantajlarını söylemiyorum bile :smiley:
 

Ynt: Volkswagen - Amarok

Amarok kullanan arkadaşlar, aracın vites geçişlerinin kemikli olduğunu biliyoruz ama geri vites konusunda zaman zaman zorluk yaşıyormusunuz ? Benim aracın sanzımanı rodaj döneminde olduğu içinmi yoksa vw' in karakteristik özelliğimi böyledir. ?
 

Ynt: Volkswagen - Amarok

YIGITEFE' Alıntı:
Amarok kullanan arkadaşlar, aracın vites geçişlerinin kemikli olduğunu biliyoruz ama geri vites konusunda zaman zaman zorluk yaşıyormusunuz ? Benim aracın sanzımanı rodaj döneminde olduğu içinmi yoksa vw' in karakteristik özelliğimi böyledir. ?
Evt benimkiside aynı şekilde geçiyro vitesler sert biraz km arttıkca yumuşama olcağını düşünüyorum geri vites konusunda 1 e takıp hareket edip tekrar takmanı tavsiye ederim bu kemikli geçiş sanırım aşırı titreşimde vitesden atmasını engelliyor. :smiley:)
 


Ynt: Volkswagen - Amarok

arkadaşlar bende 4.nesil golf vardı ,onunda vites geçişleri kemikli idi
demekki vw şanjımanlarının karakteristiği bu
 




Ynt: Volkswagen - Amarok

178 Hp lil L200 2011 Model 4x4 ile ağır offroad yapıyorum Ankarada
Aracta Esp ve ATSC var
4x4 Modunda 160- 180 güvenle gidebiliyorum.
4H da sürat yapmak ve virajlara girmekte hic sıkıntı yaşamadım.
Aracın önünde Havalı %100 Kilit var
Ortada Kilitli %30-%70 ve Kilitsiz %50-%50 şanzuman
Arkada ise Atsc Lsd Kilit var
Araç 4H da iken istediği kilidi kullanmaya karar veriyor. ve
Kaza Kayma Anında Ayağım gazda bile olsa araca gereken müdahaleleri yapıp (Motor ve Tek Tekerlere Fren) Aracı düzeltip durduruyor.
Bu sayede 2 defa kazadan kurtuldum.
Arazi vitesi takılı olmasa bile arka kasayı uzatarak dengeyi cok iyi sağlamışlar.
Aracın ön tekeri cukur derin yarığa girdiği zaman aracın ağırlığı oraya yığılmıyor tekeri havada bırakıyor. Dolayısı ile cukura düşmüyorsunuz.
Aracın dengesi cok iyi ayarlanmış 4 cekerde olmasanız bile savrulma kesinlikle yok.
Arazi de otoban konforunda gittiğimizi en son X5 kullanan biri yanıma oturduğunda söyledi.
Abartmıyorum. Reklam da yapmıyorum. Aracı 65,000 e aldım. Pahalı ama değer miş.
 

Ynt: Volkswagen - Amarok

Madem Amarok ile l200' ü karşılaştırıyoruz bende Tecrübelerimi paylaşayım ;

- l200 genişlik olarak çok dar olduğundan ciddi dengesizlikler gösterebilmektedir en üst modelindeki astc sistemi ile bu durumun önüne geçilmeye çalışılmış. Aslında bu tür elektronik dengeleyici sistemlerin özellikle yüksek araçlarda standart olması gerekirken sadece lüx modelinde alınabilmesi l200 için ciddi bir eksiklik.
- Amarok enyakın rakibinden yaklaşık 10 cm, l200' den ise yaklaşık 14 cm daha geniş olduğu halde her modelinde bu sistemler standart olarak alınabilmektedir. Mevcut genişliği ile piyasadaki kamyonetler içinde bu sistemlere en geç ihtiyaç duyan ve duyduğunuzdada her modelinde güvenliğinizi sağlayabilmektedir. Ayrıca yine genişliği ile en yüksek yanal eğim açısına sahip olan kamyonetlerden biridir.
- Genişliğinden bahsetmişken şöför koltuğundan eğilerek yolcu kapısını açmak için epey gayret sarfetmeniz gerekir. Aracın genişliği ve yüksekliği, dengesinin yanında iç hacmine de olumlu etki ettiğinden 1.85 ve daha uzun boylardaki bir kişi araca rahatlıkla sığarak kulanabilmektedir.
- L 200 ise özellikle sürücü açısından ( 1.85 ve üstü ) son derece rahatsız ve dar bir yapıya sahiptir, direksiyonunda sadece yükseklik ayarı olduğundan koltuğunuzu en alt konuma direksiyonu en üst konuma getirseniz dahi bacaklarınız sığmaz direksiyona çarpar ve yine direksiyon kucağınızda gitmeye çalışırsınız.
- L200' ün motorunda çok ciddi turbo gecikmeleri yaşarsınız araç gaza bekliyerek cevap verir, Amarokda ise bunlar neredeyse hissedilmez motor gaz pedalına neredeyse benzinli gibi tepki verir.
- L200 direksiyonunda kronik sorunu olan ve arazi şartlarında tıkırtı yapmasına sebep olan bir problemi çözemedi, bu yüzden bir çok kullanıcı ilgili sistemleri yenilemek zorunda kaldı.
- L200 arazide fazlasıyla salınım yapmakta ve özellile iç plastik aksamlarından fazlasıyla ses ( tıkırtılar ) gelmekte ayrıca özellikle iç dizayn olarak bu düşük kalite hissi kamyonet olduğunu belli eder dizaynıylada perçinlenmiş malesef. Amarok' da bu tür sesleri duyamayacağınız gibi arazide konfor içinde ilerlemenizi sağlayan süspansiyon gereksiz salınımlar da göstermemektedir. Aracı kullanırken iç mekan kalite ve dizaynı ve sessizliği sayesinde neredeyse kasayı unutuyorsunuz sanki bir otomobil sürüyormuş hissine kapılıyor insan ( tabi sonuçta kamyonet ve arkada makas yayların olduğunu unutmamak lazım )
- Bir diğer gürültü sorunuda yine l200' ün kabine yansıyan yüksek dizel motor sesi. Kıyasla Amarok bu yönden çok başarılı üretilmiş.
- Ayrıca amarok' un 4x4 sistemi gerçekten başarılı yol almanızı sağlıyor araçdaki EDL ( elektronik dif kilidi ) 4 lastiğide sanki % 100 kilitli sisteme sahipmiş gibi yönlendirebiliyor, ayrıca opsiyonel olarak arka mekanik klit de araçla beraber alınabiliyor. L 200 de ise ya kilit alıyorsunuz astc yok yada astc alıyorsunuz mekanik klit opsiyonu yok. Mecburen kildi yan sanayi ürünlerle taktırıyorsunuz.
- Amarok ' da bulunan otomatik iniş ve çıkış sistemleri özellikle tehlikeli inişlerde mükemmel çalışıyor, unutlmaması gereken en önemli özelliklerinden biride off- road ABS sistemi. Gevşek zeminlerde defalarca denedim sistem çalıştırıldığında ABS çok farklı bir çalışma tarzı göstererek lastiklerin önüne gerçekten yoldan topladıklarını takoz gibi biriktirerek neredeyse % 40 daha erken durmanızı sağlıyor. Yokuş iniş sisteminde de aynı durumu kendisi gerçekleştiriyor ve kendi kendine değişik tarzda frenleyip zemini lastiklerin önüne toplayarak kontrollü iniş sağlıyor. Bu standartları l200 de bulamayacağınız gibi normal fren sistemide malesef Amarok kadar başarılı değil, zaten bu durum bir çok otomobil dergisi karşılaştırmaların da l200 için eksi puan olarak belirtildi.


Sonuç olarak her aracın artı ve eksileri olmasına rağmen; Amarok kalitesi, tam şasili güclü ve dengeli yapısı, kaliteli güçlü motoru ile eksiksiz olarak tüm elektronik desteklerle donatılmış olması, ayrıca mekanik arka kilidi ile her yol şartında sizi üzmeyecek bir arazi aracı ( ağır arazi yapacağım derseniz sadece yükseltme, büyük lastik ( at, mt vb. ) , extra alt koruma ve vinç takviyesi yeterli )
 

Ynt: Volkswagen - Amarok

YIGITEFE arkadaşım sanki Volkwagen'in satış sorumlusu gibi açıklama yapmışsınız ,demişsiniz ki.... her iki aracında artıları eksileri olmasına rağmen ....siz Amarog'un hangi eksisinden bahsettiniz bi okuyun isterseniz yazdıklarınızı !
 




Ynt: Volkswagen - Amarok

hagurel' Alıntı:
YIGITEFE arkadaşım sanki Volkwagen'in satış sorumlusu gibi açıklama yapmışsınız ,demişsiniz ki.... her iki aracında artıları eksileri olmasına rağmen ....siz Amarog'un hangi eksisinden bahsettiniz bi okuyun isterseniz yazdıklarınızı !

Daha önce yazdıklarımı okuma zahmetine katlanırsanız özellikle geri vites geçiş probleminden bahsettiğimi görürsünüz mesela !
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,455
Mesajlar
1,518,134
Kayıtlı Üye Sayımız
172,108
Kaydolan Son Üyemiz
desiredesire

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst