ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Oramiral Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,443
Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

ssbman' Alıntı:
Abi sen birde honda otomatik fiyatlarını sor , duyunca insanın kafasının etrafına yıldızlar dönüyor :D

Otomatik tamiri usta işi gerçekten . Kasko yada asistans hizmetli trafik sigortası varsa acentenle de bir görüş çok daha hesaplı çekici ayarlayabiliyorlar .

Teşekkür ederim bir araştırayım.
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

JAMES BROWN' Alıntı:
Ben de bir şeyler yazmadan edemedim,öncelikle eğer gerçekten almak istiyorsanız zaten alacaksınız ZJ.Fakat bu arabayı diğer markalarla veya araçlarla kıyaslamak yanlış olur.Yakıtı,vergisi masrafını düşünerek yola çıkmak hiç olmaz.Şahsen ben çok ama çok almak istiyordum ,sonuçta aldım.Fakat ki fakat ,alırkende herşeyi göze almıştım.Yakıtını ve masraflarını üstelik birde Çanakkalede olmam rağmen.Sonuçta arabam şu an şanzıman arızasından yatıyor.Dün burdaki bir ustayla arabaya baktım adam aynen "Abi bunu burda kimse yapamaz sen aynen kamyon bul ve doğru İstanbul "dedi. Ama inanın ne üzüntülüyüm ne de pişmanım ZJ aldığım için sonuçta araç insan yapısı hatta arıza yeniyken İstanbulda bir servis görse belki 1 saatte ve ucuza halledilicekti.Size tavsiyem gerçekten çok istiyorsanız alın .Master servise gösterin Tamam derse alın.Bu arada bir tanıdığımın Otomatik vites RENO CLİO sununda şanzımanı kilitlendi Balıkesirde yetkili servis 4 Bin TL ye yapmış .CLIO ekonomik araba diye bilinir ama buyrun fiyat bu :smiley:Eminim bendende en fazla bu kadar alırlar en fazla saygılarımla

Cok gecmis olsun. Uye olmadan nce forumu gezerken okumustum sansiman gidici galba diye.

Evet almak istiyorum. Dedigim gibi gonul meselesi, zevk meselesi. Kendimizi avutmaya gerekde yok bence. Evet masrafli araba bunlar Zaten kimse kimseye zorla satmiyor ki.Tek dilegim gonlume gorebir ZJ bulmak.

Ancak bu ryo olayi cok can sikici. Acaba Avusturyada uretilen avrupa versiyonlarda da var mi ayni sorun?
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

selamlar

Araç alırken önce marka ve özellik tercihimizi belirler sonra ekonomik planlama yapılır ve hem şoför mahali hem 2,5 kuruş olsun isteriz. Problem burda başlar ve çözüm aranır.

1- Araç piyasaya yeni çıkmış yeni bir model bile olsa hemen üstüne atlamayın bir süre bekleyin sonra aracın yetkili servisine gidin (o markayı kullanan bir tanıdık vasıtası ile ) ve bilgi alın. Zaten araç sıkıntılıysa serviste tamir sırasında görürsünüz.
2- düşük hacimli dizel makinalı araç bile alsanız bu araç 0 km alınmış olsa garanti süresi içindeki periyodik bakım fiyatlarına bakın size fikir verir
3- düşük haçimli makina çalıştıran araçlarda gereken güç türbo vb. sistemlerle karşılanır ve araç 8 silindir bir araç kadar yakar üstüne parça arızası eklenir. Kuraldır gücü çeken bedelini öder. 2000- 2500 cc. lik 1500 - 2000 Kg bir aracın yakıt maliyeti sandığınız kadar düşük olmadığı gibi parça ve arıza sıkıntısı performans düşüklüğü parça maliyeti rahatsız edecek boyuttadır ve çoğu arazi kabiliyeti olmayan 4 tekerden ceken araçlardır.
4- uzun yolda yüksek motorlu araç ivmelendikçe rahatlar gaz pedalına az basarak otoban hızını korursunuz küçük motorlu araç bu özelliği saglamaz
5- jeep le ilgili sıkıntılar genelde İstanbul dışı buzdolabı tamirinden oto tamirine terfi etmiş kendine usta diyenlerin tezgahından gecmiş araçlardır İstanbul da rahmetli Nuri usta otomatik şanzımanda Horoz Cemal motorda (amerikan araçlarda) 1 numara idi onların yetiştirdiği kalfa ve çırakları Türkiyenin çeşitli yerlerine dagıldı onlara rastlarsanız şansınız var yoksa aman diyorum harçamada limit yok bu yazıyı İstanbul için yazdım Ankara Bursa Adana da da çok iyi ustalar vardır yada başka yerlerde ama onları ben bilmiyorum. ama amerikan dan (8 otomatik )anlayan usta sayısı çok az.
6-diğer sıkıntı lpg kulanımından kaynaklanıyor gibi lpg ısıl degeri bu motorların emisyonu üzerinde bence olumsuz bir etki yapıyor aracı benzinli olarak ve benzin lpg olarak ayrı ayrı inceleyin yakıt farkı cıkardığı sıkıntı mukayese edin
7- 0 araçlar bile plaka takılıp trafiğe çıktıktan sonra bir sürü mekanik ve elektronik arızası yapıyor sizin bahsettiğiniz araç ortalama 100 bin km nin üstünde bir aracın tamponuda motoruda şanzımanıda bu kadar km yaptıysa arıza normaldir
8- jeep için çok arıza çıkartıyor çok sorunlu diyen bu arızaları çıkartmayan bir araç markası biliyorsa söylesin hep bereber öğrenelim
9- ben jeep sahibi degilim henüz cok eski amerikan arabaları tecrübem ve şu an toyota corollam var tecrübelerim ve bilgim ışıgında alacagım 4*4 jeep yada disco olacak kalbim ve mantığım jeep ten yana agır basıyor (lpg takılmamış)
10-Saadece forumdan tanıyor ve biliyorum bence master jeep yada forumda bulacagınız bir jeep servisine çay içmeye gidin sonrada bir land servisinde bir çay için karar vermenizi kolaylaştırır

saygılar
 


Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Oramiral' Alıntı:
Bir sorum daha olacak.

Bugun yeni ogrendiigm kadariyla amaerikan versiyonlain radyolari bizim fm frekanslarini almiyormus. bu nedenle radyo-teybin avrupa vrsiyon ile degistirilmesi veya fm transmitter ile sadece mp3 dinleme imkani oluyormus.

bu konu hakkinda bilgisi olan var mi?

Ben bu araçların Avrupa versiyonunu almanızı tavsiye ederim , anlamak için çamurlukta sinyal olanlar Avrupa versiyonudur , farkları ise Avrupa versiyonun çoğu arkada kilit olması ve benim en çok hoşuma giden otomatik antenin olması , başka farklılıklarda vardır benim bilmediğim veya aklıma gelmeyen.
 



Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

ARSLAN67' Alıntı:
Ben bu araçların Avrupa versiyonunu almanızı tavsiye ederim , anlamak için çamurlukta sinyal olanlar Avrupa versiyonudur , farkları ise Avrupa versiyonun çoğu arkada kilit olması ve benim en çok hoşuma giden otomatik antenin olması , başka farklılıklarda vardır benim bilmediğim veya aklıma gelmeyen.

Ruhsatta uretim yeri bilgisi versiyon bilgisi oluyor mu?
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Oramiral' Alıntı:
Ruhsatta uretim yeri bilgisi versiyon bilgisi oluyor mu?


Gökhan Bey,

Hiçbir araç ruhsatında, aracın üretim yeri yazmaz, sadece versiyonu yazar. Versiyonda modelin belirleyicisidir de ondan. ZJ nin nerede imal edildiğini öğrenmeniz için aşağıdaki adrese VIN i girmeniz yetecektir. http://jeep.avtograd.ru/VIN/vin_en.asp

Selamlar,
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Avrupa versiyonunu ayırd etmek için birkaç şeye bakabiliriz öncelikle . Çamurluklarda sinyaller vardır , ön sinyal lambaları sarıdır , ön far camları pleksi değil camdır . Gösterge panelinde km büyük mil küçük yazar(turuncu ve küçük yani abd versiyonun tersi) . Gösterge hariç bunlar değişmişte olabilir pekala ... Gerçi bukadar şey değişmiş araç nasıldır ayrı konu :D
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Herkese çok teşekkür ederim verdiği bilgiler içiin.

Sanırım bu koşullar altında Avrupa versiyonunu aramam gerekecek. Orvis versiyonu bu şartlar altında geçerliliğini yitirdi.

Tam gözü kapalı ZJ aramaya başlamışken bu son benzin zammı yıkıcı oldu benim açımdan :( Sanırım bu ülkede yaşamanın bedelini ödemenin sonu yok...
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Aynen öyle dayanma gücümüz ölçülüyor sürekli ...

Neyse AB yada ABD diye kendinizi sınırlamayın baştan derim . Önemli olan temiz , bakımlı ve bütçenize uygun bir araç bulmak . Teyp falan sonraki detay ama lsd önemli ki ABD versiyonlarında da var ama seyrek ...
 



Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Oramiral' Alıntı:
Herkese çok teşekkür ederim verdiği bilgiler içiin.

Sanırım bu koşullar altında Avrupa versiyonunu aramam gerekecek. Orvis versiyonu bu şartlar altında geçerliliğini yitirdi.

Tam gözü kapalı ZJ aramaya başlamışken bu son benzin zammı yıkıcı oldu benim açımdan :( Sanırım bu ülkede yaşamanın bedelini ödemenin sonu yok...

Gökhan Bey,

ZJ Satın almaktan da önemlisi günlük yaşamda kullanmak, öncelikle zevke düşkün, özverili olmayı ve önemlisi finans sıkıntısı olmamayı gerektiriyor. Eğer benzine yapılan tek bir zamdan yıkılacak gibi olduysanız bence hiç ZJ düşünmeyin. Çünkü bu aracı satın alanlar gibi sizde biliyorsunuz ki yaklaşık 2 ton ağırlığında ve V8 5.2 Lt. benzinli motora sahipler.Bu özellikteki bir aracın yakıt sarfiyatı asla az (ekonomik) olmayacaktır.

Daha sonra gerçekten pişman olabilirsiniz.


Kolay gelsin,

Selamlar,
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

merhabalar;
konu ile ilgili olarak arkadaşlarım biçok şeyi yazmışlar...şunu söyliyim herşeyden önce tecrübeden ötesi hikaye...
ben de burda yazan konular gibi tedirginliklerim nedeniyle vitara alarak başlamıştım bu işe,,,yok çok yakar, parçası pahalıdır, işletim maliyeti yüksektir vs vs vs...
birincisi bindiğimiz araçlar13-17 yaş civarında araçlar, ilk kullanıcısı çok önemli, yani hor kullanılmış bir araç almayın, bu jhangi marka olursa olsun geçerli bir kuraldır. bu aracın 96 modeli 18 liradır temizi, adam sıkışmıştır ayrı konu...ucuza alacağınız her araç için ben olsam kuşkuyla yaklasırdım, alacağınız hangi araç olursa olsun 250-1000 tl gibi bir bakım yapmalısınız ki gönül rahatlıyla binebilin, bu da her araç için geçerli...
parça konusuna gelince ön far ön sinyaller ön park lambaları 6 tane parçaya 150 liraya bile ulaşabilirsiniz, ön rotilin tanesi 30 lira benzin filtresi 15 lira ön fren balataları 60 lira amortisör 50-75 civarı yağ filtresi 20 tl vs vs vs. çıkma olarak ta biçok parça imkanınız mevcut, hemen hemen ulaşamıyacağınız tedarik edemiyceniz bir parça yok...
aracın arazide yapabildiklerini görünce inanamıycaksınız...şöle söyliyim ben aracımı aldım lastik vs vs yaptım şu an Çorum da 4 grand cherokee oldu, 2-3 tane daha arkadaşım araç bakıyor...ben hala inanmıyorum mesela :smiley: bu dev kuduruyor çamuru görünce :smiley:
defransiyel ile ilgili konuya gelince araç temiz olsun öncelik budur şansınıza lsd çıkar yada çıkmaz önceilk temizlik bence...
yakıta gelince benim aracım standart asfalt lastikleri ile 200-220 civarı uzun yolda yakıyordu, şu an bişi sölüyemem aracımdaki lastikler falan epey extrem...ama sahibi olduğunuz ilk gece keyiften uyku girmez gözünüze. ben işim nedeniyle 4 milyon km devirmiş biri olarak araç sürmekten nefret eden biriyim ama zj ye binmek için her fırsatı değerlendiriyor hatta fırsatlar yaratıyorum...
umarım birkaç katkıda bulunmuşumdur...
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Barış Bey, Özcan Bey ve Levent Bey,

Verdiğiniz destek ve bilgiler için çok teşekkür ederim.

İnanın bir Jeep G.C alma kaarı verdiğim andan itibaren sosyal çevremden gördüğüm olumsuz baskı nedeniyle kendimi çok yalnız hssediyordum. Sitenize üye olup paylaşıma başladıktan sonra bu bana inanılmaz moral verdi.

Hepinizin bahsettiği gibi bu araçlar 10 - 15 yaş arası araçlar. Hele ki fiyatları düştükçe el değiştirme sıklığı artan araçlar. Bu nedenle geçmiş izini sürebilmek çok zor. Sicili belli araçlar için ise istenen rakamlar rahat 20 binin üzerinde. Bugünkü ekonomik şartlara ve Jeep G.Clerin piyasadaki olumusz imajına rağmen satıcılar asla fiyat kırmıyor. 20 bin liralık araçta yaptıkları pazarlık 250 TL falan. Açıkçası acele edip 2-3 bin TL alış zararı yaşamak istemiyorum. O parayı aracımın bakımına ve aksesuvara harcamayı tercih ederim. 96 - 97 model temiz bir ZJ'yi 17 - 17.5 aralığında alabilmek hedefim var. Elimdeki 20 binden kalan tutarı da satış, bakım ve modifiye ile değerlendirmek istiyorum.

14-16 aralığında satılan çok araç var. Ancak akibetleri belli değil. Her aracı da alıp servise ekspere götürme imkanım yok. Sabır, şans ve ksımet faktörlerinin en optimum noktada kesişmesini bekliyorum şu an.

Kafamdaki öncelikleri şöyle,

1.97 modeller bana ideal görünüyor. (vergi dezavantajına rağmen)
2.100 bin mil üzerinde bir araç almayacağım
3.Avrupa versiyonu tercih etmeyi düşünüyorum
4.LPG takılmamış bir araç alıp kendim lpg taktıracağım.içim rahat etmeli.

lsd konusunu biraz daha detaylı sormak isterim sizlere. Araçta lsd olup olmadığını nasıl anlayacağım. servise mi sormalıyım?

Bakalım ne zaman alabileceğim. En kısa sürede aranıza katılmak istiyorum. Offroad konusunda hiç tecrübem yok.ama inanılmaz hevesliyim. sizlerden öreneceğim çok şey var.

değerli katkılarınıza tekrar teşekkür ederim.

sevgiler saygılar

Gökhan
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Rica ederiz hocam , Burda herkes elinden geleni yapacaktır herzaman ...

Çevre baskısını anlıyorum . Hayatında Bırakın JEEP hiç amerikan kullanmamış insanlar başlıyor aracın kötü yanlarını saymaya saydıklarıda yalan yanlış , kulaktan dolma ... Neyse anlatacağız tek tek misyonumuz bu ;)

Km si düşük olması iyidir . Ama iki araç çıktı karşıma birinin geçmişi belirsiz 100 binde diğerinin sahibi belli servis kayıtları tam vs 150 binde temizliklerine de bakarım ve tercihim 2. şık olurdu . Çok dikkat etmek lazım , araçlar kaliteli olduklarından kmleri kolay anlaşılmıyor , malum bizim piyasada da km düşürmek adetten oldu .

LPG konusunda haklısınız . Bende öyle yaptım hatta yapılırken de başında durdum . 2 gün sürdü baya da yoruldum ama olsun :smiley:

LSD konusu baya detaylı tartışıldı forumda . Kısaca : Aracı lifte alın yada arkayı havaya kaldırın( araziyi boşa alın ) arka tekerlerği çevirdiğiniz diğer taraftaki teker ters istikamete dönüyor lsd yoktur . aynı yöne dönüyorsa vardır . Yalnız lsd sürtünme ile devre girdiğinden biraz çevirmek gerekebilir tekeri öyle bir turda belli edebilirde etmeyebilirde . Yada mesela balatalrı bitmiş çalışmıyor vs olabilir . LSD varsa serviste bakılır zaten çalışmasına ...
LSD olan difransiyelin kapak vidalarından birine sabitlenmiş LSD oil only yazan metal bir plaket bulunur . Daha önce söken usta iş bilmez değilse ve söküp atmadıysa ordadır . Bu iki göstergeyide kontrol etmek lazım ;)
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Evet, maalesef ülkemizde her türlü kötü ahlak örneği üç kuruş para peşinde koşma adına sergilenmekte. Piyasadaki araçların %50si KMsi ile oynanmış araçlar. Çok tabii ki 15-16 yaşında olup da garaj da yatmış ve düşük KM'de kalmış araçlarda var. Ancak çoğu düşük km'lia araç orjinalinde 200 bini devirmi durumda. Bu noktada ustaya ve satıcının verdiği bilgileri analiz etmeye güvenmekten başka çare kalmıyor.

KM'nin en belirgin işaretleri vites topuzu ve direksiyondaki yıpranmalar demişti bir usta. Tabii ki bu garantili bir yöntem değil.

Düz mantık hesaplarsak ortalama kullanımda bir araç yılda 12-15 bin km yapar. Hadi bu araçlar çok günlük kullanılan araçlar değil. Bu rakam yılda 8-9 bin km olsa; 15 yaşındaki bir aracın ortalama 120 - 135 bin km arasında olması normal sayılmalıdır.
 



Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

barış bey ağzınıza sağlık çok güzel yazmışsınız.Bende 97 zj düşünen ve araştırın birkişi olarak iyi moral verdiniz bilerek ve tecrübe sahibi olarak alacağım aracı tereddüdete
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,905
Mesajlar
1,525,377
Kayıtlı Üye Sayımız
166,706
Kaydolan Son Üyemiz
Ayhnn

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst