Ynt: Yeni Grand Vitara'ya kıyılır, LPG takılır mı ?
mahmutunver' Alıntı:
Abdullah Bey,
Aslında belirttiğiniz ve hesaba katılması gereken masrafları genelde dikkate almadan aldığımız lpg yi yaptığımız kilometreye bölerek yakıtın çıkan miktar olduğunu zannediyoruz.. sanırım sizin de söylediğiniz gibi ince bir hesapla tasarruf %20 ler civarındadır.. Bu durumda yılda 12-13 bin ve üzeri km. yapmayanlar için sanırım LPG çokta cazip olmasa gerek.. Son zamanlarda LPG'ye yapılan zam gözetildiğinde makas sanki daha da kapanıyor gibi..
Yok Hocam bence makas kapanmıyor adamlar hem benzine hem LPG ye yapıyorlar zammı.
Benim asıl LPG ye soğuk bakışım tasarrufun düşüklüğündne ziyade sık araç değiştirmeyişim.
Yani LPGnin bizzat kendisi veya montajdaki sıkıntılar vs.... araca uzun vadede zarar verir mi? Genelde LPG den sorun yaşamadığını söyleyen arkadaşlar zok uzun vadeli aynı araca binmiyor, olacaksa da bir sorun görülmüyor.
Mesela bir örnek vereyim. Yakın bir arkadaşımın Ford Focusu var. Araca LPG takıldıktan kısa süre sonra arıza ışığı yandı. Aynı zamanda dikkatimi çeken bir husus da araç kışın bile LPG ye çok erken geçiyor ve LPG de biraz fazlaca yakıyordu. B
Bende universal OBD II arıza tespit cihazı var, onunla inceledim. Arıza sebebi olarak "fakir karışım" görülüyordu. Işığı söndürdüm. Yaklaşık 1000 km sonra tekrar yandı. Bu arada OBD cihazı takılı vaziyette aracı soğukken çalıştırıp iyice ısınana kadar geziyoruz. Araç hava sıcaklığı 2 derece iken çalıştırınca 30 sn de motor ısısı 60 dereceye geliyor, benzindne LPG ye geçiyor, bu arada aracın kendi hararet göstergesi yerinden bile oynamıyor, yolda gidiyoruz hararet göstergesi ortaya yaklaşıyor OBD cihazında 127 derece görünüyor.
Montaj yapılan yere gittik, durumu anlattık, arıza ışığının yanmasına çok takılmayın, LPG li araçlarda sık olur dedileri. Fakir karışım olayını söyledik, kendi laptopuna bağladı, sorun yok deyip başından savdı. Çabuk LPGye geçme ve OBD verileri ile ilgili yorum zaten yapamadı.
Bulunduğumuz şehirde LPG markasının övilen bir başka bayisine gidip derdimizi anlattık. O da laptopa bağladı fakir değil zengin karışım var dedi. Ayarladığını söyledi , ışığı özellikle söndürmeden gitmiştik, orada söndürdüler, bizim önceden 1000 km de yana ışık 150 km sonra tekrar yandı.
Bu böyle olmayacak dedik Ford yetkili servise gittik, LPG li araçlarda ışık yanmasının çözümü olmadığını söyleyip ellerini bile sürmediler. En azından onların cihazına bağlatıp gerçekten oksijen sensörü arızalı mı diye anlayalım dedik, öyle anlaşılmaz boşuna 50 tl verirsiniz deyip savdılar.
Tanıdığımız bir tamirci-LPG ci 'ye gittik. Onlar da sadece bizi dinleyip oksijen sensörünün değişmesi gerektiğini ama çok geçmeden yeni sensörün de LPG yüzünden bozulup tekrar ışığın yanacağını bu yüzden boşuna masraf etmememiz gerektiğini söyledi. Her gittiğimiz yere erken L
PG ye geçme ve OBD cihazındaki sıcaklık verilerini anlattım ama kimse bu konuda bir şey söylemedi.
Sonra kendi mantıki yorumlarımızla aracın termostat ve ısı sensöründe arıza olabileceği ihtimalini düşünüp yedek parçacıdan termostat ve ısı sensörü alıp son gittiğimiz tamirciye dönüp bunları değiştir dedik.
Önce itiraz ettiler, gereksiz masraf dediler ama ısrar edip kardeşim parasıyla değil mi sen değiştir deyince değiştirdiler.
Aracın arıza ışığını tekrar söndürdük. Artık ışık da yanmıyor. Araç LPG ye olması gereken zamanda geçiyor, yakıt düştü, ısı verileri OBD cihazında da normale döndü. Sorun demek ki ısı sensörünün bozulup beyine olmayan aşırı sıcakık bildirmesiymiş, mesela araç 70 derecede iken sensör beyine araç 119 derecede diyor, beyin de bu kadar yüksek sıcaklıkta daha az yakıt yeterli deyip yakıtı az püskürtüyor, dolayısısyla fakir karışım arıza ışığı yanıyor. Yine hatalı ısı ölçümü nedeniyle araç lpg ye erken geçiyor bu sürede LPG yeterince gaz fazına geçemediğinden araç sallantılı çalışıyor, aşırı yakıt tüketiyormuş.