Yerli Çekme Karavan Üreticilerine Eleştiriler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan pasolvon Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,186
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 334,051
@hanvan

Epoksi boya gibi sürülen ve korozyona karşı koruyan bir malzeme. Ancak özellikle denizcilikte galvaniz üzerine sürülür. Yani korozyona karşı hem sıcak daldırma galvaniz hem de epoksi kullanılır. Ancak Ender bey galvanizin maliyetli olması sebebiyle sadece epoksi kullanıyor.

Ben uzun vadede bunu çok sakıncalı olduğunu ve özellikle deniz kenarı kalmalarında yani tuzlu su etkisinde zamanla ciddi sorunlar yaratacağını düşünüyorum. Sonuçta sadece epoksi yeterli olsa, tekne romörklerinden tutun da tüm karavan şaselerinde ek yatırım ile galvaniz kullanılmazdı.

Bazı arkadaşlarımız karavan denize girmiyor, tekne romörkü gibi değil diyor. Ancak Deniz kenarında evi olanlar beni daha iyi anlar ki, korozyon denizin içine girmeseniz bile havayla ve rüzgar ile çok çabuk taşınabilen ve etki eden bir sonuçtur.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

750 kg'lık karavanda ek olarak 750 değil de 1 tonluk şase tercih edilirse bu durum mevcut ağırlığın +30 kg artması demektir. (Al-ko şase ağırlığını baz alarak yazdım. Farklı markalarda bu daha fazla bir fark yaratabilir.)
Bu noktada 750 kg altı karavanların gerçekten 750 altı olması tartışılırken +30 kg daha fazla ağırlık karşımıza çıkar.

750 kg altı karavanlar bir tercihtir. Benim gibi BE ehliyet alamayanlar için bir zounluluktur. Bu tercihte siz tente, akü vb yükleri bahane gösterip 750 üstü olur derseniz zaten O2 tercih etmiş olursunuz.

750 kg altı tercih eden kişiler zaten donanımlarda asgariye gider, minimalistik yaşar, uzun dönemli değilde kısa dönemli ağırlıklı hafta sonu için bu karavanı kullanır...

Teşekkür ederim bilgilendirme için. Zamanla yazarım sasinin mevcut durumunu.

Genel olarak haklısınız ama elektrik için en azından bir akü, kişisel eşyalar bile +100 kg demek.

Bunu düşünerek tercih etmeli karavanin şasi kapasitesini.
 

@hanvan

Al-ko gibi büyük şase üreticileri zaten %5-%10 luk toleransa göre şaselerini test ediyorlar. Bunu Al-Ko üretim videosunda izlemiştim. Yani 750 kg'lık şase 800-850 kg arası yol testleri yapılıyor.

Hem ehliyet hem de mevzuat gereği 750 kg ağırlığın aşılmaması gerektiğine bende katılıyorum. Ancak karavanı sabitledikten sonra araçtaki kişisel eşyalar karavana alınarak bir çözüm bulunabilir.

Ancak sabit donanım dediğimiz, akü, paneller, ısıtıcılar vb donanımlarda 750 kg üstüne çıkılmaması gerektiği konusunda dediğinizgibi uygun karavanı seçmek gerekiyor.

Örneğin bu ek donanım talepleriniz fazla ise kabaca bir kilo hesabı yapıp, 600 kg civarı karavanlar tercih edilebilir.
 

@hanvan

Al-ko gibi büyük şase üreticileri zaten %5-%10 luk toleransa göre şaselerini test ediyorlar. Bunu Al-Ko üretim videosunda izlemiştim. Yani 750 kg'lık şase 800-850 kg arası yol testleri yapılıyor.

Hem ehliyet hem de mevzuat gereği 750 kg ağırlığın aşılmaması gerektiğine bende katılıyorum. Ancak karavanı sabitledikten sonra araçtaki kişisel eşyalar karavana alınarak bir çözüm bulunabilir.

Ancak sabit donanım dediğimiz, akü, paneller, ısıtıcılar vb donanımlarda 750 kg üstüne çıkılmaması gerektiği konusunda dediğinizgibi uygun karavanı seçmek gerekiyor.

Örneğin bu ek donanım talepleriniz fazla ise kabaca bir kilo hesabı yapıp, 600 kg civarı karavanlar tercih edilebilir.

4 kişilik bir ailenin webasto , güneş paneli ve akü eklendikten sonra 750 kg alti kalacak uygun bir fiyatli sıfır güvenilir firmaya ait karavan bilmiyorum.

Benim sipariş ettiğim karavan 700 kg olacak. Webasto + güneş paneli 100 kg + 20 kg da karavanda her daim kalacak kişisel eşyalar mutfak malzemeleri sandalye vs. 800-850 kg arası olacaktır diye düşünüyorum.
 

@hanvan

Hocam, ben kulübümüzde tüm talep edilebilecek ek donanımların kg bilgilerini araştırdım ve paylaştım. Sizin belirttiğiniz ek donanımlara göre:

Webasto: 10 litre tankı ile beraber 13 kg.
150X2 Mono Panel Ortalama(tesisatı ile): 25 kg.
100 Amper Jel Akü Ortalama: 30 kg.
Bu hesapla 70 kg ağırlığa ihtiyacınız var. Dolayısıyla 680 kg lık bir karavan sizin işinizi görür. Kişisel eşyalar taşınabilir olması/ve kişiden kişiye göre değişmesi sebebiyle tolerans/limit olarak değerlendirilebilir.
Zaten ülkemizde tartı kontrolü yok ama yine de sanki tartı kontrolü varmış gibi düşünürsek azami ağırlığın %10 aşımına kadar ülkemizde ceza yok. AB uygulamasının de ortalama %5 olduuğnu biliyoruz. Al-Ko gibi üreticilerinde %5 e göre test yaptığını da biliyoruz. Bu noktada 30-35 kg kişisel yükün kimseye bir zararı olmaz.

Ve seçtiğiniz karavan örneğin 710 kg ise, yani ek sabit yük limitiniz 40 kg ise, yine sisteminizi bozmadan ama fazla maliyetle farklı seçeneklerde tercih edebilirsiniz. Örneğin aküyü lityuma çevirirseniz 15 kg kazancınız olur. (100 Amper ortalama lityum akü 14 kg), güneş panellerini esnek yaparsanız yine ortalama 15-20 kg hafiflersiniz.

Özetle hafiflik ek bir maliyet gibi gözükse de, aracınızı daha az yorma, nispeten daha az yakıt tüketimi demektir.

Yukarıd dediğim gibi ben bu hesaplarla uğraşmam derseniz şuan 3.60 metre ranzalı karavanlarda, ocak&evye,portatif tuvalet ve buzdolabı ile 630-640 kg gelen Carpento karavan var. O phalı derseniz 650-670 kg gelen MAY karavan var. Daha ucuz 680-690 kg gelen bir çok marka var.

Bunları geçtim, ranzasız 1.80 genişlikte yatağı, 25 kg kapasiteli portatif ranzası olan Erba 3.75 620 kg geliyor. (güneş paneli ve 100 amper akü dahil)

Dediğim gibi 750 kg altı karavanlar bir seçenektir.
 




@hanvan

Hocam, ben kulübümüzde tüm talep edilebilecek ek donanımların kg bilgilerini araştırdım ve paylaştım. Sizin belirttiğiniz ek donanımlara göre:

Webasto: 10 litre tankı ile beraber 13 kg.
150X2 Mono Panel Ortalama(tesisatı ile): 25 kg.
100 Amper Jel Akü Ortalama: 30 kg.
Bu hesapla 70 kg ağırlığa ihtiyacınız var. Dolayısıyla 680 kg lık bir karavan sizin işinizi görür. Kişisel eşyalar taşınabilir olması/ve kişiden kişiye göre değişmesi sebebiyle tolerans/limit olarak değerlendirilebilir.
Zaten ülkemizde tartı kontrolü yok ama yine de sanki tartı kontrolü varmış gibi düşünürsek azami ağırlığın %10 aşımına kadar ülkemizde ceza yok. AB uygulamasının de ortalama %5 olduuğnu biliyoruz. Al-Ko gibi üreticilerinde %5 e göre test yaptığını da biliyoruz. Bu noktada 30-35 kg kişisel yükün kimseye bir zararı olmaz.

Ve seçtiğiniz karavan örneğin 710 kg ise, yani ek sabit yük limitiniz 40 kg ise, yine sisteminizi bozmadan ama fazla maliyetle farklı seçeneklerde tercih edebilirsiniz. Örneğin aküyü lityuma çevirirseniz 15 kg kazancınız olur. (100 Amper ortalama lityum akü 14 kg), güneş panellerini esnek yaparsanız yine ortalama 15-20 kg hafiflersiniz.

Özetle hafiflik ek bir maliyet gibi gözükse de, aracınızı daha az yorma, nispeten daha az yakıt tüketimi demektir.

Yukarıd dediğim gibi ben bu hesaplarla uğraşmam derseniz şuan 3.60 metre ranzalı karavanlarda, ocak&evye,portatif tuvalet ve buzdolabı ile 630-640 kg gelen Carpento karavan var. O phalı derseniz 650-670 kg gelen MAY karavan var. Daha ucuz 680-690 kg gelen bir çok marka var.

Bunları geçtim, ranzasız 1.80 genişlikte yatağı, 25 kg kapasiteli portatif ranzası olan Erba 3.75 620 kg geliyor. (güneş paneli ve 100 amper akü dahil)

Dediğim gibi 750 kg altı karavanlar bir seçenektir.

Teşekkürler bilgi için. Yüzde 10'a kadar ceza yazilmadigini nereden öğrendiniz? Ben çok araştırdım ama bu bilgiye güvenilir bir kaynaktan ulaşamadım.

Bu bilgi doğruysa 825 kg'a kadar ceza olmaz, hata payını da dusersek 800 diyelim. Bu hesaplara göre 700 kg alti tüm karavanlar ileride de sorun yaşatmaz ağırlık yönünden.
 


Merhaba:

Son dönemde Gündoğdu Mavera 6.50 çok dikkatimi çekiyor, yorumları alabilir miyim?

Türkiye'de ilk monoblok çekme karavan üreten firma gündoğdu. Yerlerinde ziyaret etmiştim. O zamanlar İstanbul Tuzla'da büyük bir yerleri vardı, şimdi Kartepe Kocaeli'ye taşınmışlar. Fiber tekne üreticisi aynı zamanda. Bu mavera 6.50 modelinin prototipinin kalıbının içine girip nasıl üretildiğine de şahit olmuştum. Çok net söyleyebilirim ki gerçekten tek parça kabuk. Dünyada örnek olarak monoblokla isim yapmış bildiğim wingamm markası var. Monoblok karavanın bazı avantajları var. Yok efendim, ek yerlerindeki silikonları düzenli olarak tazele vs. gibi dertlerin yok. Fiber olduğundan yanlışlıkla bir yere çarpıp ezsen ya da kırsan tamiratı çok kolay ve ucuz. Bitmiş halini ise 2019'daki kamp karavan fuarında gördüm. İşçilik çok güzeldi. Sadece kabuk olarak satın alıp içini kendiniz yapma imkanınız da vardı.

Şurada baya detaylı bilgi ve fotoğraflar mevcut;

Gelelim eleştirilere; bu firmanın tip onay belgesini görebilen henüz yok. Eğer varsa paylaşmaktan mutlu olurum. Bir diğer konu da bu marka ile ilgili forumda alacak verecek üzerine bir şikayet konusu vardı. Çözümlenip çözümlenmediği hakkında geri bildirimi olmadı konunun. Konunun linki de şurada;

Benim bildiklerim bu kadar.
 





Türkiye'de ilk monoblok çekme karavan üreten firma gündoğdu. Yerlerinde ziyaret etmiştim. O zamanlar İstanbul Tuzla'da büyük bir yerleri vardı, şimdi Kartepe Kocaeli'ye taşınmışlar. Fiber tekne üreticisi aynı zamanda. Bu mavera 6.50 modelinin prototipinin kalıbının içine girip nasıl üretildiğine de şahit olmuştum. Çok net söyleyebilirim ki gerçekten tek parça kabuk. Dünyada örnek olarak monoblokla isim yapmış bildiğim wingamm markası var. Monoblok karavanın bazı avantajları var. Yok efendim, ek yerlerindeki silikonları düzenli olarak tazele vs. gibi dertlerin yok. Fiber olduğundan yanlışlıkla bir yere çarpıp ezsen ya da kırsan tamiratı çok kolay ve ucuz. Bitmiş halini ise 2019'daki kamp karavan fuarında gördüm. İşçilik çok güzeldi. Sadece kabuk olarak satın alıp içini kendiniz yapma imkanınız da vardı.

Şurada baya detaylı bilgi ve fotoğraflar mevcut;

Gelelim eleştirilere; bu firmanın tip onay belgesini görebilen henüz yok. Eğer varsa paylaşmaktan mutlu olurum. Bir diğer konu da bu marka ile ilgili forumda alacak verecek üzerine bir şikayet konusu vardı. Çözümlenip çözümlenmediği hakkında geri bildirimi olmadı konunun. Konunun linki de şurada;

Benim bildiklerim bu kadar.

Sarı sitede Mavera 6.50 modelinin ilanı çıktı geçen gün, hala duruyor mu bilmiyorum. Satıcı ilana Plaka ve Ruhsatlı diye bilgi girmişti. Tip Onay belgesi olmadan ruhsat çıkmıyor diye biliyorum.
Genel olarak Leyli 430 modeli başta olmak üzere pek benim zevkime hitap etmiyor. İç mobilya görünümü de benim için çok albenisi olmayan bir marka.
Yine de yerli bir firma olduğu için umarım kendilerini geliştirirler ve pazardan pay alırlar ve üreticiler arasında kaliteyi artıracak şekilde rekabet içinde olurlar.
 

@hanvan

KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU
İKİNCİ BÖLÜM
Tanımlar

Römork: Motorlu araçla çekilen insan veya yük taşımak için imal edilmiş motorsuz araçtır.
...
Hafif Römork: Azami yüklü ağırlığı 0.75 tonu geçmeyen römork veya yarı römorktur.

...
Azami Ağırlık: Aracın güvenle taşıyabileceği azami yükle birlikte ağırlığıdır.
...

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sürücülerin Uyacağı Diğer Kurallar

Araçların yüklenmesi: Madde 65 – (Değişik: 25/6/2010-6001/36 md.)
Araçların yüklenmesinde, yönetmeliklerle belirlenen ölçü ve esaslara aykırı olarak;
...
b) Azami yüklü ağırlığın veya izin verilen azami yüklü ağırlığın aşılması,
c) (b) bendindeki ağırlıklar aşılmamış olsa bile azami dingil ağırlıkları aşılacak şekilde yüklenmesi,
...

Birinci fıkranın (b) bendine uymayarak; a) % 10 fazlasına kadar yüklemelerde 500 Türk Lirası, b) % 15 fazlasına kadar yüklemelerde 1.000 Türk Lirası, c) % 20 fazlasına kadar yüklemelerde 1.500 Türk Lirası, d) % 25 fazlasına kadar yüklemelerde 2.000 Türk Lirası, e) % 25’in üzerinde fazla yüklemelerde 3.000 Türk Lirası, işleten ve gönderenlere ayrı ayrı idarî para cezası verilir.

Azami yüklü ağırlığın % 20’den fazla aşılması halinde fazla yük, birinci fıkranın (b) bendine uygun hale getirilmeden yola devam etmesine izin verilmez .


---------------------------------------------------

@mustafaatk

ndoğdu Karavan'ın O2 sınıfı tip onay belgesi var. Mavera modeline ruhsatı bu şekilde alıyorlar. Ancak firmanın O1 sınıfı tip onay belgesi yok. Şuan O1 sınıfında yeni bir model çıkarıp, bu modele belge almakta olduklarını söylediler.
 

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba... 2.5 senedir karavan bakiyordum hatirlayanlar belki vardir hatta kiralama firmasının son anda yan çizmesi ile avrupa turuna 2 cocuk ve hanımla 7 şehirde toplam 10 otelde kisa konaklamalar seklinde çıkmıştık çok da güzel olmuştu.. tekrar bir bakayim dedim fiyatlara 55.000 tl olan ortiz sakre elite 90.000 olmuş...classic 45.000 iken 70.000 olmus....tamam kur artti maliyetler de ama bu kadar da degil... erba karavana baktim bu derece bir artış uygulamamış , pino karavan keza öyle makul bir artış var... ortiz ne yapiyor acaba ??? Insaf kardeşim buna sadece ayip denir ayip...
 

İkinci el ortizlere bakın birde. 132 bin tl isteyen var. Allah akıl fikir versin ne diyelim.

MI 5s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

İkinci el ortizlere bakın birde. 132 bin tl isteyen var. Allah akıl fikir versin ne diyelim.

MI 5s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

haklısınız ben 115.000 olanı görmüştüm 132.000 de varsa artık diyecek laf bulamıyorum , bulduklarım da terbiye sınırımı aşıyor...
 



@hanvan

KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU
İKİNCİ BÖLÜM
Tanımlar

Römork: Motorlu araçla çekilen insan veya yük taşımak için imal edilmiş motorsuz araçtır.
...
Hafif Römork: Azami yüklü ağırlığı 0.75 tonu geçmeyen römork veya yarı römorktur.

...
Azami Ağırlık: Aracın güvenle taşıyabileceği azami yükle birlikte ağırlığıdır.
...

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sürücülerin Uyacağı Diğer Kurallar

Araçların yüklenmesi: Madde 65 – (Değişik: 25/6/2010-6001/36 md.)
Araçların yüklenmesinde, yönetmeliklerle belirlenen ölçü ve esaslara aykırı olarak;
...
b) Azami yüklü ağırlığın veya izin verilen azami yüklü ağırlığın aşılması,
c) (b) bendindeki ağırlıklar aşılmamış olsa bile azami dingil ağırlıkları aşılacak şekilde yüklenmesi,
...

Birinci fıkranın (b) bendine uymayarak; a) % 10 fazlasına kadar yüklemelerde 500 Türk Lirası, b) % 15 fazlasına kadar yüklemelerde 1.000 Türk Lirası, c) % 20 fazlasına kadar yüklemelerde 1.500 Türk Lirası, d) % 25 fazlasına kadar yüklemelerde 2.000 Türk Lirası, e) % 25’in üzerinde fazla yüklemelerde 3.000 Türk Lirası, işleten ve gönderenlere ayrı ayrı idarî para cezası verilir.

Azami yüklü ağırlığın % 20’den fazla aşılması halinde fazla yük, birinci fıkranın (b) bendine uygun hale getirilmeden yola devam etmesine izin verilmez .


---------------------------------------------------

@mustafaatk

ndoğdu Karavan'ın O2 sınıfı tip onay belgesi var. Mavera modeline ruhsatı bu şekilde alıyorlar. Ancak firmanın O1 sınıfı tip onay belgesi yok. Şuan O1 sınıfında yeni bir model çıkarıp, bu modele belge almakta olduklarını söylediler.


Yüzde 10'una kadar aşılmasında herhangi bir cezai yaptırım yok değil bu durumda. 500 TL. Bu da demek oluyor ki 1 kg bile fazla olması mümkün değil.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst