Chevrolet Blazer lüfen yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Erdi.S Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 177
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 161,986
Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

Benim aracim benzinli hic tup takilmadi ingilizce forumlarda arastirdim benzin depo kapagi gevsekse pislenmisse yapar dediler ama onu da hallettim sorunu cozemedim. Ben aldigim araci degil ama ondan obce bir tane cherooke mustafa ustaya girudum akman jeep kadikoyde.sagilsun ilgilendiler baya.avrupa yakasinda biyer bulamazsam yine oraya goturucem blazer'imi
 

Etiketler
Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

Sonunda bende blazer'ıma kavuştum gerçekten de çok keyifli bir araçmış. yavaş yavaş keşfetcem aracımı :smiley: hangi viteste kullanmamı önerirsiniz acaba ben kare D de kullanıyorum. ve normal D den farkını da bilmiyorum :/
 


Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

hayırlı olsun.resımlerını beklıyoruz.sehır ıcınde normal d de kullanıyorum 80 den yukarı cıkacaksam kare d ye alıyorum.orman yollarında yavas gıdeceksem ve sureklı rampa cıkacaksam ve ıneceksem 1-2 kullanıyorum.1 ve 2 yı manuel aracların 1 ve 2 sı gıbı dusunun.
 

Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

Teşekkür ederim en kısa zamanda resimleri eklerim. peki D ile kare D nin farkı nedir acaba?? yakıt olarak etkiliyor mu aracı spor mod veya normal mod gibi mi ?
 



Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

hocam bu kare d nedir tam olarak ben hiç fark etmedim bunu. beimkinde P,R,N,D,3,2,1 var baska da bişey yok. bir de leventte lpgciye gidip sordugumda aracin nokta enjeksiyonlu oldugu için lpgnin cok sorun yapıcagını soyledıler.geri tepme yapıyormus. o da hava filtresini falan patlatiyormus. bilgisi olan paylasabilir mi
 

Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

fingerr' Alıntı:
hocam bu kare d nedir tam olarak ben hiç fark etmedim bunu. beimkinde P,R,N,D,3,2,1 var baska da bişey yok. bir de leventte lpgciye gidip sordugumda aracin nokta enjeksiyonlu oldugu için lpgnin cok sorun yapıcagını soyledıler.geri tepme yapıyormus. o da hava filtresini falan patlatiyormus. bilgisi olan paylasabilir mi

Ben aracın kitapçığından baktımm kare d hızlı kullanmak için normal d ise sakin kullanım içinmiş. bende vites P,R,N, Kare D, D,2,1 var. senin aracın modeli ne hocam??
 

Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

98 blazer lt benim arac. Ama sadece D var kare D yok malesef :/ zaten kitapciginda da yoktu. Senin ki modeli ne
 

Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

95 blazer 4.3 var bende de. belki model yüksek diye yoktur:smiley: bende yeniyim bu araçlarda yavaş yavaş öğreniyorum:smiley:
 

Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

Merhaba,konuya bodoslama girmek istemedim ama basindan beri takip ediyorum.Bir iki bildigimi burada paylasayim.Blazer kullanicisi degilim fakat sanzimandaki P,R,N,kare D,D,2,1 siralamasiyla P,R,N,D,3,2,1 siralamasinin aslinda pek farki yoktur. Islevsel olarak sanzimanlariniz dort ileridir.1 konumunda kullandiginiz zaman sadece 1inci vitesi,2 konumunda kullandiginiz zaman 1ve 2inci vitesleri,3 yada kare D pozisyonunda kullandiginiz zaman 1,2 ve 3uncu vitesleri ve son olarak D konumunda ise 1,2,3 ve 4uncu vitesleri kullanirsiniz.Yollarin yada arazinin durumuna gore devamli bir alt bir ust vitese girip cikmamak icin ornegin surekli tirmanma olan rampali yolda suratinize gore 3 konumuna alirsiniz yada bozuk toprak,dag yollarinda 2 konumunda,eger arazide romork ceker durumda iseniz veya cok yavas gitmeniz gereken kayalik bir yuzeydeyseniz 1 konumunda surersiniz.Bunlar zaten zamanla ve alistikca kendiliginden sizlerin en dogal kullanma sekli olarak hayatinizda yer edeceklerdir.Burada amac hem sanzimani korumak hemde arac icindekilerin emniyet ve konforunu saglamaktir.Yok ben otomatik arac aldim,ikide bir bu viteslerle oynamam yada sanzimana zarar vermek istemiyorum,otomatik araclarda sanzimanla oynamak dogru degil diyebilirsiniz.Evet o zamanda pek bir problem cikmaz cunku araclarinizin sanzimani bu gibi dusunenlerin kullanmasi icin son derece saglam yapilmistir.Siz ileri giderken D ye alir gidersiniz,gerisini sanziman kendi kendine halleder.
Yeterki sanzimanin yagini ve dogru yagi zamaninda degistirin,bir yerlere vurmayin,kulaklarini koparmayin,durmadan parka veya geriye gecirmeyin.
Sahsi bilgi ve tecrubelerimden derlenmistir.Bilgi olmasi amaciyla yazdim.Faydali olmasini umarim.
 



Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

ttogan' Alıntı:
Merhaba,konuya bodoslama girmek istemedim ama basindan beri takip ediyorum.Bir iki bildigimi burada paylasayim.Blazer kullanicisi degilim fakat sanzimandaki P,R,N,kare D,D,2,1 siralamasiyla P,R,N,D,3,2,1 siralamasinin aslinda pek farki yoktur. Islevsel olarak sanzimanlariniz dort ileridir.1 konumunda kullandiginiz zaman sadece 1inci vitesi,2 konumunda kullandiginiz zaman 1ve 2inci vitesleri,3 yada kare D pozisyonunda kullandiginiz zaman 1,2 ve 3uncu vitesleri ve son olarak D konumunda ise 1,2,3 ve 4uncu vitesleri kullanirsiniz.Yollarin yada arazinin durumuna gore devamli bir alt bir ust vitese girip cikmamak icin ornegin surekli tirmanma olan rampali yolda suratinize gore 3 konumuna alirsiniz yada bozuk toprak,dag yollarinda 2 konumunda,eger arazide romork ceker durumda iseniz veya cok yavas gitmeniz gereken kayalik bir yuzeydeyseniz 1 konumunda surersiniz.Bunlar zaten zamanla ve alistikca kendiliginden sizlerin en dogal kullanma sekli olarak hayatinizda yer edeceklerdir.Burada amac hem sanzimani korumak hemde arac icindekilerin emniyet ve konforunu saglamaktir.Yok ben otomatik arac aldim,ikide bir bu viteslerle oynamam yada sanzimana zarar vermek istemiyorum,otomatik araclarda sanzimanla oynamak dogru degil diyebilirsiniz.Evet o zamanda pek bir problem cikmaz cunku araclarinizin sanzimani bu gibi dusunenlerin kullanmasi icin son derece saglam yapilmistir.Siz ileri giderken D ye alir gidersiniz,gerisini sanziman kendi kendine halleder.
Yeterki sanzimanin yagini ve dogru yagi zamaninda degistirin,bir yerlere vurmayin,kulaklarini koparmayin,durmadan parka veya geriye gecirmeyin.
Sahsi bilgi ve tecrubelerimden derlenmistir.Bilgi olmasi amaciyla yazdim.Faydali olmasini umarim.

Önemli bilgilerin için çok teşekkürler. Yani ben kare D de gittiğim zaman araç 3. vitese kadar çıkıyor 4e çıkmıyor mu? yanlış mı anlamışım yoksa.
 

Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

Dedigim gibi ben Blazer kullanicisi degilim ve o sanzimani acip bakmadim ama otomatik sanzimandan biraz anlayan ve baska modellerde cokca otomatik kullanip tamir bakim islerinde,basinda duran biri olarak evet dogru anlamissiniz.Yani kare D konumu sizin sikisik trafikte,dur kalk yaparak surdugunuz durumlarda kullanabileceginiz pozisyondur.Ayni zamanda,uzun yolda,tatli rampa cikislarinda ve trafik size surat yapmaya elvermiyorsa o zamanda kullanilabilir.Ornegin seksen doksan km hiz ile bir uce inip bir dorde ciktiginiz tirmanislarda ikide bir vites degisimine sebep vermemek icin 3 yada kare D konumuna alirsiniz, bahsettigimiz yol sartlari bitipte yeniden doksan km nin ustune cikilabilecek yere gelindiginde D konumuna alir daha yuksek suratlere cikip daha ekonomik suruse devam edersiniz.Ayni durum arac yuklu ve kalabalik iken yada romork cektiginiz durumlarda da gecerlidir.Burada amac sanzimanin ikide bir alt ve ust viteslere giris cikisini engelleyerek sanzimani ve yolculari kollamaktir.Burada verdigim hiz bilgisi sizin araciniz icin farkli olabilir.Seksen doksan km degilde doksan yuz km de olabilir.Bunu sizin o andaki yuk ve diklik durumunuza gore tespit edip karar vermeniz gerekecektir.Burada da dogru secim yapmak,araci sinirlara kadar sikistirmamak gerekecektir.Eger vites,ornegin iki pozisyonundayken,surekli motoru bagirtarak altmis km hizla rampayi tirmanmaya devam ederseniz,motora hararet yaptirirsiniz.Yada kare D veya 3 konumunda unutup,duz yola geldiginiz halde,hizlanmaniza ragmen gazlamaya devam ederseniz de sicak gunlerde hararet yaptirma riski olur.Buraya kadar hep aracin hizlanmasi ve tirmanmalardan bahsettik.Bu konumlari uzun inislerde motor freni olarak kullanmak ve bu sayede fren balatalarinin isinip sismesini ve fren tutmama riskini azaltmak icin de kullanmak mumkundur.Ozellikle yuksek hale getirilmis, buyuk lastikli araclarda yada romork cekme durumlarinda,uzun rampalarda iniste bosa atilmasi dogru degildir.Evet biraz ekonomi icin kontrollu olarak bosta gidilebilir.Fakat aracin hizlanip sik sik fren yapilmasinin gerektigi durumlarda,motor freni kullanmak dogrudur.Yakit sarfiyatina etkisi olsa da frenlerin iyice isinip tam da ihtiyaciniz oldugu sirada ne kadar kuvvetli bassaniz bile bir turlu araci durduramamaktansa biraz yakit harcayip,istediginiz zaman durmak daha dogrudur.Yine uzun yazdim ama ne kadar bilgi aktarabilirsek o kadar emniyetli,tasarruflu ve araci korur halde oluruz.Amac,kirmadan dokmeden gidilecek yere varmak ve donmektir.Kim,ne kadar ucuz dese de her parca butcede yara,sanayide zaman vs demektir.Elbette tamirci arkadaslarda ekmek yiyecekler ama bile bile kendini kirmislardan,zamani gelmis eskimis parcalardan veya periyodik bakimlardan ekmek yesinler.
 


Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

Bilgiler icin tesekkurler.ben araci yeni aldim ve yeni yeni taniyorum ilk arabam daha once cok araba kullandim ama bu araclardaki konfor zevk ve hava cok baska zamanla daha hakim olucam bu konuya simdi tup taktirtmayi dusunuyorum ama lpg ile kullanan varsa kronik sorunlariyla ilgili bilgi paylasimi yapabilir mi
 

Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

benimkinde atiker var genelde prins öneriyorlar ama ben şuana kadar hiçbir problem yaşamadım çok da memnunum
 



Ynt: Chevrolet Blazer Lüfen Yardım

bahadır arkadasın bılgılerı cok yararlı olmus tesekkurler.

bendede 2007 de takılmıs eskı bır sıstem mılano egas var rolantı problemı yasatan lpg beyın arızasından baska bende sıkıntı yasamadım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,457
Mesajlar
1,518,161
Kayıtlı Üye Sayımız
172,110
Kaydolan Son Üyemiz
Bukrek

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst