ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ssbman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,386
Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Zaten bu siteye girmemizdeki amaç bilmediklerimizi ögrenmek tşk iyi akşamlar
 

Etiketler
Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Şehi içi yavaş akan trafikte, el kitabına göre (teşekkürler Beatrix) 2 kullanılmalı. fakat sonrasında trafik açılınca D'ye nasıl geçileceği yazmıyordu. Şimdi ise 2'den D'ye geçilebileceğini öğrenmiş bulunuyorum.
ZJ'lerde, 1,1-2 vites konsolunda, 1-2-3 O/D düğmesiyle ve 3'ten yukarısı (kaça kadar ?) ise D'de olmak üzere farklı biçimde de olsa bu seçenekler arasında gereğine göre kullanma olanağı bulunuyor; 4 şanzuman seçeneği var diyebiliyoruz. 1,2 ve O/D ise yalnızca belirli koşullarda belirli yüklenmeleri karşılamak ve şanzumanın optimum performansla ve emniyetle çalışabilmesi amacıyla kullanılması önerilen vites seçenekleri... D ise, benim bugüne kadar "otomatik vitesli araba" denildiğinde kafamda canlandırdığım "normal" otomatik vites olmuş oluyor: kırıcı olmayan yol koşullarında sürekli kullanılacak olan ve taktıktan sonra " ellemeye gerek olmayan" vites seçeneği yani.
Sanırım herkes biliyordur ama ben bilmediğim için sormak istiyorum: vitesin yanındaki düğme (teknik olarak) ne işe yarıyor? hareket halinde 1, 2 veya D'ye geçirirken düğmeye basılmalı mı_ evet ve hayır yanıtları için de; neden? Sn Beatrix hareket halinde D'den N'ye almaktan zarar gelmediğini yazmış; düğmeye basmayı öneriyor mu? Hareket halinde neden N'ye alınır? Kusura bakmayın, henüz aracı alalı bir hafta oldu ve öncesinde ne otomatik, ne arazi ve ne de GC kullanmadığımı da bu arada belirtmeliyim.
"eski" arkadaşlar, sitede bir yerlerde buna ilişkin bölümler biliyorlarsa ve link vb. belirtirlerse de işlevli olur; çünkü sitenin tamamını incelemek çok (ama oldukça çok!) zaman alan bir iş ve ben bunun henüz pek azını yapabildim...
Saygılarla.
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Yavaş akan trafikte 2 kullanılmalı yanlış bir uygulama olur . Çok dik bir rapmada dur kalk yapıtorsanız vs olabilir . ama normal bir yolda 2 de kullanmak gereksiz olacaktır . Zaten D de kullandığınızda araç bir iki yapıyor ...

Evet 2 den d ye geçilebilir . Bunlar aslında elektronik yada elektromekanik sınırlamalar .
1: Araç sadece 1. vitesi kullanır .
2: Araç sadece 1 ve 2. vitesi kullanır .
OD Basılı : araç şanzımanı 3 parçaya böler dileim . Yani 3 vitesli kullanır
D : 4 vites li normal kullanım modudur .

Vitesin yanındaki düğme mekanik bir kilittir . Basmadan parka geçmez mesela . D den 2 ye geçmez basmadan . Yanlışlıkla yapılacak zararlı vites değişimlerini önleme amacıyla konmuştur .

Ergun Abi D den N ye alınabilir demiş aynen doğrudur . ama sürüşte kesinlikle tavsiye edilmeyen bir harekettir . Aman ha tampa aşağı boşa alayım diye düşünmeyin . Aslında Otomatik ustalarının genel söylemi otomatiğin çok kurcalanmaması yönündedir . Mesela normal bir kırmızı ışıkta D den N ye almak gibi hareketler zararlıdır aslında .
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

ssbman' Alıntı:
Mesela normal bir kırmızı ışıkta D den N ye almak gibi hareketler zararlıdır aslında .

Işıkta beklerken D konumunda araçta bi zorlanma hissediliyo, kasıntı bi durum oluyo N'ye alınca bi rahatlama oluyor araçta aynı şekilde bizde.

Hocam bi de D'den N'ye geçirirken düğmeye basmadan geçiyor bu normal bi durum mu ?
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Evet; bu D'de kasılma diyebileceğimiz hal oluyor ve N'ye alınca sanki bir rahatlama oluyor. D'de kasılması yerine, dümdüz mantık diyor ki N'ye al da rahatlasın! Ama, ne zaman ki (yani iki gün önce!) ışıkta beklerken N'ye alıp "rahatladıktan" sonra tekrar hareket etmek için "debriyaja!!" batığımı farkettim, (araba yokuş aşağı zınk diye durdu ve arkadaki araçlar da mecburen durdular), artık dururken vitesi ellemiyorum. D'de duruyor.
"Düğme" konusunda ssbman arkadaşın yazdıklarından da yararlandım ama, bu düğmenin hangi mekanik-elektromekanik işleri ne şekilde yaptığının peşindeyim aslında. Hani insan hep sorar ya "neden ?"; o şekilde benim merakım.

saygılar.
 



Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Elektronik elektromekanik sınırlamar demiştim . Bundan kastım otomatik modlarının çalışma mantığıyla ilgiliydi .

Düğme basit bir kilit . Sizin araca zarar verebilecek vites değişimlerini yanlışlıkla yapmanızı engellemek için konulmuş . Silah emniyeti gibi düşünün . Mesela eliniz çarpıp P ye almayın diye yada eliniz değip otoyolda giderken 2 ye geçmesin diye yada geriye ...

D deki kasılma sayılmaz aslında araç gitmek istiyor sizde frenle durduruyorsunuz olay bu . Karşılatığı diğer yükler yanında çok önemsiz bir yük şanzıman için . Sol ayağa dikkat çok ciddi sonuçlar doğurabilir . Ama asıl mesele ikide bir aracı D den N ye sonra yine N de D ye alıp durmak Kırmızı ışıkta D de beklemekten daha zararlı deniz hep . Ha traik kilit olmuştur yada 10 dakika beklenecektir yapılabilir . Bunun dışında doğru ve klavuzlarında tavsiye ettiği kullanım : D ye tak yola çık , gideceğin yere git N ye al stop et ... Ekstra şartlar olmadıkça vitesle oyana deniyor özetle .

Sizde Yeni otomatik kullanıyorsunuz hem siz hem diğer arkadaşlara önemli bir hatırlatma yapayım . Araç çalışır haldeyken aracı terk edecekseniz mutlak parka alın aracı N de bırakmayın . N den D ye düğmeye basmadan geçer ... Siz inip binerken yada araçtaki birinin eli değer , birşey olursa araç kalkar gider kendi kendine ... Aman dikkat .
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Sayın ssbman arkadaşın temel konulardaki anımsatmaları için teşekkür ederim. yararlandım. Saygılar.
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Barış bey N den D ye geçişin dügmeye basmadan gerçekleştigini bilmiyordum çok iyi bilgiler için teşkkürler
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

ozanyur' Alıntı:
otomatik passat da buna benzer bir sistem var gaz pedalına sonuna kadar basarsan en sonunda ikinci bir kademe var ona da basarsan vites küçülterek aracı hızlandırıyor roket sistemi diyor vw ciler buna
buna benzer mercedeslerde var, zj lerde va O/D düğmesi var sollamalarda ve yokuş inişlede komprosor görevi yapar. haraket halinde otomatik şanzumanlarda boşa almak yağ basıncı yükselir zarar verir.
 

Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

Arac 0/D ikaz lambası yanar halde iken yüksek devirlerde vites degiştiriyor
Yokuş inişlerde yardımcı oluyor freni fazla kullanmaya gerek kalmıyor
 



Ynt: ZJ'de Seyir Halinde D den 2 ye Almak ???

uzun süre d konumunda beklemenin tribüne zararı vardır ... boşa almak gerekir .
ama tekrar d konumuna getirmeninde şartları vardır , gaza vitese almadan asla basılmaz ve frene basmadan d konumuna alınmaz , motorun tribünü doldurması lazım ...
 

Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım 98 model Toyota RAV4 aldım bu araç sürekli 4 çeker midir? Ayrıca rampaya vurulacağı zaman D'den L'ye veya 2'ye almak için durmak mı gerekir? Yoksa biraz yavaşlayıp almak kafi midir?
Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler 🤗
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,807
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst