Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Evren UYANIK Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 95
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 97,017
Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

2.0 benzinli otomatik vites aldım ben. 2.2 dizel düz vites versiyon da var ancak ikinci eli de, sıfırı da aşırı pahalı olduğu, vergi diliminde de bir üst basamakta olduğu için değerlendirme dışı tuttum. GV'da hem benzinli hem dizele bakıyordum, ancak RAV4'te dizele hiç bakmadım.
 

Etiketler
Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Bu konuyu tekrar bir hortlatasım geldi :smiley: RAV4'ü 8-9 aydır aktif olarak şehir içinde ve arazide kullanıyorum. Genel olarak memnunum, ancak yangın şeritlerinde bazı aşırı dik çıkışlarda sorun yaşadığım için low range olması münasebetiyle niye GV almadım diye hayıflanıyorum. Birkaç gezide babamın bana misafir olması ve RAV4'ün beklentileri aşan performansına şaşırması neticesinde sen bu arabayı bana satsana teklifleri sonucunda fırsat bu fırsat diyip RAV4'ü babama verip GV mi alsam diye düşünmekteyim. Her ne kadar off-road camiasındaki tecrübeli arkadaşlarımız günlük kullanımla off-road kullanımı birbirine zıttır, tek arabada her ikisini de layığıyla yapamazsın mümkün değil, off-road için eski model şaseli az elektronikli bol mekanikli bir araba al deseler de, GV'yi de alternatifler arasından silemiyorum.

RAV4'ü satıp yarı parasına bir binek ve diğer yarı parasına bir off-road aracı alacak olursam en eski kasa veya bir eski kasa Vitara olabilir, Disco 1-2 olabilir, pickup olabilir, Defender olabilir, bu tarz şeyler düşünüyorum, ancak hem binek hem de hafif ve orta zorluktaki gezilere sürebileceğim bir araba olsun dersem de Vitara'dan başka alternatif göremiyorum. 40-50bin liralık arabayı dağda taşta harcamak vurmak çizmek acı verecek ama şaseli arabalar da yol kullanımında güvenli olmadığı için günlük kullanıma uygun yeni bir araba alalım dediğimizde daha düşük fiyata tam donanımlı konforlu güvenli başka bir araç pek bulunmuyor.

Grand Vitara alacak olursam RAV4'te yaptığım gibi getle 3-5 cm. yükseltme yapabilirim diye düşünüyorum, hatta RAV4'e oranlar GV için yurtdışında biraz daha fazla modifiye malzemesi imkanı olduğu için belki yurtdışından Rocky Road vb. uygun fiyatlı bir yükseltme kiti (amortisörlerle birlikte) getirtebilirim diye düşünüyorum. Bu kitle 245/75/16 lastik kullanılabileceği yazıyor ki bu da yeni Vitara için lastik büyütme anlamında oldukça iyi bir ebat olur. RAV4'te karter açısından bir sorun yaşamadıysam da yine de GV'yi daha ağır gezilerde kullanmaya niyetli olduğum için karter koruma, depo koruma vb. arabanın altına bazı korumalar yapmak gerekir diye düşünüyorum. Ekonomik olsun, az yaksın ve torku yüksek olsun diye dizel almalıyım diye düşünüyorum. Hanım RAV4'e alışınca yine otomatik olsun diye tutturuyor ama ikna edebilirsem ddis'e niyetleneyim diyorum.

Aracı alırsam modifiyeler sırasında soracağım çok şey olacaktır, yeni Vitara sahibi arkadaşların yol göstereceğini yardımcı olabileceğini umuyorum. Şimdilik gelişmeler bu şekilde, eylemlerimiz devam edecek :smiley:
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Delikanlı adam babasına arabasını satmaz !!! Anahtarı ve ruhsatını can-ı gönülden isteyerek verir. ;)
HA, yeni 4x4 almak için babadan destek istenebilir. Bu ayrı bir konudur ve delikanlılıkla ilgisi yoktur...
 


Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Videolar, hafta başında kar yağınca, Amanos Dağlarındaki Fırnız yaylasına doğru yaptığımız kısa bir kaçamak.
EVET, sonuçta iş makinesinin açtığı bir orman yolu, evet yaklaşık 15cm kar var, evet lastikler kış lastiği değil...
Yeni kasa 5K'da BF-Goodrich T/A var, eski kasa 3K'da ise yaz ve yol lastiği.
YİNE DE, en azından %100 kilitlenebilen arka diferansiyel olsaydı, kurtulmak daha kolay olurdu...

http://www.youtube.com/watch?v=tzycKHG8fik

http://www.youtube.com/watch?v=gyly4UikMb0
 



Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Baya dişli bir yere girmişsiniz. Çamur, kar, eğim... Her yanı kilit olsa bile yine de uygun lastik olmadan orada çıkması zor. Kar lastiği veya MT lastik gerekir sanırım...
 


Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

ASLINDA, 3K eski kasanın sürücüsü Yaşar Hocam, bu virüsü bize bulaştıran kişidir. İlimizde tekerinin basmadığı patika yok gibidir.
Yanılmıyorsam forumun moderatörlerinden...
5K yeni kasanın avanatajı BF Goodrich T/A lastikleri, 3K eski kasada otoyol-performans lastikleri var.
Fark önemli ölçüde buradan kaynaklanıyor...
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Videodan anlaşılıyor kesinlikle lastik çok önemli; ben birazda muzurluk olsun diye latife ettim!

Kazasız belasız eğlenceli geziler diliyorum...
 




Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları


Suzuki GV can go where these wanna be's don't dare..
diye cok dogru bir soz duymustum..
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

BRAVEHEART' Alıntı:
ASLINDA, 3K eski kasanın sürücüsü Yaşar Hocam, bu virüsü bize bulaştıran kişidir. İlimizde tekerinin basmadığı patika yok gibidir.
Yanılmıyorsam forumun moderatörlerinden...
5K yeni kasanın avanatajı BF Goodrich T/A lastikleri, 3K eski kasada otoyol-performans lastikleri var.
Fark önemli ölçüde buradan kaynaklanıyor...

5K yeni kasnın sürücüsü de aceminin tekidir. Şimdi sayın Obi Wan KENOBİ;
1- Bu videolar inanılmaz yanıltıcı. Çünkü yolun gerçek eğimi, yolun yan tarafındaki hendeğin gerçek derinliği, yeni yağmış karın çamurla birleşince oluşturduğu kaygan satıh bu filmler izlendiğinde kesinlikle anlaşılmıyor.
2- Bildiğiniz üzere ciddi eğimli, karlı ve buzlu bu yolu tırmanırken en az 3 kez Yaşar Hoca'nın lastikleri nedeniyle dur kalk yaptık. Ustalarında onay vereceği gibi böyle yollarda 4L'da hızlanıp olabildiğince yüksek viteste yavaşlamadan gitmek gerekir, aynen çamur geçşlerinde olduğu gibi. Ancak biz 3-4 kez dur kalk yapınca hızlanamadık ve bu videoları izlediğinizde gerçek derinliği hiç anlaşılamayan hendeğe düştük.
3- Yaşar Hoca'nın da onay vereceği üzere biz yıllardır çok daha karlı ve zor yol yollardan geçtik, hatta ben onu bir kaç defa çektim, benim de çekildiğim oldu
4- Sadece lastiklerden değil fark, LSD 3 kapıda yok, bu biraz da olsa avantaj sağlıyor
5- Sedece gezenbilir de olsa neyse de çeşitli forum sitelerine ve youtube'a da eklemişsiniz videoları. Hatta bir arkadaş aşağıda resimleri görüldüğü üzere, dümdüz yolda, 5 cm.lik karda gezinti resmini koymuş, bir de bizi kibarca aşağılamış sayenizde. Teşekkür ederim size..





1.jpg


2.jpg
 

Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları


Arkadaşımın "sizin videodaki arazi" dediği yer bizim araziyle aynı değil mi sayın Obi Wan KENOBİ...
 


Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Sayın ksd,
Bu konuyu neden bu kadar mesele yaptınız anlamıyorum. Kimseyle yarışta değiliz, kimsenin kimseyi aşağıladığı da YOK. Bu kadar alınganlığa da gerek YOK !
HA konu EĞER "en iyi off-road aracı kimin" veya "en iyi off-road sürücüsü kim "olarak algılanıyorsa, o da benim sorunum DEĞİL, öyle bir konuyla işim olmaz.
Konu: "Yeni kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları". Ben de:

"EVET, sonuçta iş makinesinin açtığı bir orman yolu, evet yaklaşık 15cm kar var, evet lastikler kış lastiği değil...
Yeni kasa 5K'da BF-Goodrich T/A var, eski kasa 3K'da ise yaz ve yol lastiği."

diyerek, şartların ne kadar da olumSUZ ve caydırıcı olduğunu belirtip,

"en azından %100 kilitlenebilen arka diferansiyel olsaydı, kurtulmak daha kolay olurdu..."

diyerek sözlerimi noktalamışım, halen de öyle düşünüyorum AMA yanılıyor da olabilirim.

SONUÇTA önden 1 arkadan 1 teker patinaja düşünce araç çakılıp kalıyor.

YİNE DE bir konuda sizinle hem fikirim: "4L Lock'da 2. veya 3. viteste hızlanıp gelinerek o rampa aşılırdı".


Bir de, yeni kasada avatntaj sağladığı iddia edilen "merkezi LSD diferansiyel" konusu var ve siz de:
"4- Sadece lastiklerden değil fark, LSD 3 kapıda yok, bu biraz da olsa avantaj sağlıyor" demişsiniz.

Bildiğiniz üzere ben mekanik uzmanı değilim. "ENGİN BİLGİNİZLE" lütfen beni aydınlatın.

O videolardaki her 2 araç (eski kasa 3K ve yeni kasa 5K) da arazi vitesini "4L-Lock modu"na almış olduğundan, merkezi LSD'nin ne işe yaradığını bilmiyorum.
HA yeni kasa 5K 4H'da, eski kasa 3K 2H veya 4H modunda iken, o merkezi LSD şüphesiz avantaj sağlar AMA her ikisi de 4L-Lock'da iken merkezi LSD neye yarar?

Alıntı yaptığınız farklı forumda bana cevap yazan kişi de "arkadaşım" DEĞİL.
Haa, sözde "Co-pilotluğumla" ilgili istediğiniz görüntüyü istediğiniz yerde paylaşabilirsiniz.
ASLINDA co-pilotlık gibi bir misyonum YOK, bu konuda kendimi ispatlama veya "kahramanlık" peşinde de DEĞİLİM.
Off-road'da HİÇ iddialı olMADIM, off-roadcu da DEĞİLİM, sadece kendi halinde bir 4x4x kullanıcısıyım, kimseyle "sidik yarışına" GİRMEM...
 



Ynt: Yeni Kasa Grand Vitara'nın Olumsuz Yanları

Bence de gereksiz bir tartışma ve alınganlık olmuş. Sağda solda uçanların kaçanların yorumlarına takılmayın. Kimsenin kimseye bir şey ispatlamak gibi bir misyonu olmadığı için başkalarının yaptığı yorumlarla rezil olmak gibi bir durum söz konusu olamaz, neyin ne olduğunu işi bilenler zaten bilir, işi bilmeyenler de neyi ne sanmış önemli değil. Burada güzel bir bilgi paylaşım ortamı var, bilinçsiz kullanıcıların keyfinizi kaçırmasına izin vermeyin. Videolardaki arazi fazlasıyla zorlu, uygun lastik olmadıktan sonra arabanın her yanı kilit olsa yine fayda etmez. Karda çamurda o hendeğe girdikten sonra da ARB gibi %100 kilitli diferansiyel olmayan herhangi bir araba oradan kendi başına kolay kolay çıkamaz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst