ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Oramiral Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,429
Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Rica ederim . Burada çok şey öğrendim ve öğrenmeye devam ediyorum . Yardımcı olabildiysek ne mutlu ... Bol şans , kolay gelsin ...
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Selamlar.

1- Forum da ilgilendiğiniz konuyu iyice inceleyin muhakkak cevaplanmıştır.
2- 1990-1998 aralığında bakılan araçlar genelde 100.000 üzerinde muhtemelen 200.000 devirmiş 15 - 20 yaş aralığında bunun için düşük km li olanlardan şüphelenmek lazım
3- -0- bile olsa her araç masraf çıkaracagı için baktıgınız aracın tamponu bile 100.000 üzerinde yol yapmış oldugu için muhtemel masfrafları azaltmak istiyorsak özellikle motor ve şanzımanın sorun çıkarabilecegini önceden kabullenmek gerekiyor. Kaporta boyası döşemesi ve elektirik sistemi (cam otomatikleri iç elektronik düzen varsa sanroof vs) kapı cam fitilleri kaportanın su sızdıran yerlerinin kontrolü kılima kontrolü size büyük avantaj saglar maddi olarak. Serviste 4 teker bakım ön -arka takım kontrolü şanzımanın yaklaşık durumu ve motorun o anki durumu size test sonunda zaten söylenir .
4- Şanzıman komple arızalı çıksa ve komple değiştirseniz 2.500 Tl civarında (forumda okudum yanlışsa düzeltirler)
5- Motor sıfırlanmış bir araç alıyorsanız o zaman iş biraz karışıyor. motor neden sıfırlanmış (fazla km dense araç kiralama şirketinden çıkmış olabilir dikkat edin ) yatak mı sarmış? Krank taşlanmışmı? Gömlek çatlak yada dikişlimi? Toplanırken orjinal parçalarlamı toplandı yoksa satalım gitsin diyemi? vs. Benim düşünceme göre açılmamış bir motoru olan aracı alır gittiği yere kadar kullanır kendim toplatırım. Bu da komple motor değişse 6-7000 Tl civarında (yanlışsa düzeltirler)
6- aracı alırken para ödeyeceksiniz tabii lastik durumuda önemli Birde bir anda arıza yapabilecek parçalar var sensörler termik vs. bunlar önceden düşünülüp kabul edilmesi gereken durumlardır, normaldir.
7-Lpg olayı bence yanlış. ilk başta ekonomi saglıyor olabilir ama kurşunsuz benzine göre imal edilmiş bu muhteşem makinalar Lpg nin ısıl yanma degeri süpap açık kalma zamanı benzinle karışma halinde ısıl degeri süpaplara blok silindir ve ateşlemeye etkisi sensörlere etkisi ilerleyen zamanlarda degerlendirilmeli.
Ben 80 li yıllarda pontiac trans -am kullanıyordum motor 6.6 cc. idi ve kurşunsuz benzine göre imal edilmişti ama o zaman kurşunsuz benzin Türkiye de yoktu. aradaki farkı Türkiye de kurşunsuz benzin satılmaya başladığında anladım çıkardığı arızalar parça kullanım süreleri tamamiyle değişti motor kendine geldi. (kurşunlu benzine göre imal edilen motorlar süpap yağlamasını benzindeki kurşun dan yapar kurşunsuz benzinle çalışan motor süpaplarında bu özellik yotur benzindeki kurşun o motor süpaplarında birikip sıkıntı yaratır)
Lpg ile ne olur bilene sorun ben bukadar açıklayabiliyorum. Hiç Lpg tecrübem olmadı ama düşünürseniz illaki sıralı olsun
Eğer jeep ikinci araçınız olacaksa Lpg hiç düşünmeyin Bence ekonomik katkısı götürüsünden daha az olabilir (yanlışsa düzeltirler)
8- 18 yaşından beri zaman içinde 4 tanesi amerikan 2 yerli 2 kore 1 japon araba sahibi olmuş 1 italyan 2 alman aracın da sürücülüğünü yapmış 49 yaşındaki bu vatandaş derki
Amerikanın kiri bir kere elinize bulaşırsa bir daha çıkmaz


Saygılar
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen


Barış hocam ne güze yazmış...

