Videoda konu tadilat sonrası muayene değil, periyodik muayene olduğu için Tüv’ün periyodik muayenedeki görevi olan aşağıdaki kontrolleri yapması gerekir.
„Periyodik Araç Muayenesi Sırasında Kontrol Edilen Noktalar
"Araç Muayene İstasyonlarının Açılması, İşletilmesi ve Araç Muayenesi Yönetmeliği" gereğince yayınlanan yönetmeliğe göre tüm motorlu ve motorsuz araçlarda aşağıda yer alan aksam, sistem veya parçaların kontrolü zorunlu olarak gerçekleştirilir:
Kontrol Edilen Noktalar
Taşıt tanıtımı
Fren Sistemi
Direksiyon, Direksiyon sistemi
Görüş Özellikleri
Lambalar, Yansıtıcılar, Elektrik Teçhizatı, Aydınlatma sistemi
Dingiller (Tekerlekler), Lastikler, Süspansiyon
Şasi ve Şasi Bağlantıları
Zorunlu Ekipmanlar
Gürültü Kirliliği, Gürültü Kirliliği Seviyesinin Kontrolü
Yolcu Taşıyan Araçlar için ilave kontroller
Araç tanıtım numaraları, şasi numarası, motor numarası ve tescil plakasının, aracın "Trafik Tescil Belgesi"nde belirtilen numaralarla aynı olması gereklidir.“
Periyodik Araç Muayenesi Sırasında Kontrol Edilen Noktalar
Bence yapılması gereken ilk şey, ticari araç kavramını anlamına uygun hale getirmek. Ticari araç, ticarette kullanılan araçtır ve her yıl Tüv muayenesinden geçmelidir. Hususi işlerde kullanılan binek araçlar genelde ticari araçlar kadar yıpranmazlar, iki yılda bir tüve gitmeleri daha uygun olur. Aynı taksi ve hususi otomobillerde olduğu gibi. Kiraya verilmeyen ve hususi olarak kullanılan karavan binek araçtır.
Ikinci önemli nokta: Binek araçlarının periyodik muayenesinde Tüv’e teknik kontrol dışında görev verilmemelidir. Tekrar etmekte fayda var, Ödenmeyen sigorta, vergi, köprü geçiş ücretleri, trafik cezalarının ve kamyonetin arkasında yük koyacak yer var mı gibi konuların Tüv’le bir ilişkisi yok. Bu durumda olan araçların periyodik muayeneye alınmayışları trafiği daha az güvenceli hale getirir.