Yerlİ Çekme Karavanlarimiz...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 165
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,519
.

@alperdos ,:yum:

Dediğiniz üzere taklit kelimesini olumsuz anlamda almamak lazım. Hymer Adria’yı ya da Adria Hymer’i bir anlamda zaten taklit etmekte. Yani konuya seviye açısından bakarsak ikisi de ayni cins ve seviye üretim tarzının karavanları. Web adresini verdiğim Knaus’un örneği ise yeni bir seviyenin ilk ürünü. Gerçi Knaus’un büyük yüzdeyle aktüel üretimi bu ikisinin seviyesinde zaten devam etmekte.

Perçinli üretim tarzı ise nostaljik talep dışında zamanımızda önemli bir karşılık bulamamakta. Tecrübeme dayanarak söylersem Avrupa’da yollarda hiç, Amerika’da ise neredeyse hiç ya da çok az görmemizin için belki ikimiz de yeterli teknik bilgilere yeteri sahip olamadığınızdan doyurucu bir sonuca varmamız pek kolay olmamalı ? Bu durumda en güvenli olan piyasadaki talep sayısı, bu tekniğin en azından kaplama için karavanlara uygun bulunmadığını işaret ettiğini düşünmekteyim. Çünkü diğer bütün bölümler karavanlarda zaten ayni karakterde. Resimlerde de göstermişsiniz. Perçinleme üreticilerce diğer metodlara göre teknolojik veya fizibilite açısından günün gerisinde kalmış olmalı ?

Benim de cümlemde üstüne basmak istediğim sadece bu noktaydı.
Yoksa perçinleme uygulandığı yere bağlı olarak ideal çözüm durumunda.
Dediğiniz gibi havacılık endüstrisi yanında tam da karavan şasisi bakımından haklı olarak örneğin Al-Ko tarafından ilk tercih zaten.

Üstelik üreticiler karavanlarını sadece çıplak alüminyumla değil günümüzde zaten elokse edilmiş yani daha da korunmuş alüminyumla kaplamaktalar. Buna kronolojik açıdan daha ileri bir tarihte başlandığını tahmin etmekteyim.
Çıplak alüminyumun ise hepimize daha ilginç göründüğü tartışmasız.

Elokse alüminyumun boyaya gerek göstermemesi yanında, tercih edilmesinde en önemli etken dediğiniz gibi paslanmamasına rağmen, normal yani hasarsız durumda galvaniz akımına maruz kalmaması olmakta.
Fakat herhangi bir darbe ya da üretim hatası nedeniyle izolasyon bölümüne su alan duvarlar diğer bir metal ile beraber elektroliz ortamını oluşturması sorunları başlatmakta. Bunu ilk başlangıçta alüminyum erimesi (terlemesi) olarak tanımlanan kabarcıklar olarak görmekteyiz. Daha sonra bu bölümler ufalanarak düşmekteler. Büyümesi de diğer aşama olmakta.

4716F7E6-5511-4DC8-93F8-5D241F4BB822.jpeg


.
7A491C2E-09A6-4FA1-A501-8BF72AF6CE51.jpeg


.
AB935722-97CD-4A35-A165-75AB7AC07001.jpeg


* Bu açıdan iskelet dahil kaplamada sadece alüminyum perçin kullanılmalı.
* Üstelik perçin delikleri su ya da nem geçirmemeli (?)
* Perçin araları için de durum ayni.
* Ayrıca alüminyum hiçbir metalle uzak bile olsa ayni ortamda bulunmamalı.
Korumasız aümünyumun daha sorunlu. Belki bu yüzden üstüne şeffaf cila çekilmiş de olabilir ?

Yeni nesil üretimlerde yapıştırma metoduna yönelmesinin sadece bu açıdan değil, üretim kolaylığı açısından da daha uygun bulunduğunu sanıyorum.
Elektroliz ortamı ise izolasyon için kullanılan straforun sandığımızın aksine %1 den az olsa da su almasıyla ilgili. Bu, strafor kesim yüzeylerinde oluşan su alabilen mini boşluklar yüzünden. Eğimli yüzeylere uygun ticari strafor bulunamaması belki bu eğimli bölümlerde daha da uygun olmayan lifli çözümlere yönelmeye sebep olabilir ? Bu da bilindiği üzere daha sorunlu olmakta..

Bir alüminyum biblo için 150 yılda haklısınız ama açıkta kullanılan bir karavanın elokse olsun yahut olmasın, yüzeyinin olası küçük bir darbe sonucu bile maruz kalabileceği galvanik akımlar, belki dramatik bulmasanız da inanın büyüyerek tüm hesapları alt üst ediyor.

...
3M benzeri marka ürünler dışında silikon ya da MS Polimer türü yapıştırıcıların Türkiye’de de üretildiğini sanıyordum. Dediğiniz üzere yanılmış olmalıyım ?

.
 
Son düzenleme:

Gündoğdu Karavan’ın üretiği Mavera’nın etkileyici, ilginç bir görünüşü var. Karavanı görünce özelliklerine baktım.

Burada dikkatimi çekenler:
1. Ağırlık 1500 Kilo
2. Atık Su Deposu 120 Litre
3. Su Deposu 150 litre
4. Dingil 1800 KG Torsiyonlu CE Belgeli
5. 12v elektrikli tuvalet
6. Maceratör
7 Isı isolayonu taş yünü

Kafamda beliren sorular: 1500 kilo ağırlık boş ağırlık mı, yoldaki dolu ağırlık mı? Yoldaki dolu ağırlıksa, buna atık ve su depoları dahil mi? Ayrıca 12v tuvaletin aküsü bu ağırlığa dahil mi?

Iki hafta önce döndüğümüz Isveç’te yağmurlu ve soğuk gecelerde karavanın içinde iki kişi olduğumuz halde nem sorunu oluyordu. Karavanı gündüzleri bir kaç defa havalandırmak zorunda kaldım. Taş yünü uzun vadede bir sorun yaratmaz mı? Çekme karavanda taş yünü bana biraz alışılmamıs bir durum gibi geldi.

Maceratör, wc atığının kolay akmasını sağlaması bakımından faydalı bir cihaz. Wc deposu nereye boşaltılır konusu daha önce yeterince tartışıldığı için o konuya girmiyorum.
MAVERA 6.50 – Gündoğdu Karavan
Merhaba ben GÜNDOĞDU KARAVAN sahibi mahmut.biz MAVERA ile değişik bir tasarım yapmanin farkindalik gostermenin mutluluğu içindeyiz ayrica belirteyim istedim.bizim karavanimiz zeminle birlikte komple tek parçadir.zeminle birlikte dememin de ayrıca en büyük ozelliklerinden birisi biz sadece yağmura karşı dağılmalara bakim gerektirmelerine karşı düşünmedik monoblok gövdeyi.yagmurlu havada seyrettiginiz sürece serpimtiden kaynakli alttan gelen sulari da düşündük hatta bi su taskinina kapi mesafesine kadar girseniz bile en ufak iceri su almayacağını da düşündük.sordugunuz sorulara teker teker cvp vermeye calisacagim.temiz su tankimiz sizin isteginize göre arttirilabilir max 300 lt ye kadar.pis su da ayni şekil olabilir.seyir halinde tanklar boş olarak kg hesaplanmistir.butun karavanlarda da boyledir.en fazla 5 -10 km gidersiniz suyunuzu doldurup.bu sart motokaravanlarda da geçerlidir.dolu olmasi extra yük taşımak yakitinizin artmasi demektir.12 v motorlu wc miz ortak yasam akusunden kullanmaktadir onun için farkli akuye gerek yoktur.isi izalasyon için cam yünü tercihimizdir.cunku daha hafiftir.kansorojen madde içermez yanmaz ve folyoludur terleme kesinlikle yapmaz.karavanimizin govde uzunluğu 650 cm en 220 cm yükseklik 220 cm dir ve bu kocaman gövdede asla bir ek dahi yoktur ve kendi iskeletini bos bir şekilde taşıyan tek karavandir.kendi iskeletiyle yolda seyredebilir.icindeki mobilyalar birer tasiyicidir mantığıni biz sildik.daha farkli konularinizda hiç cekinmeden baska bir karavan sahibi dahi olsaniz arayiniz.herkesin bilgisi bizim için onemlidir ve belki biz de size bire bir ürünümüz hakkinda daha kapsamli daha güzel bir şekilde anlatırız.
www.gundogdukaravan.com
0533 634 00 53
 

Merhaba ben GÜNDOĞDU KARAVAN sahibi mahmut.biz MAVERA ile değişik bir tasarım yapmanin farkindalik gostermenin mutluluğu içindeyiz ayrica belirteyim istedim.bizim karavanimiz zeminle birlikte komple tek parçadir.zeminle birlikte dememin de ayrıca en büyük ozelliklerinden birisi biz sadece yağmura karşı dağılmalara bakim gerektirmelerine karşı düşünmedik monoblok gövdeyi.yagmurlu havada seyrettiginiz sürece serpimtiden kaynakli alttan gelen sulari da düşündük hatta bi su taskinina kapi mesafesine kadar girseniz bile en ufak iceri su almayacağını da düşündük.sordugunuz sorulara teker teker cvp vermeye calisacagim.temiz su tankimiz sizin isteginize göre arttirilabilir max 300 lt ye kadar.pis su da ayni şekil olabilir.seyir halinde tanklar boş olarak kg hesaplanmistir.butun karavanlarda da boyledir.en fazla 5 -10 km gidersiniz suyunuzu doldurup.bu sart motokaravanlarda da geçerlidir.dolu olmasi extra yük taşımak yakitinizin artmasi demektir.12 v motorlu wc miz ortak yasam akusunden kullanmaktadir onun için farkli akuye gerek yoktur.isi izalasyon için cam yünü tercihimizdir.cunku daha hafiftir.kansorojen madde içermez yanmaz ve folyoludur terleme kesinlikle yapmaz.karavanimizin govde uzunluğu 650 cm en 220 cm yükseklik 220 cm dir ve bu kocaman gövdede asla bir ek dahi yoktur ve kendi iskeletini bos bir şekilde taşıyan tek karavandir.kendi iskeletiyle yolda seyredebilir.icindeki mobilyalar birer tasiyicidir mantığıni biz sildik.daha farkli konularinizda hiç cekinmeden baska bir karavan sahibi dahi olsaniz arayiniz.herkesin bilgisi bizim için onemlidir ve belki biz de size bire bir ürünümüz hakkinda daha kapsamli daha güzel bir şekilde anlatırız.
www.gundogdukaravan.com
0533 634 00 53
****************************************************

Mahmut Ustam merhaba.

Genç bir kardeşimissiniz ve sizi bu konuda,
yeni bir şeyler yapmanın gayreti içinde görüyor ve takdir ediyorum.
Bu konuyu burada açmakla çok iyi ettiniz.
Burada karavan konusunda çook bilgiler öğreneceğiniz gerçek üstatlar var.
Onların önerilerini dikkatle takip etmenizde çok yarar var,
istifadeniz çok olur.

Kervan yolda düzülür diye bir laf var,
siz de yapa yapa daha iyilerini yapabileceksiniz.
Tabii büyüklenmez ve "Ben oldum, kimse elime su dökemez" zehabına kapılmazsanız.

Bu arada, yerli karavanlar hakkında,
ömründe karavanı olmamış, karavana binmemiş insanların
abuk sabuk laflarına kulak asmayın.
Burada bazıları kendini Mevlananın Kaptanı-ı Deryası zannediyor, kaale almayın.

Kültürlü ve konu hakkında yeterli bilgiye sahip olanların bütün ikaz ve önerilerini de iyi not edin.

Sağlık ve başarılar dilerim.
 
Son düzenleme:

Merhaba ben GÜNDOĞDU KARAVAN sahibi mahmut.biz MAVERA ile değişik bir tasarım yapmanin farkindalik gostermenin mutluluğu içindeyiz ayrica belirteyim istedim.bizim karavanimiz zeminle birlikte komple tek parçadir.zeminle birlikte dememin de ayrıca en büyük ozelliklerinden birisi biz sadece yağmura karşı dağılmalara bakim gerektirmelerine karşı düşünmedik monoblok gövdeyi.yagmurlu havada seyrettiginiz sürece serpimtiden kaynakli alttan gelen sulari da düşündük hatta bi su taskinina kapi mesafesine kadar girseniz bile en ufak iceri su almayacağını da düşündük.sordugunuz sorulara teker teker cvp vermeye calisacagim.temiz su tankimiz sizin isteginize göre arttirilabilir max 300 lt ye kadar.pis su da ayni şekil olabilir.seyir halinde tanklar boş olarak kg hesaplanmistir.butun karavanlarda da boyledir.en fazla 5 -10 km gidersiniz suyunuzu doldurup.bu sart motokaravanlarda da geçerlidir.dolu olmasi extra yük taşımak yakitinizin artmasi demektir.12 v motorlu wc miz ortak yasam akusunden kullanmaktadir onun için farkli akuye gerek yoktur.isi izalasyon için cam yünü tercihimizdir.cunku daha hafiftir.kansorojen madde içermez yanmaz ve folyoludur terleme kesinlikle yapmaz.karavanimizin govde uzunluğu 650 cm en 220 cm yükseklik 220 cm dir ve bu kocaman gövdede asla bir ek dahi yoktur ve kendi iskeletini bos bir şekilde taşıyan tek karavandir.kendi iskeletiyle yolda seyredebilir.icindeki mobilyalar birer tasiyicidir mantığıni biz sildik.daha farkli konularinizda hiç cekinmeden baska bir karavan sahibi dahi olsaniz arayiniz.herkesin bilgisi bizim için onemlidir ve belki biz de size bire bir ürünümüz hakkinda daha kapsamli daha güzel bir şekilde anlatırız.
www.gundogdukaravan.com
0533 634 00 53

Mustafa bey merhaba,
Sizinle telefonda konuşmuştuk ilk istanbul seyahatimde zaten yanınıza uğrayıp maverayı yakından görmek istiyorum. Çekme karavan sevdalısı bir kişi olarak artık alım noktasındayım ve benim gibi bu forumda birçok arkadaşımızda almak için bilgi sahibi olmak için araştırıyor paylaşıyor, tartışıyor. Yerli üretici olarak siz ve sizin gibi arkadaşlarımızın üretim yapmanın zorluğunu parça tedariğinin zorluğunu kur fiyatlarındaki dengesizliği hepimiz görüyoruz , izliyoruz ama yapmış olmak için bir ürünün piyasaya sürülmesi bence yanlış olur.

Neredeyse bütün yerli üreticilerimiz ile telefonda görüştüm modellerine göre detaylarını inceledim ve size yerli üreticilerimizde göremediğim benim gibi diğer arkadaşlarımında aradığı birkaç önemli noktayı belirtmek istiyorum.

Yerli karavanlarımızda,
Çeki başlığı AL-KO şase yerli üretim olarak hep görüyoruz ancak burada şasenin taşıyabileceği maks yük miktarı veya şaseye ilave seçenek güçlendirilmiş şase diye bir seçenek hiç yok, komple al-ko şase kullanılan modellerde bazı üreticilerimiz, ALKO STABİLİZATÖR, ALKO ATC, ALKO Amortisör gibi ekipmanlardan bi haber ve konusu açıldığında çekiniyorlar.

Karavan camları bildiğimiz dolmuş camı (Sürme cam), karavanlarda özellikle yanlarda aynı avrupa karavanlarda olduğu gibi dometic cam kullanın, yukarı doşru açılabilir çift cam UV filtreli birçok model var.

Buzdolabı sistemini mutlaka 3 sistem olarak 90 lt, 140 lt gibi seçenek sunun.

Soğutma sisteminde ev tipi split klima yerine karavan tipi tepeden soğutma sistemleri için seçenek sunun.

Karavan kapısı için çift kapı ve kapıda çöp kovası seçeneğini mutlaka ekleyin.

Düşük bir maliyet olmasına rağmen pek uygulanmayan usb şarj prizleri mutlaka ekleyin.

Bluetooth hoparlör seçeneği ekleyin veya bluetooth sd cart destekli bir araba teybi koyun.

Ev tipi ocak evye seçeneğinin yanında domatic seçeneğide sunun.

Tüm mobilyalarda kavak kontra gibi hafif malzeme kullanıp kilit mekanızması koyun.

Karavanlarınızın yurt dışına satılabileceğini ve orada da isimlerinin telaffuz edileceğini düşünerek türkçe model isimlerden kaçının.

Sosyal platformlardan hiç uzak kalmayın instagram, facebook ve web sitenizi sürekli güncel tutup birkaç dil seçeneği ekleyin, aydos karavandan Nezih beyi artık tanımayan yok paylaşımları bize o kadar çok yol gösterdi ve olması gerekenler, olupda nasıl kullanılması gerekenleri izleyerek okuyarak öğrendik, buda markanıza bir sempati ve tanıtım olanağı sağlayacaktır, faydası olur zararı olmaz.

Yukarıdaki bahsettiklerim maliyetleri ciddi oranda artıracaktır ama yinede 150-200 bin seviyesindeki avrupa karavanlardan daha ucuza mal olacaktır.

ilkleri yapmak her zaman zordur, takdir edilmek daha zordur ama yazdıklarım avrupa karavan ile yerli karavanlarımız arasındaki bariz ve beğenilmeyen farklar.

Hatam olduysa affola, tüm üreticilerimizi seviyoruz.
İzlediğiniz yolda kolaylıklar ve başarılar.
 

Alper bey merhaba
Gerekli olan herşeyden bahsetmişsiniz zaten.eklenebilecek neler var diye düşünüyorum aklima gelmedi bile şuan.evet herşeyin ilki zordur zordur.biz leyli 4.30 u monoblok yaparken bunu nasıl tek parça yapacagiz nasil karavanlar bakim gerektirmeyecek toz su almayi çürümeyi nasil engelleyeceğiz diye düşünürken yaptik basarilida olduk ve sonra bu karavan yollarda serpintiden alttan da suya maruz kalmayacakmi dedik ve zemini ile monoblok yaptik bayağı etkilide oldu.he model bazilarinin çok hoşuna gitti bazılarıda fazla beğenmedi bazi kişiler airodinamik hesabina ters dedi vs vs.biz bunun üzerinde daha cok çalışıp MAVERA 'yı ürettik.yeni modelimizi de aynı formatla üretiyoruz.bunda yaptığımız tek değişiklik cift kat zemin uyguladik şaseyi içeri aldık.sase mesafesinin arasini da kablo tesisati su tesisati ısıtıcı hortumlarını hitrafor macarator ve pis su temiz su depolarini bütün görsel pisliği iki zemin arasına gizledik ve arıza neticesinde ulaşılabilir olacak sekilde kapakciklar olusturulacak.

Içerisindeki mobilya elektirik ve elektronik malzemeleri musterilerimizin dilediği şekilde uygulamaktan ziyade keşke dunya standartına göre uygulayabilsek.yani karavanda ev veya ofis tipi degil arkadaş 3 sistem buzdolabi olacak dememiz için bütçe zenginliği doğuyor ortaya.bunuda karsilayabilen azalıyor.Türkiyede herkesi karavanci yapmak yada karavancilar ailelerini cogaltip daha cok activasyon yapmak ister.o yüzden malesef canım TÜRKİYEM de bu az mümkün oluyor.heleki son zamanda dövizin etkisiyle insanlar zevklerini ötelemeye doğru gitti.keske bütün karavanlarda karavan camı olsa 3 sistem dolap truma ısıtıcı 12 v klima marin tipi camli ocak vs vs. Ama kesinlikle yürür aksami riske atacak malzemeler kullanmamak kaidesiyle.Bizim karavanimiza hepsi uygulanabiliyor ve ürünlerden çok şükür haberdariz.neyin ne olduğunu nasil uygulanacağını hangi sartlarda kullanılacağını bilmekteyiz.biz şuan MAVERA 'nın argesini iç hesaplarını yapmaktayız ve inanıyoruz ki çoğu avrupa karavan ureticilerini bu modelle imrendirecegiz ozendirecegiz.heee şuda var avrupa denilince avrupanın bütün ürettiği malzeme yada karavan kaliteli anlamını taşımaz.oyle urunler varki görseli cok iyidir ama kalite düşüktür ve cok pahalidir.her avrupali bir değildir.

Firmamiz GÜNDOĞDU KARAVAN yurtdışı ingilizce karakter icermediginden de evet zor bir isim ama modelimiz MAVERA öyle degil. MAVERA eski türkçemizden bir kelimedir ve GÖRÜNEN EVRENİN ÖTESİ -- ÖTEKİ EVREN manasını taşıyor ve ingilizce karakterkere uygun.

Biz ülkemizde iyi seyler samimi seyler kaliteli birşeyler üretmek istiyoruz.siz degerli karavan kullanıcıların tecrübelerinden de istifade ediyoruz.ustune birseyde biz koyabiliyorsak ne mutlu bize.selamlar saygılar hürmetler herkese.bir hatamiz olduysa affola.MUTLU HUZURLU KEYIFLI ANLARINIZ OLSUN
www.gundogdukaravan.com
0533 634 00 53
 



Merhaba ben GÜNDOĞDU KARAVAN sahibi mahmut.biz MAVERA ile değişik bir tasarım yapmanin farkindalik gostermenin mutluluğu içindeyiz ayrica belirteyim istedim.bizim karavanimiz zeminle birlikte komple tek parçadir.zeminle birlikte dememin de ayrıca en büyük ozelliklerinden birisi biz sadece yağmura karşı dağılmalara bakim gerektirmelerine karşı düşünmedik monoblok gövdeyi.yagmurlu havada seyrettiginiz sürece serpimtiden kaynakli alttan gelen sulari da düşündük hatta bi su taskinina kapi mesafesine kadar girseniz bile en ufak iceri su almayacağını da düşündük.sordugunuz sorulara teker teker cvp vermeye calisacagim.temiz su tankimiz sizin isteginize göre arttirilabilir max 300 lt ye kadar.pis su da ayni şekil olabilir.seyir halinde tanklar boş olarak kg hesaplanmistir.butun karavanlarda da boyledir.en fazla 5 -10 km gidersiniz suyunuzu doldurup.bu sart motokaravanlarda da geçerlidir.dolu olmasi extra yük taşımak yakitinizin artmasi demektir.12 v motorlu wc miz ortak yasam akusunden kullanmaktadir onun için farkli akuye gerek yoktur.isi izalasyon için cam yünü tercihimizdir.cunku daha hafiftir.kansorojen madde içermez yanmaz ve folyoludur terleme kesinlikle yapmaz.karavanimizin govde uzunluğu 650 cm en 220 cm yükseklik 220 cm dir ve bu kocaman gövdede asla bir ek dahi yoktur ve kendi iskeletini bos bir şekilde taşıyan tek karavandir.kendi iskeletiyle yolda seyredebilir.icindeki mobilyalar birer tasiyicidir mantığıni biz sildik.daha farkli konularinizda hiç cekinmeden baska bir karavan sahibi dahi olsaniz arayiniz.herkesin bilgisi bizim için onemlidir ve belki biz de size bire bir ürünümüz hakkinda daha kapsamli daha güzel bir şekilde anlatırız.
www.gundogdukaravan.com
0533 634 00 53

Sayın Gündoğdu, foruma hoşgeldiniz. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Yolda olduğum için foruma yeterince vakit ayıramıyorum. Ilk fırsatta kendi deneyimlerimden oluşan düşüncelerimi dile getirmek isterim. Karavan üreticileri ve biz karavancıların ortak noktası, hepimiz Türkiye’de karavancılığın gelişmesini istiyoruz.

Size çalışmalarınızda başarılar dilerim.
 


Mahmut BEY Merhaba,

Henüz karavanım yok , araştırma ve öğrennme aşamasındayım. Merak ettiğim bir konu var. Marka vermeyeyim dün gidip ikinci el bir karavan baktım 6.20 uzunluğunda ve çift dingil , bu uzunlukta bir karavanın kendi yükünü kendi taşıması ve denge unsuru açısından sanki daha fazla güven veriyor bana.

siz bu uzunlukta bir monoblok gövde için gerekli testleri yapabildiniz mi ?
Yol tutuş , savrulma , denge vs konularda ne gibi kontroller yapabildiniz ?

Monoblok olması taktire şayan , gerçekten sızdırma , akma , çürüme vs konularında insana güven verir ama dediğim gibi , savrulma , yalpalama , denge konularındaki hesaplarınız ne şekilde yapılıyor ?

gerçekten yerli olsun , ihtiyaçlarımıza göre şekillendirilsin , kaliteli olsun , güvenli olsun ve yüzümüzü güldürsün başka birşey istemiyoruz.
 

Mahmut BEY Merhaba,

Henüz karavanım yok , araştırma ve öğrennme aşamasındayım. Merak ettiğim bir konu var. Marka vermeyeyim dün gidip ikinci el bir karavan baktım 6.20 uzunluğunda ve çift dingil , bu uzunlukta bir karavanın kendi yükünü kendi taşıması ve denge unsuru açısından sanki daha fazla güven veriyor bana.

siz bu uzunlukta bir monoblok gövde için gerekli testleri yapabildiniz mi ?
Yol tutuş , savrulma , denge vs konularda ne gibi kontroller yapabildiniz ?

Monoblok olması taktire şayan , gerçekten sızdırma , akma , çürüme vs konularında insana güven verir ama dediğim gibi , savrulma , yalpalama , denge konularındaki hesaplarınız ne şekilde yapılıyor ?

gerçekten yerli olsun , ihtiyaçlarımıza göre şekillendirilsin , kaliteli olsun , güvenli olsun ve yüzümüzü güldürsün başka birşey istemiyoruz.
 

Merhaba kyenipazar41
Mavera 6.50 de henüz yapmadım ama leyli 4.30 da ayni formatta yürüdüğümüz için onda yaptim.trafige kapali bir yolda 180 km kiza ciktim. Viraz testi de yaptim.yine trafige kapali bölgede drift yaptim tabiri caizse 8 cizdim diyelim arkamda karavanla ve boş bir kabukla diyeyim.kendi iskeletiyle.
Ilk basta genel olarak tanimlayayim sonra maveradan azicik bahsedeceğim.bizim karavan monoblok olduğu için en derin sarsintilar en bok yollarda bile yada sag sol yaptiginizda bile govde bir bütün hareket ettiginden kenarlarin zamanla acilmasi söz konusu dahi olmayacak.cunku kenar köşe diye bi kavram yok bizim karavanda.en kötü yol sartlarinda uzun vadede bile govde de sorun yasamazsiniz.tarbeleri gövde komple emici hale geliyor bir bütün hareket ediyor yıpranma deforme olma gibi seyler basiniza gelmiyor
Mavera dan bahsedecek okursak karavanimizin ön kısmı yuvarlak oldugundan ruzgar iki yönlü (sag ve soluna) karavana baski uygulayacak ve düz çarpmadigi için rüzgârı sedece önden yukari atmayacagi için rüzgar direnci karavandaki sarsıntıları denge bozukluklarina karşı stabilizatör bile kullanmaniza gerek kalmayacaktir.onemli bir açıklama daha yapmamiz gerekirse dış görsel cizim ve airodinamik hesaplari hızlı tren mühendisi tarafindan çizilmiştir.icindeki yaşam duzeni de denge kontrolunde dizayn edileceginden sıkıntı yasatacak bir sorun olmayacaktir.
Monoblok gövdeye birşey dahs eklemek gerekirse ki buda cok önemlidir.Allak kimseye ne büyük ne küçük kaza bile vermesin.lutfen parça parça karavan üreten firmalar beni yadirgamasin ben kendi ürünüm hakkinda bilgi vermek herkesi aydinlatmak zorundayim.parca parça uretilen karavanlarin diyelim onden sagdan veya soldan darbe aldi.komple o duvarın koptuğu parçalandığı ve karavaninizin bir daha kullanilamaz hale geldiği medyada zaten rastladigimiz mevzular.ama monoblok bi karavan sadece darbe alan kisimda darbeniz kadar kirilma yada zedelenme olur tamiride cok kolaydir.bir aracın sacı gibi ondeki darbeyi taaa arkaya iletmez kasıntı yapmaz etki gostermez.fiber saglam ve esnek malzemedir şekli de bozulmaz.fiberin içine kattığınız örgü elyaf denilen malzeme tüm govdeye uygulanir.bu örgü elyafın tek telini kopartmaya insan gücü yetmiyor bile.insallah bazi konularda yardımcı olabilmişimdir
Kalın Sağlıcakla
 



Mahmut bey öncelikle cevap için teşekkürler her ne kadar beklediğim yanitlari alamadiysam da. Siz kalibi hazirlamissiniz ve sanırım seri üretime hazırlandınız. Fakat test edilmemis olan bu dizaynı bir kenara koydum (hizli tren dizayninda tecrübeli personel bu işi biliyor diyelim) aks mesafesine, dingil sayısına tam olarak nasıl karar verdiniz , fiber kompozit vs malzeme ozellikleri tamam da o uzunlukta karavanin mobilyalı ağırlığı, esnemesi , süspansiyonda gerekli sertlik ayarı, burkulma direnci falan nasil hesaplandı? Bilmediğimden sorduğuma emin olun lütfen.
 

Gövdenin fiberin katlariyla alakalı.hacime göre kat sayisini artar.dayaniklilik bu halde eldildi.yurur aksamda da dingil tercih meselesi olduğu icin max 1800 kg deki bitmiş karavanı tek dingille süspansiyon ve alt yapi kurulumu yapiyoruz.suspansiyon bizim işimiz degil dingilin marifeti.biz tek dingil yaptigimiz zaman sasenin çelik kalınlığını 4 mm kullanmaktayiz eger cift dingil olursa 3 mm çelik yeterli gelecektir.tabi donanım icindeki bizim mobilyalarimiz ve en donanımlı max 1600 kg gelecektir.marin kavak kontra üzeri film kaplama uygulanacak oldugundan yeterli kalıyor.ozel uretimde imalata baslamadan kg hesabi yapiyoruz tek dingil cift dingil dağılım hesaplari içerisinde üretiyoruz. 1000 kg lik karavana 2000 kg lık dingil takmak dingilin vazifesini yapmayacaginin delilidir.fren dereceside düşer.biz 1600 kg lik karavana 1800 kg lik dingil uyguluyoruz.sizin yükleme yapacaginizida düşünerek.yada 900-900 iki dingil.
 


ilk üretim modellerde genelde sıkıntılar olur, Mahmut bey bunu bize fuara iç tasarımı da bitmiş şekilde getirebilirse haliyle hem görsel anlamda hemde ortaya çıkmış ağırlığı ile çok daha iyi bilgi sahibi olabiliriz. Fakat dediğim gibi ilk modellerde biraz problem çıkabilir bunlar müşteri talepleri doğrultusunda zaten giderilecektir. İnşallah ortaya güzel ve güvenli birşeyler çıkar ve diğer üreticilerimizde artık kendi tasarımlarını güncellemek zorunda kalır.
 

ilk üretim modellerde genelde sıkıntılar olur, Mahmut bey bunu bize fuara iç tasarımı da bitmiş şekilde getirebilirse haliyle hem görsel anlamda hemde ortaya çıkmış ağırlığı ile çok daha iyi bilgi sahibi olabiliriz. Fakat dediğim gibi ilk modellerde biraz problem çıkabilir bunlar müşteri talepleri doğrultusunda zaten giderilecektir. İnşallah ortaya güzel ve güvenli birşeyler çıkar ve diğer üreticilerimizde artık kendi tasarımlarını güncellemek zorunda kalır.
 



Aynen öyle.ne kadar eski imalatci olsaniz da herseyin yerli yerine oturmasi için 3- 4 urun yapılması lazim.ama yurur aksamda kesinlikle olmaz.ic dizayn calismasi bi kac gorsel yaptikdan sonra ancak içi oturur.ilk ürün acemiliktir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,896
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
corolla70

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst