Selamlar arkadaşlar ,
Bildiğiniz üzere ZJ4.0 Sahibiyim ve mutlu bir beraberliğimiz var . Son 2 aydır hayli gezdik ve hayli arazi yaptık beraber . Ancak şu hararet konusu canımı sıkmaya başladı . Önümüzdeki günlerde içinde bolca arazi blunduran tahminin 4000 km kadar sürecek bir seyahate daha çıkıyorum ve bundan önce bu işi halletmem gerekli .Servise gidip , bu işle uğraşmadan önce çok şey öğrendiğim arkadaşlarımın ve abilerimin önerilerini mutlaka almam gerektiğini biliyorum artık .
Hararet özellikle dik tırmanışlarda yükseliyor ve diyelim yarım saat, süren bir tırmanışta ortadan sonraki çizgiyi geçebiliyor . Tabi bu durumda ben , durup stop etmeden normale dönmesini bekliyorum . Şehir içinde ve otoyol sürüşünde pek sorun olmuyor .
Şimdi Termiği kontrol edicem . Verimsiz olabilir . Termostatta sorun olabilir mi bilmiyorum ama direk değişebilirimde zaten pahalı birşey değil . Asıl kafama takılan radyatör .
Radyatörü ne yapsam ? ZJ lerde şişletme işi nasıl oluyor ? Tavsiye eder misiniz ? Sıfır radyatör mü taksam acaba ? Yada radyatör yaptırmak daha mı iyi olur ? Tabi maliyetlerini de merak ediyorum acaba yaptırsak kaça çıkar , sıfırı nekadardır , işletme kaça malolur ve tabi herşeyden önemlisi sağlıklı bir iş mi?
Radyatör temizleyici sıvılar var ama servis amanha kötü sonuç verebiliyor falan dedi . Çokta detay konuşmadım sonra .
Son olarak arkadaşlar birde ses sorusu sorayım . Bolu civarında tırmnırken harert bahsettiğim noktaya geldi ve ben durmaya hazırlanırken araçtan bir ses gelmeye başladı . Zırıltı sesi gibi birşey . Hani gevşek bir sac falan oluda vibrasyon yaparya öyle birşey . Baya da kuvvetli ... Neyse durdum araç soğudukça azaldı ve kayboldu ve farkettim ki ısınma sonucu ortaya çıkıyor . Bir yorumu olan var mı bilmiyorum ama sanki egsoz yada başka biryer ısınınca vibrasyon yapıyor gibi geldi ... Sonra ısı yükselmediğinden ses birdaha gelmedi ...
Saygılarımla ...
Barış
Bildiğiniz üzere ZJ4.0 Sahibiyim ve mutlu bir beraberliğimiz var . Son 2 aydır hayli gezdik ve hayli arazi yaptık beraber . Ancak şu hararet konusu canımı sıkmaya başladı . Önümüzdeki günlerde içinde bolca arazi blunduran tahminin 4000 km kadar sürecek bir seyahate daha çıkıyorum ve bundan önce bu işi halletmem gerekli .Servise gidip , bu işle uğraşmadan önce çok şey öğrendiğim arkadaşlarımın ve abilerimin önerilerini mutlaka almam gerektiğini biliyorum artık .
Hararet özellikle dik tırmanışlarda yükseliyor ve diyelim yarım saat, süren bir tırmanışta ortadan sonraki çizgiyi geçebiliyor . Tabi bu durumda ben , durup stop etmeden normale dönmesini bekliyorum . Şehir içinde ve otoyol sürüşünde pek sorun olmuyor .
Şimdi Termiği kontrol edicem . Verimsiz olabilir . Termostatta sorun olabilir mi bilmiyorum ama direk değişebilirimde zaten pahalı birşey değil . Asıl kafama takılan radyatör .
Radyatörü ne yapsam ? ZJ lerde şişletme işi nasıl oluyor ? Tavsiye eder misiniz ? Sıfır radyatör mü taksam acaba ? Yada radyatör yaptırmak daha mı iyi olur ? Tabi maliyetlerini de merak ediyorum acaba yaptırsak kaça çıkar , sıfırı nekadardır , işletme kaça malolur ve tabi herşeyden önemlisi sağlıklı bir iş mi?
Radyatör temizleyici sıvılar var ama servis amanha kötü sonuç verebiliyor falan dedi . Çokta detay konuşmadım sonra .
Son olarak arkadaşlar birde ses sorusu sorayım . Bolu civarında tırmnırken harert bahsettiğim noktaya geldi ve ben durmaya hazırlanırken araçtan bir ses gelmeye başladı . Zırıltı sesi gibi birşey . Hani gevşek bir sac falan oluda vibrasyon yaparya öyle birşey . Baya da kuvvetli ... Neyse durdum araç soğudukça azaldı ve kayboldu ve farkettim ki ısınma sonucu ortaya çıkıyor . Bir yorumu olan var mı bilmiyorum ama sanki egsoz yada başka biryer ısınınca vibrasyon yapıyor gibi geldi ... Sonra ısı yükselmediğinden ses birdaha gelmedi ...
Saygılarımla ...
Barış