Man Kat 1 - Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Cano9711 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,823

Cano9711

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
2
Merhabalar,

100 defa açılmış bir konu olabilir belki ben bilemediğim ve ilk defa bu işlere heves ettiğim için buradan sormak istiyorum, affedin lütfen. Fas gezisi esnasında MAN Kat 1 sahibi bir çiftle tanıştım, arkadaki kasayı tamamen kendileri özel olarak yaptırmışlar.

Acaba yurt dışından bu model kamyonları ülkemize getirebiliyor muyuz ?
 

Etiketler
defa
Kamyondan yapılmış çeşitli örnekler mevcut, Man Kat1 derken hangi araçları kastettiğinizi sanıyorum biliyorum. Bu araçlardan alınırsa kuvvetle muhtemel ülkemizde de karavana çevrilebilir. Ancak bu araçların korkunç bir yakıt tüketim faturası var. Ve ülkemizdeki kamp alanlarında kullanımla ilgili sıkıntılar çıkabilir. Seyirlik olarak çok uygun görünseler de pratikte kullanışsız da olabilir bir yerde...
 


Kamyondan yapılmış çeşitli örnekler mevcut, Man Kat1 derken hangi araçları kastettiğinizi sanıyorum biliyorum. Bu araçlardan alınırsa kuvvetle muhtemel ülkemizde de karavana çevrilebilir. Ancak bu araçların korkunç bir yakıt tüketim faturası var. Ve ülkemizdeki kamp alanlarında kullanımla ilgili sıkıntılar çıkabilir. Seyirlik olarak çok uygun görünseler de pratikte kullanışsız da olabilir bir yerde...
Yücel abi saolasın yorumun için. Benim Amacım Kuzey Afrika - Güney Avrupa hattı olacak bu arada, bu araçlarla Türkiye'de gezilir mi açıkçası ben de tereddütteyim.
 


Ülkemizde mevcut hatta Crawler karavan yapıyor.


Ayrıca Atik aileside yaptırıyor şu an. instagram ve kanallarında görebilirsiniz
 



Merhabalar,

100 defa açılmış bir konu olabilir belki ben bilemediğim ve ilk defa bu işlere heves ettiğim için buradan sormak istiyorum, affedin lütfen. Fas gezisi esnasında MAN Kat 1 sahibi bir çiftle tanıştım, arkadaki kasayı tamamen kendileri özel olarak yaptırmışlar.

Acaba yurt dışından bu model kamyonları ülkemize getirebiliyor muyuz ?

Merhaba,

Bu tarz araçları ülkemizde temin etmek ve istediğiniz şekilde dizayn edip karavana çevirmek düşündüğünüzden çok daha kolay. Maliyetinden bağımsız olarak bu işi çok kaliteli yapan firmalar mevcut.

Sorun şurada başlıyor ülkemiz coğrafyasında belli bir boyutun üzerindeki araçların seyir/manevra kabiliyeti azalıyor. Özellikle arazi koşulları için bence en uygun araç unimog. Boyut olarak kamyondan küçük, kamyonetten büyük ve yeterli alanı sağlayacak karavan kabinini monte edebiliyorsunuz. Fabrika çıkışı arazi donanımıyla lastik haricinde ilave modifikasyona ihtiyaç duymuyor.

Daha büyük boyutlara geçilmek istenildiğinde otobüs karavanlar konfor ve hacim olarak daha mantıklı olabilir. Yukarıda da bahsettiğim gibi burada olay tamamen aracın boyutu. Şöyle örnek vereyim, arazi aracıyla ulaşılabilecek bakir koylarımız var ama dar ve keskin dönüşlü yollardan ulaşılabiliyor. Arazide de dilediğimiz yere giremedikten sonra arazi aracının anlamı kalmıyor. Bahsettiğiniz ülkelerin gezi rotalarındaki yol koşullarını bilmiyorum.
 

Ülkemizde mevcut hatta Crawler karavan yapıyor.


Ayrıca Atik aileside yaptırıyor şu an. instagram ve kanallarında görebilirsiniz
teşekkür ediyorum, crawler firması sanıyorum 4x4'ten çeviriyor.
 

Merhaba,

Bu tarz araçları ülkemizde temin etmek ve istediğiniz şekilde dizayn edip karavana çevirmek düşündüğünüzden çok daha kolay. Maliyetinden bağımsız olarak bu işi çok kaliteli yapan firmalar mevcut.

Sorun şurada başlıyor ülkemiz coğrafyasında belli bir boyutun üzerindeki araçların seyir/manevra kabiliyeti azalıyor. Özellikle arazi koşulları için bence en uygun araç unimog. Boyut olarak kamyondan küçük, kamyonetten büyük ve yeterli alanı sağlayacak karavan kabinini monte edebiliyorsunuz. Fabrika çıkışı arazi donanımıyla lastik haricinde ilave modifikasyona ihtiyaç duymuyor.

Daha büyük boyutlara geçilmek istenildiğinde otobüs karavanlar konfor ve hacim olarak daha mantıklı olabilir. Yukarıda da bahsettiğim gibi burada olay tamamen aracın boyutu. Şöyle örnek vereyim, arazi aracıyla ulaşılabilecek bakir koylarımız var ama dar ve keskin dönüşlü yollardan ulaşılabiliyor. Arazide de dilediğimiz yere giremedikten sonra arazi aracının anlamı kalmıyor. Bahsettiğiniz ülkelerin gezi rotalarındaki yol koşullarını bilmiyorum.
Teşekkür ediyorum, ilk mesajda yazmamışım, ben geneli olarak kuzey afrika ve avrupa üzerinde kullanmayı düşünüyorum. Özellikle fas-cezayir-tunus-mısır hattı için otobüs çok zor olucaktır.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,945
Kayıtlı Üye Sayımız
172,090
Kaydolan Son Üyemiz
senarif1

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst