@hanvan
Epoksi boya gibi sürülen ve korozyona karşı koruyan bir malzeme. Ancak özellikle denizcilikte galvaniz üzerine sürülür. Yani korozyona karşı hem sıcak daldırma galvaniz hem de epoksi kullanılır. Ancak Ender bey galvanizin maliyetli olması sebebiyle sadece epoksi kullanıyor.
Ben uzun vadede bunu çok sakıncalı olduğunu ve özellikle deniz kenarı kalmalarında yani tuzlu su etkisinde zamanla ciddi sorunlar yaratacağını düşünüyorum. Sonuçta sadece epoksi yeterli olsa, tekne romörklerinden tutun da tüm karavan şaselerinde ek yatırım ile galvaniz kullanılmazdı.
Bazı arkadaşlarımız karavan denize girmiyor, tekne romörkü gibi değil diyor. Ancak Deniz kenarında evi olanlar beni daha iyi anlar ki, korozyon denizin içine girmeseniz bile havayla ve rüzgar ile çok çabuk taşınabilen ve etki eden bir sonuçtur.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
750 kg'lık karavanda ek olarak 750 değil de 1 tonluk şase tercih edilirse bu durum mevcut ağırlığın +30 kg artması demektir. (Al-ko şase ağırlığını baz alarak yazdım. Farklı markalarda bu daha fazla bir fark yaratabilir.)
Bu noktada 750 kg altı karavanların gerçekten 750 altı olması tartışılırken +30 kg daha fazla ağırlık karşımıza çıkar.
750 kg altı karavanlar bir tercihtir. Benim gibi BE ehliyet alamayanlar için bir zounluluktur. Bu tercihte siz tente, akü vb yükleri bahane gösterip 750 üstü olur derseniz zaten O2 tercih etmiş olursunuz.
750 kg altı tercih eden kişiler zaten donanımlarda asgariye gider, minimalistik yaşar, uzun dönemli değilde kısa dönemli ağırlıklı hafta sonu için bu karavanı kullanır...
Teşekkür ederim bilgilendirme için. Zamanla yazarım sasinin mevcut durumunu.
Genel olarak haklısınız ama elektrik için en azından bir akü, kişisel eşyalar bile +100 kg demek.
Bunu düşünerek tercih etmeli karavanin şasi kapasitesini.