Senede Kaç Gün Seyahat Etmek İçin Karavan??

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cygnet Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 90
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 67,019

Etiketler


Derneğimizden çok ''baba'' motokaravancı arkadaşlarımız satıp çekme karavana geçtiler. Demek ki bir bildikleri var. Çekme karavan candır, vergiydi, sigortaydı sahibini üzmez. Yerini bulursan güzeldir de...
 

Motokaravan sıkıntılı..
Öncelikle standart Fiat-PSA gurubu minbüsler dar, sıkıcı.
İkincisi, şehir içi gezilere, dar sokalara uygun değil.

Çekme karavan...
Araca taktın mı, ferah rahat bir motokaravan..
Karavanı park et, altında binek araban hazır. İstediğin yere git gez.

Ben yaptırdığım 17m3 karavanı 2 ayda uyanıp, sattım, kurtuldum.

Şimdi pandemi furyasına bakmayın,
normal zamanlarda S.Com da mesela 60- 65 çekme karavan ilanına karşı
100-110 tane motokaravan satışı olurdu.

Motokaravan büyük bir hevesle satın alınır veya yapılır.
kısa süre sonra da satılır.
 



.
Başlığın açılış nedeni olarak @cygnet karavandaşımız, şöyle buyurmuş.
Konunun ana fikri şudur..
Karavan alan bir insan eğer işçi,memur,çalışan kesiminden değilse yani seyahat etmeye vakti bol ise bir sene içinde kaç gün süre ile karavanla seyahat ederse onca para ve emek vererek sahip olduğu karavanını "ölü yatırım" olmaktan kurtarabilir? Veya böyle bir yaklaşım doğru olabilir mi?.

Yani kendisi türleri arasında ayırım yapmadan sadece, karavanda senede kaç günden sonra, zarardan “Kâr”a geçilir diye sormakta !..

Soruya yukarıda yazılanlar gibi çeşitli cevaplar verilebilse de, seneler önce yine başka bir başlıkta yazdığım üzere, kesin olan bir şey varsa o da “Karavan”ın kendisinin zaten “Kâr” ettiği.. :yum:

Gelin isterseniz orada yazılanları tekrar okuyalım..
.
 
Son düzenleme:

Kendi yaşantım ve maddi imkanlarıma göre;

-YIlda 120geceyi geçmeyen konaklama
-Çocukların ufak olması(karavan sığamama ve her gün okula götür/getir rutini)
-Yurtiçi rotalarının bitmemiş olması
-Hanımın yılda bütün olarak 30gün yıllık izninin olması

Bu saydığım 4 madde bizim için zorunluluk. Bu sebep ile şuan ki ihtiyaçlarımıza göre çekme karavan bize çok daha fazla uymaktadır. Bu maddelerin en az 2 tanesi tersine döner ise çekme karavan/motokaravan değerlendirmesini tekrardan gündemimize alacağız.

Ayrıca, yerleştiğimiz kamp alanlarında karavanı bırakıp aracımız ile dolaşabilme olanağı da hoş oluyor:smiley:
 

Kendi yaşantım ve maddi imkanlarıma göre;

Gayet doğru ve zorunlu bir giriş.
Zaten değişkeni bu kadar çeşitli olan bir tema başka türlü işlenemezdi.

Çıkış noktası saf ekonomik rantabilite ise ben sınırımı ~90 gün olarak hesaplamıştım. Özellikle günde ~5km kadar zaten etrafta yürüme alışkanlık ve isteğimiz ile uygun boyutlu ve kamping dışı gecelemelere cevap veren kamperimiz, bize aracı çekme karavandan ayırarak dolaşabilmeyi avantaj olarak gösteremedi.
Yani herkesin doğru hesaplı da olsa kendine göre bir yoğurt yemesi var..

Peki herkes için geçerli bir doğru var mı ?
Bence var.
O da çalışma hayatında olan bir ailenin emekliliğe kadar motokaravandan “madden” kazançlı çıkamayacağı.
Sanmam ki emekliliğe kadar yıllar boyu diğer olanakları atlayıp sadece onunla yollarda olsa ve çoğu hafta sonunu kamplarda geçirse de değişen birşey olur muydu..



Tabii kısıtlı karavan yapısıyla kamper tarzı VW Bus ve benzeri tek bir araçın sunduğu uzlaşıyı konu dışarı bıraktım.
 
Son düzenleme:

Kendi yaşantım ve maddi imkanlarıma göre;

-YIlda 120geceyi geçmeyen konaklama
-Çocukların ufak olması(karavan sığamama ve her gün okula götür/getir rutini)
-Yurtiçi rotalarının bitmemiş olması
-Hanımın yılda bütün olarak 30gün yıllık izninin olması

Bu saydığım 4 madde bizim için zorunluluk. Bu sebep ile şuan ki ihtiyaçlarımıza göre çekme karavan bize çok daha fazla uymaktadır. Bu maddelerin en az 2 tanesi tersine döner ise çekme karavan/motokaravan değerlendirmesini tekrardan gündemimize alacağız.

Ayrıca, yerleştiğimiz kamp alanlarında karavanı bırakıp aracımız ile dolaşabilme olanağı da hoş oluyor:smiley:
Çekme karavan bence gayet doğru bir seçim.. Motokaravan, az gezenler için çok gereksiz bir yatırım.
 

.
Karavandan madden kazançlı çıkmak açısından Avrupa’daki motokaravaların iki haneli yüzdeye ulaştıklarından bile tam emin değilim. Benimki sadece tahmin. Zaten Avrupa’da böyle bir araştırmanın yapılıp, karavan endüstrisi destekli dergilerde yayınlanması, müslüman mahallesinde salyangoz satmaya benzerdi. 😉

Hatta alış sonrası sarfiyatı çok az ve daha uzun ömürlü çekme karavanlar için de durum beklenildiği kadar olumlu olmamalı. Çünkü maaşallah etrafta yıllardır ucuz olmayıp boş yatan o kadar çok karavan var ki..

Kim bilir belki ilerki senelerde en azından Avrupa’da, karavanın bu şekilde tüketiminin masaya yatırılması bile söz konusu olabilir ?..
Yani devlet durumu vergi ile düzenleyip kiraya yönlendirmese bile çevre duyarlı gezginlerin dezavantajlarına rağmen, ortak kullanımı çözüm olarak görebilecekleri beklenebilir ?
Şimdilik konu masal gibi gelse de kapitalizmin çehresi değişmeden çevrenin kurtulamayacağı da kesin. Merakla yukarıdan izliyor olacağım..😊

Sanırım Türkiye’nin bu konuyu üzerine alınmasına daha da vakit olmalı ?
 
Son düzenleme:



Ben de yüksek masraflar nedeniyle tam boy bir motokaravana geçemiyorum. Çekme karavanla devam kararı aldım. Sonrasında bakıma sokup çeşitli iyileştirmeler, düzeltmeler de yaptırdım karavanımda.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,961
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst