Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???
Şehi içi yavaş akan trafikte, el kitabına göre (teşekkürler Beatrix) 2 kullanılmalı. fakat sonrasında trafik açılınca D'ye nasıl geçileceği yazmıyordu. Şimdi ise 2'den D'ye geçilebileceğini öğrenmiş bulunuyorum.
ZJ'lerde, 1,1-2 vites konsolunda, 1-2-3 O/D düğmesiyle ve 3'ten yukarısı (kaça kadar ?) ise D'de olmak üzere farklı biçimde de olsa bu seçenekler arasında gereğine göre kullanma olanağı bulunuyor; 4 şanzuman seçeneği var diyebiliyoruz. 1,2 ve O/D ise yalnızca belirli koşullarda belirli yüklenmeleri karşılamak ve şanzumanın optimum performansla ve emniyetle çalışabilmesi amacıyla kullanılması önerilen vites seçenekleri... D ise, benim bugüne kadar "otomatik vitesli araba" denildiğinde kafamda canlandırdığım "normal" otomatik vites olmuş oluyor: kırıcı olmayan yol koşullarında sürekli kullanılacak olan ve taktıktan sonra " ellemeye gerek olmayan" vites seçeneği yani.
Sanırım herkes biliyordur ama ben bilmediğim için sormak istiyorum: vitesin yanındaki düğme (teknik olarak) ne işe yarıyor? hareket halinde 1, 2 veya D'ye geçirirken düğmeye basılmalı mı_ evet ve hayır yanıtları için de; neden? Sn Beatrix hareket halinde D'den N'ye almaktan zarar gelmediğini yazmış; düğmeye basmayı öneriyor mu? Hareket halinde neden N'ye alınır? Kusura bakmayın, henüz aracı alalı bir hafta oldu ve öncesinde ne otomatik, ne arazi ve ne de GC kullanmadığımı da bu arada belirtmeliyim.
"eski" arkadaşlar, sitede bir yerlerde buna ilişkin bölümler biliyorlarsa ve link vb. belirtirlerse de işlevli olur; çünkü sitenin tamamını incelemek çok (ama oldukça çok!) zaman alan bir iş ve ben bunun henüz pek azını yapabildim...
Saygılarla.