Merhabalar ben Tuğsan Moral;
Yaklaşık olarak 1998 yılında off-road hayatıma şuanda da halen üyesi olduğum İstanbul Off-Road kulübünde başladım. O yıllar şuanki kullanmakda olduğum aracıma tabiki sahip değildim.İlk aracım Türkiye ye yeni gelmiş olan Landrover Freelander 1.8 benzinli modeliydi.Kendimce atlayıp zıplıyodum ve beni kulubümdeki abiler ilk amatör yarışına soktular ve birinci oldum.Bu beni daha da hırslandırdı ve 1993 model Mitsubishi Pajeroya geçtim.Uzun zaman onuda kullandıkdan sonra çevremdekiler dediki bu iş Landrover ile yapılır.Bende 1997 Discovery aldım ve gırtlağına kadar herşeyi onada yaptım.Bu arada hala neden Landcruiser almadın derseniz,biraz maddi birazda sevgili babamın ben o aracı araziye sana sokturmam deyişi ve klasik baba baskısı çünkü diğer araclarımla ormandan eve geldiğimde aracı görenler şok oluyodu.
Evet muhabbeti biraz uzattım.Gelelim aracımla ilgili macerama.Aracımı 2006 yılında Zonguldaklı gene hasta bir Landcruiserciden aldım.Oda v8 olanından almış.İlk 1 sene aracımı tanımakla geçti.Şahsi olsun ,klüp gezileri olsun ,yarışlardaki görevler derken artık ufaklığı hazırlamam gerektiği kanısına vardık.Standart haliyle bile beni hiç üzmedi hatta nezaman bu araç batar diye hertürlü fantaziyi yaparken bigün gerçekden sıkı batımm ve 3 araç anca çıkardı beni
Araştırmalarıma Türkiyeden başladım fakat klasik olucak belki ama sadece havayla yetinmek zorunda kaldım çünkü balata filtre gibi bakımsal parçaların dışında hiçbirsey yoktu.Ankara,Adana,Mersin,Şanlıurfa kısaca bu aracdan olan bölgeler ,Toyota yazan heryere telefon ettim ama nafile.Sonra yurtdışı sitelerine saldırmaya başladım ve herşey tek tek şekillenmeye başladı.Doğal olarak herşeyi gelmesi dahil iki katına aldım fakat şuan tam hayalim olan formata kavuştum.Aşağıda listelediğim parçaların yurtdışından gelenlerinin hepsini internetten sipariş verip Topkapı ptt gümrüğünden bizzat kendim aldım.
1) 3,5 inch Oldmanemu yükseltme kiti.(4 Amortisör/4 Yay/ 4 adet açılı burç/ 1 direksiyon amortisörü)750 dolar amerika fiyatı gümrük ,kargo,ups e vekaletname ,deposu dahil 1350 dolar.Bu arada daha da fazla yükseltme kitleri vardı fakat işin hem maddi boyutu deyişiyo + araç artık asfalttan uzaklaşmaya başlıyordu.
2)Ön + arka ARB tip tamponlar, Karter muhafaza 2500 ytl.Bu ytl çünkü bu seti ne yaptıysam ilkbaşta getirtemedim aşırı ağır olduğundan sonrada getirtecek kişiler yurtdışı fiyatı 2500 dolar olan bu setie 6000 dolar istediler.Tabiki ticaret yapıyolrar kar edecekler ama el insaf.Neyse bende araştırmalarım sonucu 4. levent sanayide Orhan ustanın her araca birebir ARB tip tampon yaptığını duydum ve aracımı teslim ettim.Harika işçilk yapıyor olmasına ramen eli ağırdır,Türkiyenin heryerinde araç geliyo bilgilerinize.
3)12000 lik vincimide Yeypada Cengiz özelden 1400 dolara aldım.Markası TABOR yani WARN marka vincin Brezilya montajı.Kutusu ,kullanma klavuzu ,kumandası herşeyi WARN.
4)Snorkelimi İngiltere den gelmesi dahil 600 dolara aldım.
5)Tavan sepeti her araca uyan THULE marka olup Partner oto tarafından Türkiye den temin ettim.En büyük özelliği diğer araçlarıma yaptırdığım tavan sepetleri gibi uzun yolda uğultu yapmayışı çünkü özel rüzgarlığı mevcut.
6)Mercekli xenon farlarımı Ebay dan gene gelmesi dahil 250 dolara aldım.
7)OPTİMA marka kırmızı akümü 500 ytl ye gene Yetpadaki Cengiz Özelden aldım.
8)Portbagajımdaki Amerikan tip küreği heryerde aradım ve sonunda yerli malı olan ve dünyaya ihracat yapan YAPARLAR firmasından temin ettim.Perakende satış yapmadıklarını söyleselerde fabrikasına gidip 15 ytl gibi komik bi paraya aldım.İnternek sayfalarına girince nedemek istediğimi anlarsınız.Baltamıda gene güzel bir nalburdan 15 ytl ye aldım.
9)275/70/16 olan lastiklerimi ancak 285/75/16 olarak deyiştirebildim çünkü daha fazla ebatlar işin içine girince ayna mahruti oranları deyişmesi gerekiyomuş onuda yapacak hem cesaretim olmadı hemde delikanlı bi usta bulamadım(anlayan),onun için kurcalattırmak istemedim.
10)Son olarak Tartarini markalı ve şu an 350 krş yakan(aracım sürekli 4 çeker olup+ bu ilavelerle)lpg sistemimi taktırdım.
11)Diğer standart olmazsa olmaz aksesuarlarım hijack+celikan+strep+u boltlar+lastik şişirme kompresörü+500w invertör aracımın bagajında benle birlikde seyahatlerimde eşlik ediyorlar.
Evet uzun lafın kısası şuan elimden gelen imkanlarla bunları yaptım ama yeni fikirlere de açığım.Aracımı asfaltda da kullandığım için daha fazla abartmak istemedim.Sonuçda herşeyde olduğu gibi bundada hiçbişeyin sonu yok.Yurtdışı sitelerindeki araçları hepimiz görüyoruz.Ben bu işe başladığımda jj grubu ,ladalar ve defender tayfa vardı.Vitaralar bile sonradan eklendi.Ama ozamanki imkanlarla şuankiler arasında baya bi fark var yeterki doğru ekipman ve doğru kullanım.Görüş ve fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.
Yaklaşık olarak 1998 yılında off-road hayatıma şuanda da halen üyesi olduğum İstanbul Off-Road kulübünde başladım. O yıllar şuanki kullanmakda olduğum aracıma tabiki sahip değildim.İlk aracım Türkiye ye yeni gelmiş olan Landrover Freelander 1.8 benzinli modeliydi.Kendimce atlayıp zıplıyodum ve beni kulubümdeki abiler ilk amatör yarışına soktular ve birinci oldum.Bu beni daha da hırslandırdı ve 1993 model Mitsubishi Pajeroya geçtim.Uzun zaman onuda kullandıkdan sonra çevremdekiler dediki bu iş Landrover ile yapılır.Bende 1997 Discovery aldım ve gırtlağına kadar herşeyi onada yaptım.Bu arada hala neden Landcruiser almadın derseniz,biraz maddi birazda sevgili babamın ben o aracı araziye sana sokturmam deyişi ve klasik baba baskısı çünkü diğer araclarımla ormandan eve geldiğimde aracı görenler şok oluyodu.
Evet muhabbeti biraz uzattım.Gelelim aracımla ilgili macerama.Aracımı 2006 yılında Zonguldaklı gene hasta bir Landcruiserciden aldım.Oda v8 olanından almış.İlk 1 sene aracımı tanımakla geçti.Şahsi olsun ,klüp gezileri olsun ,yarışlardaki görevler derken artık ufaklığı hazırlamam gerektiği kanısına vardık.Standart haliyle bile beni hiç üzmedi hatta nezaman bu araç batar diye hertürlü fantaziyi yaparken bigün gerçekden sıkı batımm ve 3 araç anca çıkardı beni
Araştırmalarıma Türkiyeden başladım fakat klasik olucak belki ama sadece havayla yetinmek zorunda kaldım çünkü balata filtre gibi bakımsal parçaların dışında hiçbirsey yoktu.Ankara,Adana,Mersin,Şanlıurfa kısaca bu aracdan olan bölgeler ,Toyota yazan heryere telefon ettim ama nafile.Sonra yurtdışı sitelerine saldırmaya başladım ve herşey tek tek şekillenmeye başladı.Doğal olarak herşeyi gelmesi dahil iki katına aldım fakat şuan tam hayalim olan formata kavuştum.Aşağıda listelediğim parçaların yurtdışından gelenlerinin hepsini internetten sipariş verip Topkapı ptt gümrüğünden bizzat kendim aldım.
1) 3,5 inch Oldmanemu yükseltme kiti.(4 Amortisör/4 Yay/ 4 adet açılı burç/ 1 direksiyon amortisörü)750 dolar amerika fiyatı gümrük ,kargo,ups e vekaletname ,deposu dahil 1350 dolar.Bu arada daha da fazla yükseltme kitleri vardı fakat işin hem maddi boyutu deyişiyo + araç artık asfalttan uzaklaşmaya başlıyordu.
2)Ön + arka ARB tip tamponlar, Karter muhafaza 2500 ytl.Bu ytl çünkü bu seti ne yaptıysam ilkbaşta getirtemedim aşırı ağır olduğundan sonrada getirtecek kişiler yurtdışı fiyatı 2500 dolar olan bu setie 6000 dolar istediler.Tabiki ticaret yapıyolrar kar edecekler ama el insaf.Neyse bende araştırmalarım sonucu 4. levent sanayide Orhan ustanın her araca birebir ARB tip tampon yaptığını duydum ve aracımı teslim ettim.Harika işçilk yapıyor olmasına ramen eli ağırdır,Türkiyenin heryerinde araç geliyo bilgilerinize.
3)12000 lik vincimide Yeypada Cengiz özelden 1400 dolara aldım.Markası TABOR yani WARN marka vincin Brezilya montajı.Kutusu ,kullanma klavuzu ,kumandası herşeyi WARN.
4)Snorkelimi İngiltere den gelmesi dahil 600 dolara aldım.
5)Tavan sepeti her araca uyan THULE marka olup Partner oto tarafından Türkiye den temin ettim.En büyük özelliği diğer araçlarıma yaptırdığım tavan sepetleri gibi uzun yolda uğultu yapmayışı çünkü özel rüzgarlığı mevcut.
6)Mercekli xenon farlarımı Ebay dan gene gelmesi dahil 250 dolara aldım.
7)OPTİMA marka kırmızı akümü 500 ytl ye gene Yetpadaki Cengiz Özelden aldım.
8)Portbagajımdaki Amerikan tip küreği heryerde aradım ve sonunda yerli malı olan ve dünyaya ihracat yapan YAPARLAR firmasından temin ettim.Perakende satış yapmadıklarını söyleselerde fabrikasına gidip 15 ytl gibi komik bi paraya aldım.İnternek sayfalarına girince nedemek istediğimi anlarsınız.Baltamıda gene güzel bir nalburdan 15 ytl ye aldım.
9)275/70/16 olan lastiklerimi ancak 285/75/16 olarak deyiştirebildim çünkü daha fazla ebatlar işin içine girince ayna mahruti oranları deyişmesi gerekiyomuş onuda yapacak hem cesaretim olmadı hemde delikanlı bi usta bulamadım(anlayan),onun için kurcalattırmak istemedim.
10)Son olarak Tartarini markalı ve şu an 350 krş yakan(aracım sürekli 4 çeker olup+ bu ilavelerle)lpg sistemimi taktırdım.
11)Diğer standart olmazsa olmaz aksesuarlarım hijack+celikan+strep+u boltlar+lastik şişirme kompresörü+500w invertör aracımın bagajında benle birlikde seyahatlerimde eşlik ediyorlar.
Evet uzun lafın kısası şuan elimden gelen imkanlarla bunları yaptım ama yeni fikirlere de açığım.Aracımı asfaltda da kullandığım için daha fazla abartmak istemedim.Sonuçda herşeyde olduğu gibi bundada hiçbişeyin sonu yok.Yurtdışı sitelerindeki araçları hepimiz görüyoruz.Ben bu işe başladığımda jj grubu ,ladalar ve defender tayfa vardı.Vitaralar bile sonradan eklendi.Ama ozamanki imkanlarla şuankiler arasında baya bi fark var yeterki doğru ekipman ve doğru kullanım.Görüş ve fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.