Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan abtarim Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 32
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,592
Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

abtarım sana bir sorum olacak 2009 lpg li grand vitarayı yaklaşık 10 aydır kullanıyorsun bu süre zarfında kaç km yaptın ve magnezyum subablar ne alemde ???
 

Etiketler
Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

Bu süre zarfında Lpg'den kaynaklanan olumsuz bir durumla karşılaştın mı? Tecrübelerin bize de ilham olacak.
 

Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

7 aydır LPG'li yeni kasa Grand Vitara kullanıyorum.Eksileri motor arıza lambası yaktırmasıve ateşleme bobininin bir tanesinin değişmesi.
 

Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

2004 otomatik, 2.0 Gr. vitarada 2.5 senedir atiker lpg kullanıyorum.1000 tl ye, 10 taksit taktırmıştım.
Lpg ile 18.000 km yol yaptım.Performans kaybı hiç yok(benim hissettiğim).Check engine hiç yanmadı, enjektör sesi duyulmuyor, kullanım esnasında benzine göre benim hissettiğim tek fark bitmeden 15-20 km önce yani depoda 1-2 lt gaz kalınca rampalarda çekiş düşüklüğü. Filtre dışında bakım, ayar ve tamir gerekmedi.
Sakin kullanım ile ş.dışı 9.5 lt/100 km, ş.içi 13 lt/100 km lpg yakıyor.Çok acele bir durum için temden Ankara-İstanbul gelişimde 5 kişi ve klima açık, sürekli tam gaz 160-170 km 14.5-15 lt/100 km yakmıştı.Yani 15 lt yi hiç geçmiyor..
Benim hesabıma göre 18.000 km de 3000 tl civarı kardayım, 1400 tl lpg+ruhsat masrafı çıkınca. 1600 tl net kar kalıyor ve bundan sonra kullandıkça artıya geçiyorum.
Sonuç olarak taktırdığım ve kullandığım için memnunum.. :smiley:
 

Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

siz ş.içi 13 litre lpg yaktığını yazmışsınız.. kimi ş.içi 15-16 lt. hatta 17-18 lt. yaktığından bahsediliyor.. elbette sürüş tarzı, mevsim, ağırlık durumu belirleyici.. ancak merak ettiğim diğer faktörler aynı olmak kaydı ile lpg kitinin markası ve işçiliğinin tasarrufa etkisi nedir acaba.. bir kitte tasarruf %40 iken -diğer faktörleri sabitlediğimizde- bir başkasında %25 olabilir mi..
 



Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

Benim gördüğüm kadarı ile en önemli faktör sağlıklı montaj, lpg kiti markası daha sekonder bir faktör sanki..
 

Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

ally_17' Alıntı:
abtarım sana bir sorum olacak 2009 lpg li grand vitarayı yaklaşık 10 aydır kullanıyorsun bu süre zarfında kaç km yaptın ve magnezyum subablar ne alemde ???

10 Ay süresince yaklaşık 12.000 Km yol yaptım. Şu ana kadar supaplarda herhangi bir sıkıntı meydana gelmedi. :smiley:
 

Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

muharrem77' Alıntı:
Bu süre zarfında Lpg'den kaynaklanan olumsuz bir durumla karşılaştın mı? Tecrübelerin bize de ilham olacak.

LPG Kitini taktırdığım servis özellikle katkısız LPG kullanmamı önermişti. Ancak geçtiğimiz ay mecburen 1-2 farklı yerden almak zorunda kaldım.

Bunun sonucunda olsa gerek zaman-zaman günün ilk çalıştırmasında marşa bastıktan sonra geç çalışmaya başlamıştı.

Servis yetkilileri incelediklerinde,

1. Boğazın kirlendiğini,

2. LPG Filtresinin yağla kaplı olduğunu,

3. Yağın LPG ENjektörlerine kadar geldiğini tespit ettiler.

Sonuçta filtre değiştirildi, diğerleri temizlendi ve standart olarak katkısız LPG kullanılmaya başlanıldı.
 

Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

mahmutunver' Alıntı:
siz ş.içi 13 litre lpg yaktığını yazmışsınız.. kimi ş.içi 15-16 lt. hatta 17-18 lt. yaktığından bahsediliyor.. elbette sürüş tarzı, mevsim, ağırlık durumu belirleyici.. ancak merak ettiğim diğer faktörler aynı olmak kaydı ile lpg kitinin markası ve işçiliğinin tasarrufa etkisi nedir acaba.. bir kitte tasarruf %40 iken -diğer faktörleri sabitlediğimizde- bir başkasında %25 olabilir mi..
%40 bence imkansız bir rakam.
Zaten benzin ile LPG arasındaki fiyat farkı yaklaşık %38-40.
Araç ilk çalıştığında yakılan benzin
LPG kullanıldığından dolayı lt bazında %20 civarında artan tüketim
LPG kiti için rutin yapılması gereken ekstra masrafın km'ye yansitılması (ilk montajda verilen parayı ve ara sıra ayar vs... olayını illa gerektirmeyeceği için bir kenara bırakalım rutin değişmesi gereken filtreler, yıllık sızdırmazlık, belli bir km'de ömrünü dolduran LPG parçaları)
Araçta LPG kullanımı nedeniyle ömrü kısalan parçaların getirdiği ekstra masraf (bu konuda benim bildiğim tam net bir liste yok ama gördüğüm kadarıyla üzerinde ittifak edilen bujiler. Bunlar da normal buji fiyatının 7-8 katı ) ....
bunlar dikkate alındığında gerçek tasarruf %20 yi geçmez sanırım.
 

Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

2008 5k 2.0 MT Grand Vitara
Karda,kışta Ankara şehir içi 12,5 - 13 litre
 



Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

veteriner' Alıntı:
%40 bence imkansız bir rakam.
Zaten benzin ile LPG arasındaki fiyat farkı yaklaşık %38-40.
Araç ilk çalıştığında yakılan benzin
LPG kullanıldığından dolayı lt bazında %20 civarında artan tüketim
LPG kiti için rutin yapılması gereken ekstra masrafın km'ye yansitılması (ilk montajda verilen parayı ve ara sıra ayar vs... olayını illa gerektirmeyeceği için bir kenara bırakalım rutin değişmesi gereken filtreler, yıllık sızdırmazlık, belli bir km'de ömrünü dolduran LPG parçaları)
Araçta LPG kullanımı nedeniyle ömrü kısalan parçaların getirdiği ekstra masraf (bu konuda benim bildiğim tam net bir liste yok ama gördüğüm kadarıyla üzerinde ittifak edilen bujiler. Bunlar da normal buji fiyatının 7-8 katı ) ....
bunlar dikkate alındığında gerçek tasarruf %20 yi geçmez sanırım.

Abdullah Bey,

Aslında belirttiğiniz ve hesaba katılması gereken masrafları genelde dikkate almadan aldığımız lpg yi yaptığımız kilometreye bölerek yakıtın çıkan miktar olduğunu zannediyoruz.. sanırım sizin de söylediğiniz gibi ince bir hesapla tasarruf %20 ler civarındadır.. Bu durumda yılda 12-13 bin ve üzeri km. yapmayanlar için sanırım LPG çokta cazip olmasa gerek.. Son zamanlarda LPG'ye yapılan zam gözetildiğinde makas sanki daha da kapanıyor gibi..
 

Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

mahmutunver' Alıntı:
Abdullah Bey,

Aslında belirttiğiniz ve hesaba katılması gereken masrafları genelde dikkate almadan aldığımız lpg yi yaptığımız kilometreye bölerek yakıtın çıkan miktar olduğunu zannediyoruz.. sanırım sizin de söylediğiniz gibi ince bir hesapla tasarruf %20 ler civarındadır.. Bu durumda yılda 12-13 bin ve üzeri km. yapmayanlar için sanırım LPG çokta cazip olmasa gerek.. Son zamanlarda LPG'ye yapılan zam gözetildiğinde makas sanki daha da kapanıyor gibi..
Yok Hocam bence makas kapanmıyor adamlar hem benzine hem LPG ye yapıyorlar zammı.
Benim asıl LPG ye soğuk bakışım tasarrufun düşüklüğündne ziyade sık araç değiştirmeyişim.
Yani LPGnin bizzat kendisi veya montajdaki sıkıntılar vs.... araca uzun vadede zarar verir mi? Genelde LPG den sorun yaşamadığını söyleyen arkadaşlar zok uzun vadeli aynı araca binmiyor, olacaksa da bir sorun görülmüyor.
Mesela bir örnek vereyim. Yakın bir arkadaşımın Ford Focusu var. Araca LPG takıldıktan kısa süre sonra arıza ışığı yandı. Aynı zamanda dikkatimi çeken bir husus da araç kışın bile LPG ye çok erken geçiyor ve LPG de biraz fazlaca yakıyordu. B
Bende universal OBD II arıza tespit cihazı var, onunla inceledim. Arıza sebebi olarak "fakir karışım" görülüyordu. Işığı söndürdüm. Yaklaşık 1000 km sonra tekrar yandı. Bu arada OBD cihazı takılı vaziyette aracı soğukken çalıştırıp iyice ısınana kadar geziyoruz. Araç hava sıcaklığı 2 derece iken çalıştırınca 30 sn de motor ısısı 60 dereceye geliyor, benzindne LPG ye geçiyor, bu arada aracın kendi hararet göstergesi yerinden bile oynamıyor, yolda gidiyoruz hararet göstergesi ortaya yaklaşıyor OBD cihazında 127 derece görünüyor.
Montaj yapılan yere gittik, durumu anlattık, arıza ışığının yanmasına çok takılmayın, LPG li araçlarda sık olur dedileri. Fakir karışım olayını söyledik, kendi laptopuna bağladı, sorun yok deyip başından savdı. Çabuk LPGye geçme ve OBD verileri ile ilgili yorum zaten yapamadı.
Bulunduğumuz şehirde LPG markasının övilen bir başka bayisine gidip derdimizi anlattık. O da laptopa bağladı fakir değil zengin karışım var dedi. Ayarladığını söyledi , ışığı özellikle söndürmeden gitmiştik, orada söndürdüler, bizim önceden 1000 km de yana ışık 150 km sonra tekrar yandı.
Bu böyle olmayacak dedik Ford yetkili servise gittik, LPG li araçlarda ışık yanmasının çözümü olmadığını söyleyip ellerini bile sürmediler. En azından onların cihazına bağlatıp gerçekten oksijen sensörü arızalı mı diye anlayalım dedik, öyle anlaşılmaz boşuna 50 tl verirsiniz deyip savdılar.
Tanıdığımız bir tamirci-LPG ci 'ye gittik. Onlar da sadece bizi dinleyip oksijen sensörünün değişmesi gerektiğini ama çok geçmeden yeni sensörün de LPG yüzünden bozulup tekrar ışığın yanacağını bu yüzden boşuna masraf etmememiz gerektiğini söyledi. Her gittiğimiz yere erken L
PG ye geçme ve OBD cihazındaki sıcaklık verilerini anlattım ama kimse bu konuda bir şey söylemedi.
Sonra kendi mantıki yorumlarımızla aracın termostat ve ısı sensöründe arıza olabileceği ihtimalini düşünüp yedek parçacıdan termostat ve ısı sensörü alıp son gittiğimiz tamirciye dönüp bunları değiştir dedik.
Önce itiraz ettiler, gereksiz masraf dediler ama ısrar edip kardeşim parasıyla değil mi sen değiştir deyince değiştirdiler.
Aracın arıza ışığını tekrar söndürdük. Artık ışık da yanmıyor. Araç LPG ye olması gereken zamanda geçiyor, yakıt düştü, ısı verileri OBD cihazında da normale döndü. Sorun demek ki ısı sensörünün bozulup beyine olmayan aşırı sıcakık bildirmesiymiş, mesela araç 70 derecede iken sensör beyine araç 119 derecede diyor, beyin de bu kadar yüksek sıcaklıkta daha az yakıt yeterli deyip yakıtı az püskürtüyor, dolayısısyla fakir karışım arıza ışığı yanıyor. Yine hatalı ısı ölçümü nedeniyle araç lpg ye erken geçiyor bu sürede LPG yeterince gaz fazına geçemediğinden araç sallantılı çalışıyor, aşırı yakıt tüketiyormuş.
 

Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

veteriner' Alıntı:
Yok Hocam bence makas kapanmıyor adamlar hem benzine hem LPG ye yapıyorlar zammı.
Benim asıl LPG ye soğuk bakışım tasarrufun düşüklüğündne ziyade sık araç değiştirmeyişim.
Yani LPGnin bizzat kendisi veya montajdaki sıkıntılar vs.... araca uzun vadede zarar verir mi? Genelde LPG den sorun yaşamadığını söyleyen arkadaşlar zok uzun vadeli aynı araca binmiyor, olacaksa da bir sorun görülmüyor.
Mesela bir örnek vereyim. Yakın bir arkadaşımın Ford Focusu var. Araca LPG takıldıktan kısa süre sonra arıza ışığı yandı. Aynı zamanda dikkatimi çeken bir husus da araç kışın bile LPG ye çok erken geçiyor ve LPG de biraz fazlaca yakıyordu. B
Bende universal OBD II arıza tespit cihazı var, onunla inceledim. Arıza sebebi olarak "fakir karışım" görülüyordu. Işığı söndürdüm. Yaklaşık 1000 km sonra tekrar yandı. Bu arada OBD cihazı takılı vaziyette aracı soğukken çalıştırıp iyice ısınana kadar geziyoruz. Araç hava sıcaklığı 2 derece iken çalıştırınca 30 sn de motor ısısı 60 dereceye geliyor, benzindne LPG ye geçiyor, bu arada aracın kendi hararet göstergesi yerinden bile oynamıyor, yolda gidiyoruz hararet göstergesi ortaya yaklaşıyor OBD cihazında 127 derece görünüyor.
Montaj yapılan yere gittik, durumu anlattık, arıza ışığının yanmasına çok takılmayın, LPG li araçlarda sık olur dedileri. Fakir karışım olayını söyledik, kendi laptopuna bağladı, sorun yok deyip başından savdı. Çabuk LPGye geçme ve OBD verileri ile ilgili yorum zaten yapamadı.
Bulunduğumuz şehirde LPG markasının övilen bir başka bayisine gidip derdimizi anlattık. O da laptopa bağladı fakir değil zengin karışım var dedi. Ayarladığını söyledi , ışığı özellikle söndürmeden gitmiştik, orada söndürdüler, bizim önceden 1000 km de yana ışık 150 km sonra tekrar yandı.
Bu böyle olmayacak dedik Ford yetkili servise gittik, LPG li araçlarda ışık yanmasının çözümü olmadığını söyleyip ellerini bile sürmediler. En azından onların cihazına bağlatıp gerçekten oksijen sensörü arızalı mı diye anlayalım dedik, öyle anlaşılmaz boşuna 50 tl verirsiniz deyip savdılar.
Tanıdığımız bir tamirci-LPG ci 'ye gittik. Onlar da sadece bizi dinleyip oksijen sensörünün değişmesi gerektiğini ama çok geçmeden yeni sensörün de LPG yüzünden bozulup tekrar ışığın yanacağını bu yüzden boşuna masraf etmememiz gerektiğini söyledi. Her gittiğimiz yere erken L
PG ye geçme ve OBD cihazındaki sıcaklık verilerini anlattım ama kimse bu konuda bir şey söylemedi.
Sonra kendi mantıki yorumlarımızla aracın termostat ve ısı sensöründe arıza olabileceği ihtimalini düşünüp yedek parçacıdan termostat ve ısı sensörü alıp son gittiğimiz tamirciye dönüp bunları değiştir dedik.
Önce itiraz ettiler, gereksiz masraf dediler ama ısrar edip kardeşim parasıyla değil mi sen değiştir deyince değiştirdiler.
Aracın arıza ışığını tekrar söndürdük. Artık ışık da yanmıyor. Araç LPG ye olması gereken zamanda geçiyor, yakıt düştü, ısı verileri OBD cihazında da normale döndü. Sorun demek ki ısı sensörünün bozulup beyine olmayan aşırı sıcakık bildirmesiymiş, mesela araç 70 derecede iken sensör beyine araç 119 derecede diyor, beyin de bu kadar yüksek sıcaklıkta daha az yakıt yeterli deyip yakıtı az püskürtüyor, dolayısısyla fakir karışım arıza ışığı yanıyor. Yine hatalı ısı ölçümü nedeniyle araç lpg ye erken geçiyor bu sürede LPG yeterince gaz fazına geçemediğinden araç sallantılı çalışıyor, aşırı yakıt tüketiyormuş.

İlginç bir deneyim olmuş hocam,

Maalesef LPG'den anlayan usta sayısı çok sınırlı.. uzun vadeli LPG'nin kullanımından kaynaklı sorun olup olmadığı konusunda sanırım en iyi örnek ticari taksilerdir diye düşünüyorum.. nerdeyse 10-15 yıldır lpg de aracını kullanan ve en yoğun trafikte gün boyu çalışan taksilerin kaya değer miktarında sorun olmadığı açık.. bu nedenle doğru bir kit, montaj, kullanım ve bakımla uzunca bir süre sıkıntı çıkmayabilir..

özellikle ford focusta lpg takıldıktan sonra arıza ışığı yanmayan yok gibi.. en az 15 tane lpg li focusa binmişimdir (hususi ve ticari) yanmayanı görmedim.. herkes kanıksamış adeta..

termostat konusunda galiba haklısınız.. işin doğrusu lpg de titreme vb. olumsuzluklar olmamakla beraber sakin kullanmama rağmen görece fazla yakıt tüketiminin termostattan olabileceğini düşünmeye başladım.. farklı bir başlık altında arkadaşlarımız mutlaka orijinalini takın diye uyardıklarını anımsıyorum.. termostatın arızalı olup olmadığı, görevini tam yapıp yapmadığı nasıl anlaşılır.. ve değişim aralığı ne olmalıdır.. yazınızda termostatın yanı sıra ısı sensöründen bahsetmişsiniz.. bunların set halinde mi değişmesi gerekir ve yaklaşık fiyatı nedir?

Aydınlatıcı paylaşımlarınız için ayrıca teşekkür ederim..
 

Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

100 km 'de şehir içi 7.3 şehir dışı 6.0 yakıyorum, değerleri yakalamışşınız.
 

Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

mahmutunver' Alıntı:
İlginç bir deneyim olmuş hocam,

Maalesef LPG'den anlayan usta sayısı çok sınırlı.. uzun vadeli LPG'nin kullanımından kaynaklı sorun olup olmadığı konusunda sanırım en iyi örnek ticari taksilerdir diye düşünüyorum.. nerdeyse 10-15 yıldır lpg de aracını kullanan ve en yoğun trafikte gün boyu çalışan taksilerin kaya değer miktarında sorun olmadığı açık.. bu nedenle doğru bir kit, montaj, kullanım ve bakımla uzunca bir süre sıkıntı çıkmayabilir..

özellikle ford focusta lpg takıldıktan sonra arıza ışığı yanmayan yok gibi.. en az 15 tane lpg li focusa binmişimdir (hususi ve ticari) yanmayanı görmedim.. herkes kanıksamış adeta..

termostat konusunda galiba haklısınız.. işin doğrusu lpg de titreme vb. olumsuzluklar olmamakla beraber sakin kullanmama rağmen görece fazla yakıt tüketiminin termostattan olabileceğini düşünmeye başladım.. farklı bir başlık altında arkadaşlarımız mutlaka orijinalini takın diye uyardıklarını anımsıyorum.. termostatın arızalı olup olmadığı, görevini tam yapıp yapmadığı nasıl anlaşılır.. ve değişim aralığı ne olmalıdır.. yazınızda termostatın yanı sıra ısı sensöründen bahsetmişsiniz.. bunların set halinde mi değişmesi gerekir ve yaklaşık fiyatı nedir?

Aydınlatıcı paylaşımlarınız için ayrıca teşekkür ederim..
Hocam bizim Focus'ta termostat arızası yüzünden değil ısı sensörü arızası yüzünden LPG ye erken geçiş nedeniyle LPG nin tam yakılamadan atılması sonucu fazla yakıt tüketimi varmış.
Termostat değiştirmemizin sebebi arızayı bulamayınca acaba termostat hiç açmıyor bu nedenle mi OBD cihazında yüksek ısı görülüyor ihtimalini elemek içindi.
Sizin fazla tüketiminizin sebebinin termostat arızası olması için aracınızın normale göre geç ısınıyor olması lazım. Mesela daha önceki günlerde hava aynı sıcaklıklarda hararet ibresi eskiye göre geç yükseliyorsa termostat arızası olabilir. Eğer termostat tam arızalıysa zaten özellikle şehir dışı uzunca bir yol gitmenize rağmen hararet yükselmez veya en ufak bir inişte hemen düşer. Şehir içinde sürekli dur kalk nedeniyle biraz yükselir gibi olsa da çok kolay düşer.
Bazen termostat tam arıza yapmasa da kir pislik pas kireç vs...sebeplerle tam kapatmayabilir veya aşınmadan kısmen kaçırabilir bunun tespiti zordur. Aracı uzunca bir süredir kullanıyor olmak lazım, huyunu suyunu önceki yıllardan ısınma süresini bilmek lazım.
Eğer çok pahalı değilse şüpheyle yaşamaktansa değiştirmek en güzelidir. Bizim JLX te orjinali 70 tl civarı.
Arızalı olup olmadığını basitçe test edebilirsiniz, termostatı söküp çaydanlığın içinde kaynayana kadar suda bekletin, suyun ısınmasıyla birlkte termostatın açıldığını göreceksiniz, aynı şekilde su soğuyunca da kapanmalı. Tepki yoksa arızalıdır.
Youtube'de videoları var.
Belli bir değişim aralığı yoktur, arızalanmaya bağlı.
Isı sensörü ile termostatın birlikte değişme zorunluluğu yok, biz yetkili servisten, LPG ciden bir çözüm bulamayınca bir umut ikisini de değiştirdik. Zaten sonradan yaptığımız testte termostat sağlam çıktı, asıl arıza ısı sensöründeymiş.
 



Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?

Çaydanlıkta termostat demlemek ilginç olacak :smiley: güzel bir yöntemmiş.. sanırım oğuz beyin bir mesajında rastlamıştım.. aracın ısı ibresinin güvensiz olması nedeniyle bir de manuel olanını kullanıyordu; yanlış hatırlamıyorsam.. ısı ibresi oldukça kısa sayılabilecek bir sürede ortaya geliyor.. çalıştığı süre içinde normal seyrinde duruyor..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,034
Kayıtlı Üye Sayımız
166,620
Kaydolan Son Üyemiz
questahotel

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst