Yerli Çekme Karavan Üreticilerine Eleştiriler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan pasolvon Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,186
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 346,179

Bu tarz eski model ithal karavanlar sıfır birçok yerli karavandan daha iyi olmasına karşın evraksız olduğu için sıkıntı yaşayabilirsiniz. Şuanda denetim yok ama devlet bu işe ağırlık verirse O1/O2 belgesi, ruhsatı, Tip onay belgesi, Faturası olmayan bu tarz karavanlarla sıkıntı yaşayabilirsiniz. Ayrıca karavanın size ait olduğunu ispatlamanız neredeyse imkansız. Bu riskleri alıyorsanız düşünülebilir.
 

Bu fiyat aralığında iyi bir karavan bulmak zor gerçekten ancak ilanları tararsanız buna yakın fiyatlara (110-120) Saly Carabinata bulabilirsiniz. Alko şasesi, İthal karavan camları ile bu fiyatlarda en mantıklı karavan gibi görünüyor.
 

noterden satış yapılamıyor galiba?
kastım şöyle, satıcıyla notere gidip "şu şasili karavanı bu şahsa bu rakama sattım" gibi bir yazıyı noterde tasdiklettiremez miyiz?
 

noterden satış yapılamıyor galiba?
kastım şöyle, satıcıyla notere gidip "şu şasili karavanı bu şahsa bu rakama sattım" gibi bir yazıyı noterde tasdiklettiremez miyiz?
Bildiğim kadarıyla yapılamıyor. Bir sözleşme yaptınız diyelim. Bu karavanın size ait olduğunu ispatlasa da trafiğe çıkması için gerekli diğer evraklar yine olmayacak.
 

Bildiğim kadarıyla yapılamıyor. Bir sözleşme yaptınız diyelim. Bu karavanın size ait olduğunu ispatlasa da trafiğe çıkması için gerekli diğer evraklar yine olmayacak.
Trafikte 750 altına evrak sormuyorlar diye bir şeyler hatırlıyorum ama doğruluğunu bilmiyorum. dediğinize göre bu bildiğim yanlış galiba.
yanılmıyorsam O1 belgeyi de yurtdışına çıkarsak soruyorlardı.

bir de ortada bir satış olduktan sonra bu belgeyi alamaz mıyım? Yani fatura falan istiyorlar ya O1 yaptırmak için, yoksa kazın ayağı öyle değil mi ?
 




750 kg altı karavana şuanda pek bir şey soran yok. Ama gelecekte sormayacaklarının da bir garantisi yok. O yüzden mevzuata uygun hareket etmek daha garanti bir yol bence. Mevzuata göre 750 Kg altı olması sadece ruhsattan muaf tutar karavanı. 01 belgesi ve tip onay belgesi (trafiğe uygunluk belgesi) olmak zorunda karavanın. Fatura da karavanın size ait olduğunun ispatıdır. Ruhsat yoksa. 750 Kg üstü karavanlar ise zaten ruhsatlı olarak trafiktedir. Sizin gönderdiğiniz karavan da muhtemelen 750 kg üstü bir karavan ancak satış zorluğunu aşmak için böyle ilanlara 750 kg altı yazıyorlar.
 


işte bu fena oldu. İzmir'den Ankara'ya kadar gidip orada ters köşe olmak iyi olmadı. Çok teşekkürler
Gitmeden önce satıcıya rica edin. Karavanı kantara soksun. Kantar görüntüsünü ve kantar fişini size watsaptan göndersin. Ölçüm sırasında görüntülü de arayabilir. Emin olun bunu yapmaya yanaşmayacaktır. Çünkü o karavan 750 kg üstündedir.
 

kaporasını almış ama ben kg işini hiç sormamıştım
 

750 kg altı olan karavanlar için evrak işlemlerinde 01 belgesi denilen üreticinin yetkileri dahilinde verilmiş karayolu uygunluk belgesidir. üzerinde ürünün şase numarası tip onay numarası ağırlığı gibi bilgiler yazar ki bu bilgiler aynı zamanda karavanın üzerinde etiket olarak ta bulunması gerekiyor yani bir zorunluluk. olaki çevirmeye girdiniz ve etiketi olmayan belgesi olmayan bir römork veya karavan ile sıkıntı yaşarsınız. ayrıca ;
hocamın da dediği gibi kantar fişi istediğinizde muhtemelen yanaşmayacaktır çünkü görüntüden belli bu karavan 750 kg altı değildir.
 



noterden satış yapılamıyor galiba?
kastım şöyle, satıcıyla notere gidip "şu şasili karavanı bu şahsa bu rakama sattım" gibi bir yazıyı noterde tasdiklettiremez miyiz?
noterden satış olayı da kıymetli mal satışı adı altında yapılabilir ürünün şase numarası verilerek bildiğim kadarıyla.
 

Selam hocam. Ben de dediğiniz şekilde olan yerleşimi beğeniyorum. Saly 5.25 yerine pino tercih etmenizi sağlayan şeyler ne oldu?
 

Selam hocam. Ben de dediğiniz şekilde olan yerleşimi beğeniyorum. Saly 5.25 yerine pino tercih etmenizi sağlayan şeyler ne oldu?
Merhaba. O zamanlar saly 5.25 biraz daha pahalıydı. Fiyattan öte işçilik ve malzeme kalitesi farkı çok barizdi. Pinoda iskelet ve tüm mobilya kavak kontradan imal ediliyordu. Yaptıkları yalıtımı ve iç işçiliği, yaşam alanındaki ambiyansı gözeterek pino 450 aldım. Salyde ise iç mobilya çok köşeli işçiliksizdi. Sunta kesilip dolaplar imal edilmişti. Tüm bu nedenlerle pino aldım. İyiki de almışım. O zamandan beri yaz kış kullanıyorum. Çok şükür sorun yaşamadım.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Güzel günlerde kullanın inşallah. Ne kadar süredir kullanıyorsunuz karavanınızı
 

Merhabalar,

İlk mesajımın şikayet dolu olmasını istemezdim.

Bugün Başoğlu Caretta Uncle karavanımı teslim aldım. Teslim aldıktan sonra kampkaravan’a ranger mover takılması için götürdüm. Burada mover takılmaya müsait olmadığı söylendi. Kapı önü sabit merdivenin iptal edilmesi gerektiği ortaya çıktı.

Başoğlu ile görüştüğümde, sipariş verilirken mover takılacağı bilgisinin öncesinde verilmesi gerektiği söylendi. Merdivenin de yerinin değiştirilmesi mümkün değilmiş. Firmanın bu konudaki yaklaşımı hiç hoşuma gitmedi; şöyle ki; firma sahibi engin başoğlu ile de konuştuğumda, “mover’a gerek yok, bunlar para tuzağı, taktırma” dedi. Firmadaki diğer yetkililerinden de biraz agresif şekilde yaklaşan oldu. Böyle bir yaklaşım yakışmadı.

Ayrıca belirtmek istediğim basit bir konu; döşeme perde renklerini isteğimiz dışında yapmışlar, sebebini sorunca, böyle daha uygun diye böyle yapılmıştır dendi.

Bir diğer konu; firmadan engin başoğlu ile sipariş sırasında da teslim sırasında da, “karavanı beğenmezsen aynı fiyattan geri alırım” dedi ve memnun kalmadığımı ve geri almalarını teklif ettikten bu kişi ile bir daha konuşamadım, toplantıları nedeniyle , kendisinin yerine elemanları aracılık etmeye başladı, beni muhatap almak istemedi sanırım artık. Ama verilen bir söz tutulmuyorsa o firmanın başka sözleri de tutamayacağı bellidir.

Sonuç olarak, karavanı yeni aldım, ilk karavan tecrübem olacak, iyidir değildir yorum yapamıyorum. İlk izlenimlerim olumlu idi. Ama mover konusunda yaşadıklarımdan sonra bu firmayı tavsiye etmiyorum.

Firma da gerek görürse mahkeme yolu ile benimle iletişime geçebilir.

Kampkaravan ile kararlaştırdığımız çözümü de yazayım buraya; kapı önü merdiveni iptal edip, mover takılmasına karar verdik. Şu anda karavan serviste…

Umuyorum ki başoğlu ile bir daha muhatap olmak durumunda kalmam.
 



Sanırım yerli üreticilerle(*) iş yapmanın "fıtratı" bu.
Sipariş sırasında her şey mükemmel, teslimat sırasında ve sonrasında "ne Şamın şekeri ne üreticinin / müşterinin yüzü" durumları.

(*) Elbette tüm üreticileri bilmiyoruz ama sanki çoğunluğu için geçerli bir durum.
 

SON KONULAR - FORUM