Alınık/tavsiye Lr Disco 1 & Rr P38 & Zj & Ford Explorer

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umut067 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 48
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,874

Ben :smiley: Eksik araç satmayı sevmiyorum kozmetik eksiklikleri bile yaptırırım varsın boyalı desinler ama benden de öte kişilerde tanıdım,satarken aracın deposunu bile doldurup öyle teslim ediyor.

Ama şu var son zamanlarda pişman olmaya başlamadım değil aynen sizin gibi soranlar artmaya başladı satacağım zaman.Bu kadar masraf yaptın niye satıyorsun? Biraz daha konuşsak adam iddiaya girecek benim ile gerçekten de yaptırdın mı diye. Enteresan gerçekten.

350 bin km motor için çok değildir ( 750-1 milyon arası gidiyor normalde benzinli motorlar ) ama 4AT dediğimiz eski nesil otomatik şanzımanların tamamı 250-350 bin km aralığında revizyona ihtiyaç duyarlar.İçinde balataları var değişmesi gerekir,baskı balata değişimi gibi birşey.Baskı balatasını değiştiren kişi niye aracını satar gibi birşey sizin sorunuz, biz otomatik şanzıman kullananlardaki karşılığı :smiley:
Yani aslına bakarsanız benim geçmişimde böyledir dah hiç 4.4 lük araba alıp eskitip satmadım hep milletin eskisini yenileyip sattım ama benim söylediğim şuydu şu yeni bu yeni onu yaptırdım bunu yaptırdım şunu hallettim ya niye satıyosun o zaman diyor insan kendi kendine..hani desenki motor yaptırmış mecburi borç harç sıkışmış satıyor yani bu tarz şeyler değil


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Çok tutmuyor fiyatları o işlemlerin,satarken artı etkisi oluyor.Otomatik şanzıman revizyonu sanki çok pahalı birşeymiş gibi algılanıyor alıcı tarafından,arazi şanzımanı ile birlikte normal yenileme ücreti 2500 TL geçmez ki haliyle artı oluyor.Genelde bu araçları alanlar eskiden bunları kullananlar haliyle soruyorlar örneğin ben o kmlerde Jeep alsam kesinlikle buna dikkat ederim,çünkü o masrafın üste bana kalmasını istemem. Motoru da çok büyütme, 4.0 lt motorun revizyonunu 5 bin TL 'den fazla tutmaz. Abartsan bile 7500 TL yi geçmez ki çoğunlukla yarım motor yaptırmak yetiyor ( araç çok hor kullanılmamışsa ) yani 2000 TL gibi rakamlar tutan.Tabi bu rakamlar Jeep XJ 4.0 lt için ama ZJ 5.2 içinde bundan çok fazla değil. Japonlara göre Amerikanların servis ücretleri çok ucuzdur ki ülkemizde pahalı fiyatlar kazık olduğu halde. Offroad arabası görünce anında iki katı fiyat çekiyorlar bunlarda para vardır diye,bilirsin işte.
 

Çok tutmuyor fiyatları o işlemlerin,satarken artı etkisi oluyor.Otomatik şanzıman revizyonu sanki çok pahalı birşeymiş gibi algılanıyor alıcı tarafından,arazi şanzımanı ile birlikte normal yenileme ücreti 2500 TL geçmez ki haliyle artı oluyor.Genelde bu araçları alanlar eskiden bunları kullananlar haliyle soruyorlar örneğin ben o kmlerde Jeep alsam kesinlikle buna dikkat ederim,çünkü o masrafın üste bana kalmasını istemem. Motoru da çok büyütme, 4.0 lt motorun revizyonunu 5 bin TL 'den fazla tutmaz. Abartsan bile 7500 TL yi geçmez ki çoğunlukla yarım motor yaptırmak yetiyor ( araç çok hor kullanılmamışsa ) yani 2000 TL gibi rakamlar tutan.Tabi bu rakamlar Jeep XJ 4.0 lt için ama ZJ 5.2 içinde bundan çok fazla değil. Japonlara göre Amerikanların servis ücretleri çok ucuzdur ki ülkemizde pahalı fiyatlar kazık olduğu halde. Offroad arabası görünce anında iki katı fiyat çekiyorlar bunlarda para vardır diye,bilirsin işte.
Kesinlikle katılıyorum aracımı yeni sattım l200 parçalar ateş pahası tanıdık bi yerde 15 bin bakımı 240 lira rastgele bir yere sordum 350 lira dedi yuhh dedim arabayı görünce adamlar milyoner muamelesi yapıyor resmen..96 model bi 5.2 buldum yarın göstericem şanzuman yeni revize edilmiş çekişi düştüğü için bakalım nasıl çıkıcak


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Pürüzsüz aracın hızlanması ve yavaşlarken vites küçültmesi lazım,Low vitese aldığında da kaçırma yapmamalı.Yine low vitese aldığında şangır şungur veya katır kutur sesler gelirse arazi şanzımanı revize zamanı gelmiştir.Kesinlikle arazi vitesi pürüzsüz geçmeli hafif zorlama,atma yapıyorsa ya pompası ya dişlisi ya da ikisi birden eskimiş demektir. Ayrıca bir süre kullandıktan bir süre sonra motor sıcakken kaputu açınca veya altına girince yanık yağ kokusu gelmemeli.Eğer geliyorsa şanzımanı revize etmişler ama türbini etmemişler demektir,bunun anlamı satıcı zorda kaldığı için şanzımanı revize ettirmiş ama maliyetten kaçmış türbini ettirmemiş demektir satmak için.Kesinlikle bu araç eski,şanzımandaki sesler normal,arada arazi şanzımanı atar demelerine inanma sorunsuz arazi ve ana şanzıman yağ gibi akar.Fakat low'a aldıktan sonra hızlanırken kasılma sesleri veya ani hızlanırken tak diye ses yapıyorsa yaşına göre normal diyebiliriz onlara çok takılma.Ama sadece kasılma katır,kutur,garç,gurç sesler yine gelmemesi lazım.Hayırlısı olsun artık.
 




Zaten şevkimde kırılıyor yavaş yavaş bu hafta sonuna kadar müddet verdim yoksa değişikliğe gidicem american rüyasına son vericem çünkü baktıklarımın hepsi enkaz oynanmamış kalmamış olanlarda uçuk fiyatlar


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

XJ bakarsan diğer konuda dediğim gibi tavsiyelerim var,biliyorsun o araçları. ZJ olarak 229618493 ilan numaralı araç ile ilgilenin derim,direk tanımıyorum sahibini ama duyduğum kadarı ile temiz bir araç.Diğer markalarda da aynısı sorunlar var,karar verdiyseniz Amerikan'a değiştirmeyin normaldir bu,bir aydan önce temiz araç bulmak çok zor tanıdıkta olmadıktan sonra.
 







Aradım sattık dedi amca, nasıl kendimi paraladım bilemezsin ama senin aldığına sevindim. Güle güle kullan kardeşim. Yarın alıyorum ben de inşallah.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Benim gibi tercih yapmakta zorlanan arkadaşlara belki yol gösterir. Kısaca arayış sürecinde yaşadıklarımızı/öğrendiklerimizi yazalım.

Öncelikle Arif Ustama / Federal Motor sonsuz sevgi ve saygılarımı sunarım. Ona getirdiğim 10 zj den 1 tanesine ok dedi, bütçem nedeni ile o aracı alamadık. Ama daha temizini çok daha uygun fiyata Arif abim sayesinde alabildik. 160 bin km 'de temiz ötesi bir makine. Rabbim binlerce kez razı olsun kendisinden.

- Disco 1 aradık taradık, 25-26 bin bandında temiz bir disco bulmak imkansız.
- RR P38 4.6 çok araştırdık. Gaye Landrover (Arda Usta) ve Efeler Landrover (Adnan Usta) servislerindeki üstadlar ile görüştük.
25-26 bandında 'temiz' bir P38 bulmak imkansız.
Olası arızaları:
ABS pompası arızası ile karşılaşmak büyük olasılık ve genelde tamiri mümkün değil, yenisini getiriyorlar, maliyeti 5.500TL civarında. Yeni bir ABS pompaso ile 5 yıl arıza yapmama garantis veriliyor.

EAS Havalı körük sistemi arıza yapabiliyor. Arıza nedenine bağlı olarak maliyet değişken ama bir başladı mı sonu gelmiyor illet bir durum. Helezon/Yay sistemine geçiş maliyeti markadan markaya değişken ve yaklaşık ortalama 3-4 bin lira civarında tutuyor.

Eğer LPG sistemi Prins değilse büyük bir risk söz konusu. Diğer marka LPG 'ler kullanıldıysa büyük olasılıkla (ustanın kalitesine bağlı) sonu gelmeyen elektrik/elektronik arızalara hazır olun.

Aracınız temiz değilse hiç bir servis hizmet vermek için yanaşmıyor.
Temiz bir P38 'e vereceğiniz minimum para 40 bin lira. Ankara da ilk sahibinden 96bin km deki LPG siz P38 'i 45 bine bırakıyor.

-Ford Explorer çok araştırmadım.

- G. Cherokee ZJ zaten benim eski aracım. Ankara 'da 3 adet satılık temiz bulabildim. En temizini ben aldım. :smiley:
Federal Motor / Arif Abim sağolsun. Allah ondan razı olsun. Usta olmanın ötesinde tam bir abi 'dir, değerini ve yaklaşmasını bilene.

Herkesin gönlünce bir araç bulmasını ve kazasız belasız kullanmasını dilerim.
Saygılar Sevgiler.
 

Benim gibi tercih yapmakta zorlanan arkadaşlara belki yol gösterir. Kısaca arayış sürecinde yaşadıklarımızı/öğrendiklerimizi yazalım.

Öncelikle Arif Ustama / Federal Motor sonsuz sevgi ve saygılarımı sunarım. Ona getirdiğim 10 zj den 1 tanesine ok dedi, bütçem nedeni ile o aracı alamadık. Ama daha temizini çok daha uygun fiyata Arif abim sayesinde alabildik. 160 bin km 'de temiz ötesi bir makine. Rabbim binlerce kez razı olsun kendisinden.

- Disco 1 aradık taradık, 25-26 bin bandında temiz bir disco bulmak imkansız.
- RR P38 4.6 çok araştırdık. Gaye Landrover (Arda Usta) ve Efeler Landrover (Adnan Usta) servislerindeki üstadlar ile görüştük.
25-26 bandında 'temiz' bir P38 bulmak imkansız.
Olası arızaları:
ABS pompası arızası ile karşılaşmak büyük olasılık ve genelde tamiri mümkün değil, yenisini getiriyorlar, maliyeti 5.500TL civarında. Yeni bir ABS pompaso ile 5 yıl arıza yapmama garantis veriliyor.

EAS Havalı körük sistemi arıza yapabiliyor. Arıza nedenine bağlı olarak maliyet değişken ama bir başladı mı sonu gelmiyor illet bir durum. Helezon/Yay sistemine geçiş maliyeti markadan markaya değişken ve yaklaşık ortalama 3-4 bin lira civarında tutuyor.

Eğer LPG sistemi Prins değilse büyük bir risk söz konusu. Diğer marka LPG 'ler kullanıldıysa büyük olasılıkla (ustanın kalitesine bağlı) sonu gelmeyen elektrik/elektronik arızalara hazır olun.

Aracınız temiz değilse hiç bir servis hizmet vermek için yanaşmıyor.
Temiz bir P38 'e vereceğiniz minimum para 40 bin lira. Ankara da ilk sahibinden 96bin km deki LPG siz P38 'i 45 bine bırakıyor.

-Ford Explorer çok araştırmadım.

- G. Cherokee ZJ zaten benim eski aracım. Ankara 'da 3 adet satılık temiz bulabildim. En temizini ben aldım. :smiley:
Federal Motor / Arif Abim sağolsun. Allah ondan razı olsun. Usta olmanın ötesinde tam bir abi 'dir, değerini ve yaklaşmasını bilene.

Herkesin gönlünce bir araç bulmasını ve kazasız belasız kullanmasını dilerim.
Saygılar Sevgiler.
Hayırlı uğurlu olsun başkan güle güle bin inşallah yarın büyük satış alıyosun


Sent from my iPhone using Tapatalk
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,458
Mesajlar
1,518,176
Kayıtlı Üye Sayımız
172,113
Kaydolan Son Üyemiz
KhanDeep

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst