veteriner
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?
Isı göstergesine güvensizlik Vitara için söylenir, Grand için de aynı şey geçerli midir bilmiyorum. Ama Vitara'da sorun yaşayanlara dikkat edin, yıllardır bakımsız araçlardır genelde. Sonuçta radyatör - kalorifer radyatörü yeni veya temizlenmiş, soğutma sıvısı olarak kırmızı kaliteli antifriz ve uygun oranda saf su kullanılmışsa, ara sıra kaput açılıp yedek su deposu ve radyatördeki su seviyesi kontrol ediliyorsa, sürüş esnasında ara sıra ibreye bakıp gerekirse termostat tamircide kontrol ettiriliyorsa, çamur etaplarından somnra radyatörün önü temizleniyorsa bir hararet sorunu yaşanacağını sanmıyorum. En azından Allah'a şükür ben 6 yıldır 2000 model 295 bindeki aracımda yaşamadım.
Ama araçlarımızın suyunu antifrizini seviye olarak kontrol etmezsek, ucuz olsun diye adi antifriz-çeşme suyu kullanırsak soğutma sisteminin içi kireç çamur bağlayıp bir de LPG etkisi araç hararete meyilli oluyor.
Ben aracı aldıktan kısa süre sonra keyfe keder radyatör alt hortumundan söküp içindeki suyu boşalttım. Çıkan su paslı-kireçli hatta çamur partikülleri içeriyordu.
Yukardan hortum sokup içeriye basınçlı su basarak alttan boşaltabildiğim kadar boşalttım. İşi iyice sağlama almak için bir kaç kez sistemi saf su ile doldurup pervane hızlı devir dönüp soğutmaya geçene kadar rolantide çalıştırıp her seferinde boşalttım. Ta ki çıkan su temiz gelene kadar. Ardından saf su kırmızı antifriz koyup bir kaç gün gezip onu da boşalttım ki içm iyice rahat olsun. En son kırmızı antifriz-saf su krışımını 1/3-2/3 oranında koydum. Kafam rahat.
O zaman termostatta sorun yok. Belki de tek sorun soğuk havalar. Benim araç da bu kış hiç olmadığı kadar fazla yaktı. Ama havanın biraz ılık olduğu son günlerde 200 km kadar şehir dışı yolculuk yapıp gayet normal yaktığını görünce bir sorun olmadığına inandım.mahmutunver' Alıntı:Çaydanlıkta termostat demlemek ilginç olacakgüzel bir yöntemmiş.. sanırım oğuz beyin bir mesajında rastlamıştım.. aracın ısı ibresinin güvensiz olması nedeniyle bir de manuel olanını kullanıyordu; yanlış hatırlamıyorsam.. ısı ibresi oldukça kısa sayılabilecek bir sürede ortaya geliyor.. çalıştığı süre içinde normal seyrinde duruyor..
Isı göstergesine güvensizlik Vitara için söylenir, Grand için de aynı şey geçerli midir bilmiyorum. Ama Vitara'da sorun yaşayanlara dikkat edin, yıllardır bakımsız araçlardır genelde. Sonuçta radyatör - kalorifer radyatörü yeni veya temizlenmiş, soğutma sıvısı olarak kırmızı kaliteli antifriz ve uygun oranda saf su kullanılmışsa, ara sıra kaput açılıp yedek su deposu ve radyatördeki su seviyesi kontrol ediliyorsa, sürüş esnasında ara sıra ibreye bakıp gerekirse termostat tamircide kontrol ettiriliyorsa, çamur etaplarından somnra radyatörün önü temizleniyorsa bir hararet sorunu yaşanacağını sanmıyorum. En azından Allah'a şükür ben 6 yıldır 2000 model 295 bindeki aracımda yaşamadım.
Ama araçlarımızın suyunu antifrizini seviye olarak kontrol etmezsek, ucuz olsun diye adi antifriz-çeşme suyu kullanırsak soğutma sisteminin içi kireç çamur bağlayıp bir de LPG etkisi araç hararete meyilli oluyor.
Ben aracı aldıktan kısa süre sonra keyfe keder radyatör alt hortumundan söküp içindeki suyu boşalttım. Çıkan su paslı-kireçli hatta çamur partikülleri içeriyordu.
Yukardan hortum sokup içeriye basınçlı su basarak alttan boşaltabildiğim kadar boşalttım. İşi iyice sağlama almak için bir kaç kez sistemi saf su ile doldurup pervane hızlı devir dönüp soğutmaya geçene kadar rolantide çalıştırıp her seferinde boşalttım. Ta ki çıkan su temiz gelene kadar. Ardından saf su kırmızı antifriz koyup bir kaç gün gezip onu da boşalttım ki içm iyice rahat olsun. En son kırmızı antifriz-saf su krışımını 1/3-2/3 oranında koydum. Kafam rahat.