Jeep in marka olduğunu bile bilmeyen insanların söyledikleri yada ne düşündüklerinin hhhiiiiiiçççççç önemi yoktur.
şunu söliyim buyrun Çorum a gelin 1-2 off-road yapalım, yakıtını beraber hesaplayalım size parça fiyatlarını gösteriyim sonra da 24 saat içinde bu arabadan nasıl alıyorsunuz beraber görelim (paranız hazırsa)....
arazide düzgün lastik seçmiyle hiçbişeye ihtiyaç duymadan sizin çıktığınız yerlere bakalım kaç araç çıkacak, o feryat figan tavsiye edilen araçları aşşagıda debelenirken yukardan seyretmek zevkini yaşayacaksınız herşeyden önce. yine o aynı çok satılan çok bulunan araçların 100 bin km yi bile deviremediklerini herkez biliyor ayrıca, şöyle siteyi bir kurcalayın ne dediğimi anlarsınız zaten..gezi bitip aynı seviyeye indiğinizde mazeretler hiçbir zaman bitmeyecktir yok lpg kötüymüş de yok manuelmişte, yok lastik tutmamışta vs vs vs...alma kardeşim zorlamı aldırdılar sana bu arbayı diyebilirsiniz mesela...
neymiş parçası çok pahalıymış, ben bu hafta 2 tane viraj askı denge rotillerini değiştirdim 100 lira, arkadaşım sol ön aks i komple aldı kafa ve keçeleri, körüğü vs vs set halinde 400 lira, öyle 4x4 araçlara bakmanıza gerek yok daha önce değiştirdiğim için yazıyim 106 gti 950 lira aks. yedek parça.com diye site var açın orayı aramaya cherokee yazın bakın fiyatlara gidin diğer muadilleriyle karşılaştırın ne dediğimi anlarsınız, balata amortisör, ön arka tampon , far, stop.....
türkiyedeki bu aptalca zihniyetten dolayı 1 yılımı boşu boşuna heba etmişim, gecikerek...
ben aracımı takas yaparak aldım 18500 ü geçti satış masrafı vs vs hariç şu an aracımın bana maliyeti 21 in üstünde, ben çok fazla araç aldım sattım ama hiç bir zaman ucuza yada kelepire bir araç almadım, çok nadir olmak kaydıyla almam da sanırım...
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=44781.0
bu da aracım...saygılar...
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

arkadaşlar çok güzel yazmışsınız fiyat konularında okudukça şaşırıyorum.Yalnız merak ettiğim bunlar parça fiyatlarımı yoksa işçilik dahil fiyatlarmı birde bunları
serviste mi yaptırıyorsunuz.
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Genelde parça fiyatı ... İşçilik fiyatı değişken bir kavram sonuçta . Yetkili servis her işte olduğu gibi bu araçlarda da daha tuzludur . ama yapılacak iş için yetkili servistende fiyat alınabilir . Zaman zaman uygun fiyatlar çıkıyor . Piyasada bu araçları çok iyi tanıyan özel servisler var .
 



Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

yani bu araçlarda herşey için yetkili servise kosmayın o zaman demek istiyorsunuz.Anladığım kadarıyla çok özel bir durumlar olmadığı sürece bilgiler için teşekkürler...
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Forumu okumaya devam ettiğinizde benzer konulara denk gelirsiniz mutlaka . Yetkili Servis her araçta olduğu gibi Jeepte de daha tuzludur . Bununla birlikte aracın bakımlarını yapan yer yada kişi mutlaka bu araçları tanıyan , bilen bir usta yada servis olmalıdır . "Şimdilik birşeyi yok yağı benzinci de değiştireyim , filtre değişecek onuda falanca usta halleder zaten" gibi bakım yapılması yanlış bir yaklaşım olur .

Bununla birlikte servise gitmek elbet kullanıcının tercihi , neden olmasın ...
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

parça fiyatı tabiiki, hocam daha önce hiç araç yaptırmadınmı yaw buraya niye aks için işçilik parası örneğini koyayım. işçilik göreceli bişi, sen 100 e yaptırırsın ben 200 bi başkası hiç para vermez, bu işçilik olayı senini ikili ilişkine bağlı. senin tanıdığın yoksa birilerinin yardımıyla tanışırsın.
bağzı parçaları yetkili serviste yaptırısın bağzılarını normal tamirhanede, parçanın hasarın onarımın durumuna göre değişir...bunlar ne diye sorarsan arabayı al yardımcı oluruz
burda bizler bu araçla ilgili tecrübelerimizi paylaşıyoruz, amaç en az parayla, en az hatayla en fazla keyfi paylaşabilmek yaşayabilmek, yoksa bize ne bir başkasının da bu arçtan almasından, bana hiç bir faydası da yok ayrıca, burada araç aldırdığımız kişiler yüzünden bize bir plaket bile verilmiyor burdan yetkililerde sesleniyoruz showroomlarınızdaki satıcıların bile bu kadar bilgisi yok yetkili servislerinize bile bazen tekik bilgide üstün gelebiliyoruz ya bize de 50 idi 100 dü bişiler sıkın artık en azından gazdı, yağdı bişiler olsun
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

hocam alibeyköyde oturuyorum , gel aracı kullan araziyede girelim ona göre kendin kararını ver zj nasıl bir araçmış 4.0 motor sıralı sistem lpg ile 250-290 kr arası yakıyoruz istanbul trafiğinde ... hyundai forumunda moderatörüm , 2009 era ve i30 ların paslandığına şahidim ... benim zjm 93 model açın kapı fitillerini bakın pas varmı ...
çanakkale umurbeyde traktör çıkardık çamurdan bu araçla ... daha ne diyeyim , kuzenim 5.2 ile 239 km/h ile radara girdi bunlarımı söyleyeyim ...

Saygılar ...
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

levent hoca bilgilerin için sağol güzel yazmışsın ben işim icabı yazdıklarınızı okurken çok yarıda kesip yeniden kaldığım yerden devam ediyorum.Konuyu bazen kaçıra biliyorum.Barış hocam sizin de ağzınıza sağlık bu arada
 



Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Sağolun hocam

Mirkan selam , Şu linkte bir hoperlor mevzusu var . Bir el atarsan sevinirim ...

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=36903.new;boardseen#new

Görüşmek üzere ...
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Değerli Dostlar,

İş yoğunluğu nedeniyle uğrayamadım yazamadım affola.

İşten fırsat bulamadığım için internetten tespit edip telefonla görüştüğüm araçları malesef gidip göremiyorum. Bu nedenle alımı halen yapamadım. Ve halen yolda bir ZJ görünce ağzım sulanıyor. Sizlerden bir öneri rica ediyorum.

Çok sevdiğim bir oto ustası var. Çiftkurtlarda orkun usta. Ona bahsetmiştim ZJ planından. Kendisi ısrarla der ki; Madem 20 bini gözden çıkardın az daha koy üstüne (10 bin kadar) kredi kullan git WJ al dedi. Arada iç kullanım, tüketim ve alt düzeneklere bağlı konfor, elektronik sistemler teknolojisi olarak o paraya değecek kadar fark var dedi.

Şimdi düşününce, aslında söyledikleri doğru. Ancak ciddi bir vergi dezajantaı da olacak.

Sizce bu 2 kasa için böyle bir farkın altına girmeye değer mi?
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Hımm Burda tercihler önemli ... ZJ nin WJ den daha dayanıklı bir altyapıya sahip olduğu bilinir . Parça bolluğu ve fiyatları konusunda da ZJ daha makuldur . Offroad modifikasyonları konusunda da ZJ öndedir .

Tercih meselesi ama ZJ bana daha klasikleşmiş geliyor ve dah fazla güven veriyor . İlerki yıllarda ZJ yi değiştirme niyetim olursa yine ZJ alırım diye düşünüyorum hep .

Bununla birlikte WJ elbette güzel ve konforlu bir araçtır .

Motor olarak 4.7 alacaksınız sanırım ... Vergi konusunu gözardı etmeyin . 2000 model bir 4.7 için kasko bedel indiriminden sonra 4500 TL vergi ödemeniz gerekli . Seneye 12-15 yaşa girer ve 2015 e kadar 2100 - 2600 TL senede verig ödemeniz gerekir .
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Barış hocam araştırıyorum ama pek anlayacağım tarzda bir cevap bulamıyorum 1996 ve 1997 gc 5,2 nin vergisi şuan itibariyle nedir biliyormusunuz.Ben sigortacı arkadaşlarıma sordum senelik 1140 tl çıkardılar.Galeriye sorduğumda tek bandrolüne 980 tl dediler.
 

Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

Sanırım bu konuda en iyi bilgi buradan gelecektir. Ocak MTV ödeyen 96, 97 sahipleri paylaşabilirse çok faydalı olacaktır.

Barış Bey,

Söyledikleriniz beni ciddi düşündürüyor zaten. Özellikle vergi farkı çok ciddi boyutta.
 



Ynt: ZJ Hakkinda Yardim Lutfen

listede 3500-4000 arası 12-15 yaş arasındaki dilim indirimden sonraki dilimdir. şu an rakamı hatırlamıyorum ama 1050 tl civarıydı sanırım. seneye 96 modeller 1 basamak daha düşecek. yani 16 yaş üstü 3500-4000 dilimine....
 

SON KONULAR - FORUM