Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Evren UYANIK Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 95
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 96,949
Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

selamlar konuyu tesadüfen gördüm bende uzun araştırmalar içindeyim eşim için ve benim arada sırada anahtarı yürütüp kaçamak yapacağım bir 4x4 bakıyorum ilk tercihimiz yeni kasa terios idi ancak aracı denediğimizde doblo tarzında konforsuzsüspansiyonu sert bir araç olduğunu anladık ve vaz geçtik 5 kapılı 2.0 grand vitara- 2001-2002 rav 4 manuel yada 3 kapılı 1.6 grand vitara arasında acayip bir mücadele veriyorum... vergi ve arazideki artılarından dolayı 3 kapı 1.6 gayet iyi ....

yukardaki videolardan izlediğim kadar 5kapılı grand vitara nın altındaki lastik ve aracın boşta kalan tekeri elektronik olarak müdahale etmesi sonucu araç durumu kurtarabiliyor..

3k vitara için söyleyeceğim tek şey ayağınızda ayakkabı olmadan otve çalılık dolu bir arazide nekadar yürüyebilirsiniz yada koşabilirsiniz buda aynı şey arkada %100 kilit dahi olsa lastik olmadığı için hertürlü zorluğu yaşamaya mahkum kalmış...

neyse benim burdan öğrenmeye çalıştığım şey 1.6 grand vitara süspansiyon olarak nekadar rahattır...??

saygılar.... ;)
 

Etiketler
Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

açıkcası mesele bu .... ;D ;D ;D ;D ;D ;D



http://www.youtube.com/watch?v=3ShJZnH3flQ
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

BRAVEHEART' Alıntı:
Sayın ksd,
Bu konuyu neden bu kadar mesele yaptınız anlamıyorum. Kimseyle yarışta değiliz, kimsenin kimseyi aşağıladığı da YOK. Bu kadar alınganlığa da gerek YOK !
HA konu EĞER "en iyi off-road aracı kimin" veya "en iyi off-road sürücüsü kim "olarak algılanıyorsa, o da benim sorunum DEĞİL, öyle bir konuyla işim olmaz.
Konu: "Yeni kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları". Ben de:

"EVET, sonuçta iş makinesinin açtığı bir orman yolu, evet yaklaşık 15cm kar var, evet lastikler kış lastiği değil...
Yeni kasa 5K'da BF-Goodrich T/A var, eski kasa 3K'da ise yaz ve yol lastiği."

diyerek, şartların ne kadar da olumSUZ ve caydırıcı olduğunu belirtip,

"en azından %100 kilitlenebilen arka diferansiyel olsaydı, kurtulmak daha kolay olurdu..."

diyerek sözlerimi noktalamışım, halen de öyle düşünüyorum AMA yanılıyor da olabilirim.

SONUÇTA önden 1 arkadan 1 teker patinaja düşünce araç çakılıp kalıyor.

YİNE DE bir konuda sizinle hem fikirim: "4L Lock'da 2. veya 3. viteste hızlanıp gelinerek o rampa aşılırdı".


Bir de, yeni kasada avatntaj sağladığı iddia edilen "merkezi LSD diferansiyel" konusu var ve siz de:
"4- Sadece lastiklerden değil fark, LSD 3 kapıda yok, bu biraz da olsa avantaj sağlıyor" demişsiniz.

Bildiğiniz üzere ben mekanik uzmanı değilim. "ENGİN BİLGİNİZLE" lütfen beni aydınlatın.

O videolardaki her 2 araç (eski kasa 3K ve yeni kasa 5K) da arazi vitesini "4L-Lock modu"na almış olduğundan, merkezi LSD'nin ne işe yaradığını bilmiyorum.
HA yeni kasa 5K 4H'da, eski kasa 3K 2H veya 4H modunda iken, o merkezi LSD şüphesiz avantaj sağlar AMA her ikisi de 4L-Lock'da iken merkezi LSD neye yarar?

Alıntı yaptığınız farklı forumda bana cevap yazan kişi de "arkadaşım" DEĞİL.
Haa, sözde "Co-pilotluğumla" ilgili istediğiniz görüntüyü istediğiniz yerde paylaşabilirsiniz.
ASLINDA co-pilotlık gibi bir misyonum YOK, bu konuda kendimi ispatlama veya "kahramanlık" peşinde de DEĞİLİM.
Off-road'da HİÇ iddialı olMADIM, off-roadcu da DEĞİLİM, sadece kendi halinde bir 4x4x kullanıcısıyım, kimseyle "sidik yarışına" GİRMEM...



Hocam, lafı tersinden anlama konusunda ekolsün her zaman..

Ben ne demeye çalışıyorum, siz nasıl anlamışsınız, gülmekten kasıklarıma ağrı girdi.

Şimdi düşünün aracınıza 6000-8000 TL civarı masraf yapıp modifiye ediyorsunuz, sonra biri çıkıp sizin aracınızın aynısıyla, hem de hiç modifiyesiz olanıyla, hem de çok daha zor şartlarda hiç zorlanmadan ilerlediğini, yanına da gülücük ( :D) koyarak yazıyor. Bu yorumu bu sitenin bir forumundan tanıdığım bir arkadaşım yazsa güler geçerim, espri yapmış diye.

Ama tanımadığınız biri bunu yazıp sizin onca emeğinize ve sürücülüğünüze laf etmişse bundan alınmayacak herhalde bir siz varsınız hocam (Diğer forumdaki kemal isimli arkadaş, birisi yazdıkları nedeni ile kendisini eleştirdi diye nasıl saldırganlaşmış, sizde fol, yumurta diye araya girmişsiniz hatta).

Gezenbilir forumlarında (özellikle 80 cm.lik kardan geçen Duster forumlarında) insanlar en ufak bir lafa nasıl tepki veriyor lütfen bir bakın. Benim ise tek yaptığım emeğe saygı beklemem. Böyle bir durumu beklediğim için hocam koyma o videoları demişim. Ardından da koydunuz diye sitem etmişim sadece kısa bir cümleyle ("teşekkür ederim size"), başka tek bir lafım olmamış. Burdan çıkardığınız anlamlara hayran oldum. Yok en iyi off road aracı veya sürücüsü yarışımıymış bu, yok "ENGİN BİLGİMİZ", yok "kahramanlık", yok "sidik yarışı"....

Hocam lafım şahsınıza değildi, sadece başıma gelecekleri bildiğimden rica etmiştim. Ama siz nerden öyle anladıysanız kendinizi öne sürüp sidik yarışı yapmayacağınızı ifade etmişsiniz. Kusura bakmayın ama kırıcı ifadeler bunlar. Bu kadar yıllık hukuk bunları haketmiyor...
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Sevgili Arkadaşım ksd;
Hala bana göre boş yere alınganlık yapıyorsun.
ksd' Alıntı:
Hocam, lafı tersinden anlama konusunda ekolsün her zaman..

Ben ne demeye çalışıyorum, siz nasıl anlamışsınız, gülmekten kasıklarıma ağrı girdi.
YİNE DE ben size hiç gülmedim, direk size karşı "alınganlık konusunda ekolsün her zaman..." da demedim.
KEŞKE; "benim nasıl anladığıma" kasıklarınıza ağrı girecek kadar güleceğinize,
alınganlık yaptığınız o -sözde- yorumlara, üstelik kasıklarınıza ağrı girecek kadar da DEĞİL, hafifçe gülüp geçebilseydiniz,
satırlarca yazma zahmetinden kurtulmuş olurduk her ikimiz de...

Her ne nedenle olursa olsun; benim aracınızı veya sürücülüğünüzü başkalarına "malzeme yapmak" gibi bir amacım olabilir mi? O L A M A Z ! ! !
Tanımadığımız insanların paylaştığımız videolar hakkında "kendi çaplarında" yaptıkları "hiçbir amaca hizmet etmeyen yorumları" kaale almaya ZATEN HİÇ GEREK YOK.
ÇÜNKÜ konumuz "en iyi off-road aracı kimin" veya "en iyi off-road sürücüsü kim" DEĞİL.
Bunu ifade etmeye çalışıtım: Size DEĞİL, "sidik yarışı" anlayışında olanlara karşı...
YİNE DE ben hiç gülmedim. Gülünecek bir durum veya konu YOK ortada...
Hiç kimseye, hiç bir amaca hzmet etmeyen, hiç kimseye faydası olmayan, -benim "sidik yarışı" diye ifade ettiğim-
kendimizi, aracımızı veya sürücülük deneyimimizi kanıtlama peşinde veya amacında da DEĞİLİZ.

Hal böyle olunca, kendi çaplarında alay eder tarzda yorum yapanlara karşı benim tavrım şu olur:

"Kör cehalet çirkefleştirir insanları,
Suskunluğum asaletimdendir.
Her lafa verecek bir cevabım var, lakin;
Bir lafa bakarım laf mı diye,
Bir de söyleyene bakarım adam mı diye..."
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

BRAVEHEART' Alıntı:
Ben de 1.9 DDiS ile şehirlerarası yolda, yolun durumuna göre 80-100 km/saat mümkün olduğu kadar hız sabitleyiciyi kullanarak ve sabit hızda seyrederek;
yol bilgisayarında ortalama 5.9 Lt/100km değerini görmüştüm 1-2 kez.
ANCAK her ne oldu ise son 1 aydır, tüketim biraz arttı. Lastikleri aynı ebatta ATR tipine olanlar ile değiştirmiştim. Belki bu nedenledir.
En son geçen hafta yaptığım yaklaşık 540km'lik şehirlerarası yolculuk sonunda, yukarıda belirttiğim şartlarda kullanmaya dikkat ederek,
ortlama 6.2Lt/100km tüketim değeri gördüm. Öncekilerden farkı lastiklerin (aynı ebatta ama) ATR tipinde ve aracın en fazla 40kg daha yüklü olmasıydı.

Sn braveheart;
3 farklı aracımda kullanarak tecrübe ettim, chip tuning veya ara beyin uygulaması ile gücü artırılan araçların yol bilgisayarındaki ortalama tüketim verileri gerçek tüketim değerinin yaklaşık %15'i kadar düşük olarak görünüyor. Gezenbilirdeki birçok yazınızı takip ediyorum. Çok analitik ve mükemmelliyetçi bir yaklaşımınız olduğunu düşünüyorum. Sizin bu konuda bir tecrübeniz var mı? Ben de İskenderun'da yaşıyorum. Arabeyin uygularımın bazılarını da titiz çalıştığına inandığım ve bilgisine güvendiğim Bosch Servisi olan Cem İyiel'e yaptırmıştım.
 



Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Yeni nesil turbo dizellere uygulanan chip tuning veya modül uygulamaları bildiğim kadarıyla mazot basıncını arttırma esasına göre çalışıyorlar. Sonuç olarak gaza %100 basıyorsanız atıyorum %130 basıyormuşsunuz gibi bir durum oluşuyor. Sabit hızda giderken eskiden pedala bastığınız miktara oranla uygulama sonrası daha az basmanız yeterli oluyor, ancak tabi yakılan yakıt değişmiyor, çünkü siz pedala %30 az bastınız desek bile sistem %30 fazla yakıt gönderiyorsa aynı gücü almak için yine motora aynı miktarda yakıt giriyor. Bu mantıkla uygulama sonrası yakıt tüketimi değişmiyor diye biliyorum. Sizin sorunuzla ilgili olaraksa, yol bilgisayarının yakıt ölçümü gaz pedalına ne oranda basıldığına göre yapılıyor olsaydı, aynı hızda gitmek için eskisine oranla pedala daha az basmanız gerektiği için bilgisayar az yakıt yaktığınızı varsayabilirdi, fakat bildiğim kadarıyla yol bilgisayarları enjektörlerin yakıt püskürtme miktarlarına göre hesaplama yapıyorlar. Enjektörün açık kalma süresi gibi bir değere bakıyorlarsa, uygulama sonrası mazot basıncı yükseliyorsa, enjektör aynı zaman açık kalsa da yüksek basınç nedeniyle daha fazla mazot püskürtülüyorsa, düşündüğünüz şekilde bir durum oluşabilir. Aslında fazla mazon püskürtülse de sistem bunu anlamayıp enjektörün püskürtme miktarına değil süresine bakıyorsa yanılabilir. Bu konuda bilgim yok açıkçası. Ben bu sistemi daha önceden Getz 1.5 VGT dizel araçta kullanmıştım, ancak kısa süreli deneme için kullandığım için yakıt tüketimine dikkat etmemiştim. O araçta dinamometrede güç ölçümü de yapmıştık, güç 88 beygirden 110 beygir civarına çıkmıştı uygulama sonrası. Çekiş de oldukça belirgin şekilde iyileşmişti, ama yakıta hiç dikkat etmemiştim. Benim yaptırdığım uygulama Power System modülüydü, www.powersystem.com.tr adresli sitedeki uygulama. İleride dizel Vitara alacak olursam yaptırmayı düşünüyorum. Atmosferik benzinli araçlarda modül veya chip tuning uygulamaları belirgin bir etki yaratmıyor ama benzinli turbo araçlarda, bilhassa dizel turbo araçlarda çok fark yaratıyor.

Hazır konu açılmışken sormak isterim ben de. Bu uygulamaların bazılarında çok fazla siyah duman atma durumu yaşanıyor. Vitara'da böyle bir durum var mı? Bazı araçlarda standart uygulamayla iyi güç alınamıyor, daha fazla güç alınması için modülün ayarları değiştirilince, mazot basıncı arttırılınca da tam gazda çok siyah duman atıyor araba. Hatta bazı araçlarda da motor kendini kilitleyebilir, arıza lambası yakabiliyor, serviste cihaza bağlanıp düzeltilmesi gerekiyor diye biliyorum. Modülün içinde uygulamanın sistemi değiştirme oranına ait bir ayar mekanizması mevcut diye biliyorum, deneme yanılmayla aracın sorun çıkartmayacağı, siyah duman atmayacağı, arıza ışığı yakmayacağı bir seviye bulmaya çalışıyorlar sanırım. Vitara uygulamalarında nasıl bu durum, bir problem var mı?

Biraz araştırma için www.superchips.co.uk 'den chip tuning değerlerine bakmıştım, güç 125 beygirden 150 beygire, tork 270 nmden 330 nme çıkmış görünüyor. Gerçi aracın standartında güç zaten 130 beygir, tork da 300nm olmalı, ama grafikte böyle gösterilmiş. http://www.superchips.co.uk/curves/vitara19ddis.pdf adresinden görülebilir grafik.
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Power System Türkiye Distribütörü'ne sordum bu olayı, %2-3 fark olabilir ama %15-20-30 gibi bir yanılgı payı olamaz yol bilgisayarında diyor. Bu kadar hatalı gösteriyorsa sistemde veya araçta başka bir sorun vardır diyor.
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Sn Evren Uyanık;
Bana anlatılan kadarı ile 0,8 bar basınç ile çalışan turbo bir araç ilgili devirde 0,8 bar basınç ürettiği halde ara uygulamalar (yazılım, chip tuning)sayesinde 0,8 bardan daha düşük bir basınç üretiliyormuş gibi aracın beynini manipüle edip 0,8 bardan daha yüksek bir basınç üretmesi sağlanıyormuş(fabrika tolerans sınırları içerisinde, zaten aşırı bir durumda araç kendini korumaya alıyor. Bosch Servisinde Cem Bey'in tavsiyeleri ile ben hep tüv onaylı ayarları kullandım. Hiç sıkıntım olmadı.). c-max,renault megane,getz ve fiat bravoda bu ürünleri kullandım. turbo dizel başka bir araç alsam onda da kullanırım. Konumuzun biraz dışına çıkıyoruz gibi ama benim gözümle gördüğüm düz rüzgarsız yolda 90 km sabit hızda yol bilgisayarında 4.1-4.3 ortalama yakıt tükettimi görünmekte iken aynı yolda ara beyin uygulaması sonrası 3,5-3,8 ortalamaları yol bilgisayarı göstermekteydi. Gerçek tüketime gelince bir depo mazotla 500-520 km şehir içi yol yaparken uygulama sonrası 560-580 km yol yapmaya başladım. Aynı tecrübeyi şu an kullandığım otomatik bravoda da yaşıyorum. yol bilgisayarına göre 6,9 L/100km , ama gerçekte 7,8 L/100km. Siyah duman olayı da genelde gaza yüklenme sırasında bariz bir şekilde oluyor. Onno Ustanın bir yazısında bunun motoru koruyan bir durum olduğu ile ilgili bir yazı okuduğumu hatırlıyorum.

Benim merak ettiğim aynı durumların chipli dizel GV'lerde de yaşanıp yaşanmadığı idi.
1,9 dizel GV'lerde 90-100 km ortalama hızlarda 5,8-6,2 ortalamalardan bahsedilince sorma ihtiyacı hissettim.
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Evet konunun dışına çıktık ama zararı yoktur diye umarak devam ediyorum. Benzinli turbo araçlarda turbo basıncı yükseltilerek artı güç/tork alınıyor. Dizel araçlarda da bu mümkün olsa gerek, ancak öncelikli olarak mazot basıncı yükseltilerek motora giren yakıt miktarı arttırılıyor diye biliyorum. Benzinli araçlarda sabit bir yakıt/hava karışımı lazım biliyorsunuz, ancak dizelde böyle bir olay yok, fakir kaldı detonasyon oldu, zengin oldu boğuldu gibi bir durum yok, ne kadar çok mazot basarsanız o kadar güç alınıyor, ancak siyah duman atıyor işte. Benzinli turbo araçlarda turbo basıncı arttırılınca yüksek basınçtan dolayı avans vurma ve detonasyon olmaması için hava yakıt karışımı değiştiriliip biraz zengine çevriliyor. Normalde 14-15 havaya 1 benzin veriliyorsa bu tip uygulamalarda 12-13 havaya 1 benzin hatta daha zengin ayarlanıyor. Dizeldeyse sadece mazot basıncı yükseltilerek siyah duman çıkarmayacağı sürece verilebileceği kadar fazla yakıt verilmesi sağlanıp 10-20-30bg güç, 50-60-70nm tork alınıyor. Benim bildiklerim bunlar. Eksik veya hata olabilir. Zamanında baya meraklıydım bu konuların teorisine, bir süredir uzak kaldım, ama 3 aşağı 5 yukarı sistem böyle işliyor olmalı.

Yakıtın düşük görünüyor olabileceği ise benim aklıma yattı mantık olarak. Kullananlar deneyenler elbette daha iyi bilirler, ancak az gösteriyor olabilir, doğru olabilir. Fakat daha az yakar mı onu bilemiyorum. Sadece turbo basıncı değiştirmek veya mazot pompasının basıncını değiştirmekle bence yakıt ekonomisi sağlanamaz. Yol bilgisayarı az gösteriyor olabilir, ama gerçek tüketim azalamaz diye düşünüyorum. Benzinli araçlarda hava yakıt karışımının daha ideal şekilde uygulanması, biraz avans verilmesi vb. uygulamalarla az da olsa bir miktar yakıt tasarrufu sağlanabiliyor diye biliyorum, ama dizel araçlarda bunun mümkün olabileceğini hiç duymamıştım. Benim bildiğim kadarıyla dizel araçlardaki chip veya modül uygulamalarında standart kullanımda gazlamıyorsanız araba eskisi ile aynı yakıyor. Ancak gaza sonuna kadar bastığınızda daha yüksek basınçla daha fazla yakıt tükettiği daha fazla güç ürettiği için elbette yakıt tüketimi artıyor, ama normal kullanımda o yüksek basıncı kullanmadığınız zamanlarda tüketim aynı kalıyor diye duymuştum.

Kayda değer bir zararı olmadığı konusunda ise hemfikirim. Uygulanacak güç ve artışı çok abartılmadığı sürece, makul ölçülerde bir artış uygulandığı sürece sorun yaratmaz diye düşünüyorum. Yarış için kullanılan araçlarda aşırı yükleme yapıldığında pompasından enjektörüne pistonundan krankına her yere ekstra yük bindiği için risk oluşuyor elbette, ancak yol araçlarında ekstra 10-20bg almak için yapılan bu uygulamalarda önemli bir risk oluşmamalı diye düşünüyorum. RAV4'ü satıp dizel GV alırsam yaptırmaya niyetliyim ben.
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Bu arada bir soru da ben sormak istiyorum 1.9 DDIS kullanıcılarına. Yeni turbo dizellerde bilindiği üzere turbo basıncı aracına göre 1500-2000 devir aralarında geliyor, bu devirlerden sonra araç çok iyi hızlanıyor, ama bu devirlerin altında turbo henüz basınç üretmiyorken çekiş çok düşüyor. Benim eskiden kullandığım 1.5 VGT dizel Getz'de basınç 1500 devirin biraz üstünde hemen geliyordu ve normal kullanımda hiç sorun yaşatmıyordu, ancak aşırı dik bazı yokuşlarda 1. viteste kalkış yaparken ya iyice gaz verip deviri yükseltip sonra debriyajı bırakmak ve biraz patinajla kalkmak gerekiyordu, veya normal kalkış yapar gibi kalkarsanız debriyajdan ayağı çekince devir 1000-1500 devir aralığına düştüğü için gaza sonuna kadar bassanız da araba yokuş yukarı bir türlü hızlanamıyordu. Çok yavaş yavaş hızlanıp devir 1500-2000'e gelince birden fırlıyordu. Birkaç kez dik yokuşta çok zor kalktığım olmuştu. Abim şu anda 407 1.6 HDI SW kullanıyor, onda araba ağır olduğu için durum daha da kötü. Turbo da ancak 2000 devir gibi doldurduğu için dik yokuşları bırakın az eğimli yokuşlarda bile araba 1. viteste çok zor kalkıyor, hem motor çok titriyor, hem araç hızlanamıyor, yarım debriyaj yapmak gerekiyor, o da debriyaja çok yük bindiriyor.

Grand Vitara 1.9 DDIS'te bu durum nasıl, çok problem yaratıyor mu? Aracın standart güç tork eğrilerine baktığımda 1500 devirden itibaren turbo basıncı gelmeye ve tork yükselmeye başlıyor gibi görünüyor. 407'de 2000 devir gibi ancak tork gelmeye başlarken Vitara'da daha erken geldiği görünüyor. Ancak Vitara da ağır ve sürekli 4 çeker bir araç olduğu için low range kullanmıyorken günlük kullanımda eğimli yollarda kalkışta sorun oluyor mu? Şu anda kullandığım RAV4 otomatik vites olduğu için yarım debriyaj derdi olmadığından günlük kullanımda her türlü yokuşta çok rahat kalkıyorum ben, şehiriçinde bulabileceğiniz en dik yokuşlarda dahi düz yolda kalkar gibi kalkıyor, ancak arazi kullanımı için low range olmaması dezavantaj olduğundan hem yakıt tüketimi hem de arazi bakımından dizel düz vites Vitara düşündüğüm için soruyorum.
 



Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

vitaranın 1.9 motorunu nereden aldığını öğrendim ancak 2.0 dizel motorunu (XL7 2.0TD) nereden alıyor kendisinin ise parça fiyatları ve bulabilme durumu nasıl bilgisi olan varmı.
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

2007 gv dizelim var,toyo at lastik ,bagaj sepeti ve 2 inch yükseltme mevcut ,box tuning uygulamasıyla 155 bg ve 360 nm güç üretiyor,yakıt tüketimi ortalama 9,3 litre(bu uygulamalardan önce 8,3 litre idi),tabi kullanılan yerlerde önemli bunda,ben genelde köy yolları,dağda ve şehir içi kullanıyorum,sıfır asfalta nadir çıkıyor araba,bilgilerinize
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Bahsi geçen yerler,zor şartlar ; ağır sürat yüksek devir ve tork düşük vites ve bunun sonucunda da bu sarfiyat normal gibi...her zaman belirttiğim gibi box tuning uygulamaları bana makul gelmiyor,fabrikasyon uygulamalarla belki de daha iyi verilere ulaşabilinecekken 129 da sabitlenmesinin sebebi olsa gerek,yoksa yüksek torkun "+" hanesine yazılmasını hangi marka istemez,tabi tercih meselesi ,saygı duyarım..
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

freebird' Alıntı:
Bahsi geçen yerler,zor şartlar ; ağır sürat yüksek devir ve tork düşük vites ve bunun sonucunda da bu sarfiyat normal gibi...her zaman belirttiğim gibi box tuning uygulamaları bana makul gelmiyor,fabrikasyon uygulamalarla belki de daha iyi verilere ulaşabilinecekken 129 da sabitlenmesinin sebebi olsa gerek,yoksa yüksek torkun "+" hanesine yazılmasını hangi marka istemez,tabi tercih meselesi ,saygı duyarım..

Katılıyorum. Motor ömrünü kısaltmak, pompa enjektör vb. parçaların ömrünü kısaltmak, çevreyi kirletmek (emisyon) ve şu anda aklıma gelmeyen azımsanmayacak sayıda dezavantajı muhakkak vardır. Seçim sanırım gelecek artı güç karşılığında çıkacak çeşitli sorunları göze almaya bakıyor. Muhakkak sorun çıkacak diye bir kaide yoktur veya çıkacak sorunlar hemen size mi yansır yoksa aracın gelecekteki sahiplerine mi yansır bilinmez, ancak mutlak suretle eksileri vardır.
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

2008 model 1,9 ddsi aracım var. yol bilgisayarı gaza basmazsam 30 gösteriyor normal yolda giderken 11-12 aralığında. gaza basınca sayılar düşmeye başlıyor. şehir içinde 2,7 felan gösteriyor. mantıklı olanı gaza basınca yol bilgisayarındaki sayısal değerin artmasıdır. ama aracımda bu durum tam tersi. aynı şekilde ortalama yakıt tüketimide ters göstermektedir. zaman ayırıp yorum yazabileceklere teşekkür ederim.
 



Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Faydalı bir topluluk katkıda bulunan lara teşekürler ve tabiiki takip.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,162
Kayıtlı Üye Sayımız
166,531
Kaydolan Son Üyemiz
musaitbiryer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst