Lassher
Ana Kamp
- Mesajlar
- 34
- Tepkime Puanı
- 27
Gezenbilir dahil olmak üzere bir çok forumda yükseltme konusunda yazılmış herşeyi okuduktan sonra aracımı 4.5 cm süspansiyondan, 3 cm daha büyük lastiklerden toplam 7.5 cm yükselttim. Önlerde Ironman marka helezon + amortisör, arkalarda ise DDŞ marka makas küpesi kullandım. Ek olarak önlerde üst salıncak ile rotil başı arasına DDŞ marka salıncak açısını düzeltmeye yarayan getler ve DDŞ 3.5 cm flanşlar takıldı. İyi bir rot/balans ayarından sonra yol tutuşu gayet güzel, balans sorunu olmayan bir araca kavuştum. Detayları ve resimleri başka bir sayfada paylaşmıştım:
https://www.gezenbilir.com/konu/l200--buyuk-lastik_-flans_-yukseltme-ve-yol-tutus-sorunlari.120615/page-2
Ortaya çıkan işten son derece memnundum. Ancak hafta başında otoban ağırlıklı uzun yol yapmam gerekti ve sorun olabilecek başka bir şeyle karşılaştım. : Şaft kaynaklı titreşim.
110 km/saat süratte başlıyor. 150 km/saate kadar test ettim. Kesilmiyor. 100 km/saat altına inince kesiliyor ve araç yağ gibi akmaya devam ediyor. Ayrıca her zaman yapmıyor. Bazen yapıyor, bazen yapmıyor. Titreşimin karakteristiği de farklı. Lastik veya flanşlardan kaynaklanan balans bozukluğu gibi değil. Çok az bir titreşim oluyor. Kafaya takmazsanız rahatsız edecek bir şey değil aslında ama titreşim olması bir şeylerin doğru olmadığı anlamına geldiği için hemen incelemeye başladım.
İlginç bir şekilde Türkiye’de yapılan yükseltme işlemlerinde hemen hemen her türlü konu tartışılmış ama yükseltme sonrası ortaya çıkan şaft titreşimleri ve bunun çözümleri konusunda işe yarar bir şey bulamadım. Bu araçların çok sayıda ve çoğunlukla yükseltilmiş olarak kullanıldığı Avustralya kökenli forumlarda ise bu konu çok iyi biliniyor ve detaylı olarak konuşuluyor. Ben de bu konuda öğrendiklerimi ve kendi aracımda bu sorunu çözmek için yaptığım şeyleri burada paylaşarak foruma bir katkıda bulunmak istiyorum:
https://www.gezenbilir.com/konu/l200--buyuk-lastik_-flans_-yukseltme-ve-yol-tutus-sorunlari.120615/page-2
Ortaya çıkan işten son derece memnundum. Ancak hafta başında otoban ağırlıklı uzun yol yapmam gerekti ve sorun olabilecek başka bir şeyle karşılaştım. : Şaft kaynaklı titreşim.
110 km/saat süratte başlıyor. 150 km/saate kadar test ettim. Kesilmiyor. 100 km/saat altına inince kesiliyor ve araç yağ gibi akmaya devam ediyor. Ayrıca her zaman yapmıyor. Bazen yapıyor, bazen yapmıyor. Titreşimin karakteristiği de farklı. Lastik veya flanşlardan kaynaklanan balans bozukluğu gibi değil. Çok az bir titreşim oluyor. Kafaya takmazsanız rahatsız edecek bir şey değil aslında ama titreşim olması bir şeylerin doğru olmadığı anlamına geldiği için hemen incelemeye başladım.
İlginç bir şekilde Türkiye’de yapılan yükseltme işlemlerinde hemen hemen her türlü konu tartışılmış ama yükseltme sonrası ortaya çıkan şaft titreşimleri ve bunun çözümleri konusunda işe yarar bir şey bulamadım. Bu araçların çok sayıda ve çoğunlukla yükseltilmiş olarak kullanıldığı Avustralya kökenli forumlarda ise bu konu çok iyi biliniyor ve detaylı olarak konuşuluyor. Ben de bu konuda öğrendiklerimi ve kendi aracımda bu sorunu çözmek için yaptığım şeyleri burada paylaşarak foruma bir katkıda bulunmak istiyorum: